יום שלישי, 19.03.2024 שעה 04:45
צביקה שרף

הטבלה לא משקרת: בארסה זו לא ז'לגיריס

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: יאניס הצליח לייצב במכבי הרכב עם היררכיה, אך צריך היה לשחק עם זיו ולא להעדיף את טיילור. הרכש של שאראס בדרך להיכל

מכבי תל אביב הגיעה למשחק נגד ז’לגיריס בקו עליה שבא לידי ביטוי בווילרבאן בחלק גדול מהמשחק, וכמו כן, אחרי שגברה על פנאתינייקוס ורשמה ניצחון מוחץ על הפועל ירושלים. ז’לגיריס היא לא הקבוצה שתצליח לעשות צרות למכבי הנוכחית. יאניס ספרופולוס הצליח לייצב הרכב מסוים עם היררכיה ברורה – חמישייה עם אנטה ז’יז’יץ’ שהבריא, עם קינן אוואנס בעמדת הרכז הפותח ועם אנג’לו קלויארו, שמבחינת יאניס הוא מובטח בעבודה האפורה שהוא תורם לו.

ג’יימס נאנלי וג’יילן ריינולדס מגיעים מהספסל ואם זה ימשיך והם יסתגלו לזה, החילוף שלהם מחזק את ההרכב על הפרקט. סקוטי ווילבקין היה היום באחד מהימים שהכדור לא נכנס לו כל כך ולא בגלל איזושהי הגנה מיוחדת שנקטה היריבה, כמו שכל קבוצות היורוליג שמו לעצמן כמטרה לעצור אותו. מי שנתן היום דקות טובות הוא דריק וויליאמס שלקח לו יותר זמן להתאושש ולהחלים מהקורונה ובמשחקים הקרובים, כאשר היריבות יהיו כבר יותר קשות ויותר אתלטיות ממה שיש לז’לגיריס להציע, מצפים ממנו ליותר.

דריק וויליאמס (איציק בלניצקי)דריק וויליאמס (איציק בלניצקי)

נאנלי וריינולדס נכנסו טוב למכבי ת”א ומספקים סלים כשצריך מהם, אם כי ריינולדס לוקה במסירה וקבוצות בכירות ינסו לנצל את זה. ז’יז’יץ’, שחזר מפציעה, נראה בכושר טוב וכל זמן שהיה לו אוויר הוא עשה צרות, כאשר הגיע הערב  מספר פעמים במהירות להתקפה לסיומות של פסט-בריק. השיתוף המועט של מתיאס לסור הצרפתי אולי מראה שעם סיום החוזה שלו לחודשיים לא ימשיכו איתו את ההתקשרות להמשך השנה. רומן סורקין לא נכנס היום כל כך טוב למשחק כמו גם ג’ון דיברתולומאו והסבלנות לגבי שיתופם הייתה קצרה.

ג'יימס נאנלי ויאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)ג'יימס נאנלי ויאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)

יפתח זיו לא שותף ולטעמי חשוב יותר לתת לו מספר דקות ולא להעדיף את קמרון טיילור עליו. בסך הכל מכבי נכנסה לכושר תוך כדי תנועה ומפצה על ההכנה המאוחרת שלה בעקבות הקורונה וביטול משחקי ההכנה. בשבוע של משחקים כפולים, יומיים לפני המשחק עם ברצלונה הבלתי מנוצחת, צריך לחלק את הכוחות, להבטיח את הניצחון ולהתכונן בכלל למספר משחקים בדרגת קושי גבוהה יותר, גם מבחינה התקפית ועם שיפור הגנתי.

ברצלונה של שאראס סיגלה לעצמה סגנון עם הגנה חזקה מאוד, קצב משחק לא מהיר מידי עם שיתוף של רוטציה קבועה, אבל עם שמירת שחקני המפתח לדקות מכריעות. אז מצב הרוח טוב, אבל לא רק מול ברצלונה יהיה לה קשה אלא בסדר המשחקים לאחר מכן – כאשר מכבי תפגוש קבוצות שגם הן נכנסות לכושר ובכל מקרה טובות יותר מז’לגיריס, שלגביה הטבלה לא משקרת, היא נמצאת במקום האחרון ללא אף ניצחון ולא סתם.

קינן אוואנס ודריק וויליאמס (איציק בלניצקי)קינן אוואנס ודריק וויליאמס (איציק בלניצקי)

בתוך 48 שעות צריך לשכוח את המשחק ולשנות פאזה ואת רמת משחק. בשנה שעברה מכבי ת”א ניצחה את ברצלונה פעמיים והלוואי ותנצח אותה גם ביום חמישי, אבל הקבוצה הספרדית, כמו שאני רואה אותה ביורוליג ובליגה המקומית השנה, עשתה כמה החתמות והלכה עם הראש. שאראס הלך עם שלושה שחקנים שעשו את ההתקדמות שלהם אצלו בראשות ברנדון דייויס שהיו איתו בז’לגיריס ומשחקים עבורו גם בברצלונה. באופן כללי, כל הקבוצה נכנסה לתבנית יותר טובה, ככה שמובטח לנו ערב נהדר ביום חמישי. בהצלחה. 

אסור לפספס
נגןהצצה לחופשה החלומית של משפחת רונאלדו
הצצה לחופשה החלומית של משפחת רונאלדו
נגןהסדרן נרדם בזמן המשחק, הקהל המציא לו שיר
הסדרן נרדם בזמן המשחק, הקהל המציא לו שיר
נגןספיד כובש שער מרהיב עם סלטה במספרת
ספיד כובש שער מרהיב עם סלטה במספרת
נגןחלטורה: רונאלדו הולך במרפסת ומצלם פרסומת
חלטורה: רונאלדו הולך במרפסת ומצלם פרסומת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים