יום שישי, 19.04.2024 שעה 08:12
עמנואל רוזן

לדרבי אין חוקים משלו

עמנואל רוזן בטור אישי ל-ONE: מכבי של 2013 לא רואה את הפועל ממטר, אבל יש מי שמקלקל - זהבי. הוא ילד מגודל, נטול אישיות ולעולם לא יהיה כוכב

הפועל תל אביב רצתה מאוד לנצח את הדרבי הזה. האמירה הזו איננה מובנת מאליה. בטח לא בעונה שבה לא פעם ולא פעמיים היה ברור ונראה לעין שהאדומים עולים למגרש חסרי רצון ונעדרי שמחת חיים. הפועל רצתה, אבל הפועל לא יכולה. צריך להודות בעובדות ולהוריד את הכובע. טקס העברת ההגמוניה בתל אביב ערוך ומוכן לביצוע. תל אביב צהובה. מכבי תל אביב של 2013 לא רואה את הפועל ממטר.

רציתי מאוד לפרגן הפעם לצהובים. כשמגיע - זה מגיע. הפרגון מגיע לצוות המקצועי, לאלה שהוכיחו שיש משמעות להתנהלות בנוסח אירופה, לדור מיכה ולשרן ייני, לאלירן עטר ולגל אלברמן. רציתי לפרגן אבל איש אחד בסיירת הצהובה מקלקל את התמונה. קוראים לו ערן זהבי.

זהבי כבש שער נחמד ובישל שער אחר, אבל הוא עוד ילמד שבכדורגל משחק בא ומשחק הולך, עונה באה ועונה הולכת, אליפות באה ואליפות הולכת ומה שנשאר בסוף גדול יותר מכל אלה. זהבי שנכשל באירופה, שלא הצליח בקבוצה איטלקית חלשה, שחזר לארץ עם הזנב בין הרגליים כדי לעשות קופה אחרי שלא הצליח לעשות קריירה, הוכיח שוב שהוא ילד מגודל, נטול אישיות אמיתית של כוכב. החגיגות המוגזמות והמטופשות אחרי השער, חשפו לעיני כל שחקן ששכח היכן הוא התפתח ומה קיבל בקבוצה שהביאה אותו לאן שהביאה. הוא נהג בחוסר כבוד, בחוסר תרבות, ומי שנוהג כך לא יהיה לעולם כוכב אמיתי. ההתנהגות העלובה שלו עוד תחזור אליו ובגדול, כי הגלגל מסתובב ולעולם לא עוצר.

השער של ערן זהבי (יניב גונן)
ערן זהבי. "הגלגל מסתובב" (יניב גונן)
 

הכבוד, אם כן, כולו למכבי. למכבי, לא לזהבי, שמזכיר לנו, למרות גארסיה ולמרות הניחוח האירופי - עד כמה אנחנו רחוקים עדיין מתרבות כדורגל אמיתית. רחוקים כמעט כמו שזהבי רחוק מקריירה אירופאית.

עוד יגיע הזמן לנתח מה קרה להפועל תל אביב בעונה שהחלה בדיבורים על אליפות ומסתיימת ביכולת שתספיק אולי ובקושי למקום שלישי. בשבוע שעבר דיברתי על נס שיעלה אולי לראשונה העונה את דמארי, תמוז ובן חיים במשחק אחד. הנס לא קרה. עוד מעט מסתיימת העונה ועדיין לא זכינו לראות את האדומים ולו פעם אחת בהרכבם המלא. זו תופעה שמחייבת חקירה עמוקה והסבר. כבר כתבתי: הפועל היא עדר ללא רועה. על המגרש ומחוצה לו. הפער הוא לא רק בין החלטורה של הפועל למקצוענות של מכבי, הפער הוא בעיקר בין הפועל לבין עצמה.

נכון, תקציבה של מכבי כפול ויותר מזה של הפועל. נכון, גולדהאר השקיע בצהובים בשלוש השנים האחרונות כמעט 400 מיליון שקלים. עם תקציב כזה, האליפות של מכבי אינה הפתעה, אבל התקציב איננו ההסבר כולו. הפער בין הפועל למכבי השנה איננו רק של 50 מיליון שקלים. זהו פער של תפיסה, של מנטליות, של מקצוענות מול חובבנות, של מי שרוצה מול מי שלא ממש.

קוסטה (שי לוי)
קוסטה. "לא שווה קבוצה בליגת העל" (שי לוי)
 

זו תהיה אווילות לבוא בטענות אל פרדי דוד. נכון להיום, הוא הבעיה האחרונה של האדומים. ובכל זאת - שוב ושוב אני כותב כאן שרוצ'לה וקוסטה אינם ראויים לשחק בחוליית ההגנה, לא של הפועל ולא של שום קבוצה בליגת העל. היום, שניהם חתומים בגאווה על שני השערים של מכבי. פרדי חייב למצוא לכך פתרון. כל פתרון שהוא. אם הוא יעלה איתם בשבת הבאה מול חיפה, אדל יוציא מהרשת יותר משני כדורים.

ההפסד של קריית שמונה מותיר את הפער מהמקום הרביעי בעינו. המקום השלישי לא באמת מגיע להפועל, אבל היא חייבת להילחם עליו כדי לייצר בסיס תקציבי ראוי לבנייתה של קבוצה אחרת בעונה הבאה. ורק חבל שיש בעונה הזו עוד דרבי אחד. כי במצב העניינים הנוכחי, כנראה שגם נס לא יקרה. לדרבי חוקים משלו? לא העונה.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים