יום שישי, 29.03.2024 שעה 09:57
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

האקזיט הבא: הכירו את דור העתיד של אשדוד

אוחנה וקינדה הבאים של בן זקן: הכירו את עוז בילו, מור עדרי ושלו הרוש, שהעלו את קבוצת הנוער ליגה וסומנו כדבר הבא של המועדון הדרומי בליגת העל

|
מור עדרי, עוז בילו ושלו הרוש (טל אקוקה, דוברות אשדוד)
מור עדרי, עוז בילו ושלו הרוש (טל אקוקה, דוברות אשדוד)

קשה להסתובב ברחבי אצטדיון הי"א מבלי לשמוע לפחות דיון אחד על מחלקת הנוער של מ.ס אשדוד, על הפוטנציאל האדיר, החומר האנושי והתוכניות העתידיות עבורם. לאור הסקרנות שהתעוררה, החלטנו ב-ONE לערוך היכרות עם מי שמסומנים כבר מגיל הילדים כדור העתיד של הכדורגל הישראלי ו"ילדי האקזיט הבאים".

ניר ביטון, אופיר מרציאנו, מיכאל אוחנה, ניב זריהן, גדי קינדה ועוד רבים וטובים אחרים, אלו רק חלק מהשמות שיצאו בעשר השנים האחרונות ונכללו בעסקאות ענק כאשר עשו את הדרך ממחלקות הנוער של מ.ס אשדוד עד ל"במה המרכזית". האקדמיה של המועדון מייצאת השחקנים מהמובילות בישראל ועד שתריצו בראש עוד שמות מהעבר הרחוק יותר וגם הקרוב שיצאו מאותה הדלת אל התודעה של כולנו, במועדון כבר טוענים שכדאי לשנן את השמות הבאים: עוז בילו, מור עדרי ושלו הרוש, שסומנו כ"מניה" הבאה ששווה לעקוב אחריה.

שידורי לה ליגה והסרייה א' חוזרים!

במשך השנים בהן קיבל על עצמו את האחריות למועדון מעיר הנמל, דגל ג'קי בן זקן בגידול, פיתוח וקידום שחקנים תוצרת בית. כבר קשה לזכור חלון העברות בו לא היה מעורב המועדון בעסקאות ענק שהיו תוצרת אשדוד וזאת ללא ספק צריך לזקוף לזכות הדמויות שפועלות מאחורי הקלעים בגידול אותם השחקנים, שעוברים דרך ארוכה מילדים באקדמיה לנערים, נוער וכמובן עד לבמה המרכזית בקבוצת בוגרים, במועדון שידע לא מעט עליות וירידות בשנים האחרונות.

עוד לפני שפגרת הקורונה שינתה לרוב העולם את התוכניות, הייתה זו מ.ס אשדוד שקיבלה אליה מאמן חדש-ישן בדמותו של רן בן שמעון שכבר בימיו הראשונים סימן לעצמו כמטרה להשריש את הזרעים הצעירים באדמת הבוגרים במטרה לקצור את הפירות כמה שיותר מהר ואם אפשר כבר בעונה הנוכחית. ליגת הנוער אמנם הופסקה אך רב"ש קיבל אל זרועותיו חמישה שחקנים מבטיחים שיעבו את הסגל ולא פחות חשוב, יקבלו הזדמנות לקפוץ למים. שניים מהם, עוז בילו ומור עדרי כבר קיבלו את ההזדמנות במשחק האחרון מול הפועל רעננה והותירו רושם חיובי כשבילו אף הוסיף בישול מרשים בדרך לשער הניצחון של הקבוצה.

רן בן שמעון. מקדם צעירים (מרטין גוטדאמק)רן בן שמעון. מקדם צעירים (מרטין גוטדאמק)

לאחר אותו משחק בקבוצה פרגנו לצעירים אך עם זאת סירבו לתת להם להסתנוור מאור הזרקורים. "הכניסה שלהם לבוגרים חלקה, טובה, אני מרוצה מאוד מההשקעה שלהם אבל הם צריכים להישאר צנועים ולדעת שיש עוד דרך ארוכה לפניהם. אסור להם להאמין למה שכותבים מסביבם כי הם צריכים להתרכז במה שחשוב ולהצליח", אמר המאמן אחרי הופעת הבכורה של השניים וכאות אזהרה או הבהרה לשאר שחקניו הצעירים גם הבטיח: "אני חושב שיש באשדוד קבוצה עם פוטנציאל מקצועי ופוטנציאל אנושי ענק. בהרכב הנוכחי יש שילוב של צעירים שעולים מהנוער המוצלח, תהיה קבוצה משמעותית בשנים הקרובות לאשדוד על טהרת שחקני הבית".

הגיע הזמן שנכיר מקרוב את השחקנים ששלטו ללא עוררין בליגה הלאומית לנוער, העלו את קבוצתם לליגה הבכירה אחרי שנה אחת בלבד עם אליפות מרשימה ומי שכאמור עתידים לככב על מגרשי הכדורגל שלנו בשנים הקרובות.

רן בן שמעון ושחקני אשדוד באימון (נעם מורנו)רן בן שמעון ושחקני אשדוד באימון (נעם מורנו)

שם: עוז בילו
שנת לידה: 2001
תפקיד: קשר 50:50
עונת 2019/2020: 20 שערים בכל המסגרות
הופעת בכורה בליגת העל: בעונה הנוכחית, מחזור 27, עלה בדקה ה-63 (בישל גול ניצחון)

מדובר בחייל בן 19, צפוי להשתלב בסגל הבוגרים כבר בעונה הבאה. הגיע לאשדוד אחרי שנדד בין לא מעט מחלקות נוער שונות עד שמצא את הנחלה, מראשון לציון, עבר לבני יהודה ומשם המשיך למכבי תל אביב שם הבין ביחד עם אביו, יוסי בילו (ששימש כמאמן במחלקת הנוער של הפועל תל אביב בשנתיים האחרונות) כי הוא צריך מקום שיעזור לו לשלב בצורה הטובה ביותר את הכדורגל עם הלימודים ועל כן בחר באקדמיה של המועדון. שיחק בעמדה 10 או בכנף רוב ילדותו אך עם הגעתו לאשדוד הוסת לתפקיד של 50:50 בצד ימין ומשם הצליח להבקיע לא פחות מ-20 שערים העונה.

בילו נוהג לעשות על מגרש את מה שכינו במחלקת הנוער "ההטיה של עוז בילו" בה הוא מטעה את היריב ומושך את הכדור משמאל לשמאל, שיש שיגידו כי הטיה זו נשמעת מוכרת משחקן עבר, יוסי בניון שמו.

עוז בילו (מערכת ONE)עוז בילו (מערכת ONE)

"הכישרון האדיר שיש לו לא הצליח להתפוצץ" סיפר אחד האחראים לשינוי העמדות, מאמנו בקבוצת הנוער אלי לוי: “חשבתי איך אני יכול לקדם את הילד הזה ולהוציא ממנו את הכישרון שיש בו, לשנות לו את החשיבה בשביל לקבל את המקסימום ממנו אז התייעצתי גם עם אבא שלו וגם הוא עצמו לקח את הילד לשיקום, עבד איתו ובנה אותו פיזית כשהוא בא לעונה הזאת בכושר פנטסטי. הוא חזר לקבוצה והעברתי אותו לעמדה מספר 8, קשר 50:50 ועשיתי לו שיחה בה הבהרתי לו שיש לו הכל כשחקן אבל הוא צריך לאהוב לעבוד קשה ולהתאהב בלהתאמן".

בילו עשה שינוי מחשבתי ואחרי עבודה מאומץ עם אביו, מספרים במועדון כי הגיע לתחילת העונה "כאילו יצא מלוע של תותח" וכך גם שמר על אותה הרמה לאורך כל העונה. הקשר הצעיר בעל שליטה אבסולוטית בכדור, דריבליסט מחונן ונמצא בהתקדמות מתמדת על פי מאמניו. גם שחקני הקבוצה הבוגרת התלהבו מבילו עם הגעתו לאימונים ומספרים שמדובר בילד "מפוצץ בכישרון", רגיש ומצחיק אך לצד הכישרון הגדול טוענים שצריך להמשיך לעבוד קשה מאוד כדי לממש את מלוא הפוטנציאל שלו. "זה ילד שהבין שצריך לעבוד קשה כדי להצליח ולהתפוצץ עם הכישרון שיש לו וזה מה שהוא עשה העונה. הוא הדבר הבא פה באשדוד, שייך לרמות הגבוהות וזה רק עניין של זמן עד שיצא לאירופה", סיפרו במועדון.

אלי לוי (נעם מורנו)אלי לוי (נעם מורנו)

שם: מור עדרי
שנת לידה: 2001
תפקיד: קפטן קבוצת הנוער ומגן ימני
עונת 2019/2020: 4 שערים
הופעת בכורה בליגת העל: בעונה הנוכחית, מחזור 27, עלה בדקה ה-74

חייל בן 19, העונה שיחק כחריג גיל בקבוצת הנוער וצפוי להשתלב בסגל הבוגרים כבר בעונה הבאה. הגיע בגיל 15 מהפועל מרמורק לאקדמיה של אשדוד אחרי שזכה למעקב של המועדון וממי שהיה הסקאוט של המחלקה, עידן בן אבו שהיום משמש כסוכנו. עדרי הגיע כשחקן התקפה, בכנף שמאל והוסת עם הגעתו למועדון לעמדת המגן הימני בה הוא משחק עד היום על אף שבזכות שתי רגליים חזקות הוא יכול לשחק גם כמגן שמאל. עברו כשחקן התקפה הפך אותו למגן התקפי מאוד על אף שיש לו חיסרון בגובה בתור שחקן הגנה אך על כך הוא מפצה בעצם היותו טכני מאוד, חזק פיזית ועל פי סביבתו גם בעל חוזק נפשי עם מוכנות גבוהה מאוד לשלב המעבר לקבוצת בוגרים. בקבוצה מספרים על שחקן שאוהב לעבוד קשה ועושה הכל על הצד הטוב ביותר ובמאה אחוז השקעה.

מור עדרי (שחר גרוס)מור עדרי (שחר גרוס)

המועדון לקח אותו תחת חסותו מגיל צעיר גם בשל רקע משפחתי קשה, עדרי עובד למחייתו מגיל צעיר תוך שהוא שם את הכדורגל בראש מעייניו. ״הוא קסם של ילד, פצצת אנרגיה" סיפר לוי על הקפטן שלו. "הכרתי אותו כשבאתי לאמן פה את הבוגרים עם יובל נעים, הוא היה אז בנוער שנה ראשונה וגם התאמן איתנו. תוך כדי אימונים הייתי מכוון אותו ומסביר לו, הוא ילד מאוד דעתן שכל פעם שאתה מסביר לו יוצא שבסוף הוא מסביר לך. לקחתי אותו תחת חסותי בכל הבחינות, היו לנו הרבה שיחות והילד השתנה פלאים, למד להקשיב, למד להכיל, למד להבין, עשה שינוי מאוד גדול. בתחילת העונה חשבתי מי יהיה הקפטן ואז קלטתי שמור ממש רוצה את זה, עושה הכל בשביל זה, ראיתי כמה זה חשוב לו וכמה הוא משתדל בשביל זה, עוזר לחברים שלו, תומך, מנהיג אמיתי וגם בנוסף לכל זה התאמן יותר קשה מכולם. ההחלטה למנות אותו לקפטן הייתה ההחלטה הכי טובה שיכולתי לקבל, הוא הוביל את הקבוצה".

עוז בילו (טל אקוקה)עוז בילו (טל אקוקה)

"הוא השחקן הכי בשל מבין הצעירים" טען אחד משחקני הקבוצה הבוגרת, "יש לו רצון גדול להתפתח, ללמוד, להתקדם כל הזמן. הוא השתלב מצוין בקבוצה, גם הספר של חלק מאיתנו, מדובר בשחקן לוחמני באופי שלו, זה אחד לצאת איתו לקרב. הוא יגיע לקבוצות הגדולות בארץ אם ימשיך ואני מאמין שימשיך כי זה אופי. הוא איש של עבודה סביב השעון ומאוד בוגר במשחק שלו ובכלל, יש לו הבנה חדה לדברים".

שחקני אשדוד (איציק בלניצקי)שחקני אשדוד (איציק בלניצקי)

שם: שלו הרוש
שנת לידה: 2002
תפקיד: קשר 50:50
עונת 2019/2020: 7 שערים בכל המסגרות
הופעת בכורה בליגת העל: בעונה הנוכחית, מחזור 15, עלה בדקה ה-59

בן 18, הצעיר ביותר מבין שחקני העתיד המסומנים באשדוד, גדל מגיל ילדים במועדון ומתפקד גם שחקן נבחרת הנוער תחת המאמן גדי ברומר. ערך את הופעת הבכורה שלו בבוגרים בגיל 17 בדצמבר האחרון כשנקרא מהספסל על ידי רוני אוואט מול הפועל תל אביב במחזור ה-15. בימים אלו עובר שיקום מפציעה בקרסול כשעוד קודם לכן הספיק בטרם הקורונה בחודש מרץ לקחת חלק במשחק אימון של הקבוצה הבוגרת מול הפועל חדרה ובו גם כבש צמד (2:2). מדובר בשחקן עם טכניקה ברמה גבוהה, יכולת דריבל מדהימה, אחד על אחד חכם ובעיטה עוצמתית.

שלו הרוש במדי הנבחרת (נעם מורנו)שלו הרוש במדי הנבחרת (נעם מורנו)

"רן מאוד מחזיק ממנו ומהכישרון שלו", סיפר אלי לוי על הצעיר הכישרוני בסגל שלו. "הוא עשה הסבה לקשר 50:50 אחרי שהיה רגיל לשחק בעמדה מספר 10 אבל הבין שחייבים לעשות הגנה בכדורגל המודרני, זה התפקיד הכי נחשב עכשיו וצריך לשלב בין לבין. ילד טוב עם אופי קצת עצבני שרגיל לקבל הכל ושמוותרים לו, כמו שהיה משחק אחד שהוא לא רצה להיכנס כמחליף כי חשב שהגיע לו יותר דקות ואחרי זה השהיתי אותו והתיישר. מה שהוא עשה השנה לא מובן מאליו, להיות בין הקטנים ועדיין לשמש כאחד המנהיגים של הקבוצה, הוא יכול לעמוד בלחצים ועם כל משקל שמפילים עליו. נמצא במשמר קבוע עם יניב נוחי המאמן כושר כדי לשמור תמיד על רמת אימונים, משקל ומסה ובאמת הוא מוכיח כל פעם מחדש שהוא רק הולך ומשתפר. אני צופה לו עתיד גדול מאוד".

שלו הרוש (דוברות אשדוד)שלו הרוש (דוברות אשדוד)

בעונה הבאה הרוש שזוכה להערכה גדולה מאוד בעיר הנמל ומסתובב עם כינוי מחייב "כוכב העתיד", ימשיך בקבוצת הנוער של המועדון שעלתה כאמור לליגת העל לנוער, אך צפוי גם לקבל דקות ולהשתלב בקבוצת הבוגרים. הכישרון של הרוש לא נעלם מעיניהם של השחקנים הוותיקים של המועדון שסיפרו: "שלו הוא פיצוץ של כישרון טהור ואם יוסיף לזה עבודה קשה כדי לשפר את קצב המשחק וראיית המשחק שלו שאלו דברים שגם יבואו לו עם הזמן, הוא יהיה שחקן מצוין עם עתיד גדול. לו ולחברים שלו בגיל הזה יש מזל גדול מאוד שהם יכולים ליהנות וללמוד בשלב הזה של הקריירה שלהם ממאמן כמו רן שמכוון אותם ומלמד אותם דברים שייקחו איתם להמשך".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */