יום שבת, 04.05.2024 שעה 21:20
דרור פישר

הקטארים חיו בפנטזיה

דעה: ההפסד לריאל מדריד וההדחה מליגת האלופות כנראה חרצו את החלום הקטארי לשלוט בכדורגל האירופי, ועל הדרך הפכו לקבוצה הלוזרית באירופה

שישה שחקנים של פאריס סן ז’רמן שיחקו גם ב-3:1 לריאל מדריד וגם ב-6:1 לברצלונה. ארבעה מתוכם הם שחקנים מפתח שעזרו לקחת את הקבוצה הצרפתית לטופ האירופי, ועוד שניים שהיו בצד המנצח לפני 5 שנים, והצטרפו לצד המפסיד. הארבעה הראשונים הם מרקיניוס, אנחל די מריה, יוליאן דראקסלר ומרקו וראטי. מי שהצטרפו הם ניימאר וליאו מסי.

לכאורה, הצמד שהגיע מברצלונה בהפרש של 4 שנים היה אמור לקחת אותה לפסגה האירופית. מיליוני אירו של רכש נשפכו כדי ליצור מסביבם חבורה מספיק איכותית שתביא את גביע האלופות לפאריס. בפועל, הפאריסאים הגיעו פעם אחת לגמר הצ’מפיונס, וגם זה בטורניר נוקאאוט של משחק אחד בעקבות מגיפת הקורונה.

בכל שנה אפשר להביא תירוץ אחר להפסד, אבל בסוף הכל מסתכם באיכות של הקבוצה עצמה ולא באיכות של האינדיבידואלים. קיליאן אמבפה, ווינר גדול בכל רמ”ח איבריו, לא היה יכול לסחוב את הקבוצה הזאת לבד. נאסר אל חלאיפי ניסה לעשות גלאקטיקוס בלי להתחשב במרקם הקבוצתי, שבסופו של דבר הוא זה שמביא תארים.

לשלב את ניימאר, מסי ואמבפה ביחד באותו חוד התקפי זה או הצלחה ענקית או, רוב הסיכויים, התרסקות איומה. כולם ציפו בהתחלה שמסי יביא את היכולת שלו מבארסה ויצליח לסחוב את פאריס לשלב הבא, תוך כדי יצירת איום משולש וקטלני על השערים של היריבות. בפועל, פאריס הפכה לברצלונה של השנים האחרונות – קבוצה מנצחת, אבל אנמית וחסרת כוחות בהגנה.

הפרויקט הקטארי בפאריס נועד בעיקר כדי לשמש תפאורה לקראת המונדיאל ב-2022. זה התחיל עם רכישות של זלאטן ואדינסון קבאני, התקדם לאמבפה וניימאר והגיע השנה לסרחיו ראמוס, ג’יאנלואיג’י דונארומה ומסי. אל חלאיפי עשה הכל כדי להפוך קבוצת אמצע טבלה צרפתית, שאפילו ספגה 4:2 מהפועל תל אביב בפארק דה פרינס בתחילת העשור הקודם, לאימפריה שתשלוט באירופה. בפועל, הוא יצר את אחת הקבוצות הכי לוזריות ביבשת הישנה.

הדבר שהיה הכי חשוב למסי בשנים האחרונות שלו בברצלונה, לפחות לפי כלי התקשורת בספרד, היה הפרויקט הספורטיבי. הוא רצה לדעת האם יש תכנון לטווח הארוך, שיש תכנית רכש מסודרת ושעושים הכל כדי להביא את הקבוצה להיות פייבוריטית לזכייה באלופות. גם ניימאר טען בדוקו שלו שהוא חתם בפ.ס.ז’ שהוא ראה שיש פרויקט טוב בפאריס והם רוצים שהוא יגיע להוביל אותו. בפועל, הוחלפו שלושה מאמנים בשנתיים וחצי, וככה אי אפשר לנצח.

כנראה שחזינו כעת בשירת הברבור של פאריס סן ז’רמן במתכונתה הנוכחית. אמבפה יעזוב לריאל מדריד, מסי אולי ישוב לברצלונה או שיעזוב לסיבוב פרישה באמריקה וניימאר יישאר כדי לאסוף את השברים עם החוזה העצום והארוך עליו חתם. לא ברור מה יעלה בגורל הקטארים ב-2023, אחרי אירוח המונדיאל, אבל כנראה שפאריס לא תחזור לשלבים הגבוהים של אירופה, והפנטזיה להביא את הגביע לצרפת תישאר ככזו. 

הכתוב הוא טור דעה

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים