יום שלישי, 23.04.2024 שעה 21:49
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

בונדר: בראשון יש לי מבחן סיום לקורס של אופ"א

הקבוצה מהשרון התייצבה בבית הדין של ההתאחדות בשל החשד כי תמיר כהן ובונדר שימשו שלא כחוק כעוזרי מאמן. הדיין קבע כי הצדדים יגישו סיכום תוך שבוע

|
תמיר כהן, דני בונדר (שחר גרוס)
תמיר כהן, דני בונדר (שחר גרוס)

הפועל רעננה עמדה היום (רביעי) לדין בגין פרשת דני בונדר ותמיר כהן, אשר נחשפה ב-ONE. כזכור, איגוד המאמנים עקב באמצעות חוקר פרטי, אבי דור, אחר אימוניה של הפועל רעננה ואסף חומרי וידאו בהם מוצגים השניים כמי שמעבירים את האימונים ביחד עם מנחם קורצקי. בסיום הדיון החליט הדיין שמעוני כי על הצדדים להגיש תוך שבוע סיכום עם טיעוניהם, כאשר לאחר שיסתכל בסיכומים, יוכל הדיין להגיע להחלטה בתיק ויקבל את ההחלטה בנושא.

מנחם קורצקי, דני בונדר ותמיר כהן (חגי מיכאלי)מנחם קורצקי, דני בונדר ותמיר כהן (חגי מיכאלי)

תובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, הגיש כתב אישום חמור כנגד הקבוצה, בו נכתב כי הקבוצה “ניסתה להונות ולהטעות בכוונה תחילה את מוסדות ההתאחדות לכדורגל ופעלה ביודעין להסתיר את העובדה כי דני בונדר משמש כעוזר מאמן הפועל רעננה”, למרות שבבקרה הוא עבר בתור אנליסט ובינו לבין המועדון נכרת חוזה של עוזר מאמן.

בתאריך 29.8.18 עמדה הקבוצה לדין ראשון בנושא, ובו טענה: “כתב האישום אשר הוגש נמנע מלפרט מה בדיוק העבירה או מה עומד בניגוד להוראות הדין. אין איסור בשום תקנון בעולם שמונע מאנשי צוות נוספים שיסייעו למאמן עם התעודות הנדרשות”. באותו דיון אמר הדיין שמעוני לתובע ההתאחדות: “כדאי להתאחדות לשקול שוב את המשך הדיון בתיק”.

מהלך הדיון

נוכחים: בונדר, תמיר כהן, רועי רוזן, אבי דור החוקר הפרטי, חגי פיינגולד דובר המועדון, ניר רשף תובע ההתאחדות.

אבי דור: "התבקשתי על ידי אמיר כהן מאיגוד המאמנים להגיע למגרש הפועל רעננה ולתעד את האימון של הקבוצה ולהראות את מי שנמצא על המגרש ועוסק באימון, ולהתמקד בדני בונדר. הסרטון שצולם צולם על ידי, והוא לא נערך. לא נגרע ולא נוסף אליו שום דבר. היה אימון של הקבוצה, שחקנים היו על המגרש והיו מספר אנשים שעסקו בהעברת האימון שאני לא יודע מי תפקידו של כל אחד. חלק עם שוערים, חלק שחקנים. בסך הכל היו ארבעה-חמישה למיטב זכרוני. צילמתי את כל מי שהיה, אני לא יודע מה התפקיד של כל אחד".

אבי דור: "זיהיתי בסרטון רק את בונדר ואת תמיר כהן. לא הייתי בכל מהלך האימון, הגעתי קצת אחרי שהוא התחיל ונשארתי בערך שעה. צילמתי במצלמת וידאו את כל ההתרחשות עם המגרש ואת השאר הצילומים יכולים לבוא ולהעיד"

עו"ד רועי רוזן של רעננה פתח בחקירה הנגדית והתחיל לחקור את אבי דור: “מדוע הסרטון הוא רק 9 דקות אם היית שעה באימון?”

אבי דור: "התפקיד שלי היה לבוא ולתעד במגרש את מי שהיה ומה עשה. מיותר לפי דעתי היה להעמיד את המצלמה לאורך של שעה".

רועי רוזן: "אתה לא יודע לזהות את המאמן הראשי (קרא לו השמנמן, כלל לא יודע את שמו), איך נשלחת לעקוב אחרי דני בונדר?”

אבי דור: “בין היתר. לא היה נראה לי שצריך לצלם את כל האימון. הייתי רק באימון אחד של רעננה, איגוד המאמנים שילם לי על שירותיי. קורצקי היה הדמות הכי דומיננטית באימון ונכח באימון לכל אורכו. אני לא מבין בכדורגל. לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין מה זה אימון כדורגל, כאחד שמביט על זה מהצד".

רועי רוזן: "דני בונדר הוא האנליסט של הקבוצה ולוקח חלק באימון הטקטי".

אבי דור: "אימון טקטי מבחינתי הוא שמבצעים טקטיקה כנגד הקבוצה היריבה, להעמיד שחקנים במקום מסוים ולעשות משהו, היה אימון טקטי כשהייתי באימון של הפועל רעננה וכולם היו שותפים אליו, לא רק דני בונדר. ראיתי את תמיר כהן מתקשר עם השחקנים ומסביר. הוא היה נראה חלק כלשהו מהנהלת האימון".

רועי רוזן: "יש לקבוצה עוזר מאמן בשם זוהר ברק. הוא העוזר הבכיר של קורצקי. ראית אותו באימון?

אבי דור: "לא מוכר לי השם. יכול להיות שאזכר אם אראה את הפנים שלו. כל מי שעסק בניהול האימון תועד".

רועי רוזן: "לא ביקשת לדעת לפני המשימה מי בעלי התפקידים?"

אבי דור: "לא".

הדיין שמעוני לאבי דור: "איך ידעת מי זה דני בונדר?"

אבי דור: "הראו לי תמונה שלו וכך זיהיתי אותו".

תמה החקירה של אבי דור, דני בונדר עלה לחקירה.

דני בונדר: "התפקיד שלי בשנה שעברה בהפועל רעננה היה עוזר מאמן והכוונה הייתה שאמשיך וכך התחלתי גם את העונה הזו, זה מה שרציתי להיות. מספר שבועות לאחר מכן, אחרי שחתמתי על החוזה החדש, יצא תקנון שאוסר על אנשים שאין להם תעודה A של אופ"א לא יכולים לשמש בתפקיד של עוזר מאמן בקבוצה הבוגרת. בסיום השנה שעברה האנליסט שלנו עזב לאנגליה (אוהד אפרת) לקבוצה מהפרמיירליג. בדקתי עם גיל קופר המנכ"ל מה אומר התפקיד הזה, הוא הסביר לי שהתנאים יישארו אותו דבר, רק הגדרות התפקיד שלי קצת ישתנו. אם בשנה שעברה בתור עוזר מאמן העברתי אימונים, הייתי אחראי על בחירת שחקנים לסגל, מערכי אימון ועוד, היום העיסוק העיקרי שלי הוא וידאו. אנחנו עוברים שתי אסיפות וידאו בשבוע שאני מכין אותם. בהתאם לפגישה עם הצוות המקצועי היותר רחב אנחנו מכינים את האימון הטקטי, שזה שלב שאני נכנס בו יותר לידי ביטוי ומסביר למנחם קורצקי נקודות חלשות של היריבה”.

“אני כן רואה את עצמי בעתיד כמאמן, למרות שהשנה זה קצת נעצר. בהתחלה קצת חששתי ממעבר התפקיד ולא ידעתי אם לקחת אותו, אבל היום אני אומר שזה דבר שמאוד תורם וזה שלב חשוב שאני עובר השנה ואני שמח שאני עושה אותו”.

“ביום ראשון יש לנו מבחן מעשי של סיום קורס בו מקבלים את תעודת אופ"א A, וזה לא יעביר אותי לתפקיד העוזר המאמן. אני אשאר כאנליסט עד סוף השנה, ונראה אם אשאר ברעננה בסוף העונה".

על אימוני הקבוצה הוסיף בונדר: "ביום ראשון בדרך כלל זה אימון שחרור לשחקנים ששיחקו במשחק. אין לי חלק באימון הזה. לפעמים כן על המגרש מדבר עם הצוות והכל, אבל זה אימון של מאמן הכושר ועוזר המאמן זוהר ברק. בימי שני זה בדרך כלל חופש, ביום שלישי זה חצי אימון של מאמן הכושר, ולאחר מכן יש אימון של מנחם (קורצקי). ביום רביעי אנחנו מעלים עצימות ואז בדרך כלל ביום חמישי זה האימון הטקטי, בו אני יותר מעורב ונותן למנחם את הנקודות על היריבה. בהתאם לזה מנחם מכין את האימון. השלב הטקטי, שהוא השלב הסופי של האימון, זה שלב שאני עומד לידו".

עו”ד ניר רשף החל לחקור את בונדר ושאל: “תאשר לי שידעת כשחתמת על החוזה עם רעננה ביוני 2018 על הסמכות שצריכה להיות לעוזר המאמן לפי התקנון החדש".

בונדר: "לא ידעתי. בעונה שלפני כן מינו אותי למאמן זמני וכבר התחיל רעש מאיגוד המאמנים כלפיי. חזרתי להיות עוזר מאמן והנהלה קיבלו אישור שאהיה עוזר מאמן (עונת 17/18). הרעש מאיגוד המאמנים נפסק והבנתי שאני יכול להמשיך בתפקיד הזה. התחילה העונה הנוכחית, התכוונתי להמשיך באותו תפקיד, לאחר שנודע לי שהתקנון שונה קרה מה שקרה השנה".

רשף: "ממה שהצגת מקודם נשמע שאתה חלק מצוות האימון. כל העדות שלו היא הודיה בכך שהוא עוזר מאמן. אנליסט בקבוצת ספורט מתעסק בניתוח וידאו ותו לא. מסכים?"

בונדר: "ממש לא".

רשף: "למדת אנליזה בספורט?"

בונדר: למדתי תוכנה במחשב שאיתה עורכים משחקים. המאמן מחליט מבחינת התפקיד שלי מה לעשות. לי הוא נתן להעביר את הוידאו ולתפקיד הזה קוראים אנליסט".

רשף: "מה אתה עושה על המגרש אז?"

בונדר: "אנליסט זה חלק מצוות האימון. מה שמאמן מחליט זה מה שיהיה".

רשף: "מבדיקה שערכתי, אנליסטים לא יושבים על ספסל עם מדי אימון".

בונדר: "שוב אחזור, זו בחירה של מאמן שבוחר לעצמו את זה".

רשף: "יש לכם שני מנהלי קבוצה השנה? שנה שעברה היה את מיכאל ביטון (השנה רשום מיכאל ביטון בהתאחדות כאיש משק) ועכשיו את תמיר כהן?"

בונדר: "יש ביניהם חלוקת תפקידים. תמיר היא הבכיר יותר. לא אני נתתי להם את התפקיד שלהם".

"בסרטון רואים אותי עומד על קו השער, כשמנחם באמצע המגרש, ונותן הערות כחלק מאימון טקטי. שומעים בסרטון צעקה אחת בולטת כמה פעמים והיא 'לא נכנס', הכוונה שהכדור לא נכנס בין הקווים. זה מה שרואים בסרטון באופן שחוזר על עצמו. זו לא הערה שאומרת לאן לרוץ ומה לעשות, אלא הערה כללית בלבד".

רשף: "כשאתה יושב על הספסל במשחקי הקבוצה מה התפקיד שלך?"

בונדר: "אני יושב עם חוברת של מצבים נייחים. כששחקן יריבה נכנס אני מעביר שמירות במצבים נייחים בהתאם לווידאו שהכנתי על המצבם הנייחים של הקבוצה היריבה. הדפים שאני מגיע איתם למשחק הם מהמחברת של מנחם. למנחם יש מספיק על הראש תוך כדי משחק ולכן אני עושה את זה בשבילו. הוא לא אמור לזכור את זה בעל פה. יש לנו חלוקת תפקידים ברורה".

הדיין שמעוני צפה בסרטון אותו צילם אבי דור מהאימון של רעננה.

רועי רוזן ביקש לתקן את ניר רשף שהתקנון החדש נכנס לתוקף ב11.6.18, אבל זה עדיין לפני החתימה של בונדר על חוזה כעוזר מאמן.

תמיר כהן עלה לחקירה: "סיימתי את הקריירה בהפועל רעננה ואז התנתקתי מכדורגל כמעט לשנתיים אם לא יותר. ניסיתי לעזור לילד בן 10 להתקבל למחלקת הנוער של הפועל רעננה, וכך נוצרה לי פגישה עם עמי וזאנה (המנהל המקצועי של מחלקת הנוער). תוך כדי השיחה הוא הציע לי להיות העוזר שלו. תוך כדי העבודה במחלקת הנוער סיימתי קורס מדריכי כדורגל והתחלתי קורס מאמנים. עמי אמר לי שלא יכול להיות איש במחלקת הנוער ללא תעודות הסמכה וגם בשבילי, שאם ארצה לאמן יום אחד. פניתי להנהלה של רעננה ואמרתי שאני רוצה לחזור לכדורגל מהצד השני. באותו זמן עזב את המועדון אחד העוזרים המנהלים (אילן כץ). אשר אלון אמר לי באותה שיחה שהתפקיד היחיד שהוא יכול לתת לי כרגע זה מנהל הקבוצה. חשבתי על זה כמה ימים ואחרי התלבטות הבנתי שזה תפקיד שהוא טוב לי נכון לעכשיו”.

"ידעתי שהתפקיד יתרום לי לעתיד, אני לא יודע להגיד אם ארצה להיות מאמן בעתיד. ביום יום שלי במועדון אני מגיע בבוקר ונפגש גיל קופר המנכ"ל, בודק אם כל השחקנים בסדר כשהם מתחילים להגיע, אם חסר להם משהו כזה או אחר. אני נמצא עם מיכאל ביטון צמוד. הוא האיש משק ומנהל הקבוצה לשעבר, אני נוספתי כדי לעזור לו. כשאני מסיים את התפקידים הניהוליים אני רשאי לבקשתי לעמוד על המגרש, כך ביקשתי ומנחם אישר. אין לנו הרבה אנשי צוות על המגרש כמו מכבי תל אביב או מכבי חיפה. אנחנו מועדון קטן וצנוע ועזרתו של כל אחד היא ברכה. מניסיוני האישי בארץ ובחו"ל, אי אפשר להעביר אימון רק מאמן ועוזר מאמן".

"מנחם קורצקי הוא דמות דומיננטית. הוא בעל הבית של המועדון בקטע המקצועי ומנהל הכל ביד רמה. הוא שולט בצוות ברמה אבסולוטית ובצורה מעוררת כבוד. כיף להיות לצידו. זוהר ברק, עוזר המאמן, יושב עם מנחם בכל בוקר ומכינים את האימון. לאחר מכן הוא מכין את המגרש לפי סגנון האימון. בכל זמן האימון הוא נמצא על המגרש, אבל מנחם נותן את הטון באימון. דני בונדר לא עוזר מאמן, התפקיד שלו שונה מאוד מהתפקיד של זוהר ברק".

עו”ד ניר רשף החל לחקור את תמיר כהן: “מה מיכאל ביטון עושה במהלך האימון?"

תמיר כהן: "מה שמבקשים ממנו".

רשף: "אתה עושה אותו דבר?"

כהן: "חד משמעית כן".

רשף: "אבל בסרטון רואים אותך במרכז המגרש".

כהן: "כי הייתה תחנה שהיה צריך לתת שחקנים לכדורים".

רשף: "אז יש שני מנהלי קבוצה?"

כהן: "יש מנהל קבוצה שזה אני, ומנהל קבוצה ואיש משק שזה מיכאל. אנחנו דואגים ביחד לתלבושות, אנחנו נוסעים ביחד להביא את הדברים האלה. אם צריך לעשות טיפול לאחד הרכבים אני מבקש ממיכאל לדאוג לזה או שאני עושה את זה".

מנכ”ל הפועל רעננה גיל קופר עלה לחקירה.

גיל קופר על נסיבות החתימה של בונדר על החוזה לעונה הנוכחית: "בונדר הגיע אלינו בסוף העונה ורצינו להמשיך את ההתקשרות איתו כעוזר מאמן וזה אכן החוזה שהצעתי לו, מתוך הבנתי הברורה שאין בעיה שהוא יכול להיות עוזר מאמן. לאחר החתימה איתו במהלך השבוע שלאחר מכן הייתה בעיה בענייני הרישום ואז הבנתי שאני לא יכול לרשום אותו. הנוסח של התקנון מאוד לא ברור, חשבתי שמי ששימש כעוזר מאמן ב-17/18 יכול להישאר בתפקידו בעונה שלאחר מכן. אמרתי לדני בונדר שחשוב לי שיישאר במועדון והצעתי לו את תפקיד האנליסט. לא ראיתי שום צורך בשינוי הנספח".

קופר חידד את חלוקת התפקידים במועדון: "מיכאל ביטון היה קרוב ל-15 שנה מנהל משק, וקודם עוד לפני שהגעתי למנהל הקבוצה. לאחר מכן פוטר מנהל המשק והחלטתי לשלב את התפקיד שלו כמנהל משק וכמנהל קבוצה".

רשף: "מתי ידעת שבונדר לא יכול לשמש כעוזר מאמן?"

קופר: "יום לפני שהעברתי את חוזה הבקרה".

רשף: למה בונדר לא רשום בהתאחדות כבעל תפקיד?

קופר: "אני חושב שרשמתי אותו כאנליסט ואמרו לי שאין צורך".

הדיין שמעוני שאל את קופר: "אם בונדר לא היה אנליסט אז מי היה אמור להיות?"

קופר: "התחלנו לחפש והתחלתי לראיין. דני לא היה בתכנון, אבל ידעתי שהוא יכל לעשות את זה כי אני מכיר את כישוריו".

תם הדיון, על הצדדים להגיש תוך שבוע סיכום עם טיעוניהם, לאחר שיסתכל בהם, יקבע הדיין שמעוני את פסק הדין.

אסור לפספס
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
נגןמאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
מאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
נגןפחד אלוהים: שוער אחד מול מאה בועטים
פחד אלוהים: שוער אחד מול מאה בועטים
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */