יום שישי, 19.04.2024 שעה 19:19

אדלשטיין: קיבלנו שיעור, אבל זה לא בגלל לחץ

מאמן נבחרת ישראל אחרי ה-69:48 לאיטליה ביורובאסקט: "הרגשתי שהשחקנים איתי". כספי: "לא יהיה קל להתאושש, אבל נהיה חייבים". מסינה: "לא הלך להם"

|
ארז אדלשטיין ודן שמיר מאוכזבים (אחמד מוררה)
ארז אדלשטיין ודן שמיר מאוכזבים (אחמד מוררה)

נבחרת ישראל פתחה הערב (חמישי) את אליפות אירופה שמתקיימת בין היתר גם בישראל, עם תבוסה 69:48 לנבחרת איטליה בהיכל מנורה מבטחים. החבורה של ארז אדלשטיין, שהגיעה ליורובאסקט 2017 עם הרבה מאוד ציפיות, תנסה להתאושש במשחק הבא במוצ”ש מול ליטא.

“קיבלנו שיעור”, אמר אדלשטיין בסיום, ידענו שהמשחק לא יעבור את ה-70 נקודות. לא הצלחנו לעצור אותם. עשינו חילופים קלים מדי ורוב הכדורים הלכו לניקולו מלי והוא לא מחפש להעניש רק בפוסט-אפ. הם הוציאו אותנו לחלוטין מכל צורת ההתקפה השוטפת שלנו. אמרתי לפני שקבוצות יעשו התאמות ונצטרך להביא עוד אקסטרות. זה לא ששחקנים לא רצו, אבל לא הלך להם. הם נפלו על הרצפה. הרגשתי שהם איתי, אבל זה לא בא. יצאנו מהשטף של המשחק, אבל הם גרמו לנו להיראות ככה. קשה לי להגיד שזה היה בגלל לחץ, זה ממש לא לחץ. נצטרך להביא פתרונות על המגרש”.

כספי: "יש עוד טורניר ארוך"

“שיחקנו עם רוטציה קצרה בגלל שיש יום חופש מחר” המשיך המאמן הלאומי. “זאת לא הדרך הסופית. חשבתי להרחיב את הרוטציה תוך כדי משחק, לא עשיתי את זה ויכול להיות שזה לא היה נכון לעשות. המחצית הראשונה הייתה יותר טובה לכאורה, הרגשנו שהם מוציאים אותנו משטף המשחק ויכול להיות שאם היינו עוצרים אותם בשלוש, אז המשחק היה אחרת. באה נבחרת מהטובות באירופה ביחד עם המאמן שהוא לדעתי הכי טוב באירופה ועשו לנו שיעור בהגנה, אז שם לא ידענו להגיב״. 

עומרי כספי מאוכזב (אחמד מוררה)עומרי כספי מאוכזב (אחמד מוררה)

עוד הוסיף המאמן: "באליפות כזאת, היום הראשון לא דומה ליום השני. השחקנים יצטרכו להרים את עצמם כי אין מה לעשות. הרגשתי בשבועיים האחרונים שאם מוציאים אותנו מהשטף, אנחנו לא מצליחים לייצר את המהלך הבא. נצטרך להביא את האקסטרות. ציפינו ששחקנים יבואו ויתפוצצו על המגרש אבל הם עלו קפואים וזה קורה וגם קרה בעבר, אנחנו צריכים לקוות שמשהו ישתחרר בשבת ונחזור להיות הנבחרת שרצה בשישה שבועות האחרונים״.

עומרי כספי שיתף: "בטח שלא רצינו לפתוח ככה. ידענו שהם קבוצת הגנה טובה. הם עשו עצירות בחצי השני ונצטרך ללמוד מזה. הם עצרו את השטף שלנו. נכנעו למצבים של אחד על אחד. לא הצלחנו לייצר תנועה. בחצי הראשון התוצאה עוד הייתה יחסית צמודה, אבל הם עשו התאמות וזה חלק מהמשחק”.

מפתחות למשחק הבא: "צריך לראות וידאו ולהתחיל להתכונן למשחק הבא כי אין ברירה. מנטלית זה לא פשוט, אבל נהיה חייבים לגרום לזה להגיע לידי ביטוי”.

גם יוגב אוחיון דיבר: "הם הוציאו אותנו מתכנית המשחק. אנחנו לא התאמנו את עצמנו לסגנון המשחק וחבל, אבל יש עוד דרך ארוכה. מזל שזה טורניר ארוך ויש עוד זמן לתקן. נצטרך למחוק את זה מהר כי יש לנו עוד מה לעשות. באליפות ארוכה אין משחקים קלים, במיוחד בבית כזה. מגיעות לאיטליה כל המחמאות. אנחנו לא התאמנו את עצמו ושם זה נגמר”.

״ברור שיש אכזבה אבל זה הכדורסל”, הוסיף גל מקל שהיה מהפחות רעים הערב. “נכון ניצחנו משחק ראשון ברוסיה אבל זאת המציאות עכשיו וגם אם אנחנו נבכה עכשיו עד מחר זה לא יעזור. אנחנו צריכים להתקדם כי אנחנו רוצים לעלות והתפקיד שלנו בתור שחקנים מנוסים שעברו ניצחונות מרגשים והפסדים כואבים, זה להרים את עצמנו ולבוא בצורה האופטימלית ליום שבת״.

שחקני נבחרת ישראל מאוכזבים (איציק בלניצקי)שחקני נבחרת ישראל מאוכזבים (איציק בלניצקי)

מסינה: "האמנו שישראל פייבוריטית, פשוט לא הלך להם"

בצד השני, האיטלקים היו מאושרים. המאמן אטורה מסינה אמר: "האמנו שישראל פייבוריטית, היום לא הלך להם ולנו כן. זה קורה ולא צריך להשליך את זה על שאר הטורניר. מחר זה יום חדש ואני בטוח שהם עוד יתאוששו. אנחנו מאוד שמחים מהניצחון, מגיע לנו לשמוח ממנו, אבל שוב, מחר זה כבר יום חדש שבו נתחיל לחשוב על המשחק הבא נגד אוקריאנה, כי שם זה יהיה סיפור אחר לחלוטין. זה הכי קל להגיד שמה שעשינו על המגרש היום זה מה שתכננו, אבל אנחנו פשוט שיחקנו טוב וניצחנו. אנחנו יודעים מה החולשות שלנו ואמרתי תמיד שאנחנו צריכים להכיר בהן ולחזק אותן. הייתי כל כך עסוק ברוטציה שלי ובמשחק של הנבחרת שלי שלא הסתכלתי לפעמים מי על המגרש בצד הישראלי".

לואיג'י דאטומה: "אנחנו שמחים על הניצחון הערב. ניצחנו נבחרת טובה מאוד וזה תמיד טוב לנצח את המשחק הראשון. המשחק הערב נתן לנו ביטחון להמשך וגם לי כשחקן באופן אישי. אני מקווה שנמשיך ככה. עשינו עבודה טובה מאוד בהגנה, לא ציפינו שנצליח לעצור אותם בצורה כזו. האם הלחץ השפיע על ישראל? אני לא יודע להגיד, אני חושב שכל שחקן שעולה צריך לשחק כמו שצריך מבלי להתייחס ללחץ והערב אנחנו עשינו את זה על הצד הטוב ביותר".

שחקני איטליה חוגגים (איציק בלניצקי)שחקני איטליה חוגגים (איציק בלניצקי)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטים כדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */