יום חמישי, 28.03.2024 שעה 19:58

מי הרס מכוניות יוקרה בשווי 1.2 מיליון דולר?

צפו בווידאו: לשכת המכס בפיליפינים העלתה לרשתות מופע הרס של 21 מכוניות, כאשר המחפרון ריסק אותן לחלוטין. מדוע התקבלה ההחלטה ומה היו הביקורות?

|
מופע ההרס בפיליפנים (לשכת המכס הפיליפינית)
מופע ההרס בפיליפנים (לשכת המכס הפיליפינית)

רונאלדו מעמיס שתי משאיות הובלה עם המכוניות שלו מטורינו באמצע הלילה? הזמר באד באני מחליף את הבוגאטי שלו בשווי 4 מיליון דולר בטויוטה קורולה 2003? בנזמה בוחר את המכונית הכי זולה מבין כל חבריו בריאל מדריד? כל הכתבות האלו אולי הפתיעו אתכם בעבר, אך סביר להניח שהסיפור הבא יסיים במקום הראשון בסיפורים המפתיעים של 2021.

לאחר שכבר השמידה 17 רכבי יוקרה מוקדם יותר השנה, הוחלט ברפובליקת הפיליפינים ביום שישי האחרון להשמיד לא פחות מ-21 רכבי יוקרה, אשר הגיעו למדינה בצורה לא חוקית על ידי מבריחים – רכבים בשווי כולל של 1.2 מיליון דולר.

ככה זה נראה לפני ההרס (לשכת המכס הפיליפינית)ככה זה נראה לפני ההרס (לשכת המכס הפיליפינית)

כפי שתוכלו לראות בתמונות, המחפרון השמיד את כל הרכבי היוקרה אשר היו פרוסים לפניו “בלי להתבלבל” ובלי יותר מדי רגשות אשם, כאשר בין הרכבים ניתן למצוא מקלארן 620R, פורשה 911, בנטלי Flying Spur, מרצדס SLK, יונדאי Genesis coupe, טויוטה Solara ולא פחות מ-14 ג’יפים של מיצובישי.

מופע הראווה הזה, או יותר יותר מופע ההרס הזה, היה בחסות לשכת המכס המקומית, אשר לכדה את הרכבים במספר הברחות שונות בין השנים 2018 ועד ל-2020. המילה “מופע” איננה מקרית כמובן, שכן אותה לשכת מכס גם העלתה לרשתות החברתיות את פעילות ההרס בעיצומה – הרס שחובבי עולם הרכב כנראה קצת יתקשו להביט בו (מה הרכבים אשמים????).

פעולת ההריסה אגב, היתה בהתאם לצו נשיאותי של הנשיא רודריגו "רודי" רואה דוטרטה כדי לשלוח מסר שאינו משתמע לשתי פנים לקהילת המבריחים הלא חוקיים במדינה.

עבור מי שמכיר את הנשיא הפיליפני אין מדובר בצעד מפתיע, שכן כבר בהיותו ראש עיר במדינה הנהיג את מדיניות “אפס סובלנות” נגד פושעים ואף זכה לכינוי “המעניש” ממגזין טיים הפופולרי (שגם בחר בו כאחד ממאה האנשים המשפיעים בעולם ב-2017, שנה לאחר שנבחר לתפקיד הנשיא). האחרון הפך את עירו, דבאו סיטי, מ”בירת הרצחבמדינה” עד לפני מספר שנים, לפנינת תיירות שלווה, וכיום היא מוכרת כאחת מהערים הבטוחות ביותר בעולם.

רודריגו דוטרטה. זכה לכבוד מהמגזין טיים לפני ארבע שנים (רויטרס)רודריגו דוטרטה. זכה לכבוד מהמגזין טיים לפני ארבע שנים (רויטרס)

נזכיר בנקודה זו כי מדובר בפעולת ההרס השניה של לשכת המכס המקומית השנה, שכן גם בפברואר האחרון היא עשתה זאת לדבוקה נוספת של רכבים מוברחים דומת BMZ Z1, פרארי 360 Spider, ולמבורגיני Gallardo. בשנים קודמות היא אף דאגה להרס של רנו 5 טורבו, מרצדס SL55 AMG, אופל Manta, מזראטי Quattroporte והרשימה עוד נמשכת.

האם כולם אהבו לראות את יישום ההחלטה של השלטונות בפיליפינים? כנראה שלא ממש. מסתבר כי אחת מהביקורות המרכזיות על התהליך היתה כי ניתן היה למכור את המכוניות האלו במכירות פומביות ולתרום את הכסף לנזקקים. רעיון לא רע בכלל.

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */