יום שישי, 19.04.2024 שעה 20:48
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

לחיפה אין תארים? שלושת שועריה אקדמאים

דבר כזה לא קורה בכל קבוצה: ג'וש כהן למד ביו-הנדסה ומדעי המחשב, ג'ו קוזמינסקי סיים הנדסת מכונות וגיל אופק עו"ד. יזכו גם בתואר גם על הדשא?

|
ג'וש כהן, גיל אופק וג'ו קוזמינסקי (גרפיקה: קרולינה אריכמן)
ג'וש כהן, גיל אופק וג'ו קוזמינסקי (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

באיזו עוד קבוצת כדורגל אפשר למצוא בסגל שלושה שוערים שמחזיקים בתארים אקדמיים? האנשים עם הכפפות במכבי חיפה, כך מסתבר, הם בדיוק ההפך מהתדמית שציירו לכדורגלן הישראלי הממוצע. ג'וש כהן, ג'ו קוזמינסקי וגיל אופק למדו באוניברסיטה והצליחו לשלב זאת ביחד עם הכדורגל - ואולי העונה הם יזכו גם בתואר נוסף על הדשא.

שני השוערים הבכירים של הקבוצה הם הנדסאים שלמדו במסגרת המכללות בארצות הברית. השוער הראשון של מכבי חיפה, ג'וש כהן בן ה-27, הוא בעל שני תארים בביו-הנדסה ובמדעי המחשב מאוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו, שם הוא גם למד וגם שיחק בקבוצה המקומית של האוניברסיטה. 

ג'וש כהן במעמד קבלת התואר (פרטי)ג'וש כהן במעמד קבלת התואר (פרטי)

בנוסף, על הספסל יושב לו ג'ו קוזמינסקי, יהודי-אמריקאי שהגיע רק לאחרונה לקבוצה. שוער המשנה בן ה-26 מחזיק בתואר בהנדסת מכונות מאוניברסיטת אלבמה בברמינגהאם, אותה הוא גם ייצג בקבוצת בלייזרס בעבר כשוער תוך כדי הלימודים.

"היו לי בעבר הרבה שוערים אינטליגנטיים עם אישיות נדירה, אבל השוערים שיש לי בסגל עכשיו הם מיוחדים בפני עצמם", אמר מאמן השוערים של מכבי חיפה, גיורא אנטמן. "בסוף אנחנו עוסקים בכדורגל והחוקים הם אותם החוקים לכולם, לא משנה מה הרקע של כל שחקן, אבל אימון בכדורגל הוא גם סוג של הליך למידה ולעבוד עם שוערים שיש להם הבנה ויכולות קליטה כל כך גבוהות, זה תענוג גדול. במובן הזה של ללמוד, להבין ולקלוט דרישות חדשות, הם ברמה מאוד גבוהה. יחד עם זאת, מן הסתם יש עדיין פער שהם צריכים להדביק לכיוון שלנו ולסגנון שלנו בכדורגל".  

גיורא אנטמן (שחר גרוס)גיורא אנטמן (שחר גרוס)

"גם אני למדתי מהם ואפילו הצלחתי לשפר את רמת האנגלית שלי ללא היכר", הוסיף אנטמן בחיוך. "כל יום איתם זו חוויה בפני עצמה. העבודה עם כל אחד מהם היא עולם שלם, כי שיטת העבודה בסופו של דבר היא אולי די דומה, אבל כל אחד מהם מגיע עם מנטאליות אחרת ולכל אחד אנחנו מתאימים את קצב העבודה ואת הסגנון שלו ל-DNA שלנו בקבוצה. הם ציונים בנפשם, אוהבי ישראל ומבחינתם להגיע לפה זה חלום שהתגשם. בינתיים אנחנו שבעי רצון מההתאקלמות ומהתרומה שלהם, ואם הם יידעו להשתפר ולממש את מלוא הפוטנציאל והיכולות שלהם כשוערים - כולנו נרוויח שבעתיים".

בנוסף לכהן וקוזמינסקי, השוער השלישי בסגל הוא גיל אופק בן ה-34, שלמד משפטים בארץ ובמקצועו השני הוא עורך דין. "עוד אין לי משרד. המשרד שלי כרגע הוא מגרש הכדורגל", סיפר גיל אופק. "אני בעיקר עושה עבודות מהבית לחברים ולמשפחה, ומתפרנס מהכדורגל, שזה מקור הפרנסה העיקרי והבלעדי שלי כרגע".  

ג'ו קוזמינסקי בספסל (עמרי שטיין)ג'ו קוזמינסקי בספסל (עמרי שטיין)

אופק למד משפטים במכללת כרמל בחיפה, בשלוחה של המרכז האקדמי למשפט ועסקים, ועשה התמחות בבית משפט השלום קריות במחלקת ההוצאה לפועל. "עוד כשהייתי ילד במכבי חיפה, המשך העיסוק שלי בכדורגל תמיד עמד בתנאי לזה שאצליח גם בלימודים. אלה התנאים שהציבו לי במכבי חיפה ובחינוך שקיבלתי מהמשפחה שלי. תמיד ידעתי שאני רוצה ללמוד משהו, רק לא ידעתי מה. לימים המשפחה שלי נקלעה לסיטואציה משפטית מורכבת ושאלתי את עצמי 'איך לא יכולתי לעזור פה'. זה צרם לי, ומשם הלכתי ללמוד משפטים".

גיל אופק התייחס לעבודה המשותפת עם כהן וקוזמינסקי, שגם הם למדו באקדמיה. "הם עשו שני תארים של מהנדסים, שזה לא דבר פשוט. הם חבר'ה נהדרים. זה לא שהקודמים להם לא היו אינטליגנטיים, פשוט אף אחד מהשוערים שהתאמנתי איתם לא מינף את זה לתואר אקדמאי תוך כדי הקריירה הספורטיבית ואין ספק שזה משהו מיוחד".  

גיל אופק במעמד קבלת התואר (פייסבוק)גיל אופק במעמד קבלת התואר (פייסבוק)

מאמנו, גיורא אנטמן, התייחס לדרך האמריקאית לייצר ספורטאים דרך המכללות, בשילוב של ספורט ולימודים, ואמר: "האמריקאים, בבסיס שלהם, מתייחסים לספורט בצורה מאוד רצינית. הם אתלטיים ויש להם יסודות פיזיים טובים מאוד. מעבר לזה, הספורט בארצות הברית שם דגש קודם כל על משמעת עצמית וזה מאוד בולט באימונים איתם. האחריות והרצינות של כל השוערים שלנו היא משהו יוצא דופן, ואני חושב שגם אנחנו לוקחים מזה השראה. הם מקצוענים ברמות הגבוהות ביותר והם מאוד רציניים באימונים. הכול מסודר, ישיר, ברור ובלי לעגל פינות".

השוערים של הירוקים לא רק עובדים עם הידיים, אלא גם עם הראש. כעת ניצבת בפניהם האפשרות לזכות עד לסיום העונה בעוד תארים, חשובים לא פחות - תואר האליפות וגביע המדינה.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */