יום חמישי, 28.03.2024 שעה 14:31

"מלכים כחולים, צארים, שמחה נצחית, זה משוגע"

התקשורת בצרפת יצאה מגדרה אחרי הזכייה השנייה במונדיאל, ז'ירו "גנב" ללוריס את תמונות ההנפה. גם בעולם פרגנו: "נשיקה צרפתית, בחזרה על כס המלכות"

|
אתר הספורט ONE
אתר הספורט ONE

כיבושים קולוניאליים למכביר, ניצחונות במלחמות עולם, מהפכות ששינו את האופן בו אנו חווים את החיים שלנו על פני הכדור הזה, ניסיונות פריצה לעכו, באגטים וקוראסונים למכביר – לצרפתים יש הכל. אבל הבוקר (שני), בפעם השנייה בהיסטוריה של האומה הצרפתית ו-20 שנים אחרי הפעם הראשונה, היא קמה לבוקר שכולו ניצחון על הבמה הגדולה ביותר של הספורט העולמי. המונדיאל נצבע כחול-לבן-אדום.

ועיתוני צרפת עסקו הבוקר, כמובן, אך ורק בדבר אחד. דבר זהוב כזה, עם שני פסים ירוקים בבסיס שלו. הגביע. ובעוד דבר – הכוכב שהתווסף לחולצה הכחולה. ובעוד 22 דברים. גברים. ובמאמן שלהם. הבנתם את הרעיון.

ההנפה של הוגו לוריס (גם אתם ראיתם איך אוליבייה ז’ירו נדחף שם לפניו? אז אם תהיתם למה הוא עושה את זה, הוא פשוט דאג להופיע בשערי כל העיתונים) תפסה את תמונת השער ברוב עיתוני צרפת הבוקר. לפחות הזוויות היו שונות. הכותרות היו קצת מגוונות יותר.

ב”לאקיפ” הלכו על תמונה של חגיגת ההנפה עם הכיתוב “שמחה נצחית” ואילו ב”קורייר פיקאר” גם כן תמונה של ההנפה והכותרת “זה משוגע”. 

ב”לה טלגרם” הלו על הכותרת “מלכים כחולים” וב”לה פיגארו” (שם ז’ירו כמעט הכי שיחק אותה) הנפת הגביע והכיתוב “יום התהילה הגיע”.

רוצים לדעת איפה ז’ירו הכי שיחק אותה? בכותרת של “לה ז’ורנאל דה דימאנש” שם רואים את רגע ההנפה מהזווית שהחלוץ הצרפתי הכי רצה שתראו אותה. אפשר לחשוב שהוא הקפטן. והכותרת – “בתוך הכוכבים”.

בקורס-מאטין הקורסיקאי הלכו על הכותרת “קסם” וב”לה מונטאן” הלכו על ניחוח רוסי עם תמונת ההנפה והכיתוב “הצארים”.

ב”לה פרובאנס” החליטו ללכת על תמונה קצת שונה. כמה קצת? קחו שתי שניות אחורה. התמונה היא שלו לוריס מנשק את הגביע רגע אחד לפני ההנפה ובכותרת הם הלכו על “גאים!”. ב”לומאניטה” כבר ממש שינו כיוון, ויתרו על ההנפה והלכו על הכוכב הנוסף – תמונה של אנטואן גריזמן, פול פוגבה וקיליאן אמבפה חוגגים עם החולצה החדשה של נבחרת צרפת, כשהם מצביעים על שני הכוכבים מעל הסמל והכיתוב “הראש בכוכבים”.

גם בעולם פירגנו לצרפתים והתמונה הזאת, של שלישיית הכוכבים הגדולים ביותר של צרפת (או לפחות, היקרים ביותר), תפסה את השער במספר עיתונים, ביניהם ה”מארקה” הספרדי, שם הלכו על הכותרת “שני כוכבים” וכן בספורט וורלד ההולנדי, עם הכיתוב “בחזרה על כס המלכות.

במירור האנגלי הלכו על “דז’ה בלו”, רפרנס לדז’ה וו,  בקוריירה דלו ספורט האיטלקי פירגנו למאמן צרפת עם הכותרת דשאן’ז אליזה (זה נשמע טוב יותר בצרפתית) ותמונה שלו מונף על-ידי השחקנים.

בסטאר האנגלי הלכו על הכותרת “נשיקה צרפתית” וכתבו גם “אמבפה ושות’ בפסגת העולם” עם תמונה של קיליאן אמבפה מנשק את הגביע (וגם תמונה קטנה של פול פוגב מנשק אותו, כמובן, וב-ABC הלכו דווקא על תמונה של מקרון חוגג ביציע עם הכיתוב “ויוה לה פראנס”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */