יום חמישי, 18.12.2025 שעה 06:36

האיש שהפך הונדה ספורטיבית לסייברטראק קטנה

ביל פאפקה רכש הונדה ביט משנת 1991 והפך אותה לדגם מוקטן של רכב העבודה של טסלה. זה לקח לו פחות שנה והוא מאוד מרוצה: "זה רכב שמסובב ראשים"

|
המיני סייברטראק של פאפקה  (Bill Papke)
המיני סייברטראק של פאפקה (Bill Papke)

לאורך השנים ראינו לא מעט “בניות” רכבים מוזרות, כולל הסייברטראק של של טסלה שנבנה כולו מחומרי גלם מעץ, אבל בניה כזו מקורית ספק אם ראיתם בעבר – שכן ההכלאה הפעם נראית מוזרה מאי פעם.

מדובר בבחור בשם ביל פאפקה אשר רכש לפני שנתיים הונדה ביט משנת 1991. למי שאינו מכיר את הרכב מדובר ברודסטר (רכב דו-מושבי פתוח עם אופי ספורטיבי) אשר יוצר על ידי חברת הרכב היפנית בין השנים 1991 ל-1996.

אותו רכב מהווה ציון דרך היסטורי עבור מותג היפני, שכן זהו הרכב האחרון שאושר לייצור על ידי סויצ'ירו הונדה לפני מותו ב-1991. בסך הכל יוצרו כ-33 אלף יחידות מהרכב מדובר, כאשר שני שליש מהן נבנו כבר בשנה הראשונה לייצור.

אותו ביל פאפקה, הרכיב על ההונדה ביט האמורה מספר לוחות אלומיניום ויצר מעין סייברטראק ספורטיבי (הרבה יותר קטן מן הסייברטראק האמיתי מן הסתם) אשר מזכיר מאוד את רכב העבודה החשמלי של טסלה. שמו של הרכב החדש – ה-RAAZER. 

הסייברטראק האמיתי (מתוך האתר הרשמי)הסייברטראק האמיתי (מתוך האתר הרשמי)

עבור אותו פאפקה מדובר בהתגשמות חלום קראייטיבית במיוחד, אך צריך להודות שבניה האמורה היתה בשורה הרבה פחות טובה להונדה ביט האומללה, שחלקים רבים ממנה נהרסו לטובת יצירת המופת החדשה.

מסתבר שרגע לפני אותה בניה, ההונדה ביט היתה סוג של “מציאה”, שכן היה מדובר ברכב וינטג’ ספורטיבי עם שני מושבים וגג פתוח, ואם זה לא מספיק, הוא היה עם קילומטראז’ נמוך ובמצב “שמור” עד מאוד.

הדבר היחיד שנשאר בסופו של דבר מהרכב המקורי הוא החלל הפנימי ומנוע ה-0.7 ליטרים (3 צילנדרים), אך אל לכם לחשוש לשאר חלקיו של הרכב – הם נמכרו במחירים מצויינים ל”מעריצי ההונדה הביט”.

כך זה נראה לפני (Bring A Trailer)כך זה נראה לפני (Bring A Trailer)

וכעת לבניה עצמה: היא היתה מאוד יסודית בעזרת תוכנות עיצוב מתקדמות, מה שכלל גם דגמים מוקטנים מחימר על פי קנה מידה מדוייק. לאחר ההגעה לשלב ההרכבה בפועל, רתך מקומי יצר את מסגרת הגוף, כאשר המרכב הזוויתי עשוי מאלומיניום בעובי של כחצי סנטימטר.

העיצוב החיצוני לא נותן שום רמזים להונדה שנמצאת בבסיסו, שכן לרכב המקורי נוספו שמשות מיוחדות, תאורת LED וגלגלי 16 אינץ' (המזגן נותר מהרכב המקורי – גם זה משהו). בנוסף, פאפקה היה צריך להגדיל את הרוחב המקורי של ההונדה ביט, מה שמעלה שאלה לבחירת רכב הבסיס – אך מה שנעשה כבר נעשה (בסך הכול משקלו של הרכב המקורי עלה בכ-45 ק”ג והתהליך כולו ארך פחות משנה).

פאפקה נראה מאוד מרוצה מהתוצאה הסופית: “אני מגיע עימו לתערוכות רכבים וזוכה ללא מעט סיבובי ראשים. זה כמובן לא רכב שמתאים למרוצים, או לקניות בסופר, אבל מאוד כיף להסתובב איתו”. 

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה




טוען תגובות...
אסור לפספס
נגןלאמין משחק באולינג, הצליח לעשות סטרייק?
לאמין משחק באולינג, הצליח לעשות סטרייק?
נגןכך נראית אליפות עולם בטטריס עם רחפנים
כך נראית אליפות עולם בטטריס עם רחפנים
נגןמפחיד מדי: מגרש כדורגל בגובה 1700 מטר
מפחיד מדי: מגרש כדורגל בגובה 1700 מטר
נגןלא לכל אחד: המעריצה שהחליפה חולצה עם מסי
לא לכל אחד: המעריצה שהחליפה חולצה עם מסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */