יום שישי, 29.03.2024 שעה 18:48
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

ביקורת בנתניה, ברדה: אנחנו כישלון אחד גדול

השחקנים סופגים אש אחרי ה-3:0 לבית"ר, הזרים על המוקד: "חושבים שהמקום שלהם מובטח – קטסטרופה", המאמן הודה. אלמוג כהן: "אני לא נותן את האקסטרה"

|
רון אשכנזי וגיא מלמד מאוכזבים (חגי מיכאלי)
רון אשכנזי וגיא מלמד מאוכזבים (חגי מיכאלי)

מכבי נתניה ספגה אמש (ראשון) 3:0 שני ברציפות, הפעם מול הקהל הביתי, כאשר היא הובסה על ידי בית"ר ירושלים והיכולת שלה, שירדה מתחת לכל ביקורת במונחים של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה בשלוש השנים האחרונות, גוררת אכזבה עמוקה ומחשבות על בניית סגל ואולי שינויים אפשריים בחלון ההעברות בחודש ינואר.

בתום התבוסה השנייה ברציפות והמשחק הרביעי ברציפות ללא ניצחון, שחקני מכבי נתניה "זכו" לבוז צורם מצד הקהל – צעד לא שגרתי בכלל באצטדיון בנתניה גם אחרי הפסדים – אבל הקהל המקומי מאס ביכולת החלשה מפתיחת העונה, מעצם העובדה ששום מערך עדיין לא באמת מתאים לקבוצה ונוסה ביציבות ובעיקר מתחושת "השובע" של החבורה בצהוב-שחור.

לוי: "לא פשוט להתאושש מהמשחק מול מכבי"

בעוד השחקנים ניסו לעכל את התוצאה, אלמוג כהן אסף את חבריו במעגל ואמר להם: "אף אחד לא יעזור לנו ויתן לנו יד לצאת מהמצב הזה, רק אנחנו נעזור לעצמנו עם עבודה קשה. יש רגעים שהכול הולך קשה וזה המצב שלנו כרגע, תבינו את זה. הייתי בהרבה סיטואציות קשות בחיים, אף פעם לא בא מישהו ועזר לי והרים אותי להגיע לאן שהגעתי. שום קבוצה לא תבוא ותיתן לנו לנצח משחק. רק אנחנו נצטרך לקחת את בכוח, בשיניים".

לאחר מכן, קריאות הבוז רק התגברו כשהשחקנים יצאו מהמעגל וניגשו להודות לקהל. הקפטן גם שוחח עם השחקנים בחדר ההלבשה וניסה לעודד אותם, אבל האמת היא שזה לא ממש עבד. שחקני נתניה נראו שפופים אך גם עצבניים.

שחקני מכבי נתניה מאוכזבים (חגי מיכאלי)שחקני מכבי נתניה מאוכזבים (חגי מיכאלי)

אחרי שהתפרקו במחצית הראשונה וספגו שלושה שערים עד הירידה למחצית, לפחות בפן המחויבות היהלומים השתפרו במחצית השנייה והדבר נובע בעיקר מהחילופים של פאטוס בצ'יראי, יחמיר היקה ובורחה הררה, שהיו חלשים והמשיכו את המגמה מהתקופה האחרונה, במיוחד משני המשחקים האחרונים, וספגו ביקורת בנתניה.

"הם נראים רע וחייבים להתעורר דחוף", אמרו בנתניה על שלושת הזרים המאכזבים, כאשר החלוץ המונטנגרי "בולט בהיעדרו" מפתיחת העונה והמגן הספרדי שוב הציג יכולת נרפית באגף השמאלי. "כרגע אף אחד מהם לא שווה מימוש אופציה או חוזה חדש. פאטוס חשב יותר מדי על מעבר ועל התנאים שלו בקיץ ובינתיים הוא לא שווה את כל הדיבורים שהיו עליו. בורחה בכלל לא היה אמור לשחק, פתח רק כי בן תורג'מן שוב נפצע ויחמיר באופן כללי צריך לתת מעצמו יותר".

סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה (חגי מיכאלי)סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה (חגי מיכאלי)

"זה מדאיג, אין דרך אחרת לתאר את זה, המצב הזה מתסכל", הוסיפו שחקנים בקבוצה. "יש לנו בעיה גדולה מאוד אם שחקנים צעירים, ילדים, עולים במחצית השנייה ונראים יותר טוב מרוב שחקני ההרכב ובעיקר מהזרים. זה אומר הרבה עליהם ועלינו כקבוצה. אין שמות יותר ואין משכורות, זה כבר לא מעניין, אף אחד כמעט לא מצדיק את המקום שלו בהרכב. יש כאלה שחושבים שהמקום שלהם בהרכב מובטח, זאת קטסטרופה לקבוצת כדורגל".

כפי שכבר צוין, תורג'מן, ממנו ישנה שביעות רצון גדולה נוכח העובדה שהוריד באחוזי השומן והוכיח שיפור משמעותי ביחס לקיץ, אמור היה לפתוח אבל נפצע שוב והספרדי נשאר בהרכב. כנ"ל לגבי ויקי כחלון, שלא תוכנן לפתוח, אבל פריקת הכתף של מוחמד זבידאת, שייעדר לפחות חודש לפי ההערכה הראשונית, טרפה את הקלפים עבור נתניה, כאשר במועדון הביעו אכזבה נוכח היכולת ההגנתית וציינו שציפו ליותר מכל אחד מחבריה. 

אוהדי מכבי נתניה (חגי מיכאלי)אוהדי מכבי נתניה (חגי מיכאלי)

הציוות של דולב אזולאי עם צליל נחמיה לא היה נראה טוב בלשון המעטה ושני הצעירים עדיין לא שיחקו ביחד, ללא בלם מנוסה לצדם, וזה ניכר למול ההתקפות הקטלניות של עלי מוחמד, ליוואי גרסיה, גדי קינדה ושלומי אזולאי. גם חוליית הקישור לא הבריקה וההתקפה בכלל לא פוגעת ולחולשה הכללית הזאת התייחס ברדה בסיום המשחק.

"אלה רגעים לא נעימים, אנחנו צריכים איזה ניצחון שיחזיר אותנו למסלול, אבל כרגע אנחנו ממש לא רואים את זה, לא את הרעב ואת שאר הדברים שמאפיינים את מכבי נתניה בשלוש השנים האחרונות", אמר המאמן שי ברדה. "אנחנו חשים את השחקנים, לא אתם. האווירה במהלך השבוע הייתה מחויבת בצורה מדהימה, אבל בכדורגל אתה טועה בלא מעט דברים ולא הצלחנו להתמודד עם הכישרון של בית"ר, עם הרעב שלה. אנחנו לא נראים טוב ואין יותר מדי מה לתרץ. זה לא אומר שאם הצלחנו לעשות את זה בעונה שעברה, נעשה את זה גם עכשיו, אבל אני יודע שנעשה הכל כדי להחזיר את המועדון למקום שהוא צריך להיות בו".

פאטוס בצ'יראי מאוכזב, שחקני בית"ר ירושלים חוגגים (חגי מיכאלי)פאטוס בצ'יראי מאוכזב, שחקני בית"ר ירושלים חוגגים (חגי מיכאלי)

"כרגע זה המצב וצריך להתמודד איתו", הוסיף המאמן. "אני כן מאמין שגם עם החומר הקיים אנחנו צריכים להוציא יותר. אני לא רוצה להאשים שחקנים, אני מסתכל על עצמנו כמאמנים ואנחנו עד עכשיו כישלון אחד גדול. בינואר נעשה חושבים. תמיד יש מחשבות מה עשינו לא נכון, כל הזמן. יש חלון וכשנגיע אליו נסתכל, אבל יש עוד שלושה חודשים וכרגע זה מה שיש. אנחנו אלה שהבאנו את השחקנים, בחרנו אותם ואיתם נעשה הכל, אפשר לעשות איתם משהו ונעשה איתם. יש שחקנים חדשים שמתרגלים לשיטה חדשה, אלה כל הקלישאות שאני הכי לא רוצה להשתמש בהן, אז אני כן רוצה לבוא ולהגיד שאנחנו אשמים ואנחנו נמצא פתרונות. המילה בושה היא מילה קשה, צריך לדעת להסתכל על כדורגל בצורה אחרת".

השובע אצל השחקנים, דווקא אחרי התבוסה למכבי חיפה: "דווקא אחרי שבוע שעבר, היינו צריכים להיות הרבה יותר רעבים. אני בכוונה נוגע בקהל כי מגיע לו יותר. שלוש שנים בנינו ציפיות ואנחנו לא רוצים שאחרי שבנינו אותן אנחנו נרד במה שאנחנו יכולים לתת, אלא להיפך. זה רגע לא פשוט למועדון הזה כרגע, אבל יהיו ימים טובים יותר. נצטרך להביא את השחקנים לרמת רעב יותר גבוהה".

"זה ערב לא קל, מאוד מאכזב לשלוח כל כך הרבה אנשים הביתה שציפו מאתנו שנתפוצץ וזה יתחבר, וזה לא קורה כרגע", אמר אלמוג כהן, שנפצע בתוספת הזמן כשסובב את הברך לאחר היתקלות בדן איינבינדר. אחרי שדיווח לצוות הרפואי של מכבי נתניה, הוא נבדק ושוחרר מסגל הנבחרת, כאשר היא ערכה הבוקר את האימון היחיד שלה בשפיים לפני שתטוס לאוסטריה לקראת המשחק בווינה ביום חמישי.

אלמוג כהן (חגי מיכאלי)אלמוג כהן (חגי מיכאלי)

"קשה לי להגיד מה חסר רגע אחרי המשחק, זו סוג של תקופה כזאת", הוסיף הקפטן. "באנו למשחק, רצינו, נלחמנו ורצנו, ניסינו ללחוץ, בית"ר לא הניעה כמו מכבי חיפה כי שם הרגשנו אומללים. הם ניצחו בזכויות האיכויות שלהם, במיוחד גרסיה שעשה לנו הרבה כאבי ראש. אני לא לוקח שום דבר אישית, היה בוז כי הגיע לנו בוז. אנחנו צריכים להיות אמיתיים ולא להתייפייף, כשלא משחקים טוב הקהל שורק ויש בוז, אין מה לעשות, צריך לכבד את זה ולקבל גם את הדברים הלא יפים. זה חלק מלהיות מקצוען, ללכת להודות לקהל גם כשאתה מקבל בוז". 

הציפיות ממנו: "מבחינה אישית אני יודע שאני הולך לישון אחרי שנתתי אלף אחוז בכל אימון ובכל משחק. אני לא יודע אם אני מממש את הציפיות ממני כי כרגע הקבוצה לא משחקת טוב. אני לא כוכב גדול, כוכב זה גרסיה, זה ערן זהבי. אני לא כוכב, אני שחקן שבא ועובד קשה. בסטטיסטיקה אני מתקל הכי טוב בליגה ומחלץ הכי טוב בליגה, אלה דברים שהם הבסיס שלי, אבל ברור שאת האקסטרה אני לא נותן. את התיקולים, המאבקים והאגרסיביות אני נותן ועושה את כל מה שאני יכול. אחרי כל משחק אני רואה את עצמי כמה פעמים, ברור שצריך להשתפר. חוץ מהמשחק הזה ששיחקתי יותר התקפי והיו לי מצבים שיכולתי להבקיע מהם, בשאר המשחקים שיחקתי קשר אחורי אחרון, אחד שלא מצטרף ויותר אחראי. בסופו של דבר מה שהמאמנים מבקשים זה מה שאני עושה".

דולב אזולאי מאוכזב (חגי מיכאלי)דולב אזולאי מאוכזב (חגי מיכאלי)

כיצד הביקורות משפיעות על הקבוצה: "יש סוג של לחץ להוכיח את עצמנו כקבוצה, יש תחושה שאנחנו צריכים להוכיח אובר, אבל זה חלק מהמקצוע. כשקשה, צריך לבוא ולדחוף קדימה, עם שפת גוף טובה. אחרי 3:0 כשאתה יורד למחצית זה לא קל. עלינו למחצית השנייה כדי להילחם, לא הצלחנו לכבוש, אבל אני חושב שנתנו את כל מה שיש לנו, אי אפשר להגיד שלא רצנו, השתוללנו וירדנו לכדורים. זה כרגע מאכזב, אנחנו הראשונים שמאוכזבים ולא ישנים לפעמים בלילות".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראל כדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */