יום שבת, 27.04.2024 שעה 01:21
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

מנספורד: המכביזם מוטמע בזהבי, הדלת פתוחה

בלעדי: חלק ב' עם מנכ"ל מכבי. הפייר פליי, שכטר, עטר, יצחקי החדש, ראיקו, דסה, בלומפילד, והנאום המרגש של מנספורד שסוגר 11 פרקים של ראיון מרתק

|
בן מנספורד (רדאד ג'בארה)
בן מנספורד (רדאד ג'בארה)

הראיון עם בן מנספורד נערך בדיוק ביום בו מכבי חיפה הודיעה על עזיבתו של מוחמד אלאך. כמעט יממה עברה וגם פרד רוטן יעזוב את הירוקים. זו הייתה יכולה להיות הסגירה המושלמת לשיחה עם מנכ"ל מכבי תל אביב. איך המועדון שהוא עומד בעמדת מפתח בראשו, מצליח להחזיק כל כך הרבה שנים עם אנשי צוות זרים והנהלה זרה, לזכות באליפויות או לכל הפחות לסיים בכל שנה באחד משני המקומות הראשונים וגם להשתתף בדרך קבע באירופה. אבל יש דבר אחד שמעיב על כל הנושא הזה. דבר אחד שגרם לכולם לתהות, איך דווקא במכבי ת"א זה קרה? כמובן, עונש הפייר פליי. 

למי שפספס אתמול: הנה חלק א' של הראיון 

פרק 7: הפייר פליי

בחלק הקודם של הראיון נגעת באי העלייה לשלב הבתים. מן הסתם, זה השפיע עליכם בשל ענייני הפייר פליי. זו הסיבה שגם מכרתם את וידאר קיארטנסון ממש יום אחרי ההדחה?
"לא. היינו 12 דקות משלב הבתים. ראיתם את המשחק. היינו יכולים להבקיע את השלישי ואת הרביעי. אבל מה שחשוב הוא שלמדנו מכך. זה טוב שהגבנו היטב בליגה. לא נתנו לאכזבה הזאת להמשיך הלאה. נחזור בעונה הבאה עם מטרה ברורה - הפעם כן להגיע לשלב הבתים במפעל אירופי. אני חושב שכל מי שאוהב כדורגל ישראלי, מאוכזב מכך שאף קבוצה לא עלתה. זה טוב לכולם, זה טוב לכדורגל הישראלי, זה טוב לנקודות הדירוג, אבל נלמד מכך ואני שמח שלא נתנו לזה להשפיע עלינו לרעה". 

בן מנספורד (רדאד ג'בארה)בן מנספורד (רדאד ג'בארה)

עבודתך הפכה לקשה יותר בשל עניין הפייר פליי?
"אתה יודע מה, זהו מצב קיים. לא התחבאנו מכך. ישבנו מולכם יום אחרי שהדבר הזה הפך לברור. אנחנו צריכים להתמודד עם ההשלכות. מה זה אומר? זה אומר שמכבי צריכה לעבוד בתוך מבנה מסוים, שצריך לעבוד קשה יותר כדי לגייס שחקנים טובים בפחות שכר, בפחות דמי העברה, זה אומר שחייבים ליצר עוד כישרונות ממחלקת הנוער, זה אומר שאיביץ' צריך לעבוד קשה יותר כדי להוציא עוד מהסגל שיש לו. ובינתיים אנחנו מתמודדים עם זה. זהו אתגר, אך אני חושב שמכבי מתמודדת איתו היטב. אם נפתור את הנושא הזה לתמיד? נעשה את כל מה שאפשר. יש גם דברים שאינם בידיים שלנו. הסכם הטלוויזיה הוא הסכם הטלוויזיה, בהשוואה למקומות אחרים באירופה, הסכום הוא קטן מאוד, גם הסכמי החסויות בהשוואה לליגות אחרות הם קטנים - אבל, מכבי כמועדון, מובילה בעיני בנושא הזה. נמשיך לעבוד קשה כדי לפתח את הכיוונים המסחריים האלה, כדי להרים את ההכנסות מהסכמי חסות, נעבוד קשה כדי למכור שחקנים ברגע הנכון ובסכום הנכון, וכדי לייצר כמה שיותר שחקנים טובים מהאקדמיה. ננסה לצאת מהסדר הפייר פליי מול אופ"א מהר ככל שאנחנו יכולים. אבל, בינתיים אנחנו עובדים היטב בתוך המגבלות האלה". 

אתה יודע להגיד היום מה הוביל את מכבי למצב הזה?
"אני לא הייתי כאן כשזה קרה, כך שיהיה קשה עבורי להגיב על כך. אבל אני חושב שלמיץ' ולג'ורדי היה חזון, לאיפה הם רוצים לקחת את מכבי, שזה להצליח בישראל ולהיות תחרותיים באירופה. מאז שמיץ' פה, הוא השיג את זה. 3 אליפויות ברצף, טרבל, ליגת האלופות, שלבי בתים בליגה האירופית, הוא השיג את כל אלה תוך כדי התמודדות עם העובדה שאין יכולת להגדיל את ההכנסות, לצד ההשקעה שמן הסתם גדלה בניסיון להגיע ליעדים האלה. יצאנו מבלומפילד, הייתה לכך השפעה. המטרה הייתה לבנות מועדון חזק, תחרותי באירופה, שלוקח אליפויות, שהוא חזק מבחינה מסחרית, בעל שם - והמועדון הצליח לעשות את כל אלה, אך עכשיו צריך להתמודד עם חלק מההשלכות שבאו ואנחנו נעשה את זה, ונעשה את זה היטב". 

בן מנספורד (רדאד ג'בארה)בן מנספורד (רדאד ג'בארה)

פרק 8: על שכטר, החוזים, אלירן עטר והתכניות לקיץ

איתי שכטר הוא שחקן שאתה החתמת בשלב מאוד מוקדם, ולפני שזה קרה, הרבה פקפקו במהלך הזה. אמרו שהוא לא מתאים למועדון כמו מכבי, שלא צריך לנסות אותו שוב במועדון גדול אחרי מה שקרה לו בחיפה. מה אתה חושב עליו?
"אני חושב שהסתכלנו על הסגל וראינו שאנחנו צעירים. ידענו שיהיה לנו סגל צעיר. אהבתי את שכטר מהרגע בו נפגשנו פעם ראשונה, ואני אוהב אותו יותר ויותר עכשיו. היו זמנים בעונה שעברה שחסר לנו מישהו שמנהל את המשחק על הדשא, וזה משהו שאיתי עושה. הוא הבין מהר מאוד שהוא לא יקבל כל כך הרבה בעיטות חופשיות כשהוא לובש חולצה של מכבי מאשר חולצה אחרת, אבל ברצינות, זאת החתמה טובה מאוד שלנו. הוא תורם רבות על הדשא ואני אוהב מה שהוא עושה גם מחוץ למגרש. הוא הוסיף עוד קול ("ווליום") לחדר ההלבשה וזה חשוב שיש את מי שיודע לדבר ומתי לדבר. היו כמה משחקים בתחילת העונה שאני זוכר שחלק מהשחקנים ניסו לעשות דברים שהם לא צריכים, וראיתי את שכטר ניגש אליהם ומרגיע אותם, מחזיר אותם לעמדות - ואהבתי את זה. אהבתי גם את זה שהוא חיכה לזמן שלו. הוא לא שיחק במשחקים הראשונים, אבל לא שמענו מילה על כך. הוא ניהל את זה היטב, חיכה לזמן שלו, דיבר עם המאמן בזמן הנכון, בצורה הנכונה, ואני פשוט אוהב את זה". 

איתי שכטר (רדאד ג'בארה)איתי שכטר (רדאד ג'בארה)

לרוב השחקנים יש עסקאות ארוכות טווח, חוץ מאלי דסה ואייל גולסה. מה הסיטואציה שם?
"אני לא יודע איך אתה מגדיר ארוך טווח כי לגולסה יש עוד שנה וחצי איתנו. לגבי דסה? אני לא ממש אוהב להגיב בנושאים האלה כי לא אשמח לקרוא דברים שלהם בנושאים האלה בתקשורת. אני כן אגיד, שגולסה ודסה הם שחקנים טובים מאוד שמתאימים למכבי היטב, והם יודעים שמכבי מתאימה להם. זה שדסה בחודשים האחרונים של חוזהו - זאת עובדה ידועה. כמו כל השחקנים הישראלים הטובים, יהיו להם שאיפות לשחק ברמה גבוהה יותר בליגה גדולה יותר באירופה, אך מה שאני כן מרוצה ממנו הוא שדסה מתרכז בכדורגל שלו במכבי וגם בנבחרת. כשיהיה לנו משהו אמיתי לדבר עליו, ששונה מהמצב הנוכחי, מכבי ודסה ידברו על כך. כרגע, אנחנו מתרכזים בכדורגל. הצד השני יטופל דרך עסקאות חדשות או לא דרך עסקאות חדשות, אתם תשמעו רק כשזה יהיה מוחשי". 

פרדראג ראיקוביץ' גם נמצא בסיטואציה דומה. שנה וחצי לסיום החוזה שלו, אבל בחור עם הפרופיל שלו, אם יגיע לעונה הבאה בלי חוזה ארוך יותר - זה דיי ברור שסוכנים וקבוצות יעשו הכל כדי שהוא לא יחתום אצלכם על מנת שיוכל לעבור באופן חופשי למועדון אחר. מה תעשו איתו? האם תציעו חוזה חדש?
"מיץ' השקיע כל כך הרבה בראיקוביץ' שהיה בן 19. הוא שיחק בנבחרות סרביה ברמה גבוהה, הוא נכנס מהר למכבי דרך ליגת האלופות, הוא פתח בין הקורות של הנבחרת הבוגרת, בגילו הצעיר ועם קורות החיים שלו, ברור שהוא ימשוך עניין ומבחינתנו זה מתנקז לכך שנצטרך להמתין לרגע הנכון בו נוכל לעשות עסקה אשר מתאימה לכל הצדדים. או שהוא יישאר עם חוזה חדש, או שדרכו תלך בכיוון אחר. לראיקו יש שאיפות כמו כל שחקן להתקדם למקומות גדולים יותר, וכמו שאמרתי - זה עניין של לעשות את העסקה הנכונה, בזמן הנכון ובואו נקווה שנצליח לעשות כמה שיותר כאלה". 

פרדראג ראיקוביץ' חוגג (אחמד מוררה)פרדראג ראיקוביץ' חוגג (אחמד מוררה)

בהמשך לכל אלה והחזרת השחקנים הצעירים בקיץ, זהו הקו שלך גם לקיץ הקרוב?
"ברור. בוודאי. נמשיך לעשות את זה. אנחנו מאוד רוצים לעשות את זה. זה כל כך חשוב. ההשקעה של מיץ' גבוהה מאוד, הוא משקיע רבות באקדמיה, בפיתוח הגילאים הצעירים, אנחנו מנסים לשפר ככל האפשר את כל הגילאים אבל יש בעיה עם השחקנים שמסיימים את גיל 19. זו בעיה של הכדורגל הישראלי. אני מקווה שווילי רוטנשטיינר ייגע בכך, איך שהוא יבחר לעשות זאת. זה מאוד חשוב שהבחורים הצעירים שלנו יבינו מה זה מכבי. שהם יבינו שאולי הם לא תמיד ישחקו, אך כן תהיה להם הזדמנות להיות בקבוצה שנאבקת על אליפות, משחקת באירופה, משחקת בדרבי נגד הפועל ונגד ב"ש מכבי חיפה ובית"ר ירושלים. חשוב גם שתהיה להם התשוקה ללבוש את החולצה הצהובה. זה מאוד חשוב מצידנו להמשיך את המגמה הזאת של החזרת שחקני הבית לקבוצה הבוגרת". 

דן גלזר (עמרי שטיין)דן גלזר (עמרי שטיין)

אני יודע שכולכם לא אהבתם את ההתעסקות התקשורתית בעניין אלירן עטר ודקות המשחק שלו. למה?
"דווקא חשבתי שנרגעתם אחרי המשחק נגד הפועל חיפה. אני חושב שאלירן הוא אחד מתוך קבוצה של 25 שחקנים. הייתה לו התחלה נפלאה לעונה. הקבוצה חוותה אכזבה גדולה מכך שלא עלתה לליגה האירופית, בלי שהפסדנו יותר מדי משחקים, והיו זמנים ששיחקנו כדורגל מאוד יפה, הבקענו שערים מאוד יפים, אבל כולם נאבקים מדי פעם בשמירה על יכולת או ענייני כושר. אני חושב שאחרי שלושה או ארבעה משחקים שבהם הוא שיחק פחות או לא שיחק בכלל, לראות את כולם בתקשורת מדברים רק על עטר ולא מדברים על איך שגולסה נראה, או איך שפרץ משחק, או איך שגלזר מתקדם, או על מתן חוזז הצעיר שמקבל דקות, או על ההתקדמות של חביב אוחיון כשוער שני או של שחר פיבן שנכנס לעמדת הבלם מצוין, או על מאור קנדיל שמקבל דקות אחרי הרבה זמן - ואתם לא מדברים על כל הדברים החיוביים האלה, על זה שאנחנו בראש הטבלה ובלי שום הפסד - אלא רק על אלירן עטר, בעיני זה חסר כבוד עבור שאר 24 השחקנים. וגם, בעיני, אלירן מתנהל בנושא הזה בצורה מעולה. אלירן רוצה לשחק כדורגל, הוא רוצה לשחק עבור מכבי, הוא כאן כדי לשחק. אז כשיש זמנים טובים סביב מכבי, ואתה מקבל מהצד השני של התקשורת אנשים מסוימים שרוצים לשאול רק על למה שחקן אחד לא שיחק, בעיני זה מאכזב מכל הסיבות שהרגע מניתי".   

אלירן עטר חוגג (רדאד ג'בארה)אלירן עטר חוגג (רדאד ג'בארה)

פרק 9: ברק יצחקי החדש, ערן זהבי, והצצה לתהליך בחירת הסגל במכבי

ברק יצחקי. איך זה לעבוד איתו?
"טוב מאוד. הוא האדם היחיד שהארוסה שלי מקנאה בזמן שאני מבלה איתו. הוא עשה את המעבר מהמגרש ליציע בצורה מדהימה. מהרגע שהוא שיחק את משחקו האחרון נגד בית"ר ירושלים, ואיזה רגע זה היה, האפשרות שניתנה לו להגיד שלום ותודה במשחק כזה - זה פשוט מדהים. אחרי המשחק הזה הטלפון שלו צלצל כל הלילה, הוא אמר את השלום שלו לשחקנים וכבר במחזור האחרון הוא ישב לצידי נגד בני יהודה. יש בי כבוד גדול לאיך שהוא ביצע את המעבר. זה בטוח היה קשה עבורו, אבל הוא עובד קשה מאוד. ואגרום לו לעבוד קשה יותר מאשר כל מאמן שהיה לו. הוא מכיר את ישראל, יש לו תשוקה ללמוד המון ואת כל מה שקשור לניהול, ג'ורדי עבד איתו על זה בחודשים האחרונים, ואני מקווה שנמשיך לבנות את היחסים האלה ונעזור לו לעבור את המסע הזה כישראלי שרוצה את טובתה של מכבי". 

הוא האדם היחיד בלי הגדרת תפקיד ברורה באתר הרשמי של המועדון.
"כשהכרזנו על המינוי שלו, אמרנו שהוא מנהל מערך הסקאוטינג ופיתוח השחקנים, אבל אני לא חושב שהוא אדם שמחפש ‘תארים’. יש כאלה שמחפשים את התואר שלהם על החנייה או במשרד, אבל הוא לא כזה. הוא רק רוצה לעבוד עם איביץ' ואיתי. אני חושב שהוא יהפוך להחתמה טובה מאוד שלנו". 

ברק יצחקי (נעם מורנו)ברק יצחקי (נעם מורנו)

איך עובד הליך הבאת הזרים למכבי ת"א?
"אני חושב שזה מאמץ קבוצתי. היה לנו את ג'ורדי שהביא איתו את מאגר האנשים שלו והקשרים שלו בכדורגל האירופי, זה חשוב שנבנה עכשיו משהו גדול - סוג של רשת של המועדון, עם המידע ההכרחי, מאגר נתונים, אנחנו צריכים להסתכל על ליגות שנכון עבורנו לצרף משם שחקנים, לבדוק מול אילו מדינות נוכל לקיים את הקשר העסקי המשתלם ביותר מבחינת דמי העברה ושכר שחקנים כי לחיות בתוך הפייר פליי, כשרמת ההכנסות שלך היא כזאת, זהו אתגר גדול. ישבנו עם אנשי ויאריאל בעונה שעברה, והסכום שאנחנו מקבלים מהטלוויזיה הוא 1.6 מיליון והם מקבלים 60 מיליון. יש להם יתרון של 58.4 מיליון עוד לפני שהם מוכרים מנוי עונתי אחד או כרטיס אחד. כך שאנחנו צריכים לפעול בהתאם לסיטואציה, לחפש את המקום הנכון להביא ממנו שחקנים, להשקיע באקדמיה אך גם בתכנון נכון של הסגל”.

פטריק ואן לוון (שחר גרוס)פטריק ואן לוון (שחר גרוס)

“נניח יש לנו שחקן שמסיים חוזה, צריך לבדוק האם להחתימו על חוזה חדש או שהשחקן המושאל שלנו בבית"ר רמלה או בבני יהודה - מוכן. או האם צריך להביא שוער שלישי, או שדניאל פרץ מהנוער מוכן לכך? זה הדיאלוג הנוסף שאנחנו חייבים לבנות, ולשם כך אנחנו צריכים את ברק ואת פטריק ואן לוון גם כן. כך שבסופו של דבר הליך הבאת השחקנים החדשים צריך להיות כזה אשר תואם למה שאנחנו יכולים לשלם, וגם עלינו לדעת מה קיים כבר בתוך המערכת שלנו כדי שבטעות לא נחתים מישהו שבאופן טרגי, יהרוס אפשרות של שחקן ישראלי טוב להתקדם". 

חלק ממה שאתה אומר על לבחור את הישראלים הנכונים ולוודא שההתקדמות שלהם לא נעצרת, זה התבטא דרך 8 שחקנים בנבחרת ישראל, אולי בזימון הבא אולי גם אצילי וגולסה יהיו. איך זה מרגיש?
"קודם כל, היו לנו 10 ישראלים בסגלים של נבחרות ישראל. אצילי וגולסה חייבים להיות בסגל, פגשתי את וילי רוטנשטיינר ואת אנדי הרצוג מול הפועל חיפה, ואמרתי להם שביקשנו מגולסה לשחק פחות טוב כדי שלא יזמינו אותו. אני לא בטוח שהוא הבין את ההומור האנגלי שלי. אנחנו צריכים להתאים את עצמנו למצב החדש הזה, שבו רוב הסגל שלנו בנבחרת, אם הצלחנו להחתים ולגדל את הישראלים הטובים ביותר - אז הם צריכים להיות בנבחרת ואנחנו צריכים להיות גאים בכך כמו שאיביץ' מתגאה בכך. בנינו סגל חזק, יש לנו את העומק הנכון כדי להתמודד עם הסיטואציה הזאת ואם אנחנו רציניים בכוונות שלנו, ואם אנחנו רוצים לזכות בתארים מקומיים ולהצליח באירופה, ואנחנו רוצים ישראלים טובים מאוד - אז עלינו לקבל את ההשלכות האלה. אני לא רוצה להתלונן על כך. אני גאה בכך".   

דור פרץ חוגג (נעם מורנו)דור פרץ חוגג (נעם מורנו)

התמונות מאחוריך (של ערן זהבי), מעלות בי את השאלה - האם יש סיטואציה שבה הוא חוזר למכבי ת"א, שזהו חלומו הרטוב של כל אוהד מכבי הרי?
"אני חושב שזו יותר שאלה לערן. אמרתי לו שלום בכמה משחקים והחלפנו כמה הודעות פרטיות. זה ברור שזו שיחה שצריך לנהל בזמן הנכון. הזמן הזה יוכתב ע"י ערן. אם הוא בסין ומבקיע כמו שהוא מבקיע אז יש לו אחריות אישית שלו לגבי הכישרון שלו ולגבי משפחתו, לעשות את הדבר הנכון ביותר. היה לו את הפרק שלו במכבי ת"א ואני בטוח שכולנו נמשיך להעלות השערות האם יהיה פרק שני, אבל זה יקרה בזמן שבו ערן זהבי ירגיש שהוא רוצה לחזור לעוד שנה-שנתיים בישראל. וכשזה יקרה, אני בטוח שהוא ורונן קצב יידעו להרים טלפון למיץ', לג'ק או אליי ואז נדון בכך". 

ערן זהבי (איתי כהן)ערן זהבי (איתי כהן)

הדלת תהיה פתוחה?
"כמובן, הוא שחקן נהדר, לא רק שהוא כזה, אני מאמין שהוא מנהיג, מקצוען ובעל אופי של ווינר אמיתי. וממה שאני מבין, מכביזם זה כל מה שיש בתוך ערן, ובכמויות, כך שכל עוד הוא ירצה לחזור לישראל, נרצה לדבר עם ערן על כך באותו הזמן". 

שחקן נוסף שעל הקיר מאחוריך הוא טל בן חיים הבלם. חלק מהאוהדים לא אהבו את הדרך בה הוא עזב.
"תשמע, הסתכלנו על הסגל ועל האתגרים שהיו לנו, והיינו צריכים לקבל החלטה קשה. הרגשנו שקיבלנו את ההחלטה הנכונה, כמובן שהשיקולים שלנו בנושאים כאלו יישארו אצלנו, היו לנו הרבה החלטות קשות לקבל בקיץ הזה. סברנו שזו ההחלטה הנכונה וצריך לחיות לפיה. התחלנו את העונה הזאת טובה וההחלטה שהתקבלה על טל היא חלק מהעבר, ועכשיו הסיפור הוא לקבל החלטות טובות לעתיד שלנו, וזה הכל". 

טל בן חיים (נעם מורנו)טל בן חיים (נעם מורנו)

פרק 10: בלומפילד

ביום שלישי, רון חולדאי זכה בבחירות לראשות עיריית ת"א, שוב. אתם חווים מסע קשה מולו ומול עיריית ת"א בכל הנוגע לבלומפילד.
"כמה מהדברים האלה התגלגלו לתקשורת וברור שזה קרה, זה סיפור גדול, האם מכבי תחזור או לא תחזור לבלומפילד. שום דבר לא השתנה מבחינתנו, העירייה החליטה לשפץ את בלומפילד, אנחנו מחויבים למצוא את התנאים העסקיים הטובים ביותר עבורנו, ובמידה שווה גם לכבד את רצון הקהל שלנו לשחק בת"א. היינו חייבים לאתגר את העירייה. היו לנו הרבה שיחות קשות עם העירייה, ובסופו של דבר, התוצאה תהיה טובה לכל הצדדים ותבשיל לידי הודעה רשמית בנושא".

לפני כמה שבועות, חולדאי הודיע חד צדדית שאתם חוזרים לבלומפילד. זה לא המצב?
"אני לא אוהד גדול של רשת חברתית. הגענו למצב שבו המו"מ התקדם לידי מצב שבו ראש העיר החליט לצייץ בנושא. אנחנו מבינים את זה, אבל אנחנו עדיין רוצים ופועלים לניסוח של חוזה ארוך ומקיף, וכשזה יסתיים, נודיע שזה נגמר. לא לפני כן". 

למה העניינים הפכו לכל כך קשים בין הצדדים?
"אנחנו מחויבים למצוא את העסקה הטובה ביותר עבור מכבי. העירייה, מחויבת לא רק אלינו אלא לעוד שתי קבוצות, ואני חושב שהיינו צריכים להסתכל על מקומות אחרים בישראל ולמצוא מהנכון. בסופו של דבר, מנחם ליבה היה מאוד טוב, אלון סולר שמעורב מהצד השני בעירייה גם עושה הרבה, ויש כעת התקדמות. היינו צריכים להבטיח שנקבל את התנאים שייקחו אותנו למקום שאנו צריכים, ואני כולי תקווה שנעשה זאת". 

בלומפילד ספטמבר 2018 (רדאד ג'בארה)בלומפילד ספטמבר 2018 (רדאד ג'בארה)

אתה יודע אם תוכלו לפתוח את העונה הבאה בבלומפילד מהמשחק הראשון?
"אני חושב שזאת שאלה שצריך להפנות למי שאחראי על הנושא הזה בעירייה". (העירייה אגב, טוענת שכן, ר.א)

בלומפילד החדש, על הנייר, אמור לעזור לכם עם הפייר פליי?
"ברור, תרומה גדולה, כל אצטדיון גדול בת"א אשר יאפשר לנו להעלות הכנסה מסחרית, יעזור לנו. אנחנו מקווים שההסכם הרשמי ייחתם ואני מקווה שנגיע לשם. לשחק באצטדיון גדול פי 2 מבלומפילד הקודם ומנתניה בהרבה יותר, זה כמובן יעזור לנו".

בהנחה והכל יסתיים על הצד הטוב ביותר ותחזרו לבלומפילד כי כולנו מאמינים שזה יקרה, האם זה אומר שמכבי תפסיק לחפש קרקע לבניית מגרש משלה?
"אנחנו מחויבים לעשות תמיד מה שטוב למכבי ואם תגיע הזדמנות שטובה לנו, נהיה מחויבים לחקור אותה ולבדוק אותה. זה תמיד יהיה המצב. קשה להגיב על כך מעבר להגיד שאנחנו חייבים להיות הכי טובים שאנחנו יכולים ועלינו תמיד לבדוק כל אופציה וכל כיוון כזה של מגרש פרטי". 

אצטדיון בלומפילד - הדמיה (עירייית תל אביב-יפו) אצטדיון בלומפילד - הדמיה (עירייית תל אביב-יפו)

פרק 11: החתונה שבדרך, זוגתו והנאום המרגש של מנספורד

נסיים איתך. אתה מתחתן בקרוב.
"כן, כן, ביוני".

לא מעבר פשוט לבצע מאנגליה לישראל, עם זוגתך לחיים.
"תשמע, הייתי יכול להישאר באנגליה במועדונים מכובדים מאוד, אבל ברגע שקיבלתי את ההצעה ממכבי, שנינו ישר אמרנו שהולכים על זה. יש לי הרבה חברים בכדורגל האנגלי, אחד מהם הוא סטיב פאריש הבעלים של קריסטל פאלאס, והוא הגיע לכאן בסוף העונה שעברה, למשחק מול בני יהודה. אני חושב שזה אתה שניסית לגלות מיהו ומה מעשיו כאן, אבל בכל מקרה, הוא אחד החברים שלי. הוא בא לפה, ודיברנו, ובילינו עם ברק יצחקי ועם ג'ורדי קרויף באותו השבוע, והוא אמר לי 'כדי להתקדם עכשיו בכדורגל העולמי אתה חייב שתהיה לך רשת של קשרים עם אנשי הכדורגל המובילים בעולם, עם הסוכנים המובילים'. אז אוקיי, אין לי את ג'ורג' מנדש בחיוג מהיר, אבל לקבוצות בישראל יש קשרים והן עובדות עם שמות גדולים כמו פאלי רמדאני. ועבורי, להגיע לישראל ולהיות חלק מבניית תשתית עבודה מול סוכנים בינלאומיים במכבי ת"א, זה משהו שמאוד ריגש אותי וזה אכן התפתח להיות כמו שחשבתי”.

בן מנספורד (רדאד ג'בארה)בן מנספורד (רדאד ג'בארה)

“אני ובת' מאורסים רק שנה ואם מישהו היה אומר לנו לפני שבע שנים, שאנחנו נתארס כשאנחנו חיים בישראל ושנחייה 18 חודשים בת"א, ושככה ייראו החיים שלנו בתוך אווירה כה טובה, היינו אומרים לאותם אנשים לשתוק. אבל כן, ת"א הייתה מעולה עבורנו וכך גם ישראל, אני מאוד נהנה, עדיין מאוד חם לי ביוני ויולי, אבל מלבד זאת, אני באמת נהנה. מכבי זה מועדון כדורגל מבריק שמנוהל ע"י בעלים נהדר ומעל הכל, יש לנו בסיס אוהדים גדול ומרגש וכיף לי לראות אותם, כיף לי לראות אותם קוראים לגלזר, פיבן ויוני כהן אחרי הדרבי שניצחנו או איך שהם קראו לאצילי אחרי הפועל חיפה, כיף לי". 

היא נותנת לך טיפים על איך לנהל את מכבי?
"היא באה להרבה משחקים. יוצא שאני אומר לה "דארלינג, אנחנו הולכים לרמת השרון ביום שישי אחר הצהריים", או שאנחנו נוסעים לרמלה והיא הייתה איתי ביום בו התאורה שם נפלה, והיא מאוד תומכת בזה. אני שמח מאוד שהיא באה איתי למשחקים. הכדורגל הוא 24/7 והיא שומעת אותי הרבה פעמים בטלפון בשעות קטנות של הלילה עם מיץ' וג'ק בקנדה, ועבורה להגיע למשחקים ולחלוק איתי את הרגעים שבהם הכל מתחבר לידי תוצאה טובה - זה דבר מדהים מבחינתנו לחלוק זאת ביחד”.

בן מנספורד (נעם מורנו)בן מנספורד (נעם מורנו)

“וגם, היכולת שלה להכיל אותי כשהדברים פחות מצליחים ואיך שזה משפיע עליי. אנחנו יודעים כמה שלוש נקודות משפיעות על המועדון שלנו לשבוע הקרוב, כדי שנוכל לעשות את זה שוב. אז אני מאוד שמח שהיא מקבלת את זה, את החיים האלה. אני מאוד שמח שהיא מקבלת את זה שאנחנו צריכים ביום שישי אחה"צ לנסוע לראות כדורגל ברמת השרון, זה בד"כ עולה לי בארוחת ערב שישי במסעדה טובה, או בכמה כוסות של עראק ביפו, אנחנו מאוד אוהבים את יפו". 

אנחנו יודעים מעידן קרויף שהוא היה מאוד אנטי-תקשורת. אתה מזדהה איתו כעת?
"אני לא צריך להגיד את דעתי על מה שג'ורדי חשב על התקשורת. אני חושב שלך היו יחסים טובים איתו, למשל. אני מבחינתי רוצה שהכדורגל ידבר. אני לא רוצה לדבר אלא אם יש מצב רציני שבו הקהל צריך לשמוע ממני או ממיץ' לאן אנחנו הולכים. במצב הנוכחי, אני מקווה שהכדורגל ידבר במקומנו. ואם לא, עושה רושם שלכל כלי התקשורת בישראל יש יחסים מעולים עם סוכני השחקנים השונים ואם אני לא כאן כדי לדבר על ספקולציות, נראה שסוכני הכדורגל עושים זאת במקום".   

בן מנספורד (רדאד ג'בארה)בן מנספורד (רדאד ג'בארה)

כשתעזוב את מכבי, תירצה להיזכר כבחור ש...
"יודע מה, אני לא הנושא. הסיפור הוא המועדון. בתקווה שהמועדון יחווה הצלחה ויגשים מטרות שהצבנו. כשאתה מנצח, זה תמיד ובצדק נוגע לשחקנים ולמאמן. כשאתה מפסיד, אז הבעלים והמנכ"ל חוטפים. זה לעולם לא ישתנה. אני רוצה לעזוב את מכבי בתחושה שהותרתי תרומה חיובית ואני מקווה שביום שאעזוב, הכותרות יהיו על השחקנים, כי זאת תהיה החותמת לכך שהצלחנו". 

18 חודשים חלפו, עוד 18 חודשים מחכים לך במועדון?
"אתה יודע מה? לא שאלתי את ג'ק את השאלה הזאת, אבל אולי אעשה את זה בפעם הבאה שהוא יהיה פה. כרגע, הסיטואציה שלי עם ג'ק ומיץ' היא בין שנינו. אני מאוד נהנה בת"א ובמכבי. זה מועדון מבריק עם סיפור ייחודי. ברק יצחקי שאל אותי את השאלה הזאת, מה יקרה אם אני מצטרף אליך ונעבוד ביחד, ואז יקרה ככה או ככה, מה אז? וגם בת' שאלה אותי את השאלה הזאת. ואני אומר ככה - כרגע, צריך שיקרה משהו באמת בלתי ייאמן, הזדמנות נדירה במיוחד או זכייה בלוטו, שאומרת שלא אצטרך לעבוד עוד יום בחיי, כדי לגרום לי ללכת ממכבי. כי אני מאוד אוהב את מה שאנחנו בונים כאן. אני מאוד אוהב את האנשים פה. את הצוות, את השחקנים. יש לנו הזדמנות ייחודית לקחת את המועדון הזה קדימה. וכשיש לנו בעלים כמו מיץ', זה הופך את זה לקל יותר עבורנו להבין לאיפה אנחנו רוצים ללכת וכיצד להגיע לשם, כי הוא כל כך תומך בנו ואני פשוט אוהב את זה”.

שחקני מכבי ת"א חוגגים (אחמד מוררה)שחקני מכבי ת"א חוגגים (אחמד מוררה)

“אני פשוט אוהב את החבורה הזאת, אני אוהב לראות את המנהיגות של שרן ייני, אבי ריקן ודור מיכה, אני אוהב לראות את איתי שכטר ומה שהוא תורם, אני אוהב לראות את מתן חוזז נלחם כדי לקבל מקום ב-18 וכמה כואב לו כשהוא לא שם והוא עדיין בא למחרת ונלחם. צריך שיקרה משהו באמת נדיר שייקח אותי מהקבוצה הזאת. אני באמת מקווה שהאוהדים יראו שלקבוצה הזאת באמת חשוב ממכבי ושבאמת חשוב להם לנצח עבור מכבי. כשאתה רואה שחקנים ואנשים כל כך מחוברים למועדון, שרוצים להצליח ככה, זה הופך את ההגעה שלך לעבודה לבאמת מרגשת. ואני מקווה שהמצב הזה יישמר".

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */