יום שישי, 29.03.2024 שעה 11:21
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

באר שבע חוגגת: זה הניצחון הכי חשוב העונה

האלופה מרוצה מה-2:3 על בית"ר בטדי ומחמיאה למליקסון ולהאסלביינק. אכזבה מהשערים שספגו, ביקורת על סוגיית הרוש וה'אדוויל'. סטו יפנה מקום לזר

|
נייג'ל האסלביינק חוגג עם מיהאי קורהוט (אורן בן חקון)
נייג'ל האסלביינק חוגג עם מיהאי קורהוט (אורן בן חקון)

אחרי ארבעה חודשים ללא ניצחון חוץ בכל המסגרות, הפועל באר שבע סוף סוף מנצחת מחוץ לכותלי טוטו טרנר. האלופה בשלוש השנים האחרונות, גברה אמש (ראשון) 2:3 במשחק מטורף בטדי על בית"ר ירושלים, השיגה 3 נקודות יקרות והדביקה ניצחון רביעי מתוך חמשת המשחקים האחרונים. בכך, האדומים מעפילים למקום הרביעי בטבלה כשבמאזנם 16 נקודות, מרחק 10 נקודות ממכבי תל אביב שלא מעדה בקריית שמונה.

"הניצחון הכי חשוב עד כה העונה" אמרו בבירת הנגב. "הגענו למגרש קשה נגד קבוצה נלהבת ותמיכה ביתית אדירה, היינו אגרסיביים מהרגע הראשון והניצחון הזה הגיע לנו. אנחנו עוברים תקופה מבלבלת ולא יציבה וכל השחקנים באמת עושים מאמץ כדי שכל זה יידבק, כיף לצאת לפגרה עם ניצחון. פער 10 נקודות? אחרי הטעויות שעשינו בקיץ אנחנו מסתכלים רק על המשחק הקרוב ולא על הפער ממכבי תל אביב כי אנחנו עדיין לא שם". 

במועדון היו מרוצים מהחילופים ומניהול המשחק של ברק בכר, שהכין היטב את חניכיו למשחק מורכב ומלא אמוציות בטדי נגד מספר שחקנים ששיחקו עד לא מזמן בקבוצה. בכר התלבט במהלך השבוע האם לעלות ב-11 עם נייג'ל האסלביינק וכמו בשבוע שעבר, גם הפעם ההולנדי הוקם מהספסל והוסיף הרבה אנרגיות וכוח בחלק הקדמי. הפעם זה נגמר בשער בכורה של האסלביינק ובישול למאור מליקסון, ובבאר שבע שמחו שהרכש שנקנה ב-2 מיליון יורו מצא את הרשת בפעם הראשונה העונה. "נייג'ל נכנס בינגו למשחק. מגיע לו לכבוש ונקווה שזה יוסיף לביטחון שלו", סיפרו שחקנים. 

בכר: כיף לצאת לפגרה עם ניצחון

מי שסחט את מלוא המחמאות הוא הקפטן מאור מליקסון, שגרם לשער העצמי של טל כחילה ואף כבש השני לזכות באר שבע. השער של מליקסון היה הראשון שלו העונה והוא חגג זאת עם המעסה דימה טרשצ'נקו שחגג יום הולדת. חן עזרא שקיבל את הצ'אנס מברק בכר אחרי שהרשים באימונים רשם הופעה טובה, כמו כן הבלם חאתם עבד אלחמיד ומרואן קבהא שנכנס מהספסל ועבה את הקישור האחורי. 

יחד עם זאת, בבאר שבע מודאגים משני השערים שספגו בדקות האחרונות ממצבים נייחים. "אסור לנו לחלק כל כך הרבה מתנות", אמרו בקבוצה. "סבלנו בתחילת העונה ממצבים נייחים והשער הראשון שספגנו היה מביש. אי אפשר לתת חופש כזה לשחקן יריבה בתוך הרחבה, השחקנים היו שאננים וכמעט נענשו ביוקר".

בקבוצה לא היו מרוצים לפרקים מהירידה האיטית של שחקני ההתקפה בעיקר במחצית השנייה ובקבוצה טענו שיעבדו על כך בפגרה. המאמן ברק בכר ייאלץ להמשיך להתמודד עם לא מעט שחקנים ממורמרים. חנן ממן שפתח במחזור הקודם והיה צפוי להמשיך לקבל את הקרדיט, נראה מצוברח בסיום אחרי שירד לספסל ולא נכנס כמחליף. הקשר ז'וליין סטו, שוב לא נכלל בסגל והוא יעזוב את הקבוצה בחודש ינואר. בבאר שבע מנסים למצוא לצרפתי קבוצה מהליגה השנייה בצרפת, אך אם ולא תהיה ברירה, יגיעו עם סוכנו להסדר כספי לא גבוה כדי שיהיה ניתן לצרף שחקן זר במקומו בחלון הקרוב. 

שחקני הפועל באר שבע חוגגים (אורן בן חקון)שחקני הפועל באר שבע חוגגים (אורן בן חקון)

בהפועל באר שבע קיבלו ברגשות מעורבים את האירוע המוזר שבו אריאל הרוש דיווח לצוות הרפואי שנטל במהלך הצטננותו כדור 'אדוויל', המכיל בתוכו חומר פעיל שאסור לצריכת ספורטאים ולמרות שהיה כשיר לשחק, הרוש הוצא מן הסגל כלקח מפרשת שיר צדק. מצד אחד, היו במועדון כאלו שביקרו מדוע הרוש נטל כדור המכיל חומר אסור לשימוש מתוקף רשימת החומרים האסורים לפי WADA, על אחת כמה וכמה אחרי פרשת שיר צדק.

מצד שני, במועדון התנחמו שלמרות העיתוי הבעייתי בסמוך לפתיחת המשחק, נעשתה בדיקה חוזרת בנוגע לתרופות שנטל הרוש בכפוף לחומרים הפעילים האסורים בזמן פעילות ספורטיבית. בעקבות הבדיקה, הצוות הרפואי והמקצועי התייעצו והחליטו לא לקח סיכון ולהוציא את אריאל הרוש מחוץ לסגל. "מדובר באי הבנה, לא רצינו לקחת סיכון ונחדד כבר ממחר את הנהלים בנוגע לצריכה עצמית", אמרו בבאר שבע. אוהד לויטה, שהחליף את הרוש בין הקורות זכה למחמאות.

"אני מרגיש טוב שהשגנו את שלוש הנקודות וזה הכי חשוב", אמר כובש אחד השערים אמש, נייג'ל האסלביינק, "אני מרוצה מעצמי שכבשתי גול. יש לי ביטחון בקבוצה ותמיד כיף לצאת לפגרה עם ניצחון, עכשיו כולם יצאו לשחק בנבחרות הלאומיות בהרגשה טובה אחרי הניצחון הזה. כמו כל שחקן אני רוצה לפתוח בהרכב, אבל לאחרונה אני פותח על הספסל וכשאני נכנס אני עושה את הכי טוב שלי ואת מה שהמאמן מבקש ממני".

נייג'ל האסלביינק חוגג (אורן בן חקון)נייג'ל האסלביינק חוגג (אורן בן חקון)

מיחאי קורהוט, אריק סאבו וג'ון אוגו ימריאו למולדתם לרגל הזימון למשחקי נבחרותיהם. אריאל הרוש, בן ביטון, שיר צדק, לואי טאהא, דיא סבע ובן שהר יצטרפו לאימוני הנבחרת לרגל צמד המשחקים נגד גואטמלה וסקוטלנד. בינתיים, בבאר שבע ינצלו את הפגרה כדי לעבוד על הליקויים מהמשחקים האחרונים.

המגן השמאלי אורן ביטון, צפוי לחזור לכשירות בתום הפגרה, אבל הוא ישולב בהדרגה כל עוד מיחאי קורהוט ממשיך ביכולתו הטובה. יחד עם ביטון עשוי לחזור גם המגן הימני דור אלו שחזרתו תתעכב בחודש נוסף מאחר וחזר מהפציעה האחרונה מוקדם מדי. מיגל ויטור ומיכאל אוחנה ממשיכים בתהליך השיקום, כשהאחרון חזר בסוף השבוע האחרון מלונדון אחרי ביקורת אצל ד"ר אנדרו ווילסון האנגלי שניתח את הקשר לפני חצי שנה. הביקורת של ד"ר ווילסון הייתה משביעת רצון, אולם עדיין אוחנה צפוי לחזור לפי הערכה זהירה בעוד כחודשיים.

מיכאל אוחנה אחרי הניתוח שעבר. ייקח לו עוד חודשיים כדי לחזור (אינסטגרם)מיכאל אוחנה אחרי הניתוח שעבר. ייקח לו עוד חודשיים כדי לחזור (אינסטגרם)

בעוד כשלושה שבועות, עם חזרתם של שחקני הנבחרות השונות, תצא הקבוצה למחנה אימונים בן שלושה ימים בצפון הארץ. בבאר שבע זוכרים לטובה את מחנה האימונים שנערך בעונה שעברה בקיבוץ נחשולים ומקווים שמחנה נוסף יוסיף לחיבור המתמשך של השחקנים הוותיקים יותר עם השחקנים שהגיעו, כחלק ממהפכת הבזק שנערכה בסמוך לסגירת חלון ההעברות האחרון.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */