יום שבת, 20.04.2024 שעה 18:07
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • 0 - 0
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

קלינגר מסכם עונה: ניפרד בחיבוקים ולא במריבות

מאמן בית"ר יאמן מול אתלטיקו ויעזוב: "הייתי שמח לבנות מהתחלה, אבל אני לא פגוע. היו הרבה טעויות שיפוט וגזלו מאיתנו נקודות". וגם: הרגע הכי קשה

|
קלינגר.
קלינגר. "חלק מהחיים" (איציק בלניצקי)

עונה לא פשוטה עברה על ניר קלינגר. הוא הגיע לבית"ר ירושלים כשהיא מפורקת מבחינה מקצועית אחרי פיטוריו של גיא לוזון, הוצבה בפניו מטרה – להצעיד את בית"ר לצמרת הליגה ולהשיג כרטיס למפעל אירופי. זו הייתה דרישת המינימום של הבעלים משה חוגג, שאז עוד חלם על מקום שני בליגה וגמר גביע המדינה.

אלא שהדברים הלכו לכיוונים אחרים, בית"ר עפה כבר בסיבוב הראשון של הגביע מול מכבי תל אביב, נאבקה כנגד ירידת ליגה עד לשלבים האחרונים של העונה, כשלה בבניית הסגל, ברכישת השחקנים בינואר (מיחאי וודוץ ואנתוני אנאן), ביצעה מספר טעויות כמו הוויתור על יאקוב סילבסטר ולא מצאה את הדרך לעמוד במטרות שהציבה לעצמה.

קלינגר: "הייתה עונה מאתגרת"

אלא שלכל אלו יש הסברים וכאלה שאולי גם מניחים את הדעת, לחלק אלה יישמעו תירוצים (טעויות שיפוט, בניית הסגל השגויה, החלפת שחקנים מאסיבית, רכישה מאוחרת של חוגג את הקבוצה), אבל עם זאת, לקבוצות אחרות בליגה היה הרבה פחות ממה שיש לבית"ר והן הצליחו בהרבה מהקבוצה מהבירה.

קלינגר, בסבלנות ראויה לציון, השיב לשאלות וניסה לסכם את העונה. קלינגר, שנאלץ על בסיס יומי לשמוע באמצעות כלי התקשורת שלא רוצים אותו בירושלים ושרוני לוי הוא המועמד המוביל לאימון הקבוצה, מנסה לשמור על פאסון. עכשיו אחרי שהסתיימה העונה הוא מרשה לעצמו לשחרר מעט את הנצרה. "זו הייתה עונה משוגעת, אבל היו גם דברים טובים, הייתה עונה מאתגרת עם עליות וירידות".

אתה לא חושב שמגיע לך לבנות קבוצה מהתחלה? הרי הגעת לבית"ר באמצע העונה.
"אני הייתי מאוד שמח לעשות את זה, אני חושב שאני מחובר ל-DNA של המועדון הזה, אני גם קצת משוגע במובן החיובי של המילה, כמו הקהל והמועדון הזה, זה האופי שלי, אבל מצד שני בית"ר הולכת למהלך מסוים, המהלך הזה לא מתאים לכל אחד ויכול להיות שהבחירה תהיה במישהו אחר וזה בסדר גמור, אני מקבל את זה באהבה ואני לא כועס".

אלי אוחנה, משה חוגג ויוסי בניון (אורן בן חקון)אלי אוחנה, משה חוגג ויוסי בניון (אורן בן חקון)

אתה לא פגוע מזה?
"לא אני לא פגוע, אני חושב שבאיזשהו מקום יבינו שבאמת בחמישה-שישה חודשים קשה למאמן להטביע את חותמו ואת פילוסופית המשחק וההתנהלות שלו ויש לי פילוסופיה מאוד ברורה  באיך שאני מתנהל ואיזה שחקנים אני בוחר לקבוצות שלי. אם בית"ר תחליט אחרת ואני שומע מה קורה, למרות שאף אחד עדיין לא דיבר איתי, אנחנו מתנהגים בכבוד הדדי אחד כלפי השני, התקשורת זה בסדר היא צריכה לעשות את העבודה שלה, זה בסדר גמור, אני מקבל את זה בהבנה, אבל מבחינתי עד שיקראו לי יוסי או אלי או חוגג וידברו איתי ויגידו לי מה נסגר, אז אני משרת את בית"ר ירושלים באהבה, חייל של הקבוצה עד היום האחרון, עד הרגע האחרון, אם נצטרך להיפרד אז ניפרד בחיבוקים ולא במריבות".

אמרת שהולכים למהלך מסוים שלא מתאים לכל אחד, הכוונה למנהל מקצועי ומאמן?
“צריך לדעת לעבוד במתכונת של מאמן ומנהל מקצועי, אני רציתי להיות בצד של המנהל המקצועי לפני כמה שנים, אני חושב שזה תפקיד מאוד חשוב במערכת, אבל המערכת צריכה לדעת איך לעבוד בקונטקסט הזה של מנהל מקצועי, מאמן, מי מביא את השחקנים, מי מחליט, מי מחליט על פילוסופיית משחק, זה דבר מורכב, לפעמים זה נראה מבחוץ אחרת, אבל זו עבודה משותפת של כמה גורמים, בחו"ל זה קיים ועובד נהדר, בארץ קשה להכיל את זה, אני מקווה שבית"ר תעשה את הבחירה הנכונה ותצליח, אין לי מעבר לזה מה לומר, אני משתדל להיות עדין וממלכתי בדברים שאני אומר"

בינואר לא קיבלת את החלוץ שרצית. הבטיחו לך חלוץ ברמה גבוהה ולבסוף החליטו שלא משקיעים, וודוץ הגיע כברירת מחדל, איך התפשרת בנושא הזה?
"אני באמת לא אחד שיבוא ויתרץ או יעביר ביקורת, אני חושב ששני דברים מהותיים מנעו ממני להביא את בית"ר לאירופה ולא להסתפק בפלייאוף העליון. גם בשנה שעברה כשהגעתי עם הפועל חיפה לפלייאוף העליון אמרתי שזה לא מעניין אותי, אם אתה בפלייאוף העליון אז תגיע לאירופה. אז שני דברים קרו העונה, אנחנו כן הצלחנו לייצר יציבות וכן ייצרנו מומנטום אבל המומנטום נעצר במשחק בבאר שבע, לא יעזור לאף אחד, ניצחון בבאר שבע היה שם אותנו במקום אחר כי המומנטום שלנו היה חיובי במשחק הזה. המשחק בבאר שבע היה משחק עם טעויות השיפוט שליוו אותו והחמצות שלנו, למרות משחק נהדר הפסדנו 3:1 וזה הכניס אותנו למדרון שאני לא הצלחתי להתמודד איתו. הסיבה השנייה היא שהיה חסר לנו חלוץ ברמה, חלוץ ברמה זה משמעותי לקבוצה גדולה, אני לא מדבר על קבוצות שבאות להסתגר ויוצאות למעברים, אני מדבר על קבוצה שרוצה ליזום, היא צריכה חלוץ ברמה הכי גבוהה שיש, היו דברים על הפרק בינואר אבל לא הצלחנו להביא את מי רציתי".

מיחאי וודוץ. "לא הצלחנו להביא את מי שרציתי" (אורן בן חקון)מיחאי וודוץ. "לא הצלחנו להביא את מי שרציתי" (אורן בן חקון)

אבל היה לך חלוץ ברמה גבוהה, יאקוב סילסבטר, זה לא מספיק לליגה העל מבחינתך?
"בוא נהיה הגונים ואני מאחל לסילבסטר שיצליח מאוד, אבל נזכור את ה-7-8 משחקים שאצלי הוא קיבל קרדיט בלתי נגמר, לצערי לא הלך לו, אני אוהב אותו, אני חושב שהוא שחקן מצוין, אני אמרתי כבר בעבר, יאקוב הוא שחקן למעברים, למתפרצות, בית"ר לא קבוצה של מתפרצות, היא קבוצה שיוזמת".

כשסילבסטר שוחרר הבטיחו לך חלוץ ברמה גבוהה, הפילו אותך פה.
"מעבר למה שאמרתי אין מה להוסיף".

איפה הנפילה של בית"ר מבחינתך?
"היו הרבה טעויות שיפוט וגזלו מאיתנו נקודות, אבל משחק אחד שיכול היה לעשות את ההבדל זה המשחק בבאר שבע, ניצחון בבאר שבע שהגיע לנו זה ניצחון אחר, אבל הכל בסדר".

ניר קלינגר. עונה קשה הסתיימה (אורן בן חקון)ניר קלינגר. עונה קשה הסתיימה (אורן בן חקון)

מבחינה מקצועית מה היה הרגע שהרגשת הכי רע העונה?
"ברור שהשער שספגנו מול הפועל תל אביב בדקה האחרונה בטדי, זה גרם לי להמון בעיות בריאותיות ומה שאתה לא רוצה מסביב, אבל אני מנוסה, זה חלק מהעניין, זה חלק מהחיים שלנו, לפעמים אתה נותן גול בדקה האחרונה ומנצח ולפעמים אתה סופג".

לפחות אתה תהיה המאמן של בית"ר מול אתלטיקו מדריד. זה גם משהו לרזומה שלך, לא?
"זה כיף, אני וסימאונה דומים גם במראה וגם בשיגעון (צוחק). זה משחק חוויה לכולנו, אם ננצח אז בכלל יהיה רשום לנו שניצחנו את אתלטיקו מדריד, נעשה הכל כדי שזה יקרה, אין שחרורים לאף שחקן לקראת המשחק הזה".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */