יום חמישי, 18.04.2024 שעה 06:16

קאקה בישראל: למדנו בברזיל להגיד "שלום"

הכוכב הברזילאי לקראת משחק השלום בשלישי ב-20:00: "משחק כדורגל פעם בשבוע", עטר: "לא שיחקתי מאז הפרישה, אבל ניתן פייט". בבטו: "נעשה שואו גדול"

|
בבטו, עטר, סמפאיו, עו
בבטו, עטר, סמפאיו, עו"ד עציוני, קאקה, זוהר ומאורו רוזנשיין (רדאד ג'בארה)

משחק השלום כבר ממש מעבר לפינה, כאשר ביום שלישי ב-20:00 תישמע שריקת הפתיחה בסמי עופר ואגדות נבחרת ברזיל יתמודדו מול אלו מישראל. רגע לפני שזה קורה, בצד של הסלסאו קאקה, בבטו וסזאר סמפאיו דיברו במסיבת עיתונאים, אשר הועברה בשידור חי באתר ובערוץ ONE. בצד הישראלי, איציק זוהר וראובן עטר שיתפו ברגשותיהם לקראת ההתמודדות.

בבטו אמר לקראת המשחק: “אני שמח מאוד להיות כאן בישראל, וגם להיות עם הילדים האלה שלצידי, כי אני נחשב כבעל ניסיון. להיות פה עם הילדים שתמיד אהבתי כמו קאקה ומי שנמצא איתנו. אנחנו ניכנס למגרש ונעשה שואו גדול, אבל זה כבר לא אותו הדבר. הרצון להיות פה הוא כל כך גדול שאני מאמין שכן נצליח לרוץ ולעשות משהו טוב. תענוג להיות כאן, במיוחד עם האנשים האלה שאני כל כך אוהב. באתי עם אשתי. ביום שלישי אני מקווה שכולם יגיעו, תהיה חוויה יוצאת דופן עם אנשים שעשו היסטוריה. החגיגה עם התינוק? אני אסכם עם היריבה שתיתן לי להבקיע ואז אוכל לעשות את זה”.

הכוכבים הגדולים מדברים לקראת משחק השלום

האם ברזיל תוכל לזכות במונדיאל הקרוב: “בוודאי שכן, יש שם שחקנים גדולים, אני הייתי במשך עשרה ימים עם כל המשלחת הטכנית וראיתי את העבודה שנעשית שם. 10 הימים האחרונים היו חשובים מאוד בשבילי, הייתי עם אחד העוזרים של טיטה, ראיתי את העבודה שהוא עושה שם עם שחקני הנבחרת ואין לי ספק שהעבודה תישא פרי. ברזיל יכולה לזכות כי יש לה נבחרת ומאמן מצוינים”.

קאקה אמר לקראת המשחק: “אני ממשיך להתאמן, אני אוהב את הספורט הזה ואני משחק כדורגל פעם בשבוע, וכך בעצם התאמנתי. אני זוכר את שנות ה-90 עם בבטו ורומאריו, אני זוכר את סזאר סמפאיו משחק ושיחקתי גם עם רונאלדיניו. מבחינתי זו גאווה מאוד גדולה לשחק עם השמות האלה כאן, אני מאוד שמח להיות כאן, תודה רבה”.

קאקה (רדאד ג'בארה)קאקה (רדאד ג'בארה)

מה האירוע מסמל בשבילו והאם היו אנשים שניסו להגיד לו לא להגיע: “למדנו את המילה שלום בברזיל, אנחנו, כל מי שנמצא פה, ראינו מה שהספורט יכול לעשות. אלו הערכים שהכדורגל מצליח להעביר, שזה הרבה ממה שאנחנו רוצים להעביר במשחק ביום שלישי. ראינו לפי כל האהבה הזאת שהמשחק יכול לקשר בין העמים, ודרך הערכים שיש בכדורגל ומה שנצליח להעביר, זה לפעמים מצליח ליישב קונפליקטים. המטרה העיקרית היא שאנשים ייהנו במהלך 90 הדקות ויקבלו את הערכים דרך הספורט”. אגב, גם לאחר המסע”ת הכוכב סיפק ציטוטים מהנים לא פחות.

סזאר סמפאיו הוסיף: “כבוד גדול להיות כאן, מה שמוליך אותנו זו ההיסטוריה. אני מודאג כי הראו לנו בוואטסאפ את האימונים של הישראלים והם מתאמנים מאוד חזק. אנחנו פה עם שלושה דורות, ומקווה שנוכל לייצג בכבוד את הנבחרת. העיר חיפה היא באמת יוצאת דופן, קבלת הפנים הייתה נהדרת”.

בבטו וסזאר סמפאיו (רדאד ג'בארה)בבטו וסזאר סמפאיו (רדאד ג'בארה)

מה הוא שמע על ישראל לפני שהגיע והתפקיד שלו בנבחרת: “לא מזמן קיבלתי את תפקיד עוזר המאמן בברזיל. הנבחרת זכתה בקופה אמריקה, ועכשיו אנחנו בודקים שחקנים שונים ובמסגרת העבודה אנחנו בודקים כל מני דברים, בין היתר את מי עוד אפשר לזמן לנבחרת. אני מודה שקראתי הרבה על ישראל לפני שבאתי לפה, ביררתי מי השחקנים וגם מי נמצאים בנבחרת של היום. להיות פה זה כמו צלילה להיסטוריה של האנושות ואם נוכל לעזור לגשר על הפערים ולקרב בין העמים זה יהיה נהדר”.

למה אין יותר כדורגלנים יצירתיים בקישור הסלסאו: “הכדורגל עבר שינויים דרסטיים, בעבר אם היו לך שחקנים טובים יותר מהיריב הסיכוי לנצח היה גדול יותר, היום יש גורמים אחרים, אפשר להפסיד כתוצאה מיכולות פיזיות ואסטרטגיות, אפילו אם היריבה פחות טובה טכנית. בכל הקשור לברזיל, אני גדלתי על כדורגל ברחוב, למדתי לשחק תוך כדי ששיחקתי והיום בגלל כל האלימות מסוכן לשחק ברחוב”.

סזאר סמפאיו (רדאד ג'בארה)סזאר סמפאיו (רדאד ג'בארה)

ראובן עטר דיבר גם הוא לקראת ההתמודדות: “כבוד גדול לראות אותם כאן, אנחנו מכירים את כל ההיסטוריה שלהם ושל הכדורגל הברזילאי. זה מאוד מרגש לדבר לפני משחק שאני משחק, לא שיחקתי מאז שפרשתי, פה ושם התאמנתי אבל זה לא תירוץ – ניתן פייט, יש לנו הרבה שחקנים מוכשרים. אנחנו לא ברמה שלהם, אבל נשתדל לתת רגעים טובים ומהנים כדי שיהיה משחק כיפי. ברוכים הבאים לישראל”.

איציק זוהר סיכם: “כבוד גדול לשבת אתכם בשולחן. כשביקשו ממני לקחת חלק נרתמתי למשימה המאתגרת, ומעבר לקיום המשחק, מה שעשו מאורו ויהונתן זה להראות לעולם שמעבר לסכסוכים ומלחמות יש מדינה שצועקת שלום ורוצה לדבר על שלום. הביאו כוכבים כל כך גדולים ואולי דרכם יראו בעולם שיש בישראל גם דברים אחרים. מי יבעט כדור חופשי מבין הישראלים במצב של תיקו? תבואו להתחבק איתי אחרי הגול”.

איציק זוהר (רדאד ג'בארה)איציק זוהר (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */