יום ראשון, 19.05.2024 שעה 16:35

קבוצות כדורגל יחויבו לשלם פנסיה גם בזמן פציעה

תקדים בכדורגל הישראלי: תיק בוררות קבע שעירוני טבריה תצטרך להוציא מכיסה למעלה מ-70,000 ש"ח עבור שחקן העבר שלה עוד מימי ליגה א', אילן שאולסקי

|
כדורגל אילוסטרציה (רויטרס)
כדורגל אילוסטרציה (רויטרס)

פסק בוררות מהתקופה האחרונה קובע חד משמעית: קבוצות כדורגל יחויבו בתשלומי פנסיה גם בתקופת פציעה. מדובר בתקדים שהצליח להשיג עו"ד אוהד כהן, ב"כ של השחקן אילן שאולסקי, שחקן עירוני טבריה בעונת העפלתה לליגה הלאומית מליגה א' (2021/22), שחקן ששיחק במדי הקבוצה חמישה משחקים עד פציעתו בחודש אוקטובר 2021. המוסד לבוררות ולגישור של ההתאחדות לכדורגל קבע כי הקבוצה, שיוצגה בידי עו"ד איל יפה, תצטרך להוציא מכיסה לא פחות מ-71,476 שקלים.

למרות פסקי הדין הסותרים בבתי המשפט בעניין זה, נקבע באופן חד משמעי במוסד לבוררות של ההתאחדות לכדורגל כי גם בחופשת מחלה, עקב פציעה של שחקן, תמשיך הקבוצה להפריש בעבורו את כספי הפנסיה. לפנינו, פסק הבוררות שניתן בעניינו של השחקן אילן שאולסקי נגד קבוצתו עירוני טבריה. אילן נפצע חודשיים לאחר תחילת העונה ופנה כחוק לקבלת דמי פגיעה מהביטוח הלאומי. אלא שהקבוצה מצידה, חדלה מלשלם לאילן את תמלוגי הפנסיה לאורך כל תקופת פציעתו. אילן, באמצעות עורך דינו אוהד כהן, ממשרד אוהד כהן ושות' משרד עורכי דין, פנה בדרישה חד משמעית לתשלום מענק העלייה ותמלוגי הפנסיה לאלתר.

עקב הסוגיה המסובכת, אשר נידונה במשך שנים רבות בבתי המשפט בארץ ובכל פעם נפסקה תוצאה שונה, הגדיל הבורר עו"ד עמיאל תגר ופנה בבקשה למתן עמדה מצד ההתאחדות לכדורגל. עמדת ההתאחדות הוסברה וגרסה כי אין לחייב את הקבוצות בתשלומי פנסיה בתקופת מחלה. לאחר שמיעת כל הצדדים וביצוע שיקולים מאזנים, הבורר עו"ד עמיאל תגר הכריע כי יש לחייב את הקבוצה בתשלום מלוא מענק העלייה ותשלומי הפנסיה עד לגובה המשכורת הממוצעת במשק באותה העת, וזאת במשך לארבעת החודשים בהם היה פצוע השחקן. 

עורך דין אוהד כהן (יח"צ)עורך דין אוהד כהן (יח"צ)

תגובת עורך הדין אוהד כהן: "מדובר בפסיקה מבורכת ומאוזנת שמחזקת את מעמד השחקן בישראל. חיזוק מעמד השחקנים עבורי הוא ערך עליון ואמשיך להילחם למען זה".

תגובת עורך הדין איל יפה, בא כוחה של עירוני ‘דורות’ טבריה: “צר לאמר אך פסק הדין מוטעה ולא מוצדק. הפיצוי של אלפי השקלים ספורים בתקופת הפציעה נוגד את ההכלה המשפטית וגם את עמדת ההתאחדות לכדורגל שהוצגה בבוררות. עיקר התשלום, 40,000 שקלים, ניתן כמענק עליה מלא לשחקן שנפצע בחודש הראשון של העונה ולא שיחק כל העונה. כבוד הבורר בחר להטיב עם השחקן ובכך הכבוד טעה. אם היה ניתן לערער היה מוגש ערעור”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */