יום ראשון, 19.05.2024 שעה 17:19
לוח תוצאות

כמעט 49% מכלל הדיונים מחר: אי הופעה למשחק

קייטנה? נדמה כי מחלקות נוער מעדיפות שלא לשלוח את קבוצותיהן לאילת, מעבר לקו הירוק ואף למקומות מהמגזר. עוד סיפור עצוב של התנהלות חובבנית

|
כדור כדורגל (רדאד ג'בארה)
כדור כדורגל (רדאד ג'בארה)

עוד חוזר הניגון. "אי הופעה למשחק" - זו נהייתה תופעה רחבת היקף הפוגעת בשמה הטוב של ההתאחדות לכדורגל בישראל וכך גם במועדונים שרשמו ילדיהם תחת המעטפת הזאת ונאלצים להתמודד עם מי שפשוט לא רוצה להגיע למשחקים – הרי שנדמה כי מבחינתו זו "קייטנה" ולא ליגה של ממש או משחק כדורגל שמנסה להגיע לטופ העולמי. "ככה לא בונים חומה", אמר יורם ארבל ב-19 במרץ 1989, בשידור משחק הכדורגל בין נבחרת ישראל לנבחרת אוסטרליה.

ובמקרה שלנו, ככה לא בונים כדורגל ישראלי. אי הופעה למשחק משמע קרדיט למי שהתנהלותו חובבנית וקרדיט למי שלא מבין מהי המשמעות של קבוצת כדורגל במחלקת נוער המשחקת תחת המעטפת של ההתאחדות לכדורגל בישראל. באחרונה נשמעו קולות כדוגמת "מאכזב שאף אחד לא רוצה לבוא למושב תומר", ולא רחוק מכך זעמו מועדוני כדורגל על קבוצות נערים ג' ומטה שמסיבות לא ברורות ואף מגוחכות לא רוצות לשחק ולא רוצות להופיע. "שיוציאו אותן מהליגה", הודגש.

"זו רעה חולה", מציינים מספר מועדונים הנתקלים בקבוצות כדורגל שמעדיפות פשוט לא להגיע, כשבין הסיבות הן: עלות ההסעה, המרחק לעיר שצריך לנסוע אליה, "פעם ראשונה, אז נקבל הפסד טכני – לא לנורא", הנסיעה אל מקומות מן המגזר ואחד הגרועים מבין כולם: לא לנסוע מעבר לקו הירוק, נושא מאוד חם באחרונה, עד כדי כך ששינו זוארץ, יו"ר ההתאחדות לכדורגל בישראל, נסע בבהילות לשווייץ בכדי לדון על הכדורגל הישראלי עם ראשי אופ"א.

שינו זוארץ (ראובן שוורץ)שינו זוארץ (ראובן שוורץ)

"הפלסטינים טענו כי ישראל הפרה את תקנון פיפ"א על ידי "הכלל חמש קבוצות ישראליות הממוקמות בטריטוריה של ההתאחדות הפלסטינית", נכתב ב-ONE. "הכוונה היא לקבוצות שנמצאות ב'התנחלויות ישראליות' ביישובים כמו מעלה אדומים, בקעת הירדן, קריית ארבע ועוד", כשזה כולל גם את מ.כ. עירוני אריאל, המתריעים ולא מוותרים, מזה זמן, ממהלך שעלול להתגבש בחסות הקול הפלסטיני תחת מעטפת אופ"א, בקונגרס שצפוי להתקיים בעוד כשבוע וחצי.

והנה, מחר, יום רביעי בשבוע, הנושא החם בבית הדין המשמעתי, הן ברמת גן והן בנשר יהיה "אי הופעה למשחק" במחלקות הנוער השונות. והנתונים? מדאיגים. ממש. 14 מתוך 23 הדיונים בביה"ד המשמעתי ברמת גן בגין הסעיף: "אי הופעה למשחק". כלומר, כמעט 61% מכלל הדיונים נוגעים בסעיף הזה. 25 מוך 57 הדיונים בביה"ד המשמעתי בנשר בגין הסעיף: "אי הופעה למשחק". כלומר, כמעט 44% מכלל הדיונים בצפון נוגעים בסעיף זה. בסיכומו של עניין, 39 מתוך 80 הדיונים מחר יתייחסו בסעיף זה, הרי שהם 48.75% מכלל הדיונים שצפויים להתקיים.

בין אלו שלא הופיעו, ניתן למצוא את קבוצות ילדים ב' ונערים ג' של דימונה שלא הגיעו למשחקים מול בני אילת, הפועל נחלת יהודה ראשון לציון מנערים ג' מרכז, שלא הופיעה למשחק מול מ.כ. עירוני אריאל – על גבול הקו הירוק, קבוצת ילדים א' של מ.כ אור עקיבא שלא הופיעה מול מכבי עירוני ברטעה מהמגזר, קבוצת ילדים ב' של מכבי שעריים שלא הופיעה למשחק מול בית"ר עירוני מעלה אדומים, קבוצת ילדים ב' של בית"ר מועצה אזורית מטה בנימין שלא הופיעה למשחק מול שמשון בני טייבה, קבוצת ילדים ג' של נתיבות שלא הופיעה מול אילת ואלו רק על קצה המזלג.

כדורגל אילוסטרציה (עמרי שטיין)כדורגל אילוסטרציה (עמרי שטיין)

"יש תחושה של אוירת סוף קודס", נאמר בהומור כואב מצד אחד המועדונים שנפגעים מהתופעה הבזוייה הזו. "זה מה שקורה כאשר העניין לא מטופל שורשית. הרי סוף עונה, מחזור אחרון, קבוצות מנסות לחסוך כספים. למה להן לנסוע 200 קילומטרים דרומה או צפונה או לא משנה לאן? למה להן ל"סכן" את הילדים אל מעבר לקו הירוק? למה לנסוע למקומות מהמגזר? אפשר פשוט להישאר בבית ולספוג את הקנס הזניח שמתקבל מההתאחדות. זו הזנחה מצד ההתאחדות המזרזת את אי ההופעות. מה זה כ-19 אלף שקלים לכיס ההתאחדות מחר לעומת סיכון הענף?", תוהים בכאב המועדונים הנפגעים.

תגובת ההתאחדות לכדורגל: "הרוב המכריע של משחקים שלא התקיימו מקורו בליגות שאינן תחרותיות (לא מוענק תואר אליפות והמטרה היא הנאה מהמשחק) ואין ספק שבעונה שהפכה להיות מהמאתגרות ביותר אי פעם לנוכח אירועי ה-7 באוקטובר והמלחמה, נוצרו נסיבות שהביאו למספרים הלא רצויים הללו. במהלך העונה עשינו מאמצים גדולים להימנע מאי הופעה, שלוותה בתירוצים דחוקים לא פעם מצד הקבוצות המבקשות, דחינו על הסף פניות לא ענייניות והקפדנו על ענישה משמעתית ככל שלא התקיים משחק. לקראת העונה הבאה, הנושא יידון בוועדת הנוער ובפורומים אחרים וככל שיתבקש שינוי תקנוני שיוליד סנקציות כבדות על מי שלא יופיעו למשחקים, כך יהיה".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */