יום שבת, 27.04.2024 שעה 22:29
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

פריחת הקארצב: הדבר הבא בכדורגל הישראלי

השער ששינה הכל, המעבר החד לבוגרים והייחודיות משאר הכדורגלנים בגילו: הקשר ממכבי ת"א מתחיל להוכיח שהוא שייך לרמות הגבוהות והעתיד נראה מבטיח

|
עדן קארצב (רדאד ג'בארה)
עדן קארצב (רדאד ג'בארה)

לא הרבה פעמים קורה שניסו אביטן כועס על השחקנים שלו, אבל במחזור האחרון מאמן הפועל חדרה עמד על הקווים ורתח. "תנו לעדן, לעדן", צעק להם. בתוספת הזמן של המשחק, כשהשופט העניק לחדרה כדור חופשי נגד מכבי חיפה במצב של 1:2 לטובת הקבוצה שלו, הוא רצה לגמור את המשחק ולא להסתפק שוב רק בנקודה. הוותיקים יותר דרשו את הכדור, אבל המאמן שלהם המשיך לצעוק. "רק עדן קארצב בועט", הורה להם מהספסל, ונתן את האות לאחד מתרגילי החופשיות שעליו הם עבדו באימונים.

לכל הזדמנות שכזאת מכדור חופשי יש לאביטן דרך לנסות ולחפש את השער ביצירתיות. הוא יודע שקבוצה בסדר גודל כמו של הפועל חדרה צריכה לנצל את ההזדמנויות האלה כדי לכבוש ולהכניע את היריבות שלה. ולכדור חופשי כמו שקיבלה חדרה באותו המשחק במחזור האחרון, במרחק של כ-25 מטרים מהשער בזווית מעט אלכסונית, החניכים שלו הכינו תרגיל מושלם. שניים נצמדים לחומה ומסתירים לשוער היריב את הכדור, וברגע שעדן קארצב לוקח את הבעיטה הם מתנתקים מהחומה ובורחים, כך שהכדור עובר ביניהם וזמן התגובה של השוער מתקצר. דקה ו-47 שניות מתחילת תוספת הזמן, כשהשלט של השופט סימן את הספרה ארבע בסיום ה-90, המשחק הוכרע.

הקשר הצעיר לקח את בעיטה והכל עבד לפי המתוכנן. כדור מדויק עבר בין שני השחקנים האדומים שנוספו ליד החומה הירוקה, השוער גיא חיימוב לא זיהה את הכדור החזק שהגיע ואיחר בזינוק אליו. קארצב חגג את השער עם ריצה לעברו של המאמן, בידיעה שמעכשיו כל הכדורגל הישראלי מתחיל להכיר את הבעיטות המדהימות שלו. זה היה השער הראשון שלו בליגת העל והוא הגיע אחרי שהקשר סיפק גם בישול במסירת עומק נפלאה קודם לכן, כך שלקארצב היה חלק משמעותי בניצחון הגדול בחיפה. משחק שמסמל את הפריחה של הילד, שרק השבוע חגג יום הולדת 19.

עבד טוב. קארצב חוגג את שערו הראשון בליגת העל (עמית מצפה)עבד טוב. קארצב חוגג את שערו הראשון בליגת העל (עמית מצפה)

לא מזמן הוא עזר לחדרה להעפיל לפלייאוף העליון בזכות הופעה מרשימה ב-2:2 מול מכבי נתניה, אבל בשבוע האחרון השחקן שיצא בהשאלה ממכבי תל אביב התחיל לספק גם מספרים בליגה הבכירה בארץ - והוא יודע שזו מטרה חשובה מאוד להמשך הקריירה שלו. "יש לו בעיטה אדירה", אמר השבוע ניסו אביטן, שבוודאי בטוח בכך שמעכשיו קארצב יקבל קצת יותר קרדיט גם מחבריו הוותיקים בקבוצה. גם הם יודעים שזה לא עוד שחקן צעיר, אלא מי שהופך להיות, בשקט השקט, הכוכב הבא של הכדורגל הישראלי.

כבר שנים שעדן קארצב מסומן בתור הדבר הבא. עוד כששיחק בקבוצות הילדים והנוער אנשי המקצוע זיהו את הפונטציאל. ראיית משחק, טכניקה טובה ופיזיות מרשימה אפיינו אותו. הרבה מזה, בזכות אביו, ודים קארצב, שהיה שחקן עבר וכיום הוא מאמן כושר בהתאחדות. גם בימים אלה, קארצב משלים אימונים עם אביו מידי פעם במכון וינגייט, מעבר לאימונים בהפועל חדרה, במטרה להמשיך ולהתחזק.

אחרי שהלהיב רבים בענף, מהר מאוד קארצב הקטן גם הגיע לנבחרות הלאומיות. "אני מכיר אותו מנבחרת הנערים שאימנתי", סיפר אלון חזן. "כבר אז הוא שיחק בשנתון אחד מעל קבוצת הגיל שלו. תמיד הקפיצו אותו למעלה, לשחק עם הגדולים. כשהוא הגיע אליי ראיתי את מה שכולם ראו, שזה כישרון אדיר ומרשים ששייך לרמות הגבוהות".

עדן קארצב במדי נבחרת הנוער. "תמיד הקפיצו אותו למעלה" (איציק בלניצקי)עדן קארצב במדי נבחרת הנוער. "תמיד הקפיצו אותו למעלה" (איציק בלניצקי)

חזן הפך אותו לבן טיפוחיו וניסה לשדרג את היכולות שלו. "לא פעם ניסיתי לגרות לו את המחשבה", שיתף מי שהיה בעבר מאמנו בנבחרות הלאומיות. "בגלל שהוא חזק ופיזי, לפעמים הוא היה נכנס לתאקלים ומאבקים שהם מראש חסרי ערך, אבל הוא היה משקיע בהם הרבה מאמץ שהיה מתיש אותו. ניסיתי לגרום לו לספור כמה כדורי רוחב הוא חילק לעומת כדורי עומק, רציתי שהוא ישתפר בבעיטה ויחשוב בעיקר קדימה באיך שהוא בונה את המשחק. הוא פוטנציאל אדיר ואני שמח שהוא לקח את ההחלטה לא לבזבז זמן במשחקי נוער אלא לצאת החוצה לקבוצות בוגרים ולצבור ניסיון".

בעונה שעברה קארצב אומנם שיחק בקבוצת הנוער של מכבי ת”א, אבל גם עבר הושאל לחצי עונה בבית"ר תל אביב/רמלה, אחרי שלדברי מקורביו "רמת האינטנסיביות של ליגות הבוגרים משכה אותו יותר, כי בעוד שבליגה לנוער יש לך עוד שנייה או שתיים לחשוב על הפעולה הבאה שלך, מול שחקנים בוגרים צריך לחשוב מהר יותר ואם אתה מאבד את הכדור כולם רואים את זה. זה איתגר אותו".

אומנם בבוגרים אין הנחות, אבל קארצב לא רצה לחזור לשחק בנוער. בתחילת העונה הנוכחית הוא ניסה להישאר בצהוב, מתוך תקווה שאולי יקבל דקות וישתלב ברוטציה הרחבה של ולדימיר איביץ' בבוגרים של מכבי תל אביב, אבל זה לא ממש קרה.

עדן קארצב. לא מצא מקום בבוגרים של מכבי ת"א (איתי כהן)עדן קארצב. לא מצא מקום בבוגרים של מכבי ת"א (איתי כהן)

בסופו של דבר, עדן הסכים לרדת בחזרה לנוער כדי שיוכל לקבל דקות משחק, ולפתע שער אחד שכבש שם הדליק מחדש את הניצוץ בעיניהם של אנשי מכבי תל אביב. זה היה במסגרת טורניר נוער בינלאומי שקיימה הקבוצה בחורף האחרון בקרית שלום. קארצב שיחק אז נגד בית"ר ירושלים וכבש שער מרשים עם בעיטה חזקה שהגיעה מחוץ לרחבה ושלחה את הכדור לחיבורים. באותו הרגע, במועדון הבינו שקארצב חייב לשחק וכמה שיותר.

לפי גורמים שונים באלופה, בשיחות של הצוות המקצועי במועדון נאמר לא פעם שהקשר צריך לשחק 30 משחקים בעונה כדי שיוכל להתקדם ולצבור ניסיון. בגלל שהקבוצה דהרה לאליפות, הבינו שזה לא ריאלי לשלב אותו בבוגרים באותו הזמן והוחלט להעביר אותו להפועל חדרה שהתעניינה בשירותיו. "הגיע הרגע שהוא יוכל לקבל דקות משחק ברמת ליגת העל", טען באותם ימים פטריק ואן לוון, מנהל מחלקת הנוער של מכבי ת”א, בראיון לרז אמיר ב-ONE. אמירה שהמחישה את הלך הרוח במועדון.

ניסו אביטן, שהכיר אותו מימיו כמאמן הפועל באר שבע בליגת הנוער - כשקארצב עוד היה שחקן נערים ב' שהצליח להשתלב בקבוצת נוער של מכבי תל אביב - רצה לצרף לקבוצה שלו את הקשר הצעיר. הוא פנה לקבוצה של מיץ' גולדהאר בתחילת העונה ונענה בסירוב, אבל בחורף למרבה הפלא ניתן האישור למעבר.

אביטן. רצה את קארצב עוד מתחילת העונה (עמרי שטיין)אביטן. רצה את קארצב עוד מתחילת העונה (עמרי שטיין)

בגלל מכירת החיסול שעשתה הפועל חדרה בחלון ההעברות של ינואר, כבר מהרגע הראשון קארצב נזרק להרכב - והשתלב מהר מאוד. בעבר הוא שיחק במגוון עמדות בקישור ההתקפי, כולל באגף, אבל אביטן החליט להציב אותו דווקא בתור מי שאמור לבנות את המשחק ממרכז המגרש, כלומר בעמדה אחורית יותר. "לאחרונה עדן יוצא קצת יותר קדימה וזה אחרי שהוא הבין שניסו אוהב לתת לשחקנים את החופש בכל מה שקשור ליציאה להתקפות, כל עוד זה כמובן לא שובר את המסגרת הטקטית שלו", ניתח גורם מקצועי בהפועל חדרה. ולכן, כנראה, עכשיו הוא גם מתחיל לייצר יותר מספרים.

בחדרה יש לצידו את אילון אלמוג, אליאל פרץ, מקסים גרצ'קין וחביב אוחיון שבוודאי שואפים לחזור ביום מן הימים לקבוצת האם שלהם, אבל לא בטוח שהם באמת יצליחו להיכנס לסגל של הצהובים בקרוב. אחד מהשמות שכן מסומנים כמי שעשוי לחזור לאזור חיוג 03 הוא השם של עדן קארצב, שיפתח את העונה הבאה במדי האלופה הטרייה.

אומנם הקבוצה שלו רוצה אותו בחזרה, אבל לא בטוח שעדן ימצא את מקומו בהרכב כל כך מהר. גורמים שונים טוענים כי רק במקרה שדור פרץ יימכר לקבוצה אחרת באירופה לקארצב יהיה מקום בהרכב, אבל למרות העובדה שלא פעם דור פרץ סומן על ידי סקאוטים שצפו בו, במכבי ת”א עדיין לא קיבלו עליו שום הצעה.

איביץ'. קארצב עדיין לא השתלב ברוטציה שלו (רדאד ג'בארה)איביץ'. קארצב עדיין לא השתלב ברוטציה שלו (רדאד ג'בארה)

בכל אופן, בקריית שלום אמורים לנקוט בגישה של שמירת שחקני הבית בקיץ הקרוב, לפחות עד שיתברר מה מצבה של מכבי תל אביב במפעלים האירופאיים ומה מצבם של הפצועים אורוש ניקוליץ' ואייל גולסה. ברגע שיידעו מי מבין השחקנים הללו יוכל לשחק וכמה משחקים צפויים להיות לקבוצה באירופה, רק אז יוחלט מי מבין הצעירים ייצא בהשאלה ומי יישאר להילחם על מקומו. קארצב עצמו, אגב, הצהיר שהוא לא פוסל להישאר בחדרה לעונה נוספת בסופו של דבר, משום שהוא בוודאי יודע שגרף ההתקדמות שלו עלול להיעצר אם לא ישחק בהרכב, אבל לא מן הנמנע שבעקבות הפריצה שלו סוכנו אבי נמני ישלוף גם הצעה מקבוצה אירופאית.

כשעדן קארצב הגיע לחדרה, שקרובה לעיר נתניה בה הוא מתגורר, הוא היה מעט מופנם ורציני. לפעמים אפילו רציני מדי. "הוא ילד שקט ומקצוען אמיתי", העיד איציק טפירו, מנהל הקבוצה שנחשב לחבר הכי טוב של השחקנים. "הוא מגיע תמיד לפני הזמן שנקבע לאימונים, לא מרים את הראש למעלה, לא שחצן. בחור מאוד חיובי שלאט לאט גם גילה שאפשר לצחוק ולהיכנס לאווירה טובה. ילד מדהים", הוסיף טפירו.

סוכנו של קארצב, אבי נמני (איתי כהן)סוכנו של קארצב, אבי נמני (איתי כהן)

הוא שחקן שאוהב לעבד קשה ורואים זאת מיד. הוא כל הזמן מנסה להשתפר, אם זה במשחק הראש או בפעולות התקפיות, אבל מעבר לזה קארצב מאוד מרשים במבנה הפיזי שלו ובנוי טוב יותר מכל שחקן בגילו. גם בנבחרת עד גיל 19 הוא חריג בנוף, הרי שהסגל מורכב ברובו משחקני נוער בעוד שהוא פותח בהרכב של קבוצה מליגת העל באופן קבוע. "רואים שהוא ברמה אחת מעל כולם בנבחרת הנוער", אמר זאביק זלצר.

במוקדמות היורו לנבחרות הנוער הוא העפיל לשלב העילית, שם כבש צמד בניצחון 0:3 על שווייץ ואף הבקיע שער ניצחון דרמטי נגד פולין שקבע 0:1. למשחק המכריע מול צרפת הנבחרת הגיעה בידיעה שתוצאת תיקו תספיק לה כדי לעלות לאליפות אירופה, אבל שם לצערו הכחולים-לבנים הפסידו.

 זאביק זלצר. מאמין בו (שי לוי) זאביק זלצר. מאמין בו (שי לוי)

"לא אימנתי אותו, אבל מההיכרות שלי איתו מדובר בשחקן שיש לו את כל האיכויות שאין לאחרים בני גילו", הוסיף זלצר. "לא סתם הוא קפטן בנבחרת הזו, כי הוא בוגר במחשבה והוא ברמה גבוהה יותר בטכניקה ובמגוון היכולות שלו. בטיפול נכון הוא יוכל להגיע רחוק, אפילו לקבוצות צמרת באירופה. אני מאמין שהוא עוד ילך וישתפר, ולדעתי הוא עוד יוכל להשתלב בבוגרים של מכבי תל אביב בעונה הבאה בלי שום ספק".

"עצם העובדה שהוא סומן מההתחלה בתור כוכב זה הקושי הגדול", ציין אלון חזן. "בכל משחק הוא צריך להוכיח שהפוטנציאל ממשיך להתממש, ולפעמים עשויות להיות ירידות ביכולת, שזה טבעי. למרות הכל, הוא התקדם בעונה הזו בצורה יפה מאוד והוא ממשיך להוכיח את עצמו בכל פעם מחדש. מעכשיו כל העיניים יהיו נשואות אליו וזה לא פשוט, אבל אני מאמין שדרך ההתחשלות שלו תעשה לו רק טוב להמשך. הכדורגל הישראלי יכול להרוויח שחקן ברמה גבוהה מאוד לעתיד וזה תלוי בעיקר בו".

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */