יום שבת, 20.04.2024 שעה 13:48

ירין שטרן סיים במקום ה-1 במרוץ פורמולה 1000

אלוף ליגת ה-G1 Series הביא ניצחון בכורה ליצרנית הישראלית 'Griiip' באוסטין טקסס שבארה"ב: "טירוף, ידעתי שאהיה מהיר בגשם אבל לא תיארתי עד כמה"

|
ירין שטרן משמאל (צילום: ג'יימס קונאנט)
ירין שטרן משמאל (צילום: ג'יימס קונאנט)

אחרי שניצח במרוץ הראשון בטקסס בפורמולה 1000 באוסטין טקסס עם רכב ה-G1 של יצרנית רכבי המרוץ הישראלית Griiip, ירין שטרן ניצח אמש (שלישי) גם במרוץ השני והביא את הניצחון ליצרנית הישראלית Griiip במרוץ הבכורה שלהם בארה"'ב. בסוף השבוע האחרון יצאו ל-COTA מסלול הפורמולה 1 באוסטין טקסס צוות מחברת Griiip וירין שטרן למרוץ בכורה במרוץ SCCA Super Tour בקטגורית הפורמולה 1000 האמריקאית ורשמו כאמור את ההישג הנאה.

סוף השבוע החל ביום חמישי בטמפרטורות קרובות ל-0 מעלות, ובמקצי אימונים בהם ירין שטרן, אלוף ליגת ה-G1 Series האיטלקית, ומיגל מאטוס אלוף פורטוגל בפורמולה Ford, נהגו לראשונה במסלול הפורמולה 1 באוסטין טקסס. במהלך היום עבדו הצוות והנהגים על כיול הרכב למסלול, ובסוף היום הצליחו לשבור את שיא המסלול לקטגוריית הפורמולה 1000 עם זמן הקפה של 2.07.7.

מקצה הדירוג הראשון נערך ביום שישי, אותו ירין סיים במקום הראשון בקטגוריה ובמקום החמישי הכללי (מתוך 37) ומיגל במקום השני בקטגוריה והמקום התשיעי הכללי. המרוץ הראשון הוזנק ביום שבת, במהלכו נלחמו ירין ומיגל עם רכבים חזקים מהם בקטגוריות גבוהות והצליחו לסיים לפניהם.

ירין שטרן לקח את ניצחון הבכורה ל-Griiip בקטגורית הפורמולה 1000 האמריקאית וסיים במקום השישי הכללי, כשמיגל מבטיח ל-Griiip גם את המקום השני. במרוץ זה, Griiip הוכיחו במגרש הביתי של האמריקאים שרכב ה-G1 גובר על המקומיים, ובנוי ברמה גבוהה ביותר.

במרוץ השני, לאחר ניצחון בקטגוריה במרוץ הראשון ומקום 6 בדירוג הכללי, התייצבו ירין שטרן ורכב הG1 במקום החמישי על קו הזינוק. למרוץ השני זינקו הנהגים עם צמיגי גשם למסלול רטוב וחלק, תנאים בהם ירין קבע זמנים מהירים מאוד באימונים. זינוק מצוין של ירין ובלימה מאוחרת לפניה הראשונה העלו אותו למקום השני הכללי תוך כדי שהוא עוקף מכוניות חזקות משלו (פורמולה אטלנטיק).

ירין שטרן (צילום: ג'יימס קונאנט)ירין שטרן (צילום: ג'יימס קונאנט)

בהקפות שלאחר הזינוק, צמצם ירין את הפער על המוביל והחל להלחם איתו, לאחר כמה ניסיונות עקיפה הצליח ירין לעקוף את המוביל של המרוץ והחל לפתוח פער תוך כדי שהוא מנהל את טמפרטורת הצמיגים שהתחממו יתר על המידה. למרות זאת, ירין הצליח לשמור על הצמיגים וסיים במקום הראשון הכללי. 

שטרן אמר בסיום: "איזה טירוף! מרגע הזינוק ידעתי שאהיה מהיר בגשם, אבל לא תיארתי לעצמי שכל כך! התחושה מדהימה וקשה לתאר אותה. הזינוק היה מצוין והרכב הרגיש מדהים, משם במשך כמה הקפות  לחצתי על המוביל עד שהצלחתי לעקוף אותו ולקחת את ההובלה. אני רוצה להודות ל-AF1 Racing, Griiip, ו-Zotapay שתמכו ועזרו לאורך כל הסופ"ש ואפשרו לי להוכיח מה אנחנו יכולים לעשות”.

גיל זכאי הוסיף: “קשה לתאר את ההרגשה שעוטפת אותנו, להשתתף פעם ראשונה בארה”ב ועוד במסלול בסדר גודל כזה ובסופו של דבר לנצח. האווירה מטורפת, אנחנו נרגשים וכיף לחזור הביתה ככה. ניצחון במרוץ ראשון זו כבר המסורת גם באיטליה התחלנו כך”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */