יום חמישי, 28.03.2024 שעה 15:22
לוח משחקים
  • שטרסבורג
  • 74 - 79
  • עירוני נס ציונה

רק בגלל הלוח: ירושלים ברבע גמר היורוקאפ

הקבוצה של פיאניג'אני ניצחה 77:84 את ריטאס וילנה והעפילה לשלב ההצלבה במפעל האירופי. קינסי הצטיין עם 23 נקודות, אליהו תרם 14 נק'. צפו בתקציר

|
ליאור אליהו ויותם הלפרין חוגגים (אורן בן חקון)
ליאור אליהו ויותם הלפרין חוגגים (אורן בן חקון)

הפועל ירושלים עמדה הערב (רביעי) במשימה שהיא הציבה לעצמה בפתיחת העונה ועלתה לרבע גמר היורוקאפ. הקבוצה של סימונה פיאניג'אני ניצחה בפיס ארנה 77:84 את ריטאס וילנה, שמרה על המקום הראשון בבית 7 עם מאזן 1:4 והבטיחה את מקומה בשלב ההצלבה, שיכלול סדרה של שלושה משחקים מול יריבה שטרם נקבעה.

פתיחת המשחק התעכבה בחצי שעה בגלל לוח הסל שנשבר על ידי יוליוס יוצ'יקאס בחימום. אולי בגלל זה, לירושלמים לקח זמן להיכנס למשחק והליטאים ניצלו זאת כדי להוביל בתחילת ההתמודדות. יכולת טובה של טראוויס פיטרסון עם 11 נקודות ברבע הראשון הובילה את המקומיים לריצת 0:13, שהורידה את האדומים לסוף הרבע הראשון ביתרון 19:22. ריטאס התחילה טוב יותר גם את הרבע השני וסימונה פיאניג'אני שלח את יותם הלפרין לפרקט. הגארד הוותיק העיר את הקבוצה שלו ואת חברו הטוב ליאור אליהו, כשביחד השניים, עם מספר מהלכים מחשמלים, הורידו את ירושלים ביתרון 39:47 למחצית.

הפועל ירושלים מנצחת 77:84 את ריטאס וילנה

בתחילת המחצית השנייה ירושלים שוב נרדמה, והאורחת ניצלה זאת כדי להפוך את התוצאה ולעלות ליתרון 50:51. אבל הירושלמים לחצו שוב על הגז ובזכות יכולת טובה של אמרה סטודמאייר וקרטיס ג’רלס החזירו לעצמם את ההובלה. ריטאס המשיכה להתעקש ועם נקודות קלות שנבעו בעיקר מאדישות מסוימת של האדומים, הצליחה לרדת לרבע האחרון ביתרון נקודה, 61:62. הרבע האחרון היה צמוד בחצי הראשון שלו, אבל ככל שחלפו הדקות פיאניג'אני החזיר לפרקט את כל התותחים הכבדים, שבהנהגתו של טרנס קינסי, שסיים את המשחק עם 23 נקודות, חמישה כדורים חוזרים ושלושה אסיסטים, הכריעו את ההתמודדות לטובת הקבוצה מהבירה.

טרנס קינסי מחפש מסירה (אורן בן חקון)טרנס קינסי מחפש מסירה (אורן בן חקון)

קלעו להפועל ירושלים: קינסי 23 (7-12 מהשדה, 6-6 מהקו, 3 חטיפות), אליהו 14 (7-9 מהשדה, 3 חטיפות), פיטרסון 13 (3-5 לשלוש), ג'רלס (8 אסיסטים) וסטודמאייר (11 ריבאונדים) 12 כ"א, הלפרין (6 אסיסטים) וג'ונס (1-5 מהשדה, 6 ריבאונדים) 4 כ"א, דייסון 2 (0-6 מהשדה). כן שותף: טימור (0-4 לשלוש).

קלעו לריטאס וילנה: האנה 14 (5 אסיסטים, 4 חטיפות), גידראייטיס 12 (1-5 לשלוש), לוגאן (3-14 מהשדה, 5 אסיסטים, 4 איבודים) ופישר (6-6 מהקו) 10 כ"א, יומנטאס 9 (4-5 מהשדה), גורדון 8 (8 ריבאונדים), לאפטה 6 (7 ריבאונדים), קיסייליוס ויוצ'יקאס 4 כ"א. 

אנשי ירושלים מחליפים את הסל (אורן בן חקון)אנשי ירושלים מחליפים את הסל (אורן בן חקון)
הלוח שנשבר (אורן בן חקון)הלוח שנשבר (אורן בן חקון)
אוהדי הפועל ירושלים (אורן בן חקון)אוהדי הפועל ירושלים (אורן בן חקון)

רבע ראשון: 19:22 להפועל ירושלים

האורחים עלו ליתרון מהיר מסל של קלווין האנה, אבל אסיסט יפה של בר טימור לאמרה סטודמאייר, שנגמר בהטבעה, הסתיים ב-2:2 אחרי חצי דקה. ריטאס הייתה מרוכזת יותר בפתיחה ועלתה ל-7:11, אבל שלשה של טראוויס פיטרסון הורידה ל-10:11, כעבור ארבע דקות של משחק. שתי שלשות רצופות של פיטרסון העלו את המקומיים ל-11:18 שתי דקות וחצי לסיום הרבע. האדומים השלימו ריצת 0:13 עם סל נוסף של פיטרסון, אבל הליטאים החזירו עם ריצת 0:8 משלהם, שהסתיימה בליי-אפ של קורי פישר וקבעה 19:22 בסיום הרבע הראשון.

טראוויס פיטרסון חוגג (אורן בן חקון)טראוויס פיטרסון חוגג (אורן בן חקון)

רבע שני: 39:47 לירושלים

ריטאס התחילה טוב יותר גם את הרבע השני ועלתה ל-22:23 אחרי דקה. סל של ליאור אליהו החזיר את האדומים ל-23:24. שתי נקודות של יוצ'יקאס בהטבעה בסיום מתפרצת קבעו 28:30, אבל אליהו איזן מיד בצד השני לשוויון 30, ארבע דקות בתוך הרבע. מהלך גדול של יותם הלפרין ואליהו, שנגמר בדאנק גדול של האחרון, קבע 34:35, חמש דקות בתוך הרבע. שלשה של קרטיס ג'רלס ארבע דקות וחצי לסיום הרבע קבעה 33:37 לירושלים. סל של האנה הוריד ל-39:37, שתי דקות לסיום הרבע, אבל אסיסט נוסף של הלפרין לאליהו החזיר שוב את היתרון לארבע נקודות. שידור חוזר של המהלך, עם חטיפה נוספת של אליהו ודאנק אחרי אסיסט של הלפרין, הוריד את ירושלים ביתרון שמונה נקודות להפסקה.

יותם הלפרין מוסר (אורן בן חקון)יותם הלפרין מוסר (אורן בן חקון)

רבע שלישי 61:62 לריטאס וילנה

ג’רלס התחיל את הרבע עם שלשה שקבעה 41:50. שלשה של ארתורס יומאנטס הקטינה ל-49:50 בלבד, אחרי ארבע דקות. ריטאס הצליחה לעלות ליתרון עם סל נוסף של יומאנטס, אבל סטודמאייר וג’רלס החזירו את ההובלה לירושלים, 51:55, ארבע דקות לסיום הרבע. שתי נקודות של פישר מקו העונשין עשו 59:56, שתי דקות לסיום הרבע. גם דייויד לוגאן דייק מהקו והקטין ל-59:58 בלבד. כדור חוזר של דרו גורדן בהתקפה ודאנק מפלצתי הורידו את האורחת ביתרון נקודה לרבע האחרון.

קורי פישר מוסר (אורן בן חקון)קורי פישר מוסר (אורן בן חקון)

סיום: 77:84 לירושלים

חטיפה של ג’רלס בצד אחד ומסירה על מגרש שלם לאליהו בצד השני העלו את המקומיים ל-62:65, דקה בתוך הרבע האחרון. ירושלים המשיכה לרוץ והאלי-הופ אדיר של קינסי ואליהו קבע 66:67, שלוש דקות בתוך הרבע האחרון. סל נוסף של קינסי במתפרצת העלה את האדומים ל-66:71, חמש דקות בתוך הרבע. כדור חוזר וסל קל של סטודמייר העלה את ירושלים ל-68:73, ארבע דקות לסיום. ג’רלס עם ליי-אפ נוסף מאסיסט של אליהו, הגדיל את היתרון, אבל  פישר השאיר את האורחת במשחק, 75:71. קינסי צלף שלשה נוספת, ריטאס איבדה כדור וחדירה יפה של ג’רלס הגדילה ל-71:80, שלוש דקות לסיום המשחק. שתיים של פישר מהקו קבעו 75:82 - דקה לסיום. אסיסט של לוגאן ליומאנטס הוריד ל-82:77 חצי דקה לסיום, אבל סטודמאייר קלע שתי קליעות עונשין בצד השני וגמר את הסיפור.

בר טימור מוסר (אורן בן חקון)בר טימור מוסר (אורן בן חקון)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */