יום שלישי, 30.04.2024 שעה 23:22

עשתה זאת שוב: מכבי ת"א אלופת המדינה בכדורעף

הצהובים השלימו 1:3 על מטה אשר בסדרת הגמר עם 21:25, 21:25, 24:26 בנעמן ושמרו על הצלחת. גלילי: "ראויים לאליפות הזו". בנשים: סדרת הגמר ב-2:2

|
מכבי תל אביב עם צלחת האליפות (באדיבות איגוד הכדורעף)
מכבי תל אביב עם צלחת האליפות (באדיבות איגוד הכדורעף)

בפעם השנייה ברצף וה-13 בתולדותיה, מכבי תל אביב היא אלופת המדינה בכדורעף. הצהובים של גל גלילי שמרו הערב (שבת) על תארם כשהשלימו 1:3 על הפועל מטה אשר/עכו בסדרת הגמר עם ניצחון חלק במשחק הרביעי שנערך באולם נעמן וחגגו עם הצלחת בביתה של יריבתם הגדולה.

1,000 צופים הגיעו לאולם בנעמן, רובם ניסו לדחוף את קבוצתם לניצחון ו-2:2 בסדרה, מה שהיה שולח את הקבוצות למשחק חמישי ומכריע בת”א. אלא שהצהובים ממש לא רצו למשוך את הסדרה הזאת עוד משחק וניצחון בשלוש מערכות 21:25, 21:25 ו-24:26 בדרך לזכייה באליפות.

המערכה הראשונה הייתה צמודה כמעט עד לסיומה, כשהיתרון עבר מצד לצד עד שהמארחת החזיקה ביתרון 16:17. אלא שאז שלוש נקודות רצופות של האורחת העלו אותה ל-17:19 ומשם היא לא הביטה אחורה בדרך ל-21:25 במערכה. גם במערכה השנייה המצב היה דומה וב-15:15 הכל היה פתוח, אלא שאז הגיעה הבריחה של הצהובים, הפעם עם חמש נקודות רצופות ומשם הדרך לניצחון 21:25 במערכה הייתה קלה.

למערכה השלישית עלו שחקני מטה אשר כשהם עם הגב לקיר ועלו ל-8:10 מוקדם, אבל האורחת הגיבה עם ארבע נקודות רצופות, בעיקר בעזרתו של בצ'קלה שהיה נפלא. נועם כץ מאמן מטה אשר לקח פסק זמן ממנו חזרו שחקניו עם 3 נקודות רצופות בדרך ליתרון 12:13, התל אביבים לא ויתרו ועלו ל-15:17 משלהם, אך המארחת לא ויתרה וחזרה ל-22:22, ובהמשך 24:24. כשעונה שלמה על הפרק אנסינג העלה את מכבי תל אביב ל-24:25 ומיד לאחר מכן הגיע אייס ענק שהשאיר את הצלחת אצל האלופה. אנסינג הצטיין במכבי ת”א עם 17 נקודות ופויר הוסיף 13 נקודות. במטה אשר/עכו בלטו בנוב עם 18 נקודות ודבש עם 9 נקודות.

גל גלילי מאמן מכבי ת"א (צילום: איגוד הכדורעף)גל גלילי מאמן מכבי ת"א (צילום: איגוד הכדורעף)

מאמן מכבי ת”א גל גלילי אמר בסיום: “אנשים ציפו שניקח את האליפות השנה בהליכה, אבל זה ממש לא ככה. מטה אשר היא קבוצה מצוינת עם שחקנים מצוינים, זה ממש לא קל. כל הכבוד לשחקנים ששיחקו היום, אנחנו מאוד שמחים להיות אלופים, היינו ראויים לאליפות הזאת".

מן הצד השני נועם כץ מאמן הפועל מטה אשר/עכו החמיא ליריבה: "ברכות למכבי תל אביב, האליפות הגיעה לה. ניסינו לעקוץ, והצלחנו לקחת את הגביע. אני גאה בשחקנים – יכולנו גם היום לעשות קצת יותר. מוקדם מדי עדיין לחשוב על העונה הבאה. החבר'ה התקדמו ונתנו עונה טובה".

כפ”ס השוותה ל-2:2 סדרת גמר הנשים הולכת למשחק חמישי

סדרת גמר הפלייאוף בליגת העל לנשים תגיע למשחק חמישי ומכריע, זאת לאחר שהפועל כפר סבא, בתמיכת הקהל הביתי באולמה, הצליחה להשוות היום (שבת) את הסדרה מול מכבי חיפה ל-2:2 אחרי ניצחון 1:3 (21:25, 20:25, 25:13, 16:25). המשחק המכריע ייערך בשבוע הבא בחיפה.

הפועל כפ"ס מול מכבי חיפה (איגוד הכדורעף)הפועל כפ"ס מול מכבי חיפה (איגוד הכדורעף)

המשחק החל בצורה מאוזנת עד למצב של 8:8, אז רשמו הכפר-סבאיות בריחה קצרה, אבל האורחות חזרו ל-14:14. בשלב הזה השחקניות המקומיות התעוררו, ועם יכולת טובה של קוריאה בתוספת לטעויות של מכבי חיפה עלו ל-17:20, ומשם הדרך לניצחון 21:25 במערכה הייתה קלה. במערכה השנייה, במצב של 7:7, קוריאה ביכולת נהדרת וויליקי הוותיקה והעלו את כפר סבא ליתרון 10:13. המארחת המשיכה לשחק מעולה ועלתה ליתרון 12:17, בדרך ל-20:25 במערכה.

את המערכה השלישית פתחה החבורה הירוקה מהכרמל בסערה ועלתה ל-2:6 מהיר. קאפרי, מהמצטיינות בשורות חיפה במשחק, עזרה לקבוצתה לשמור על היתרון וקבעה 6:10 והיא וחברותיה המשיכו לשטוף את הפרקט והגדילו את היתרון במערכה החד צדדית עד לניצחון 13:25. המערכה הרביעית התחילה בשליטה של כפר סבא, שפתחה עם 1:4. הולמן צימקה ל-6:5, אבל השחקניות של יעקב הרשקו הגדילו אט אט את היתרון, עלו ל-10:14 ואחר-כך 14:20, ומשם המשיכו לניצחון 16:25 במערכה ובמשחק כולו. ויליקי הצטיינה בכפר סבא עם 20 נקודות וקוטורה הוסיפה 15 נקודות למנצחת. במכבי חיפה בלטו: קאפרי עם 24 נקודות ופלייפק עם 16 נקודות.

גילי שריר אחרי הזכייה במדליית הארד
אסור לפספס
נגןכמה כישרון: באלטולי כובש מבלי להסתכל
כמה כישרון: באלוטלי כובש מבלי להסתכל
נגןהישג אדריכלי: בנה מגרש כדורסל בחניה שלו
הישג אדריכלי: בנה מגרש כדורסל בחניה שלו
נגןהציל כדור כמו היגיטה וזוכה למחמאות בעולם
הציל כדור כמו היגיטה וזוכה למחמאות בעולם
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */