יום חמישי, 02.05.2024 שעה 04:11

רן בן שמעון הגיע לתפקיד חייו בנבחרת ישראל

סגירת המעגל עם שינו זוארץ עמו שיחק בנוער מכבי פ"ת, הרצון לסוף אחר אחרי הסיומת הלא נעימה כשחקן ב-1999 וכל מה שקרה מאחורי הקלעים סביב המינוי

|
רן בן שמעון (איציק בלניצקי)
רן בן שמעון (איציק בלניצקי)

כאשר שינו זוארץ הרים לפני כשבוע טלפון לרן בן שמעון ואמר לו: “אני רוצה שתגיע לארץ לפגישה לגבי אימון נבחרת ישראל”, המאמן לא שיחק משחקים והראה שהוא קשה להשגה למרות שידע שברק בכר עדיין זוכה להעדפה על פניו.

בן שמעון כבר היה לפני כן בסרט הזה ב-2016, אז הייתה ועדת איתור ובן שמעון הופיע בפניה יחד עם אלי אוחנה, גיא לוזון, ניר קלינגר ואלישע לוי, שהיה ברור מראש שהוא ייבחר, אך בן שמעון למרות זאת החליט לבוא עם מצגת מושקעת, ולעבור את כל ההליך.

כעת בן שמעון סוגר מעגל. הוא רשם בנבחרת הבוגרת של ישראל 34 הופעות, ובטוח שהוא מקווה שהתסריט כמאמן הנבחרת כעת יהיה אחר ושונה מאשר משחקו האחרון במדי הנבחרת שהיה ב-13.11.99 מול נבחרת דנמרק. הנבחרת אז הובסה 5:0, בן שמעון שפתח בהרכב שיחק רק 37 דקות, אז החליף אותו יוסי בניון. מספר ימים לאחר מכן התפוצצה פרשת 'נערות הליווי' ובלגן ענק סביב הנבחרת.

רן בן שמעון (מרטין גוטדאמק)רן בן שמעון (מרטין גוטדאמק)

כעת בן שמעון חוזר לנבחרת ישראל כמעט 25 שנה אחרי בפוזיציה של מקבל ההחלטות ולא ירצה שבנבחרת אותה הוא יוביל יהיו שערוריות ופרשיות דומות. המאמן הגיע בזמנו לוועדת האיתור שהורכבה מעופר עיני, חיים רביבו, צביקה רוזן, משה דמאיו ותמיר גילת עם פאי תפוחים מלבד המצגות שהראה לחברי הוועדה.

תמיד היה לבן שמעון את השוני. כבר מגיל צעיר הוא ידע מה הוא רוצה להשיג ולהגיע אליו בכדורגל. משה דמאיו שהיה בזמנו חבר הוועדה אומר על הבחירה בבן שמעון: "מינוי טוב מאוד, אימן נבחרת, יודע מה זה לאמן בקטעים. עבדתי איתו גם בבית"ר ירושלים, מאמן יסודי, חרוץ, מקצוען גדול, חי ונושם את הכדורגל 24 שעות ביממה. לקח אליפות בזמנו עם קריית שמונה שזה היה וואו גדול. בזמנו מה שאני זוכר הוא השאיר רושם חיובי מאוד בוועדה, אבל בגלל שעבדתי איתו, אני יודע בדיוק מיהו, וזה מינוי ראוי ביותר". 

משה דמאיו (שחר גרוס)משה דמאיו (שחר גרוס)

גם לפני המינוי של אלון חזן כמאמן הנבחרת עלה שמו של בן שמעון כמועמד לאימון הנבחרת. באותה תקופה היו שנתנו לו סיכוי טוב, אך לבסוף הוחלט בהתאחדות לכדורגל ללכת על חזן. בן שמעון לא הסתיר זאת בראיון לפודקאסט של ONE, וכאשר שאלנו אותו האם התאכזב שלא קיבל את אימון הנבחרת ענה: ”כן, קצת. הייתה לי גם הקלה מסוימת שאחד כמו אלון חזן קיבל את הנבחרת. אני חושב שהוא אדם ראוי עם יכולות מדהימות, וכשאתה יודע שמי שקיבל במקומך את התפקיד ראוי לכך אפשר לחיות עם זה יותר בשלום. אחרי האכזבה אתה מבין שמה שצריך לקרות אצלך קורה".

כאשר שאלנו אותו על כל סיפור ערן זהבי שימו לב מה שאמר מאמנה החדש של נבחרת ישראל.
ערן זהבי אצלך כן בנבחרת?
"ראשון, בוודאי".

ערן זהבי (ראובן שוורץ)ערן זהבי (ראובן שוורץ)

עוד הוא הוסיף כי: "לדור המאמנים הקודם של שלמה שרף ודרור קשטן היה גבולות מברזל וגם לדור שלנו צריכים להיות גבולות, רק מגומי. עידן הדיקטטורה באימון נגמר, צריך להבין את זה, אבל מצד שני להבין איפה כבול הגומי של כל אחד נקרע. אם בעניין החדר זה נקרע אצל אלון ויוסי אז הכל בסדר. ערן זהבי זה אחד השחקנים שאני הכי אוהב, כל ילד שאנחנו מחנכים במדינה הזו לכדורגל צריך להתחנך כמו שערן מתנהג, מבחינת מקצוענות ויכולת ובנוסף לכך שהוא גם ווינר ענק".

אז איך הנבחרת מרשה לעצמה לוותר עליו?
"כשאני אהיה בנבחרת, אם אהיה, הגבולות שלי יהיו הגבולות שלי".

זאת אומרת שאתה רואה את עצמך בנבחרת בעתיד?
"כן".

רן בן שמעון (אורן בן חקון)רן בן שמעון (אורן בן חקון)

לבן שמעון והיו"ר שינו זוארץ יש היכרות מוקדמת עוד מגיל הנעורים. פרט פיקנטי – זוארץ שיחק שנה מתחת לבן שמעון במחלקת הנוער של מכבי פ"ת כחלוץ, והם מצאו את עצמם מתאמנים ואף משחקים יחד. לאחר מכן, שבן שמעון הגיע לאמן במכבי פ"ת, זוארץ היה מאחורי הקלעים הספונסר, ממקבלי ההחלטות במועדון. ככה שעד לפגישה ביניהם השבוע, היה להם קילומטראז' של שעות רבות.

בפגישה שהייתה בין השניים מספרים כי זוארץ יצא מוקסם והבין שזה האיש שהוא רוצה לראות על הקווים של הנבחרת. זה עוד היה כאשר חיכו לתשובה מבכר, אך גם הבינו שהוא כלל לא נעול על הנבחרת, ולכן לא סתם בן שמעון התבקש להגיע לישראל. בהתאחדות ראו כמה רעב יש לבן שמעון לקבל את נבחרת ישראל.

ברק בכר ורן בן שמעון (עמרי שטיין ואורן בן חקון)ברק בכר ורן בן שמעון (עמרי שטיין ואורן בן חקון)

למרות גם שהיו לו הצעות באי השכן להמשיך לאמן שם, הצעות גבוהות מהשכר שהוא צפוי לקבל בנבחרת ישראל, בן שמעון לא נפנף בהן, כי היעד להגיע לאימון נבחרת ישראל היה המטרה שהוא הציב לעצמו בשנים האחרונות.

בכר נפגש עם זוארץ וסגנו בהתאחדות עו"ד מורן מאירי ביום שישי בביתו של מאירי. אחרי שזוארץ ראה שבכר קצת מבולבל, הוא נפגש עמו שוב בשבת בביתו של המאמן. אז, מספרים, נאמר לבכר “קח את הזמן, בלי לחץ, קבל את ההחלטה”, אך זוארץ הבין שהוא חייב להכין אלטרנטיבה, כי יש סיכוי לא קטן שבכר בסוף לא יגיע.

שינו זוארץ (שחר גרוס)שינו זוארץ (שחר גרוס)

בן שמעון מגיע לנבחרת לאחר שאימן את נבחרת קפריסין אליה מונה ביולי 2017 במסגרת מוקדמות יורו 2020 בבית אחד עם רוסיה, סקוטלנד, בלגיה, קזחסטן וסן מרינו. הנבחרת הקפריסאית סיימה במקום הרביעי עם מאזן של 3 ניצחונות, תיקו ו-6 הפסדים.

זוארץ לא הסתפק בכך ואף הרים טלפון לנשיא ההתאחדות הקפריסאית, ג’ורג’ קומאס, ממנו הוא שמע המלצה חמה לגבי בן שמעון. הוא אמר כי בן שמעון מגיע להתכנסות הנבחרת שיש לה זמן קצר להתכונן מאוד מוכן אחרי שעשה עבודת הכנה מדוקדקת לפני כן, בקשר טוב עם השחקנים שמשחקים בחו"ל ועם הקבוצות שלהם, ואיש עבודה חרוץ.

באותה תקופה שבן שמעון שימש כמאמן הנבחרת של האי השכן הייתי בביקור בקפריסין והתלוויתי אליו במשך יממה למספר משחקים בליגה המקומית. ראיתי מקרוב את ההתנהלות שלו, איך מתייחסים אליו, איך הוא מתנהל מול הצוות שלו ואנשי ההתאחדות המקומית. ראיתי את הקפיצה שהוא עשה. אימון נבחרת מחשל אותך למשהו אחר, זה שונה מאימון קבוצה.

רן בן שמעון (האתר הרשמי של לרנקה)רן בן שמעון (האתר הרשמי של לרנקה)

את בן שמעון אני מכיר עוד כאשר היה שחקן נערים צעיר במכבי פ"ת, לאורך כל הקריירה שלו, ולאחר מכן כמאמן, בצמתים בהם הצליח כמו קריית שמונה, וגם נכשל במכבי ת"א, הפועל ת"א. אך אין ספק שבן שמעון עבר תהליך בשנים האחרונות, גם כל מי שמכיר אותו מעיד על כך, הוא שינה כמה דברים אצלו, כמו הציניות שלא כולם הבינו אותה, ויש שראו אותה כהתנשאות וכו'.

בראיונות שעשינו איתו בשנה האחרונה הוא אמר בין השאר כי: "אם אני דורש מכל האנשים שאי פעם עברו תחתי לייצר ערך עצמי, שאף אחד לא יכול לקבוע לנו את הערך אלא רק אנחנו לעצמנו, ואנחנו לעולם לא בורחים לא למסכנות, לא לרחמים עצמיים ובטח ובטח לעולם לא להרגיש תחושת קורבנות. אז אני לא יכול להיות אחרת ממה שאני מלמד כל חיי. זה משהו שמוביל אותי וכל חיי הוא עמוד האש שלי. אני מרגיש כל כל בטוח במקום שלי שאני לא שופט אף אחד. לקח לי המון שנים להגיע לזה, זה תהליכים".

אגב כאשר חגג 50 שנה לפני כשלוש שנים וחצי בראיון שעשתה איתו עמית קרקו ב-ONE, אמר בן שמעון  לשאלה האם יהיו רגעים גדולים כמאמן נבחרת ישראל? ״לכל אחד יש משאלה גדולה, אני לא יכול לברוח מזה, אי אפשר להזיז את זה. אני מעולם לא אעשה לעצמי ‘לובי’, אין לי מקורבים, אין לי את כל הרשימות שאנשים מרכיבים, אני לא יודע מי מרכיב בכלל, לא יודע מי מוציא רשימות של אנשים כאלה ואחרים. אני פה, שמח בחלקי, מאושר בחלקי, טוב לי כל כך באשדוד, אני מרגיש שאני באשדוד בדיוק מי שאני צריך להיות וגם ככה אמשיך בחיים שלי. אם יקראו לי לנבחרת ישראל, אעשה את זה באהבה, לא אני זה שקובע את זה אם כי יש לי משאלה גדולה מאוד להגיע לשם״

חלם להגיע לנבחרת. רן בן שמעון (האתר הרשמי של לרנקה)חלם להגיע לנבחרת. רן בן שמעון (האתר הרשמי של לרנקה)

בן שמעון גדל כנער במכבי פ"ת כאשר אברהם גרנט הוביל את הנוער של הפועל פ"ת לאליפות. אך הקשר בין גרנט לבין משפחת בן שמעון, רן, האח אסי, האמא סילבי והאב יהודה ששניהם נפטרו במרוצת השנים היה קרוב מאוד, ולרן היו לא מעט שעות עם גרנט.

כיום הקשר בין השניים עדיין טוב, אך גרנט כבר לא היה מעורב בקריירת האימון של בן שמעון בשנים האחרונות. כעת בן שמעון מגיע לתפקיד חייו לאחר שהמשאלה שלו הוגשמה, ורוצה לשנות דברים, לעשות אחרת, לא רק כדי שברזומה שלו יירשם שאימן את נבחרת ישראל. 

אסור לפספס
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
נגןתראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
תראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */