יום חמישי, 28.03.2024 שעה 00:44
ליגה ספרדית 23-24
7220-6429ריאל מדריד1
6434-6029ברצלונה2
6234-5929ג'ירונה3
5626-5029אתלטיק בילבאו4
5534-5429אתלטיקו מדריד5
4631-4229ריאל סוסיאדד6
4233-3429בטיס7
4032-3228ולנסיה8
3851-4729ויאריאל9
3842-3729חטאפה10
3732-2929לאס פלמאס11
3643-3329אוססונה12
3235-2629אלאבס13
3035-2529מיורקה14
2938-2529ראיו וייקאנו15
2844-3629סביליה16
2744-3229סלטה ויגו17
2240-2029קאדיס18
1458-3028גרנאדה19
1357-2829אלמריה20
לוח משחקים
  • קאדיס
  • שישי, 29/03, 23:00
  • גרנאדה
  • חטאפה
  • שבת, 30/03, 16:00
  • סביליה
  • אלמריה
  • שבת, 30/03, 18:15
  • אוססונה
  • ולנסיה
  • שבת, 30/03, 20:30
  • מיורקה
  • ברצלונה
  • שבת, 30/03, 23:00
  • לאס פלמאס
  • סלטה ויגו
  • ראשון, 31/03, 15:00
  • ראיו וייקאנו
  • ג'ירונה
  • ראשון, 31/03, 17:15
  • בטיס
  • אלאבס
  • ראשון, 31/03, 19:30
  • ריאל סוסיאדד
  • ריאל מדריד
  • ראשון, 31/03, 22:00
  • אתלטיק בילבאו
  • ויאריאל
  • שני, 01/04, 22:00
  • אתלטיקו מדריד

בכל יום אתה פוגש חבר: סאגת ארתור וברצלונה

הברזילאי "שיגע" את כולם במעבר לספרד, שהתברר כזכות ראשונים בלבד. אנדרה זאנוטה, המנהל המקצועי של גרמיו, שהעביר את ניימאר לבארסה, בראיון ל-ONE

|
אתר הספורט ONE
אתר הספורט ONE

11 במרץ, אחר הצהריים, ארתור מלו תפס תנומה קלה. הקשר בן ה-21 של גרמיו נמנם לו בבית המלון “Laghetto Viverone” שבשכונת מוייאוס דה ונטו, אחת משכונות האצולה של פורטו אלגרה. באותו רגע, ארתור התעורר כדי לשמוע על כך שההסכם בין מחזיקת גביע הליברטדורס לבין ברצלונה נחתם. אחרי תקופה כל כך עמוסה, הוא הרשה לעצמו לנוח, בטח בהתחשב במו"מ העיקש שהביא לאותה חתימה מסקרנת שלא הובנה נכון בכל העולם.

בעוד התקשורת העולמית מיהרה להכריז כי "ברצלונה החתימה את ארתור" וכי הוא יגיע למועדון בחודש יולי אוטומטית, זאת על אף ההודעה הרשמית הברורה מאוד של בארסה. מתווה העסקה: הקטאלונים סיכמו עם גרמיו על "זכות ראשונים" על ארתור. המשמעות: כל הצעה שגרמיו מקבלת, היא מחויבת לעדכן את ברצלונה, שתצטרך לבחור ברגע האמת - לקנות או לוותר. לכל המאוחר, היא צריכה לקחת החלטה עד יולי ואם תבחר שכן, ארתור יגיע לברצלונה בינואר 2019.

למה מסי עוקב באינסטגרם אחרי ילד מנתניה?

בפן הכלכלי, ברצלונה שילמה מקדמה (כארבעה מיליון יורו) וביולי היא תצטרך לבחור אם להחתימו תמורת 30 מיליון יורו ו-9 מיליון תוספות, ואם לא – היא למעשה "תפסיד" את המקדמה. בינתיים, הקטאלונים נהנים מהיתרון של לדעת איזה מועדון צמרת הגיש הצעה, מרחק שמיים וארץ מהתוכנית המקורית למכור את ארתור בשנה שעברה למועדון ביניים כדי למכור אותו לפחות עוד פעם אחת (למכור לקבוצות שלא מארבע הליגות הבכירות באירופה).

בכלל, ברצלונה עקבה אחריו תקופה ארוכה, אבל השיא כמובן הגיע בגמר גביע הליברטדורס של גרמיו מול לאנוס הארגנטינאית. בצמד המשחקים של הגמר, מנהלה המקצועי של בארסה, רוברטו פרננדס, נכח. במשחק הראשון ארתור לא הרשים יתר על המידה, אבל פרננדס הגיע גם למשחק הגומלין. בדיעבד, משחק חייו של ארתור.

הקשר, שנפצע ושיחק מחצית אחת בלבד, הספיק להרשים את כל העולם ואף זכה כמצטיין המשחק על אותה מחצית ראשונה. מטורף. אגב, בשל אותה פציעה, הוא לא שיחק במשך כל ארבעת החודשים שארך המו"מ והקשר בן ה-21, שהחלים מקרע ברצועה בברכו השמאלית, חזר למגרשים בתחילת החודש במשחק מול סאו פאולו. כמה ימים לפני חתימת ההסכם.

כמה שעות לאחר הגמר, כבר דלפה לתקשורת התמונה של ארתור במדי בארסה לצד פרננדס, תמונה ששיגעה את העולם, ובעיקר את אנשי גרמיו. בשלב הזה, עוד לא היו שום שיחות בין המועדונים והברזילאים התעצבנו על המנהל המקצועי של בארסה. גרמיו איימה כי תפנה לפיפ"א בנושא ולא תמכור את השחקן לברצלונה. בהתייחס למחיר, לאחר שהעניינים נרגעו לאחר עבודה מרובה של הסוכנים, הם "עשו שרירים" עם סעיף השחרור של הקשר – 50 מיליון יורו – ולא, הוא לא יעבור לבירת קטאלוניה.

אותה תמונה של ארתור עם פרננדס גרמה לברצלונה לפרסם הודעת התנצלות פומבית כלפי גרמיו. לאחר מכן, היחסים התחממו. בבארסה הסבירו כי פרסום התמונה "לא קרה בכוונה" וכי "לא כך הם רצו שהסיפור יתגלגל", החולצה הייתה "מתנה" לשחקן. בחודש שעבר, אנשי בארסה הגיעו לפורטו אלגרה ורצו לחתום על העסקה, אך לבסוף הזמינו את אנשי גרמיו לברצלונה עם השחקן, שיעבור בדיקות רפואיות ויחתום לאחר מכן.

כשהברזילאים הגיעו לבירת קטאלוניה ציפתה להם הפתעה בדמות סכומים שונים לחלוטין מאלו שסוכמו בברזיל. שכר השחקן, עמלת הסוכן ותנאי התשלום לגרמיו – לא מעט סעיפים שונו – דבר ששוב עורר את זעמם של הברזילאים. נשיא גרמיו, רומילדו בוזלן ג'וניור, חזר לברזיל והחליט: לא תהיה עסקת מכירה, אך ורק רכישת "זכות ראשונים". 

לאחר הרבה נפילות ובתום מו”מ ממושך שנפל כמה פעמים, וגם כוחני מאוד מצד בארסה, במשך כארבעה חודשים, מאז אותו גמר בחודש דצמבר, העסקה נחתמה, כאשר סעיף השחרור שלו יעמוד על 50 מיליון יורו, בתוספת 10 מיליון על כמות הופעות ומספרים. למרות הצעות על השולחן מצד מספר מועדונים, בהם גרמיו והשחקן היו יכולים להרוויח הרבה יותר כסף, ארתור היה "נעול" על ברצלונה וידיהם של אנשי גרמיו היו קשורות. 

ארתור (רויטרס)ארתור (רויטרס)

בטח ובטח, לאחר שארתור עצמו ויתר על כסף, על פי הדיווחים, כדי לסגור את העסקה (ויתר על כ-20 אחוזים מהשכר שהוצע לו תחילה כדי לסיים את הסאגה). למעשה, הוא יפסיק לקבל שכר מעתה ועד שיעבור לבארסה, שתקבל את הכסף הזה. זאת, בעוד שלל מועדוני פאר חשקו בו וניסו לשים את ידיהם עליו עד הרגע האחרון, ביניהם אינטר ומונאקו, והעסקה עמדה לא פעם על סף פיצוץ.

בין אם יצדיק את ההתעקשות, ואם באמת יגיע לברצלונה, בברזיל בטוחים כי ארתור יכול להפוך לאחד הקשרים המובילים בעולם, טופ 10 בתפקיד שלו. ברוב סוכנויות הכדורגל, כבר לאחר מספר משחקים בקבוצה הבוגרת של גרמיו הוא סומן כשחקן שכל מועדון בעולם רוצה אצלו: "טופ טאלנט" / "וורלד קלאס טאלנט".

כבר שנים שהוא מסומן ככישרון גדול בברזיל, אבל הוא לא שיחק הרבה כדי להצדיק את הציפיות. הוא ולינקולן, שנחשב למוכשר הרבה יותר, היו משחקים יחדיו בקבוצה השנייה של גרמיו, שם הם פרצו, בעוד ארתור עקף את חברו בהרבה והפך לשחקן הרכב בקבוצה הבוגרת מאז מאי 2017. הרבה לאחר שסוכנו היה מתמרמר כדרך קבע בתקשורת ובתוך המועדון כי המיוצג שלו לא משחק מספיק ותמיד נחשב לחילוף הראשון.

באתר הכדורגל “WhoScored” שמקבל נתונים מענקית הסטטיסטיקה Opta, הוא דורג בשנה שעברה במקום הראשון בליגה הברזילאית עם 93% במסירות מדויקות עם ממוצע של 74 מסירות למשחק. ראשון בכמות מסירות וגם בדיוק במסירות. ההתקדמות שלו בליגה הברזילאית מוגדרת "לא סבירה". הוא נחשב ל"חבילה המושלמת" ככדורגלן. טכני מאוד, עם שתי רגליים חזקות באותה מידה, מהיר מאוד עם הכדור, משנה קצב בצורה מטורפת, מסוגל למסור בין הקווים בקלות, שולח מסירות על 10 מטרים כמו 30 מטרים ללא הבדל בדיוק ובאיכות, מחלץ, אגרסיבי, עובד קשה על המגרש. יש לו הכל, ולכן הוא נכנס תוך פחות משנה לפנקסים של כל המועדונים בעולם.

ראשון במסירות מדויקות (צילום מסך)ראשון במסירות מדויקות (צילום מסך)

מאז הצעד הראשון שלו בליגה הברזילאית, השנה שעברה על ארתור הייתה מטורפת. הוא קיבל את הזימון הראשון לנבחרת הבוגרת, טרם שיחק, אבל היה אחד מתוך שלושה ברזילאים בלבד שזומנו מהליגה המקומית. בגיל 20. האם הוא יזומן למונדיאל ברוסיה? קשה להעריך בינתיים, אבל הוא בהחלט יהיה מועמד, כשיחזור לכושר המקורי שלו מלפני הפציעה. אותו כושר שכנראה ישלח אותו לברצלונה.

המנהל המקצועי של גרמיו: "הייתה תחרות קשה, ארתור יהפוך לאחד הקשרים הטובים ביותר בעולם"

כדי להעריך את יכולתו ואת שוויו של ארתור, המנהל המקצועי של גרמיו, אנדרה זאנוטה, מי שבעבר שימש באותו תפקיד בסנטוס ו"מכר" את ניימאר לברצלונה, העניק ל-ONE ראיון בנושא. זאנוטה, פיפ"א מאסטר בהכשרתו, עבד בעבר גם באטלנטה המקסיקנית ונחשב לאחד מאנשי המקצוע המוערכים ביותר בדרום אמריקה. בראיון, הוא השווה בין השניים מבחינה מסחרית, מקצועית ודיבר על העסקאות.

לאחר שעבדת מול ברצלונה במכירה של ניימאר, מה לדעתך השתנה במועדון, בהשוואה למו"מ על ארתור?
"קשה מאוד להשוות כי ההנהלה של בארסה השתנתה לחלוטין מאז. מבחינתי, ההבדל הגדול ביותר היה שניימאר הגיע כשחקן מסיבי לא רק במונחי כדורגל, אלא גם במונחי שיווק ויחסי ציבור, מה שהעצים אותו עוד יותר. לא רק סבלנו בסנטוס מהפסד מקצועי, אלא גם מסחרי".

בכל זאת, מה הקווים המקבילים בין שתי ההעברות?
"שני השחקנים לא נמכרו כמו "פוטנציאלים", אבל כשחקנים שזכו בכל דבר עבור המועדון והיו ללא ספק השחקנים הטובים ביותר בברזיל – כולל זימונים לנבחרת ברזיל וזה די נדיר עבור שחקנים מהליגה המקומית. לכן, שתי ההעברות זכו לכיסוי תקשורתי גבוה מאוד ותחרות קשה בין מועדונים, וזה לא תמיד המקרה בהעברות של שחקנים ברזילאים לאירופה".

בפוטנציאל, אתה חושב שארתור יכול לשדרג את עצמו לרמה של ניימאר, להיות אחד השחקנים הטובים בעולם?
"קשה להשוות את ניימאר לשחקן אחר בעולם. מעבר להיותו כדורגלן ברמה העולמית, הוא ברמה עולמית גם ביחסי ציבור. ככדורגלן, אני בטוח שארתור יהפוך לאחד הקשרים הטובים ביותר בעולם – יש לו כל מה שקשר צריך. לא רק שיש לו טכניקה ברמה עולמית והוא פנטסטי מבחינה פיזית, הוא גם מבין את המשחק ברמות הגבוהות ביותר, הוא מקצוען ברמה גבוהה. ההתפתחות שלו בשנה אחת היא בהחלט מדהימה".

איך אתה מסביר את העובדה שרוב כלי התקשורת בעולם דיווחו שארתור חתם בברצלונה, ולא הבינו שמדובר בעסקה של זכות ראשונים?
"כפי שאמרתי, ההעברה הייתה כל כך מסוקרת שכולם רצו לקבל את "החדשות האחרונות" ולא אימתו את המידע שקיבלו. בכל הצהרה רשמית שעשינו, הסברנו את המצב ביסודיות, אבל כתבים לוקחים מידע ממקומות רבים".

מסי, סוארס וקוטיניו חוגגים (La Liga)מסי, סוארס וקוטיניו חוגגים (La Liga)

אם הוא יעבור לבארסה בסופו של דבר, איך אתה רואה אותו משתלב בהתקפה שכוללת את ליאו מסי, לואיס סוארס, פיליפה קוטניו, אוסמן דמבלה ואנדרס אינייסטה?
"אני בטוח שהוא ישתלב כי ככל שרמת השחקנים לצדו תהיה גבוהה יותר, הוא יהיה יותר טוב. כפי שהוא משחק, כ-"8", שחקנים ברמה הזאת יכולים רק להועיל לו. אני מאוד אופטימי לגבי העתיד שלו".

אחרי עסקאות ענקיות כאלה, אתה רואה את עצמך מתקדם גם למועדונים ברמות הגבוהות ביותר בעולם?
"אני לא יודע כמה כדורגל ברזילאי ודרום אמריקאי מסוקר בישראל, אבל גרמיו הוא אחד המועדונים הגדולים בעולם. היסטוריה מדהימה, תשתיות, אוהדים, אצטדיון, אקדמיה לנוער – כולם ברמה האירופית. הרמה המקצועית גבוהה מאוד וכל המועדונים המובילים עוקבים אחרי שחקני הבית שלנו. לכן אנחנו צריכים להיבנות מחדש כמעט כל שנה. קיבלתי כמה הצעות בחודשיים האחרונים, אבל עדיין לא סיימתי את עבודתי כאן. גרמיו הוא מועדון פנטסטי ואתגר גדול".

מה דעתך על עתידו של ניימאר? הפציעה תקטע את ההתקדמות שלו, זה יפגע בסיכויים של ברזיל לזכות במונדיאל?
"ניימאר כבר בין השחקנים המובילים בעולם מאז שהגיע באירופה בשנת 2013. השיפור שלו מתמשך ואני בטוח שהוא ייחשב השחקן הטוב ביותר בעולם בקרוב. הוא יהיה מוכן למונדיאל בתנאים הטובים ביותר, ואני מאוד אופטימי שהוא וברזיל יביאו את הכוכב השישי מרוסיה בחודש יולי".

אסור לפספס
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
נגןסוס טורקי: המהפך של מסוט אוזיל בחדר כושר
סוס טורקי: המהפך של מסוט אוזיל בחדר כושר
נגןכמה סטייל: שחקני נבחרת צרפת מגיעים למתחם
כמה סטייל: שחקני נבחרת צרפת מגיעים למתחם
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */