יום שבת, 20.04.2024 שעה 10:01
ליגה צרפתית 23-24
6324-6528פאריס סן-ז'רמן1
5327-4429ברסט2
5238-5328מונאקו3
4925-4228ליל4
4722-3129ניס5
4332-3829לאנס6
4145-3829ליון7
4039-3629ריימס8
3933-4128מארסיי9
3936-4129ראן10
3637-3429טולוז11
3640-3329שטרסבורג12
3341-3629מונפלייה13
3145-2829נאנט14
2837-2729לה האבר15
2649-3029מץ16
2655-3529לוריין17
2248-2129קלרמון18
לוח משחקים
  • ניס
  • 0 - 3
  • לוריין
  • נאנט
  • שבת, 20/04, 18:00
  • ראן
  • לאנס
  • שבת, 20/04, 22:00
  • קלרמון
  • לה האבר
  • ראשון, 21/04, 16:00
  • מץ
  • ליל
  • ראשון, 21/04, 16:00
  • שטרסבורג
  • ריימס
  • ראשון, 21/04, 16:00
  • מונפלייה
  • ברסט
  • ראשון, 21/04, 18:05
  • מונאקו
  • טולוז
  • ראשון, 21/04, 20:00
  • מארסיי
  • פאריס סן-ז'רמן
  • ראשון, 21/04, 22:00
  • ליון

האיש שלמד ללכת מחדש: מגן העתיד של ריאל

ילדות קשה, פציעה אכזרית והחלום שחזר לחיים בליון ובנבחרת צרפת. בגיל 15 למד ללכת מחדש וכעת ירוץ בברנבאו. פרלאן מנדי הוא הכול חוץ מסיפור משעמם

|
מנדי. בא לברנבאו בחור חדש (רויטרס)
מנדי. בא לברנבאו בחור חדש (רויטרס)

אולי זו נפילת מתח טבעית אחרי שלוש זכיות רצופות בליגת האלופות ואולי דווקא חסרונו של כריסטיאנו רונאלדו ואי המוכנות ליום שאחריו, אך השורה התחתונה ברורה - ריאל מדריד מודל 2018/19 הייתה כישלון ביחס לממדיה. העונה הרעה שעברה על הקבוצה הלבנה חייבה את פלורנטינו פרס לבצע שינויים ולהכניס דם חדש ורענן למועדון, והוא בהחלט עושה זאת בקיץ הנוכחי.

עם חזרתו של זינדין זידאן לקווים במהלך העונה שחלפה, השניים החלו לבנות מחדש את הבלאנקוס ולהצעיר את הסגל. רודריגו הברזילאי ולוקה יוביץ' הצעירים הגיעו לחלק הקדמי, אדר מיליטאו מפורטו הצטרף גם כן, וכמובן הרכש הנוצץ ביותר של המועדון – אדן הזאר שהגיע מצ’לסי. כעת החליטו בריאל לחזק עוד קצת את חוליית ההגנה בכישרון העולה של הכדורגל הצרפתי - פרלאן מנדי, שיוצג בפני הקהל בברנבאו מחר (רביעי, 13:00).

טירוף: אדן הזאר מוצג בריאל באירוע היסטרי

המגן השמאלי בן ה-24, ששיחק בשנתיים האחרונות בליון, סיפק עונת פריצה נהדרת בצרפת וגרר התעניינות רבה מאריות היבשת, עד שריאל שמה עליו את ידה. עם זאת, דרכו של מנדי לסנטיאגו ברנבאו הייתה מפרכת וקשה. ילדות לא פשוטה ופציעה מסובכת שסיכנה את המשך דרכו הספורטיבית, ועד לעונת פריצה בליגה הצרפתית וזימון יוקרתי לנבחרת צרפת. היכרות עם הרכש החדש של ריאל מדריד.

“הייתי צריך ללמוד שוב ללכת”

מנדי הוא צרפתי ממוצא סנגלי, שדרכו לכדורגל הייתה קשה ומפותלת מאוד וכמעט שנקטעה בגיל צעיר. כשהיה נער, איבד את אביו שהלך לעולמו וכל נחמתו הייתה על מגרש הכדורגל - אולם המזל לא האיר לו פנים גם שם. בגיל 15 שיחק מנדי בקבוצת הנוער של פאריס סן ז'רמן וסומן ככישרון יוצא דופן, אולם אז אובחנה אצלו דלקת קשה בירך, במה שגרם לילד להשתחרר מהכדור שכל כך אהב למשך תקופה ארוכה ולבלות בעיקר בבית החולים. "שלושה חודשים מחיי הייתי עם גבס, אחריו הייתי בכיסא גלגלים, הייתי צריך ללמוד שוב ללכת, לשפר את המסירות שלי והשליטה בכדור, זה היה קשה מאוד לחזור לכדורגל", סיפר מנדי. 

פרלאן מנדי במדי לה האבר. התאושש מהפציעה (אינסטגרם)פרלאן מנדי במדי לה האבר. התאושש מהפציעה (אינסטגרם)

מנדי לא ויתר ואחרי תקופה בליגה הרביעית התאושש וחזר לאקדמיה של פ.ס.ז', משם עבר לקבוצת הנוער של לה האבר, ובהמשך עלה לקבוצת הבוגרים של המועדון ופריצתו החלה. שנתיים אחרי שעלה לקבוצה הראשונה ימצא עצמו מנדי במדים של אחת מאימפריות הכדורגל הצרפתי - ליון, ולא די בכך - גם קיבל זימון בכורה לנבחרת צרפת. בעבר, התייחס מנדי לדרך הקשה בתחילת הקריירה: "לא היה לי מסע קל, זה נכון, אבל מעולם לא ויתרתי. עכשיו אני כאן. הרצון בוער להצליח, זה באופי שלי. תמיד הייתי ככה". 

רק לאחרונה, במהלך משחקי הנבחרות במוקדמות יורו 2020, דיבר מאמנו של מנדי בנבחרת הצרפתית, דידייה דשאן, על יכולתו: “הוא שחקן נהדר, יכול לשחק גם בימין וגם בשמאל של ההגנה. רק לפני שנתיים עוד שיחק בליגה השנייה וכעת יהיה בריאל מדריד, זה מדהים”.

דשאן. גם הוא מתרשם (רויטרס)דשאן. גם הוא מתרשם (רויטרס)

לא בנג'מין, פרלאן

שניהם מגנים שמאליים, שניהם צרפתים, שיחקו בלה האבר בעברם, חולקים שם משפחה, בני 24 ועברו פציעה דומה, אך לא - בין בנג'מין מנדי לפרלאן מנדי אין קשר דם, אולם לא מעט קווי דמיון. המגן של מנצ'סטר סיטי עשה עונת פריצה נהדרת במדי מונאקו, עמה זכה באליפות, כולל הופעות מכובדות בליגת האלופות, בדיוק כפי שעשה פרלאן בעונה החולפת. היכולת הטובה של בנג'מין הובילה אותו לסיטיזנס בעבור 52 מיליון ליש"ט, מעט יותר ממה ששילמה ריאל על המגן של ליון. 

בנג'מין מנדי ופרלאן מנדי. אין קשר דם (מערכת ONE)בנג'מין מנדי ופרלאן מנדי. אין קשר דם (מערכת ONE)

שני השחקנים גם ניצבים באותה העמדה בנבחרת הטריקולור. עבור פרלאן ההתחלה הייתה מרגשת במיוחד כפי שסיפר בעצמו על היום בו קיבל זימון בכורה מדשאן. "קמתי מהשינה והיו לי כמה שיחות שלא נענו מהמועדון, חשבתי שפספסתי אימון. בוודאי שלא ציפיתי לקבל זימון לנבחרת". לפני מספר חודשים קיבל מנדי את אותו הזימון אולם גם כאן ההתחלה לא הייתה קלה. בשני המשחקים בהם היה חלק מהנבחרת, מול מולדובה ואיסלנד במוקדמות היורו, לא שותף בשל פציעה. עם זאת, זכה מנדי ללבוש את המדים שלא במשחק רשמי, כאשר שותף בניצחונות על אורוגוואי ובוליביה במסגרת משחקי ידידות. 

"קיליאן אמבפה של ההגנה" 

בצרפת מספרים שמנדי הוא שחקן מופנם, כזה שאוהב להסתגר בתוך עצמו ולפעמים חבריו לקבוצה נוטים לחשוב כי מדובר במתנשא. מנדי לא אוהב לדבר עם התקשורת ומעדיף לדבר על כר הדשא. במדי ליון העונה היה משחקני המפתח וניצב כדרך קבע ב-11 של הצרפתים. 44 הופעות בכל המסגרות, שלושה שערים ושלושה בישולים, כולל אחד בליגת האלופות מול הופנהיים, מיקמו את מנדי לאחד מהשחקנים המבטיחים ביותר בצרפת ותצוגותיו בליגת האלופות, עד ההדחה בידי ברצלונה, היו מרשימות. 

מנדי מול פיקה בליגת האלופות. ייפגשו בקלאסיקו (רויטרס)מנדי מול פיקה בליגת האלופות. ייפגשו בקלאסיקו (רויטרס)

בצרפת שיבחו במשך העונה את יכולתו של מנדי, כאשר אחד מסוכני השחקנים המנוסים ביותר במדינה, איבן לה מי, סיפר בעבר: "עמדת המגן השמאלי היא המבוקשת ביותר בעולם, קשה מאוד למצוא שחקנים איכותיים בעמדה הזו, פרלאן מנדי הוא איכותי - הוא הקיליאן אמבפה של ההגנה. בגילו, אין אף שחקן טוב יותר ממנו בחלק האחורי". 

יזכה לקרדיט בהרכב?

במהלך העשור האחרון היו כמה באנקרים בהרכב של ריאל מדריד, אחד כזה הוא מרסלו. המגן השמאלי הברזילאי, שהגיע ב-2007 מפלומיננסה, הפך לדמות מפתח ב-11 של הבלאנקוס, ובוודאי אחד מעמודי התווך בחוליית ההגנה הלבנה. אולם, בעונה שחלפה חלה תפנית בעלילה. מרסלו כבר לא קיבל את הקרדיט שהוענק לו בעבר ובתקופתם של ז'ולן לופטגי וסנטיאגו סולארי, צפה מהספסל בסרחיו רגילון הצעיר ממלא את האגף השמאלי של ההגנה בהצלחה. 

מרסלו מאוכזב. כבר לא אותו הקרדיט כבעבר (רויטרס)מרסלו מאוכזב. כבר לא אותו הקרדיט כבעבר (רויטרס)

חוסר מקום קבוע בהרכב הוביל לדיווחים רבים לפיהם מרסלו מעוניין לעזוב את ריאל מדריד ואף עשוי לחבור לכריסטיאנו רונאלדו ביובנטוס. עם חזרתו של זידאן, שמכיר היטב את מרסלו, המגן הברזילאי שב להרכב הפותח בישורת האחרונה של העונה. כשנדמה היה שהעמדה מאוישת בשני שחקנים איכותיים ודי בכך, בחרה ריאל לצרף לסגל את מנדי מליון, שחווה עונה נהדרת עם קבוצתו ולבטח לא מצפה לחמם את הספסל בסנטיאגו ברנבאו. נכון, מלחמה על ההרכב היא לרוב דבר מבורך שיכול להוציא את המקסימום מכל שחקני העמדה, אך מעניין יהיה לראות איך זידאן מצליח לשלב בין שלושת השחקנים שכבר הוכיחו את יכולתם, כאשר לגבי רגילון, סיכויים גבוהים לכך שייצא לעונת השאלה על מנת שלא "להתייבש" על הספסל הלבן. 

בנוסף למרסלו ולרגילון, לריאל היו כמה אופציות נוספות לעמדת המגן השמאלי. תיאו הרננדס, שסיים עונת השאלה בריאל סוסיאדד, צפוי לעמוד למכירה כיוון שריאל אינה בונה עליו לעונה הקרובה. כמו כן, המגן המרוקאי המצוין, אשרף חכימי, שעשה עונה נפלאה בבורוסיה דורטמונד, יישאר אצל השוורצגלבן לעונה נוספת כמושאל. נדמה כי לפחות בעמדה הזו, הבלאנקוס כבר הכינו את עצמם ליום שאחרי מרסלו בן ה-31. 

מנדי. יילחם על מקום ב-11 (רויטרס)מנדי. יילחם על מקום ב-11 (רויטרס)

בארסה התעניינה, ריאל רכשה

ליון הייתה זו שהאמינה במנדי ונתנה לו הזדמנות פז בליגה הבכירה בצרפת, אולם ספק אם המועדון דימיין שהפריצה של המגן תהיה מהירה כל כך. בעקבות היכולת הנהדרת שהציג, במהלך העונה החולפת, שמו של מנדי נקשר דווקא ליריבה הגדולה של ריאל - ברצלונה. ב"מונדו דפורטיבו" הקטאלוני דיווחי כי אלופת ספרד מעוניינת במגן המוכשר ותנסה להחתימו בקיץ. אולם, ככל שחלף הזמן, ריאל הפכה למועמדת יותר ויותר רצינית לגביו.

כדורגלן העבר הברזילאי, אדמילסון, ששיחק בין היתר בליון ובברצלונה, התייחס לאפשרות שמנדי יגיע לקטאלונים רגע לפני שהקבוצות נפגשו בליגת האלופות. "מנדי מתאים לסגנון של ברצלונה, הוא צעיר ויכול להשתפר ולהגיע לרמה גבוהה", אמר. גם מנצ'סטר סיטי הוזכרה בעבר כמי שחושקת במגן, אך ריאל היא זו שהניחה את ידה על הכישרון הצרפתי, שכעת כל שנותר הוא לחכות ולראות איך הנער שלמד ללכת מחדש ירוץ בברנבאו.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */