יום חמישי, 18.04.2024 שעה 06:30
ליגת ווינר סל 23-24
86%1749-200422מכבי ת"א
76%1744-198921הפועל ת"א
73%1777-187122עירוני רמת גן
60%1557-162120הפועל ירושלים
57%1654-172121הפועל חולון
50%1818-179222בני הרצליה
50%1859-181922עירוני קריית אתא
43%1879-174821הפועל חיפה
39%1915-189923עירוני נס ציונה
38%1706-168521הפועל עפולה
30%1711-152520הפועל אילת
24%1860-173021הפועל ב"ש/דימונה
23%1956-178122הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • חמישי, 18/04, 20:45
  • מכבי ת"א
  • הפועל עפולה
  • שישי, 19/04, 13:45
  • הפועל ת"א
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 21/04, 18:00
  • בני הרצליה
  • עירוני רמת גן
  • ראשון, 21/04, 18:15
  • הפועל אילת
  • הפועל חולון
  • ראשון, 21/04, 20:30
  • הפועל ירושלים
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • עירוני קריית אתא

ההתאקלמות, האחריות והצניעות: פלדין בראיון

רגע לפני שהוא פוגש את הפועל ת"א (20:30), כוכב ירושלים מדבר על הכל: "מרגיש רגוע ובטוח בקבוצה", "יש כאן מועדון מיוחד", "מוקדם לדבר על אליפות"

|
ג'יימס פלדין (עמרי שטיין)
ג'יימס פלדין (עמרי שטיין)

רגע לפני שיעלה על הפרקט בפיס ארנה וינסה לעצור את המומנטום של הפועל תל אביב (20:30), גארד הפועל ירושלים ומי שמסתמן כשם החם והכוכב העכשווי של הבירה, ג׳יימס פלדין התפנה לשיחה עם ONE בה שיתף על הקושי אך עם זאת התחושה הממלאת שהייתה לו בביקור השבוע במחלקת הילדים בבית חולים הדסה עין כרם, על איך הצוות המקצועי קשור להרגשה הטובה שלו על המגרש ולמה לדעתו עוד מוקדם לדבר על אליפות. 

הפועל ירושלים ערכה השבוע (חמישי) את ביקורה המסורתי במחלקת הילדים בבית חולים הדסה עין כרם שבירושלים. בטרם הסתובבו השחקנים בין מיטות הילדים ששוכבים במחלקה, נערך טקס הדלקת נרות חנוכה בפני חלקם בהשתתפו ההורים, השחקנים וכמובן הצוות הרפואי. קשה היה שלא להבחין בין כל השחקנים המתרגשים באחד ספציפי, ג׳יימס פלדין שאפילו מידי פעם נראה מנגב את עיניו הדומעות מהתרגשות. 

שחקני הפועל ירושלים חוגגים עם הקהל (מרטין גוטדאמק)שחקני הפועל ירושלים חוגגים עם הקהל (מרטין גוטדאמק)

״קשה לראות ילדים ככה״, סיפר השחקן על תחושותיו בין מסדרונות בית החולים, ״רובם נשארים שם זמן ממושך וזה קשה לראות אותם ככה אבל אפשר גם להגיד שזה טוב שבאנו כקבוצה, ראינו אותם מחייכים, מקבלים מתנות, הם וההורים שלהם לחצו לנו ידיים וזה שימח אותם מאוד אז זה קיבלנו הרגשה טובה ובעיקר אני הרגשתי טוב, אחרי שעברתי את זה לפני כמה שנים גם כן (מקרה משפחתי) ואני יודע מזה להיות במקום הזה ואיך ילדים מרגישים אחרי זה. זה מוזר לחשוב שאנחנו משחקים כדי לנצח והם בסך הכל רוצים לנצח את החיים, זה קשה. כשאנחנו מפסידים אז אנחנו עדיין יכולים ללכת הביתה ולעשות מה שאנחנו רוצים שיעודד אותנו אבל במקרה שלהם אם הם מפסידים, זה עניין של חיים ומוות, זה שונה וכואב אבל אלה החיים. אנחנו מבחינתנו רק יכולים לבוא ולתת להם הרגשה טובה שתישאר ליום אחד, לשבוע או לכמה חודשים שזה גם נותן לנו להרגיש יותר טוב״.

תמיר בלאט קופץ על ג'יימס פלדין אחרי הסל המכריע (מרטין גוטדאמק)תמיר בלאט קופץ על ג'יימס פלדין אחרי הסל המכריע (מרטין גוטדאמק)

פלדין שהגיע הקיץ מהכוכב האדום בלגרד, נחשב לאחד מהשחקנים הלוהטים של הפועל ירושלים העונה כשהוא העמיד בליגה עד כה ממוצע של 18.7 נקודות ב-26 דקות משחק. אחת מנקודות המפנה שהוכיחה עד כמה משמעותי הגארד של ירושלים היא שלשת הניצחון עם הבאזר במחזור האחרון שהעניק את הניצחון לקבוצתו על הפועל באר שבע: ״אני מרגיש טוב בקבוצה, מאוד רגוע ובטוח. הצוות המקצועי נותן לי המון ביטחון שעוזר לי הרבה, גם אם אני מחטיא כמה זריקות הם תמיד מעודדים אותי להמשיך הלאה ולנסות שוב. הם יודעים מה אני יכול לתת, נותנים לי להרגיש טוב על המגרש, הרבה אחריות שכל שחקן בעמדה שלי שמקבל את היחס הזה יכול וצריך לקלוע. יש פה באמת מועדון מיוחד שנותן לי להרגיש רגוע גם מסביב וגם על המגרש, זה גורם לי להרגיש טוב וכשאני מרגיש טוב, אתם רואים ועוד תראו מה אני מסוגל להביא מעצמי״.

הערב, יפגוש השחקן מהרפובליקה הדומיניקנית ביחד עם חבריו לקבוצה את חניכיו של דני פרנקו בפתיחתו של שבוע די עמוס עבור הירושלמים. ״אנחנו צריכים להמשיך מאותה נקודה בה הפסקנו. רק לקראת סוף השבוע התחלנו להתאמן כולם ביחד אחרי הנבחרת ואחרי הפגרה כך שהיו לנו כמעט יומיים להתכונן כקבוצה מלאה. כולם עדיין בכושר אבל צריך לחדד את הכימיה בינינו כמו ששיחקנו לפני, אני חושב שיהיה בסדר, יש לנו חבר׳ה טובים עם ניסיון שיודעים מה צריך לעשות ובעיקר איך להתכונן לקראת השבוע הגדול שלנו עם שלושה משחקים גדולים שלפנינו בסך הכל בשבעה ימים. נתכונן טוב, נבוא מוכנים ויהיה בסדר״.

ג'יימס פלדין חוגג (אורן בן חקון)ג'יימס פלדין חוגג (אורן בן חקון)

על אף ירושלים נמצאת במקום החמישי נכון לכתיבת שורות אלו, נראה כי המועדון האדום כמו בכל שנה יתמודד במאבק האליפות. פלדין שזכה בשתי אליפויות בשתי ליגות שונות (בליגה היוונית ובליגה הסרבית) עדיין לא מוכן לדבר על מטרות אלה ומעדיף להתרכז בטווח הקצר יותר נכון לעכשיו: ״זה עוד מוקדם לדבר על מטרות או על אליפות, אנחנו רק בדצמבר ויש עוד הרבה משחקים בדרך, יש לנו את הסיבוב השני של ליגת האלופות ולא מעט משחקים בליגה הישראלית. קשה עוד לקבוע מה יהיה, אנחנו צריכים להמשיך לעבוד חזק, להמשיך בדרך שלנו ולסמן לנו מטרות בדרך כי אסור לנו לחשוב על אליפות עכשיו. אנחנו חייבים לחשוב על כל משחק בזמן שלו, משחק אחרי משחק ולהתכונן לזה שכל התמודדות תהיה קשה כי קבוצות יבואו לתת את המיטב שלהן ותשחק עם הכלים הכי טובים שלה כדי לנצח אותנו כי בסופו של דבר כל אחת רוצה לזכות באליפות״.

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */