יום שבת, 20.04.2024 שעה 12:47

הרצליה מתכננת: האצטדיון ייהרס, איחוד בדרך?

ראש העיר משה פדלון מתכנן שינוי במצב מתקני הספורט. אולם רב-תכליתי ייבנה במקום מגרש הכדורגל המיושן, אצטדיון חדש יוקם: "חייבים להיות מודרניים"

|
האצטדיון העירוני בהרצליה (נעם מורנו)
האצטדיון העירוני בהרצליה (נעם מורנו)

באחת מערי המרכז הבולטות במדינה מתכננים פרויקט גדול לספורט המקומי, שעשוי יהיה להוביל אותה בעתיד אולי גם לליגות הבכירות בענפי הספורט המובילים בארץ. ל-ONE נודע כי בשנים הקרובות ראש העיר הרצליה, משה פדלון, שואף להוציא לדרך תוכנית שאפתנית לשיפור וחיזוק מעמדן של קבוצות הספורט בעיר, זאת במטרה להצעיד, בין היתר, גם קבוצת כדורגל חזקה ומאוחדת שתגיע לליגת העל.

אחרי שמכבי הרצליה ירדה לליגה א' בעונה שעברה, החליט ראש העיר, שנבחר זה עתה לקנדציה נוספת, לתכנן פרויקט חדש בעיר. לטענת רבים, אצטדיון הכדורגל העירוני שנמצא במרכז העיר כבר לא מושך אליו צופים רבים כמו בעבר, ולכן החליטו בעירייה להרוס אותו ולאחד כוחות בקרב המועדונים בעיר.

משה פדלון (איציק בלניצקי)משה פדלון (איציק בלניצקי)

"האצטדיון כבר ישן ולא בטיחותי, חלקים ממנו דורשים שיפוץ כדי לקבל היתרים מתאימים. לכולם ברור שהוא צריך להיהרס. בגלל המצב של הקבוצות בעיר אפשר לומר שזה שטח לא מנוצל ואפשר לעשות בו דברים יפים אחרים", כך טען גורם בכיר בעיריית הרצליה.

לפי התוכנית הראשונית, במקומו של האצטדיון יוקם אולם רב-תכליתי חדש, שישרת את קבוצות הכדורסל, הכדוריד וההתעמלות בעיר. על בסיס השטח הלא מנוצל של האצטדיון - שטח של כ-25 דונם, שלפי גורמים בעירייה פעיל רק כ-30 יום בשנה - ייבנה מתקן שיהיה פעיל בכל ימות השנה וברוב שעות היום, ויספק מענה לקהילה בכל אזור השרון. המטרה היא, על פניו, לייצר אזור אחד לפנאי וספורט, בשילוב עם הפעילות בפארק הסמוך וקניון שבעת הכוכבים הצמוד, מתוך תקווה שהוא ימשוך אליו תושבים רבים ויהפוך לשוקק.

במגרש מגרש הכדורגל הישן שייהרס, בעיריית הרצליה מתכננים להקים אצטדיון כדורגל חדש ומודרני בקיבוץ גליל ים, אזור שנמצא בעבודות פיתוח רחבות ושטחו גובל בתוך העיר הרצליה. בשלב זה עדיין אין תוכנית מסודרת לאצטדיון החדש שייבנה, אבל בעירייה כבר עובדים על תכנון מפורט והוא יושלם אחרי שמשרד הספורט יוציא קול קורא להגשת מועמדות להקמת מגרשי הכדורגל הבאים במדינה. ככל הנראה, חלק מתקציב הקמת האצטדיון יהיה במימון המדינה וחלק במימון העירייה, ולפי גורמים שונים ייתכן שהמהלך יקרה בעוד כשנה אחרי כניסתו של שר הספורט החדש.

שחקני הרצליה (איציק בלניצקי)שחקני הרצליה (איציק בלניצקי)

בכל אופן, מגרשי הכדורגל הסמוכים לאצטדיון הישן בהרצליה, שנועדו לאימוני ילדים ונוער בעיקרם, יישארו כפי שהם ויעמדו לצידו של האולם החדש שייבנה. המגרשים הללו ישמשו את כל קבוצות העיר, ומעבר לזה, ייתכן כי בעתיד ייבנו עוד מגרשי אימונים לכדורגל, לפי הצורך. "נקים מתקנים יפים ומודרניים, לשימוש קבוצות הנוער", סיפר גורם בעירייה והוסיף: "כל קבוצה תקבל מבנה משלה, שיהיה חדש, עם מקלחות, חדרי המתנה וכל התנאים הדרושים".

בגזרת קבוצות הכדורגל, אגב, ראש העיר פדלון ינסה לפעול לאיחוד בין הקבוצות הפועל ומכבי הרצליה שמדשדשות בליגה א'. לפי התכנון של גורמים בעירייה, שתיהן יאוחדו לקבוצה אחת תחת השם בני הרצליה, כאשר כבר בקרוב צפויה להיפתח מחלקת נוער על שם הקבוצה החדשה, שתפעל בשלב הראשוני תחת תקציב העירייה. הילדים שיגיעו לשחק במדיה יוכלו לעשות זאת במחיר מסובסד, וכך למעשה, כל ילד בעיר שירצה לשחק כדורגל יוכל לעשות זאת במחיר סמלי.

משה פדלון (שחר גרוס)משה פדלון (שחר גרוס)

המטרה של קברניטי העיר בסופו של דבר היא להוביל בעוד שנים בודדות קבוצת כדורגל אחת, שתהיה גדולה וחזקה. המודל הוא אותו המודל שעשתה העיר חדרה, שגרמה לאיחוד בין כל קבוצות העיר ובנתה קבוצה נהדרת שהגיעה עד לליגת העל. נכון לעכשיו, יש אכזבה רבה ממצבן של הקבוצות העירוניות ובעיקר מכמות הקהל שמגיע למגרש העירוני מידי שבוע, ולכן טוענים בעירייה כי השינוי מתבקש.

לפי ההערכה הראשונית, עלות הפרויקט המקיף הזה תדרוש מהעירייה להשקיע סכום שככל הנראה יגיע עד ל-100 מיליון שקל לערך. בעירייה הבהירו כי לא אמורה להיות בעיה של תקציב, אם אכן הפרויקט יהיה מדובר בסכום שכזה, וכי הגיע הזמן להוביל למהלך שישנה את המצב בעיר, עם חשיבה קדימה.

ראש העיר, משה פדלון, מסר בתגובה: "אנחנו מתאימים את עצמנו למציאות המשתנה למען דור ההמשך. הגענו למסקנה שהעיר הרצליה חייבת לבנות מתקנים מודרניים, שיהיו קודם כל לטובת הילדים והציבור".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */