חשבתם שאפשר להעביר שבוע שלם בלי כתבה אודות הסייברטראק של טסלה? כנראה שזה כמעט בלתי אפשרי. שלושה שבועות בלבד לפני האספקה הראשונית ללקוחות, מפרסם אתר הרכבים האמריקאי CarBuzz פרטים אודות המידות הפנימיות של הרכב, זאת מצילום של מידות אלו שדלף לרשת.
עוד טרם פירוט המידות האמורות, מיותר לציין שזה מעט הזוי שמספר שבועות בלבד לפני האספקה, לקוחות החברה עדיין לא יודעים דבר על המפרט הפנימי, ואפשר לראות שכל בדל של מידע הופך לסיפור תקשורתי של ממש בעולם הרכבים.
כעת נחזור למידות עצמן אותן מפרסם האתר האמריקאי, אשר בחר להשוות מידות אלו למידותיו של ה-Ford F-150 Lighting, שכן מדובר ברכב העבודה החשמלי הקרוב ביותר להשוואה לרכב העבודה של טסלה (אותו רכב של פורד הוא גם המוביל כעת בקטגוריה).
המידות של הסייברטראק הינן 5.90 מטרים לאורך, 2.02 מטרים לרוחב (כולל מראות), 1.79 מטרים לגובה, כאשר בסיס הגלגלים עומד על 3.78 מטרים, כל זאת כאמור על פי הפרסומים.
בהשוואה למידותיו של ה-Ford F-150 Lighting מדובר ברכב מעט קטן יותר, שכן מידותיו של הפורד עומדות על 5.91 מטרים לאורך, 2.03 מרים לרוחב, 1.98 מטרים לגובה, כאשר בסיס הגלגלים עומד על 3.84 מטרים.
בכל הקשור למידות הפנימיות של הסייברטראק, שם נמצא 1.04 מטרים מרווח לרגליים במושב הקדמי, 1.03 מטרים מרווח לרגליים במושב האחורי, “מרווח כתפיים” של 1.60 מטרים במושב הקדמי, ו”מרווח כתפיים” של 1.57 מטרים במושב האחורי.
גם במידות אלו הסייברטראק נחות לעומת הרכב המקביל של פורד, אך אולי הוא יוכל להתנחם בכך שהודות לעיצובו הזוויתי והייחודי, “מרווח הראש” במושב הקדמי עומד על 1.06 מטרים.
ובמה הסייברטראק בכל זאת מנצח? במידות המיטה שלו (כן כן, יש ברכבים אלו מקום המיועד למיטה). בעוד ברכב של טסלה יש 1.85 מטרים לאורך ו-1.30 מטרים לרוחב, ברכב של פורד יש רק 1.70 מטרים לאורך (הבדל משמעותי) עם רוחב זהה למידות המיטה של הסייברטראק.
אגב, אותו אתר גם מפרסם את משקל הרכב, כאשר משקלו של הדגם הדו-מנועי עומד על 3,031 ק”ג ומשקלו של הדגם התלת מנועי עומד על 3,131 ק”ג. הדגם הכבד של הרכב של פורד (פלאטינום) עומד על 3,133 ק”ג.
רוצים לסיים בעוד ניצחון של הסייברטראק? קיבלתם. בעוד האחרון מסוגל לגרור עד 5,000 ק”ג, הרכב המקביל של של פורד מסוגל לגרור כ-4,500 ק"ג בלבד. עם זאת, מדובר כאמור רק במידע שדלף ולא בפרסומים רשמיים.
הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ומאז 2019 עורך את מדור האזור המוטורי באתר.
רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור האזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה!