יום שלישי, 16.04.2024 שעה 21:23
ליגת ווינר נשים 23-24
451541-201523אליצור רמלה
411760-192224הפועל י-ם
321374-154120מכבי אשדוד
301417-144420עירוני ר"ג
271133-117617א.ס. רמה"ש
261012-121816הפועל ראשל"צ
231286-125017מכבי חיפה
221270-108817הפועל פ"ת
191288-97517אליצור חולון
171486-93817אס"א ירושלים
לוח משחקים
  • אליצור רמלה
  • 60 - 84
  • הפועל י-ם

לראשונה: מנהלת על אחת לכל ענפי הכדור בנשים

מהלך היסטורי בספורט הנשים בישראל: יו"ר מנהלת הכדורסל, הילה קניסטר בר דוד, תעמוד בראש גוף העל החדש: "מהלך שישנה את פני הספורט והחברה בישראל"

|
הילה קניסטר בר דוד (באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
הילה קניסטר בר דוד (באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, ליגת העל לנשים בכדורגל, ליגת ‘מאמנט’ ואיגוד הכדורשת, הודיעו היום (רביעי) על הקמת מנהלת על למשחקי הכדור לנשים, שתייצג את כלל ענפי הספורט הקבוצתי. 

מנהלת העל החדשה תהווה גוף יציג של משחקי הכדור לנשים ותייצג את ספורט הנשים הקבוצתי מול גופי המדינה והרשויות המקומיות, במטרה לקדם שוויון מגדרי בחלוקת המשאבים הציבוריים. מנהלת העל החדשה הוקמה על רקע הטענה לקיפוח ואפלייה מגדרית הקיימים בחלוקת התקציבים של ליגות הנשים במשחקי הכדור, בענפים השונים ואמורה, על פי מקימיה, לפעול לשינוי המצב הקיים ולמתן הזדמנויות שוות לנשים נערות וילדות להשתלב בספורט המקצועני בישראל.

כדורגלן? ניימאר מעלה 6 טיקטוקים ביום 1

בדירקטוריון הגוף שהוקם בליווי עורכי הדין אורי קידר ואורי כהנא ממשרד ‘כבירי נבו קידם בלום’ המתמחים במשפט ספורט מגדרי, יהיו חברים נציגי הגופים המייסדים, מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, ליגת העל לנשים בכדורגל, ליגת 'מאמנט' ואיגוד הכדורשת. בנוסף יהיו חברים נציגים של גופי הרוחב הגדולים בספורט – מרכז הפועל ומרכז מכבי.

בקרוב צפויים גופי ספורט נשים נוספים להצטרף למנהלת העל החדשה, בהם איגוד הכדורעף ואיגוד הכדור-מים, אשר הביעו כבר כוונה להצטרף למהלך. גם ארגון השחקנים והשחקניות הודיע אף הוא על תמיכה בהקמת הגוף המאוחד. בפגישת ההקמה שהתקיימה במשרדי איגוד הכדורסל, הוחלט כי כל פעילות מנהלת ליגות העל החדשה, תתקיים תוך שיתוף פעולה בין הגופים, וכל נושא יעלה לדיון פתוח בין כלל הגופים וכי מנהלת העל החדשה תפעל בשקיפות מלאה, כלפי פנים וכלפי חוץ. עוד נקבע כי כל ההחלטות והדיונים יפורסמו באופן שיהיה נגיש לציבור. 

הילה קניסטר בר דוד (חגי מיכאלי)הילה קניסטר בר דוד (חגי מיכאלי)

יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, הילה קניסטר בר דוד, שתעמוד בראש מנהלת העל החדשה, אמרה על המהלך: "מדובר במהלך היסטורי משמעותי ומרגש, עבורי ועבור עשרות אלפי ספורטאיות בישראל, היודעות היום שיש להן בית. אני מאמינה שספורט הוא מנוע לשינוי חברתי חשוב ביותר, ולכל ילד וילדה הזכות לעסוק בספורט מקצועי תחרותי באופן שוויוני. יחד נשנה את פני הספורט בישראל וכך נשפר גם את מצבה של החברה בישראל. כוחנו באחדותנו. כדורסל הוא ענף ספורט הנשים הגדול והמוביל בישראל אך גם אנחנו נאלצנו השבוע להודיע לשר התרבות והספורט ח"כ חילי טרופר כי לאור נזקי מגפת הקורונה וללא תקצוב שוויוני ואמיתי לא נוכל לפתוח את עונת המשחקים הקרובה בליגת העל. התחושה של כולנו היא שבאוצר מחפשים פתרונות רק לענפי הגברים". 

עו"ד אורי קידר הוסיף: "למעשה זה נושא שאנחנו מקדמים כבר זמן רב מתוך הבנה שנדרש איחוד כוחות בספורט הנשים. הקמת מנהלת העל החדשה היא המשך ישיר לשליחות שלנו להביא לשינוי חברתי ולשוויון מגדרי בספורט".

עו"ד אורי קידר (איציק בלניצקי)עו"ד אורי קידר (איציק בלניצקי)

עו"ד אורי כהנא שצפוי לשמש כמנכ"ל המנהלת המאוחדת: "לצערי, ככל שזה נוגע לספורט, נשים נמצאות בתחתית סדר העדיפות של הרשויות, מה שגורם בפועל להדרה של ילדות נערות ונשים מפעילות ספורטיבית. אנחנו נתקלים בזה בכל מקום. אלו הרגלים ישנים שמשתנים בשנים האחרונות בזכות פסיקת בג"צ. אנחנו מתכוונים לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם כל הרשויות על מנת להביא למקסימום את הפוטנציאל הנשי בענפי הכדור".

עפרה אברמוביץ' יו"ר ומייסדת ליגת האמהות מאמנט אמרה היום: "אני רואה בהקמת הפורום החדש הזה במה מרכזית לקידום ספורט הנשים שתאפשר לאגם משאבים ארגוניים, מקצועיים וכלכליים להמשך פיתוח ספורט הנשים בתנופה מחודשת.כליגת הנשים והאמהות הגדולה בישראל, מאמאנט חרטה על דגלה ערכים של מנהיגות נשית, דוגמא אישית ומוביליות חברתית ואנו שותפות וגאות להוביל את נושא קידום ספורט הנשים יחד עם החברות האחרות למיזם שיתנו כתף משותפת".

מיכל סיוון יו"ר איגוד הכדורשת אמרה: "איגוד הכדורשת שמח להיות חלק מהחיבור של איגודים וענפי ספורט שונים, בהם פעילות נשים ספורטאיות בספקטרום רחב - מעממי ועד מקצועני. נשים בספורט סובלות מאז ומעולם מאפליה מגדרית שיטתית ומתמשכת. כדורשת הוא דוגמא מעולה: הענף אינו נתמך על ידי המדינה והוא שקוף על אף שאלפי נשים משחקות כדורשת באופן שגרתי ובליגות מאורגנות ומקצועיות
ההתארגנות החדשה מאחדת כוחות, איחוד אלמנטרי, שנדרש למען השגת המטרות הבסיסיות שהצבנו לעצמנו. שוויון מגדרי בספורט יעזור לנו לקדם את ספורט הנשים בישראל, ובאופן ספציפי את הכדורשת. הנושא משמעותי בהיבט הספורטיבי וההישגי אך לא פחות מכך גם בהיבט החינוכי והערכי".

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */