עולם הרכב מתקדם בשנים האחרונות בצעדי ענק במספר כיוונים במקביל: כבר בימים אלו אנו עדים ליותר ויותר מכוניות חשמליות על הכביש שחלקן בצורה כזו או אחרת גם מחזיקות ביכולות של נהיגה אוטונומית.
במקביל, אפשר לראות היום כבר מספר חברות אשר מציגות כלי רכב מעופפים במספר טכנולוגיות שונות: רכב שהופך להליקופטר, רכב שהוא למעשה רחפן ענק על גלגלים ורכב שהופך למטוס עם כנפיים מתקפלות (אין מדובר במשהו עתידני שכן יש לא מעט אבות טיפוס שכבר עברו אלפי שעות טיסה).
בנוסף לתמורות האמורות בתחום הרכבים החשמלים, האוטונומיים והמרחפים, יש תהליך נוסף, מעט “שקט” יותר, של מעבר לרכבים המציגים יכולות אנרגיה סולארית (לא פעם אלו רכבים משולבים סולארי+חשמלי).
בעניין זה, יש לציין את מכונית הסולארית Sunswift 7 (אב טיפוס), אשר פותחה ע”י שני סטודנטים מסידני. האחרונים לקחו על עצמם את האתגר לשבור את שיא גינס למכוניות סולאריות ולהשלים 1,000 קמ”ש בפחות מ-12 שעות.
גם אפס זיהום וגם מהירות לא רעה (מתוך האתר הרשמי)לפני מספר ימים הסתבר שלא רק שהשניים הצליחו לעמוד במרחק העצום, אלא שגם הם הגיעו לקו הסיום 8 דקות לפני הזמן המקסימלי המותר. בשביל לעשות זאת, הם בצעו במסלול סגור 240 הקפות במהירות ממוצעת של 84.17 קמ”ש.
יש לציין בנקודה זו, כי השיא האמור טומן בתוכו גם בשורה טכנולוגית נהדרת, שכן הרכב צרך תוך כדי נסיעה 3.8 kWh/100km בלבד, כאשר זהו נתן הנמוך פי ארבעה מנתונים ממוצעים מקבילים של רכבים חשמליים.
ההישג של השניים מגיע כשלוש שנים אחרי שהאב טיפוס הקודם, ה-Sunswift 6, סיים במקום השני בתחרות עולמית של רכבים סולאריים. האבטיפוס הנוכחי, המוצלח יותר, שוקל 500 ק”מ בלבד והוא מסוגל באופן מפתיע להכיל עד ארבעה נוסעים.
הייתם לוקחים את הרכב לסיבוב? (מתוך האתר הרשמי)החיסכון האנרגטי שלו בא לידי ביטוי הן כאמור בשל משקלו הנמוך והן בשל המבנה האוירודינאמי היעיל שלו (ראו בתמונות מעלה), כאשר קליטת האנרגיה מתבצעת באמצעות פנאלים סולאריים בגודל של 4.6 מ”ר (ניתן לראות את הפאנלים על הגג, על מכסה המנוע, ועל מכסה תא המטען).
אם בנקודה זו אתם שואלים את עצמכם כיצד שני סטודנטים מגיעים לכאלו תוצאות יש לך הסבר פשוט – את השניים מנחה פרופסור ריצ’ארד הופקינס, אשר מעבר להישגים האקדמאיים שלו, מחזיק בארבע זכיות בפורמולה1 תחת חברת רדבול כ”ראש המבצעים” של הקבוצה.
יהיה מעניין כעת לדעת מתי הטכנולוגיה האמורה תגיע לצרכן הסופי, שכן בניגוד למכוניות חשמליות, ובטח בניגוד למכוניות בנזין, כאן באמת מדובר בנסיעה עם אפס זיהום ואפס עלות לאורך כל התהליך (החיסרון יהיה כנראה זמן הטעינה כמובן).
הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ומאז 2019 עורך את מדור האזור המוטורי באתר.
רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור האזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה!