יום חמישי, 28.03.2024 שעה 18:00

טרס: המטרה הריאלית שלנו? אולימפיאדת 2024

מאמנת נבחרת השחייה האמנותית התייחסה להכנות לקראת היציאה לפאריס לטורניר פתיחת הסבב העולמי: "סומכת על הבנות". גל ליטמן: "רוצות לשבור שיאים"

|
נבחרת השחייה האמנותית (חגי מיכאלי)
נבחרת השחייה האמנותית (חגי מיכאלי)

רגע לפני שהיא יוצאת לצרפת לטורניר היוקרתי בפאריס שיפתח את הסבב העולמי לשנת 2019, נבחרת השחייה האמנותית של ישראל ערכה הבוקר (ראשון) אימון פתוח בבריכה האולימפית במכון וינגייט.

לאחר המהפכה שביצע איגוד השחייה בענף השחייה האמנותית ובנבחרת, בה הושקעו עד כה 1.4 מיליון ש”ח, באיגוד רוצים לראות תוצאות ולהמשיך בגרף ההתקדמות שמובילה המאמנת הקטאלונית הבין לאומית אנה טרס, אותה משווים באיגוד לא פעם למאמן מנצ’סטר סיטי פפ גווארדיולה. טרס לקחה על עצמה את המשימה לקדם את הענף בישראל למרות שהחזיקה בהצעות נוספות מנבחרות אחרות, כולל זו של סין. 

אימון נבחרת השחייה האומנותית

באיגוד מכוונים כבר להגעה למשחקים האולימפיים בטוקיו ב-2020, כאשר טרס, המכהנת במקביל גם כחברת פרלמנט, סימנה ארבע מועמדות מתוך הנבחרת אשר כוללת עשר שחייניות, במטרה לנסות ולהשיג את הקריטריון למשחקים האולימפיים במתכונת של התחרות בתרגילי הדואט הכוללות שתי שחייניות בלבד, כאשר היעד של הנבחרת בתחום הקבוצתי הוא הגעה למשחקים בפאריס ב-2024.

אנה טרס מתדרכת את הבנות (חגי מיכאלי)אנה טרס מתדרכת את הבנות (חגי מיכאלי)

המאמנת אנה טרס התייחסה להכנות ואמרה: “אני כאן ועובדת עם הבנות כבר שנה ושלושה חודשים, בתחילה עבדתי על הבסיס ובנינו את הדברים שהבנות היו צריכות ללמוד כדי להגיע לסטנדרט הגבוה של התחרויות. לאחר מכן העלינו הילוך והן לפחות למדו איך להרגיש טוב יותר ביחד ולשפר משמעותית את התיאום ביניהן. המטרות שלנו בפאריס, שזו התחרות הראשונה השנה ותחרות חשובה מאוד מבחינתנו יהיו להראות לכולם מה למדנו, להוציא את המקסימום מכל אחת לטובת הקבוצה וזה הקסם של הקבוצה. כל שחיינית למדה איך לתת את הטוב ביותר שלה כרגע ואני סומכת על הבנות שיראו את מה שהן יודעות מול השופטים”.

אנה טרס (חגי מיכאלי)אנה טרס (חגי מיכאלי)

התקוות להגיע למשחקים האולימפיים: “אנחנו רק חולמים על לנסות ולעשות דברים מיוחדים ומנסים לעשות את זה, אנחנו עובדים קשה מאוד כדי לנסות ולעשות את זה. הנבחרת עושה הכל כדי להיות בין 16 הנבחרות המובילות תוך ידיעה שכדי להגיע למשחקים האולימפיים נצטרך להיות בטופ 10, אבל האסטרטגיה שלנו לנסות ולקרב את הנבחרת לרמות הגבוהות כבר עובדת. אני מרגישה שיש לנו קבוצת דואט חזקה והתיאום מצוין, ננסה לעשות תוצאות טובות ואני חושבת שהמטרה הריאלית מבחינת הנבחרת כקבוצה היא להגיע למשחקים האולימפיים ב-2024”.

מה גרם לה להגיע דווקא לישראל: “אני חושבת שהידידות, כשהמאמנים והצוות פה ביקש ממני להגיע חשבתי רגע ואמרתי ‘למה לא’. בשבילי ובשביל העם הקטאלוני, ישראל הייתה תמיד מדינה חברה וידידותית מאוד, הייתי כאן ב-1995 וב-2000 וכשהבנתי מה מנסים לבנות פה וביקשו ממני להגיע אמרתי שמעניין לבוא לפה ולראות מה הלך הדברים ומצאתי דבר הרבה יותר טוב ממה שחשבתי לפני שהגעתי, מצאתי קבוצה רעבה לעבודה ולתוצאות ואיגוד שמתחזק מדיניות שרוצה לתמוך בנבחרת ולהגיע להישגים, אז החלטתי להגיע ולנסות לעזור. יש פה בנות מאוד מוכשרות, אז יהיה לי קל יותר ממה שחשבתי לפני שהגעתי. מצאתי פה אנשים שמאוד תומכים בספורט”.

נבחרת השחייה האמנותית (חגי מיכאלי)נבחרת השחייה האמנותית (חגי מיכאלי)

השילוב עם עבודתה כחברת פרלמנט: “זה לא קל, אבל בשבילי העבודה כאן כמאמנת היא, טוב לא הייתי אומרת שקלה, אבל זה דבר שכבר עשיתי קודם לכן ואני רואה פה הרבה דברים טובים. כפרלמנטרית, אני מאלה שחשובה להם רווחת האזרחים בקטאלוניה, חשובה לי ההצלחה של החברה בתחומים שונים כמו ספורט ותרבות, מבחינתי זה נהדר לתמוך בחברה הקטאלונית מהפוליטיקה ולספק את השקפת העולם שלי, זה נסיון נפלא. ההשוואות לפפ גווארדיולה? אני הייתי שמחה להרוויח סכום כסף דומה לזה שמרוויחים בכדורגל. אנחנו אנשים שאוהבים את מה שהם עושים ומרגישים שאנחנו משרתים את הציבור בדרכנו, יש לנו תשוקה לזה, זו העבודה שלנו, אך גם החיים שלנו למעשה”. 

מנכ”ל איגוד השחייה החדש אמיר טיטו סיפר: “למה שקרה פה אין תקדים, ראינו שבאליפות אירופה האחרונה שנערכה בגלאזגו קפצנו מניקוד של 72-73 נקודות ל-83 וחלק גדול מזה, מעבר לעבודה הקשה והבלתי נגמרת של הבנות שעובדות מהבוקר עד הלילה, אנה טרס גם באה והיא נחשבת אלילה, ‘פפ גווארדיולה של ענף השחייה האמנותית’, רק רואים אותה בבריכה ומה שהיא עושה והצליחה להקפיץ אותנו באופן מאוד דרמטי. בעצם מה שאנחנו רוצים להשיג פה זה מצב שאנחנו לא מפספסים אולימפיאדה ומצליחים להביא נבחרת של הדואט לטוקיו 2020. זה ענף בצמיחה עם 400 ספורטאיות פעילות שעושות תחרויות במהלך כל השנה ואנחנו מקווים להמשיך ולצמוח עם התוצאות משנה לשנה”.

נבחרת השחייה האמנותית (חגי מיכאלי)נבחרת השחייה האמנותית (חגי מיכאלי)

על אנה טרס: “אנחנו לא היינו עושים את המהלך הזה רק כדי להגיע למשחקים האולימפיים, אנחנו באמת רוצים להגיע להישגים ואם נגיע לאולימפיאדה ונסיים במקום ה-20 לא השגנו את המטרה. מבחינתנו זה יעד ביניים ואנחנו באמת מאמינים שאפשר לעשות את זה ולהגיע עם הדואט כבר לטוקיו 2020 וכמובן שגם נרצה להופיע ולא רק להיות שם ולהגיד שהיינו באולימפיאדה. מעבר למורכבות שלה כמאמנת היא בן אדם מאוד צבעוני ומחוזרת אחרי כל אימפריית שחייה אמנותית בעולם ולכן זה לא היה פשוט להביא אותה, אבל היא מאוד נהנתה לעבוד עם הבנות שבאמת הוכיחו שהן מאוד משקיעות בזה ולכן היא פה איתנו, היא נהנית איתנו ואנחנו מאוד מקווים שהיא תהיה איתנו גם עוד כמה שנים כדי להצמיח ולקחת קדימה את הענף הזה”.

אנה טרס מתדרכת את הבנות (חגי מיכאלי)אנה טרס מתדרכת את הבנות (חגי מיכאלי)

ההשקעה: “חשוב להבין שהנבחרת כוללת 10 שחייניות שבאו בשנה האחרונה ועבדו פה ללא תמורה וקרעו את עצמן, זה אחד הענפים שמצריכים הכי הרבה השקעה והן באמת שעות על גבי שעות בתוך המים ועצם זה שעכשיו הן נכנסו ל’סגל ארד’ בזכות ההישג שלהן באליפות אירופה בגלאזגו מאפשר להן להתמקצע עוד יותר והן באמת עובדות כמעט בכל יום ומחנה אימון בכל סוף שבוע, חמישי, שישי ושבת פה במכון וינגייט ואנה טרס מגיעה אחת לחודש, אז הן נשארות גם ליום ראשון. אנחנו מאמינים שההשקעה הזו גם תישא פרי”.

השאיפות של הנבחרת במתכונת הקבוצתית: “יש שאיפה וסיכוי, אבל עדיין יהיה יותר קשה להגיע לטוקיו כקבוצה, אבל יש לנו אסטרטגיה ומטרה להצמיח את הדואט מתוך הקבוצתי ויש כל מיני אסטרטגיות בשחייה אמנותית כך שאפשר לעשות את הדואט בנפרד ואת הקבוצתי בנפרד, אנחנו עובדים בשיתוף עם המאמנות לריסה וסבטלנה, שאחת מאמנת את הקבוצתי ואחת את הדואט. כמובן שיש גם שאיפות בנושא הקבוצתי, אבל זה השלב הבא. מתוך עשר השחייניות של הנבחרת יש ארבע מועמדות לדואט ויש ביניהן תחרות מי הדואט שייצג אותנו באולימפיאדה בתקווה שבאמת נגיע לשם”. 

נבחרת השחייה האמנותית (חגי מיכאלי)נבחרת השחייה האמנותית (חגי מיכאלי)

גל ליטמן, שחברה בנבחרת וגם מתמודדת על התפקיד לתרגיל הדואט, הוסיפה: “קודם כל בשנה שעברה היה שינוי מטורף בענף והביאו לפה את אנה טרס שהביאה אותנו לתוצאות מדהימות ועשינו סוג של נס. החלטנו להעלות הילוך ולנסות לשבור את השיאים של עצמנו ולהגיע לתוצאות יותר גבוהות, אנחנו מצפות לשבור את השיא שלנו שהשגנו באליפות אירופה בגלאזגו בקיץ בתקווה להגיע ל-85 נקודות, זו המטרה שלנו השנה”. 

התקוות להגיע למשחקים האולימפיים: “בהתחלה אני יכולה להגיד שבשנה שעברה לפני שאנה הגיעה זה היה סוג של חלום רחוק. לא האמנו בכלל שנוכל להגיד את המילים האלה, אבל באמת שפרצנו בשנה שעברה את הגבולות של עצמנו בשנה שעברה וככל שהתקדמה השנה והגענו לעוד תחרויות, פתאום המילים האלה התחילו להישמע מציאותיות ואנחנו באמת חושבות שאנחנו מסוגלות להגיע לשם בעזרת עבודה קשה ויש סיבה שזה אפשרי”. 

העבודה מול אנה טרס: “היא אישה מאוד דעתנית וחזקה שיודעת מה היא רוצה מעצמה ומה היא דורשת מאיתנו וזה כבוד גדול לעבוד איתה, זו מאמנת שהביאה את ספרד למדליה אולימפית ונחשבת לאחת המאמנות הטובות בעולם, כך שזה שהיא פה איתנו וחולקת איתנו את הידע שלה זה כבוד גדול בפני עצמו. זה קשה, לא קל בכלל, אבל אין מה לעשות, אני מאמינה שהעבודה הקשה בסופו של דבר תשתלם”. 

נבחרת השחייה האמנותית (חגי מיכאלי)נבחרת השחייה האמנותית (חגי מיכאלי)

ההשקעה באימונים ובהכנות: “אנחנו מתאמנות כמעט כל יום, באופן רגיל שש פעמים בשבוע, אבל עכשיו בגלל התחרות אנחנו מתאמנות כל יום ואין לנו ימי מנוחה. זה מתחיל מ-7-8 שעות במים, לא כולל אימונים על יבש עם תרגילי כוח ואירובי מחוץ למים. מדובר בהרבה מאמץ פיזי ולא פחות מזה, גם מאמץ מנטלי, אנחנו כל היום בבריכה ואין לנו חיים אחרים, בקושי רואים את המשפחה וגם חברים מעט מאוד, אבל הן המשפחה שלי ואני בטוחה שכולן כאן מרגישות אותו דבר”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */