יום שבת, 18.05.2024 שעה 23:36

לא התקבל לעבודה בתעשיית הרכב ושבר שיא גינס

קורות החיים של לואיס מנגואל הספרדי לא הרשימו אף אחד, אז הוא החליט לעשות מעשה. במשך 4 שנים הוא תכנן ובנה רכב קרטינג וקבע שיא מ-0 ל-100 קמ"ש

|
לא סתם מכונית. מכונית של שיא גינס (צ
לא סתם מכונית. מכונית של שיא גינס (צ"מ היו-טיוב הרשמי)

התאריך הוא ה-9 ביוני 2019. המקום – מסלול הקרטינג בוולנסיה. אחרי שפיתח ועיצב בעצמו את מכונית הקרטינג שלו במשך 4 שנים שכללו אלפי שעות של חוסר שינה, מאות ימי מחקר ופיתוח, וחצי שנה של עיצוב דגם בתלת מימד, לואיס מנגואל החליט שהוא שובר את שיא התאוצה למכונית קרטינג.

המשימה היתה לא פשוטה. שיא התאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש* נקבע בגרמניה ארבע שנים קודם לכן ועמד על 2.6 שניות בלבד – זאת לאחר ששבר את השיא שקדם לו בכחצי שניה. השיא נחשב בזמנו להישג בלתי רגיל וגם אלו שהעזו לנסות לשבור אותו פשוט לא הצליחו לעמוד במשימה, אבל היי, מי אמר ששבירת שיא היא דבר של מה בכך?

אם הגעתם עד לשורות אלו ודאי כבר ניחשתם שלואיס מנגואל עשה זאת בענק. הוא עצר את השעון על 2.218 שניות והשאיר הרחק מאחור את השיא הקודם. מדוע אנו מספרים לכם על כך שנה וחצי אחרי המאורע המשמח? משום שהשיא מפורסם כעת בספר השיאים של גינס 2021 שיצא לא מזמן לאור.

מכונית הקרטינג של מנגואל בעת שבירת השיא (צ"מ היו-טיוב הרשמי)מכונית הקרטינג של מנגואל בעת שבירת השיא (צ"מ היו-טיוב הרשמי)

אם הישג התאוצה של מנגואל אינו מרשים אתכם אז כדאי שתדעו שהוא טוב יותר מנתוני התאוצה של רכבים עוצרי נשימה דוגמת הבוגאטי שירון, הפורשה ספיידר 918 ופרארי SF90 Stradale. כבוד או לא כבוד?

וההישג הוא לא רק בכניסה לספר השיאים אלא גם בדרך לאותו שיא. מנגואל למד בעצמו את הטכנולוגיה הקשורה ברכבי קרטינג (אוטודידקט) וכאמור תכנן והרכיב את מכונית הקרטינג ללא עזרתו של אף אחד – מבלבד אשתו שתמכה בו ומעט נבהלה מההוצאות הקשורות בפרוייקט. זאת אגב בניגוד למכונית הקודמת שהחזיקה בשיא, אשר פותחה בין השאר ע”י אוניברסיטת אוסנברוק בגרמניה והורכבה ע”י סטודנטים למכונאות והנדסה... 

מנגואל מספר על התהליך שעבר עליו: “ניסיתי להתקבל למספר חברות אשר עוסקות במכוניות חשמליות, אבל לא התקבלתי עקב העובדה שלא היה לי ניסיון – הם לא ידעו איך לקרוא את קורות החיים שלי. החלטתי שהפנים של קורות החיים שלי יהיו מכונית קרטינג שתהיה יוצאת דופן – לא איזה צעצוע. בחנתי את האפשרויות העומדות בפניי ואז שמתי לב שיש אפשרות לשבור את שיא גינס בתחום. זה יכול להיות נתון פתיחה מצוין בכל קורות חיים”.

המכונית היא קורות החיים שלו (צ"מ היו-טיוב הרשמי)המכונית היא קורות החיים שלו (צ"מ היו-טיוב הרשמי)

על הלחץ לקראת הניסיון לשבור את השיא: “כאשר נרשמתי באופן רשמי לקראת הניסיון לשבור את השיא חשבתי על 2.1 שניות, אבל בניסיונות האחרונים הצלחתי אף לרדת מ-2 שניות וזה נתן לי עוד יותר ביטחון.

“כאשר שברתי את השיא הרגשתי איך כל הזמן והממון שהשקעתי הפכו לחלום שהצלחתי להגשים. אני מאוד שמח שזה קרה, משום שבכסף שהושקע הייתי יכול בקלות לקנות לעצמי מכונית יוקרתית”.

על המכונית המדוברת: “אף פעם לא היתה מכונית קרטינג עם שילוב של מנוע לכל גלגל, 136 כוחות סוס ומשקל של 200 ק”ג כולל הנהג בפנים. אחד העיתונאים אף אמר לי שייתכן שפרננדו אלונסו ינסה את המכונית, אבל אני יודע שהוא לא אוהב רכבים חשמליים או מוטורים, אז זה לא יקרה”.

אושר גדול לשבור את שיא גינס (צ"מ מתוך היו-טיוב הרשמי)אושר גדול לשבור את שיא גינס (צ"מ מתוך היו-טיוב הרשמי)

לסיום מוסיף הספרדי: “זה מרגיש עבורי כמו זכיה במדליה אולימפית ואני כבר חושב על השיא הבא (שיאי מרחק בקרטינג ש.ל.). אם יש מכוניות שיכולות לשבור את השיא שלי? בינתיים אני רק שומע על כך ולא ראיתי זאת בפועל”.

ואם מדברים על מכונית שאינה מכונית קרטינג: “ההעדפה שלי היא ה-Porsche Taycan, אבל כדי להיות פרקטי בחיים האמיתיים הייתי הולך על ה-Tesla”. אגב, נכון לכתיבת שורות אלו, מחזיק השיא עדיין לא מצא עבודה בתעשיית הרכב...

*הערה: המהירות המקורית היא מ-0 ל-60 מייל לשעה, שזה כמעט כמו מ-0 ל-100 קמ”ש, אך לא בדיוק, וההמרה נעשית רק כדי להמחיש את השיא למדינות בהן מודדים בקמ”ש.

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */