יום חמישי, 28.03.2024 שעה 16:27

מעגל גולשים הגדול בהיסטוריה שבר שיא עולם

992 גולשי גלים בחוף הרצליה שברו שיא עולמי למעגל גולשים, במסגרת המאבק להרחקת אסדות הגז מחופי ישראל. מאות נוספים עודדו במסגרת עצרת המונית

|
צילום: מלכה ניהום
צילום: מלכה ניהום

ארגון "שומרי הבית", יחד עם גולשים פעילים במאבק למען הרחקת מתקן הטיפול של אסדת הגז לוויתן מחוף דור לעומק הים, קיימו  ב-22 ביוני, אירוע המוני בחוף הדרומי של הרצליה.

992 גולשים שברו שיא עולמי למעגל גולשים – שכלל גולשי גלים, גולשים מוכרים וסלב כגון אלי פיניש, שלומי ברכה, איתי אנגל, עופר שכטר, שרון פרי, שי אביבי, גולשים אולימפיים, מאמנים ועוד, כאשר על החוף התקיימה  במקביל מחאה המונית בהשתתפות מאות פעילים.


כלל הנוכחים פנו לממשלה, לשובה ונלובל אנרג'י: "הים לא למכירה. אל תרעילו את תושבי ישראל. הזיזו את אסדות הגז מחופי ישראל לעומק הים – כן לגז נקי ! לא לאסדות המזהמות ומסרטנות בקרבת החוף!".


המיזם נולד לפני מספר שבועות, על ידי שמונה גולשים אוהבי ים: רז ניצן, מושיקו סעדי, איתמר גור, עמי אברהם, אודי דגן, שי שמולינזון, יואב רשף ויוסי אהרוני, שהבינו שהם חייבים לפעול בצורה יצירתית, כדי להגביר את המודעות למאבק החשוב הזה, הנוגע לכל אחד ואחד במדינת ישראל. לטענת יזמי המחאה הקמת אסדות גז במרחק של כ-10 ק"מ מחופי ישראל תוביל לאסון אקולוגי רחב ממדים שמדינת ישראל טרם ראתה או התמודדה אתו.


שמונת הגולשים הקדישו את מרצם וזמנם למען אירוע שבירת שיא עולם, תוך גיוס המוני בישראל וברחבי העולם לשם כך. שיא העולם עד לאותו יום נעשה ב-20 ביוני 2017 בחוף האניגטון-ביץ׳ שבקליפורניה, כאשר 511 גולשים ישבו בים על גבי גלשנים במעגל ענק ואחזו ידיים במשך דקה אחת וכך קבעו שיא גינס למעגל הגולשים הגדול ביותר בעולם.


בדיוק שנה לאחר מכן שמיניית הגולשים הזו, שמה לה למטרה לשבור את השיא של הגולשים מקליפורניה,  מתוך אמונה שהשיא שיקבע פה במדינת-ישראל יהיה שיא שלצדו מהות ומטרה גדולה יותר: הצלת הים וכן לעורר למודעות את אשר מנסים הטייקונים להחריש. יצירת המעגל לטענתם הינה סמל האחדות והכבוד לים ומראה על אחדותם של הגולשים ואוהבי הים במטרה למקם את אסדות הגז בעומק הים, מעל פי הבאר. 


איתמר גור, גולש, מיוזמי המעגל: "הצלחנו לגייס כאלף גולשים, גולשות ואוהבי ים, טבע וחופים, להצטרף ולתמוך במעגל הגולשים ובמטה המאבק, מתוך מקום והבנה אישית של חשיבותו של הנושא. כולנו יחד דורשים למקם את האסדות בעומק הים, על פי הבאר, כפי שנהוג במרבית המקרים ברחבי העולם. אני גאה בכולנו על שבירת השיא ועל ההתגייסות למאבק חשוב זה".  


יוני ספיר, ארגון שומרי הבית, המוביל את המאבק: "המאבק להרחקת אסדות הגז מתנהל בחודשים האחרונים ועשרות אלפי תושבי ישראל נאבקים במטרה לשנות את תכנית הפיתוח המסוכנת של מאגר לוויתן, ותכניות דומות בעתיד, בדרישה למקם את אסדת הפקת הגז המזהמת במרחק של 120 ק"מ מהחוף כאסדה צפה מעל המאגר, כמקובל בעולם  ב- 97% מהמקרים של מאגרים במים עמוקים משנת 2010 ואילך. הקמת אסדות בקרבת חופי ישראל , מהוות מתקן פטרוכימי לניקוי הגז הגולמי, שעה שהן  משמשות לניקוי גז בעיקר עבור יצוא, מהווה סכנה בריאותית עד לסכנת מוות עבור כלל תושבי ישראל. זאת בשל הסכנות להרעלת מי השתייה המותפלים והדגה וכן לחורבן הים והחופים".  


"לא נאפשר בשום אופן להרעיל את תושבי ישראל. מתוכננות בהמשך הדרך אסדות נוספות לאורך החוף הישראלי, על פי דברי שר האנרגיה. לא נאפשר לזה לקרות. נחריף את הפעולות והטון ונמשיך בפעולות המחאה ביתר שאת, עד שאסדות הגז תורחקנה לעומק הים והמאגרים יפותחו מעל בארות הקידוח כמקובל בעולם כולו, כדי להפחית ולהרחיק את הסכנות. אנו קוראים לכל תושבי ישראל לבוא ולתמוך במאבק הקיומי הזה, לטובת חייהם וחיי ילדיהם, וכן לחשוף מידע שיסייע לנו בחקירת הסיבות מאחורי הקלעים שהביאו לקירוב האסדה אל החוף, באופן חריג ותמוה כל כך. אנו קוראים לראש הממשלה לקחת אחריות כמי שאחראי על שלום תושבי ישראל, שיסייע לנו בדרישתנו מול השר שטייניץ – כשר האנרגיה, התשתיות והמים - הרחק את האסדות.

“אל תרעיל את תושבי ישראל. שמור על מי השתייה שלנו, שאתה אמון עליהם. צא ולמד על ההשלכות הבריאותיות והסביבתיות הדרמטיות של אסדות גז בעולם, במתווה הפיתוח שאתה מקדם. עשה זאת ממש עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדי וייגרם נזק בנפש לתושבי ישראל. אני יוצא בקריאה דחופה למשטרת ישראל לחקור את הנסיבות שהביאו לקירוב אסדת לוויתן אל החוף". הוסיף ספיר.

לסרטון על האירוע: https://youtu.be/LVL7LIhVqjQ 
לסרטון רקע אודות המאבק: https://youtu.be/yf75Kd8G0js
 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */