יום שישי, 29.03.2024 שעה 17:54
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

שער או בישול הערב יעניקו לרוקאביצה בונוס שמן

כובש בחיפה ללא הפסקה, רודף אחרי מכבי ת"א ומפנטז על הקופה אמריקה למרות רנה מולנסטיין. ב-20:15: בית"ר מחכה. וגם: כמה יקבל על השער הבא שלו?

|
רוקאביצה. בלבן של העיניים (שחר גרוס)
רוקאביצה. בלבן של העיניים (שחר גרוס)

51 שערי ליגה, ממוצע של 2.3 שערים למשחק עד כה מעמידים את מכבי חיפה בעמדת זינוק מצוינת לזכייה בתואר האליפות. לפני המשחק הערב (שני, 20:15) מול בית"ר ירושלים, הירוקים עם מאזן שערי הזכות הכי טוב בליגה, 10 שערים יותר מהמוליכה מכבי תל אביב.

את ההצלחה הזאת אפשר לשייך להרבה גורמים, אבל דומה שאיש אחד מנצח על המקהלה שחזרה לרגש את האוהדים בסמי עופר – ניקיטה רוקאביצה. לבאנקר הגדול של מרקו בלבול יש כבר 15 שערים וארבעה בישולים. שער נוסף או בישול אחד חסרים למלך שערי הליגה כדי לגזור בונוס נאה של 30 אלף אירו, כך עולה מסעיף בחוזה של האוסטרלי שנחתם בתחילת העונה בין השחקן למועדון ובו סוכם כי אם החלוץ יגיע לכמות של 20 שערים ובישולים יחד הוא יזכה לתגמול.

בלבול: "הליגה קשה, כולם מאבדים נקודות"

בקיץ האחרון לא היה ברור היכן ישחק רוקאביצה. אחרי שסיים חוזה של שלוש שנים, מכבי חיפה לא מיהרה והתנגדה לממש את האופציה על השחקן בסכום של 400 אלף אירו לעונה נוספת. בזמן שהשחקנים פתחו את אימוני טרום העונה, החלוץ התבצר בעמדתו, ישב בבית וחיכה. בדרך החלו לגשש בית"ר ירושלים ומכבי ת"א. לרוקאביצה, כך מתברר, היה את כל הזמן שבעולם. החלוץ לא מיהר לעזוב את הירוקים ובתוך תוכו ידע שברגע שבלבול לוחץ להשאירו, הטלפון בוא יבוא והוא אכן הגיע.

במהלך מחנה האימונים של מכבי חיפה בזמן שיעקב שחר שהה בו, נשיא הקבוצה הרים את הכפפה ואת הטלפון לארץ לרוקאביצה, ומשם הדרך לשובו של החלוץ למדים הירוקים שהוא כל כך אוהב הייתה סלולה. מיד עם חזרתה של הקבוצה לארץ, שחר והחלוץ נפגשו וההסכם נחתם. הצדדים מצאו פשרה. אמנם לא חוזה של 400 אלף אירו כפי שרצה השחקן, אבל חוזה של שנתיים במקום עונה אחת בסכום של 300 אלף דולר לעונה עם בונוסים ותגמולים של שערים ובישולים. 

רוקאביצה. חזר, ובגדול (רדאד ג'בארה)רוקאביצה. חזר, ובגדול (רדאד ג'בארה)

רוקאביצה נחשב לעוף שונה בכדורגל הישראלי. מעבר ליכולת הטובה שהוא מפגין מול שער היריב השחקן ניחן באישיות יוצאת דופן. במכבי חיפה מספרים על שחקן שמהווה נכס למועדון: "הוא הראשון לדאוג לכך שכל שחקן זר שמגיע ירגיש בבית”. הזרים פוקדים את ביתו של רוקאביצה והמשפחות נפגשות לארוחות משותפות, כאשר ויקה, רעייתו של החלוץ, דואגת לכך שלנשות השחקנים תהיה כל הזמן חברה והתאקלמות טובה.

לא רק הזרים מחוברים לרוקאביצה, אלא גם השחקנים הישראלים דוגמת מקסים פלקושצ'נקו שעושה יחד עם החלוץ את הדרך יחד מהקריות למתחם האימונים בכפר גלים וחזרה. מי שמכיר את רוקאביצה יודע היטב שמדובר בשחקן שמקפיד על אורח חיים ספורטיבי ברמה הכי גבוהה שיש. "ניקי הוא איש משפחה שלא ניתן יהיה לראות אותו אף פעם במקומות בילוי. לפני משחקים חשובים כאשר הקבוצה לא יוצאת לבית מלון, הוא דואג ללכת לישון לבד אצל חמותו שעושה את הדרך ההפוכה לביתו וכל זה על מנת להגיע הכי מוכן ולהתרכז נטו למשחק", מספרים בסביבתו של החלוץ.

במגרש עצמו מספר 13 מספק את הסחורה ובגדול. 15 שערים עד כה אומרים למעשה הכל. על גודל ההישג תעיד העובדה שבעונה הקודמת למשל מלך שערי הליגה בן שהר סיים עם 14 שערים. את ההתקדמות הגדולה העונה מייחסים במכבי חיפה לשיטת המשחק ולסגנון שבלבול דואג להשריש שחקניו והיא לחפש כל הזמן את רוקאביצה בתנועה.

לאורך השנים יצאה לחלוץ סטיגמה שאינו יכול לפרוץ הגנות שמצופפות ולכבוש מולן. בפועל, העונה הוא מנפץ מיתוסים. השחקנים, בעיקר מהקו השני דוגמת יובל אשכנזי וצ'ירון שרי, מחפשים להכניס כדורים לניקיטה שמצידו לא מאכזב, מנצל את התנועה הטובה שלו במגרש וכובש גם מול קבוצות שמסתגרות. "בלבול גרם לכך שכל הזמן השחקנים יחפשו את רוקאביצה בתנועה. שנים שאף מאמן לא השכיל לנצל עד תום את הכישורים שלו. כל הזמן אמרו עליו שמול שטחים קטנים הוא לא יכול להבקיע, והנה העונה השערים באים בעיקר מול הגנות מצופפות. ניקי זה שחקן רב גוני, אפילו כאשר גיא לוזון הציב אותו במשחק דרבי בגביע הטוטו כקיצוני במערך של שלושה בלמים הוא כבש צמד שערים", אמרו במועדון.

רוקאביצה. מצא את העמדה האופטימלית (עמית מצפה)רוקאביצה. מצא את העמדה האופטימלית (עמית מצפה)

בגיל 32 רוקאביצה חולם לחזור ולשחק במדי נבחרתו במסגרת הקופה אמריקה. מהרגע שמיודענו רנה מולנסטיין מונה לעוזר מאמן נבחרת אוסטרליה, חניכו לשעבר לא זומן. בסביבתו של החלוץ טוענים שלא מדובר בשיקול מקצועי וייתכן כי למולנסטיין יש השפעה על כך שהוא לא מוזמן. בנשימה אחת מזכירים את העובדה שבאחד מהמשחקים בהם מולנסטיין אימן, החלוץ הודיע שאינו חש בטוב, דבר שבצוות האימון של ההולנדי לא ממש אהבו.

בסופו של דבר התברר שהחלוץ סבל מדלקת ריאות שהשביתה אותו למשך חודש ימים: "קצת מוזר שדווקא ברגע מולנסטיין הגיע כעוזר מאמן, רוקאביצה לא מוצא את מקומו בנבחרת. זה לא ברור בוודאות אם הדברים קשורים להשפעה של מולנסטיין אבל עובדתית זה ככה. עכשיו עם הספק של 15 שערים עד כה אין סיבה בעולם שניקי לא יחזור לסגל הנבחרת", אמרו מקורביו של החלוץ, שיפגוש את ליאו מסי וארגנטינה ב-26 ביוני אם אכן יחזור לנבחרת.

מולנסטיין. נוטר טינה? (עמרי שטיין)מולנסטיין. נוטר טינה? (עמרי שטיין)

הערב יעלה רוקאביצה עם מכבי חיפה על כר הדשא סמגרש אותו הוא מכיר היטב, בידיעה שניצחון יצמצם את פער הנקודות לשלוש בלבד ממכבי ת"א. "הוא בנוי למשחקים מהסוג הזה, תנו לו ניצחון ולא משנה מי יכבוש והוא יהיה על גג העולם", הוסיפו בחיפה.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */