יום שבת, 18.05.2024 שעה 15:46
איציק אהרונוביץ

חיפה טובה ממכבי ת"א, לא יימצאו חצי פיירו

אהרונוביץ בטור אישי ל-ONE: הירוקים יקוו לאיבוד נקודות בסכנין ואז בסמי עופר הכל פתוח, דוד ופיירו החלוצים הטובים בישראל. וגם: המאמנים וריינה

בגדול ובשורה התחתונה מכבי חיפה עשתה הערב (שבת) ניצחון ענק עם 1:5 ומגיע לה שבחים, אך אם נחזור להתחלה – כשמסתכלים מה קרה בדקה ה-2 לא מבינים מאיפה השער הגיע, כי ברגע הזה מערך שלושת בלמים לא בא לידי ביטוי, וזה למה? כי מרוב עצים לא רואים את היער. כששימיץ’ צריך לצאת לעמדת המגן הימני כשיש גם את חג’ג’ וגם את סק, אז משהו לא עובד.

אין סיבה שבלם ייצא לגאנם שהיה בכלל בצד, בשביל זה יש בלם צד ימין ושחקן כנף בצד ימין שצריך לעזור בהגנה. משם כמובן הגיע הגול המצחיק של בני ריינה, שהוליכה 0:1. ואז אתה אומר ‘כל הכבוד למימר’, בא התקפי וגם קיבל גול בדקה השנייה, יש יותר טוב מזה? אבל אותו מימר שכח דבר אחד – בשפיץ של חיפה יש שני חלוצים גדולים, דוד שאצלו כל מטאטא יורה, ופיירו – שחקן שאי אפשר לשמור עליו בכדורגל הישראלי.

שחקני מכבי חיפה חוגגים בסיום (עמרי שטיין)שחקני מכבי חיפה חוגגים בסיום (עמרי שטיין)

אגב פיירו. בליגה העונה החלוץ הלוהט כבר הבקיע 16 שערים, בגביע כבש אחד נוסף, באירופה הוא הוסיף עוד שבעה וזה כבר 24 בסך הכל, כשהוא לא שיחק לפחות בעשרה משחקים. כמו כן, בעונה שעברה הוא הבקיע 9 גולים בליגה ועוד 5 באירופה, ועל שחקן כזה רוצים לוותר. גם אם יעשו שמיניות באוויר לא ימצאו חצי חלוץ ברמה שלו.

האחרון הבקיע צמד, בישל אחד לפנתאון לרפאלוב, וכמובן שדוד הבקיע פעמיים. אז כאן הטעות של מימר, הובלת 0:1 עם אובר-ביטחון, ואולי היה שווה בדקות האלה לחשוב על משהו אחר. אבל מימר כמו מימר הלך אול-אין, וכשאתה הולך ככה מול שני החלוצים ברמה הכי גבוהה בכדורגל הישראלי, אתה נענש ויורד מושפל בסופו של דבר.

צריך להגיד את האמת, ריינה שיחקה כדורגל טוב מאוד היום. היו דקות שהיא שלטה בצורה פנומנלית מול מכבי חיפה, הניעו מול הלחץ של הירוקים ובהצלחה גדולה. זה מראה שריינה לא סתם הגיעה לפלייאוף העליון, הקבוצה חייבת לקבל מחמאות גדולות על העונה הנפלאה. יתרה מכך, זה שריינה בפלייאוף העליון זה הישג כמו לקחת אליפות, בלי ספסל או סגל עמוק, מימר הוציא מים מהסלע בעונה הזו.

מסאי דגו מחבק את דין דוד (עמרי שטיין)מסאי דגו מחבק את דין דוד (עמרי שטיין)

למרות שהם הובסו בביתם הפעם, הם יכולים להרים את הראש ולהיות גאים בעונה הנפלאה שלהם. בכל מגרש שריינה הגיעה היא ניסתה לשחק כדורגל, לא בונקר, לא להעיף כדור לכל עבר. אגב, זה דבר שיכולנו לראות בדרבי בשבוע שעבר בחיפה ובעוד כמה משחקים, שהרמה מאוד נמוכה כאן בכדורגל. יש הרבה מאמנים פחדנים וכל מה שמעניין אותם – להביא משכורת הביתה, ולכן גם לא מנסים לשחק כדורגל מול קבוצות גדולות.

חיפה שיחקה היום עם הרבה עליות וירידות, ניסו לבצע לחץ ולהיות אגרסיביים בהרבה מקומות. שחקניה עבדו קשה מאוד, לא ויתרו, לא נשברו אחרי הגול הראשון והמהיר ולמרות שריינה שלטה ברבע השעה הראשונה של החצי השני בצורה אבסולוטית, כל זה לא שבר את הירוקים שהמשיכו את הכדורגל שלהם – להזין את פיירו בכדורים, וכשיש לך שני חלוצים בכושר כזה – אתה פשוט בלתי ניתן לעצירה.

פרנזי פיירו חוגג עם עבדולאי סק (עמרי שטיין)פרנזי פיירו חוגג עם עבדולאי סק (עמרי שטיין)

לפיירו ולדוד לא היו הרבה משחקים יחדיו בהרכב, אבל ברגע שהם עלו בהרכב – בדרבי האחרון פיירו בישל פעמיים, באתונה נגד פנאתינייקוס הם גם שיחקו יחד בניצחון הענק (1:2), כולל ביצועים מרשימים של השניים. באותו משחק דוד הבקיע שער פנטסטי, כשפיירו היה חתום עליו. השאלה – מה יהיה מול מכבי ת”א בשבת הבאה, האם השניים ימשיכו יחד? כי למסאי דגו יש אפשרות לשחק עם דוד בשמאל, פיירו במרכז ויכול להיות אפילו שענאן חלאילי כבר יהיה בריא ויוכל לשחק גם, במצב הזה במערך של 4-3-3, שדוד כל הזמן יעשה גיחות עם כדור ובלי כדור ליד פיירו. 

כל מי ששיחק ליד פיירו והצטרף להתקפות לידו הרוויח, אצילי זכה במפעל הפיס כששיחק קרוב אליו. גם היום ראינו את רפאלוב איך בא אליו ופיירו הוריד לו כדור על מגש של זהב, וכמובן רפאלוב גם כבש. לירוקים אם יהיה מזל, מכבי ת”א תפסיד נקודות מול סכנין ואז הכל פתוח בסמי עופר. בכל אופן, חיפה קבוצה טובה ממכבי ת”א, בוודאי בסמי עופר, ובכדורגל הכל יכול לקרות. הקבוצה מהכרמל לקחה פעם אליפות כשבית”ר כבר הובילה ב-13 הבדל, למרות שאני לא מאמין שזה יכול לחזור, אבל אני כמובן לא קובע מה יהיה ומה מצפה לנו.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים