יום שלישי, 16.04.2024 שעה 19:41
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

חיים רביבו: אלי כהן לא יסיים את העונה בבית"ר

בראיון בלעדי ל-ONE, חיים רביבו מפציץ: "יש לבית"ר מאמן מדליף, הוא לא רצה את ברוכיאן, הקבוצה גדולה עליו, הוא הזוי. פגע בדוד כי הקהל תמך בו"

|
רביבו. יורה לכל הכיוונים (חגי ניזרי)
רביבו. יורה לכל הכיוונים (חגי ניזרי)

לאורך כל הקריירה שלו, עוד כשהיה שחקן פעיל, התאפיין חיים רביבו כאחד שלא עושה חשבון ואומר את מה שהוא חושב. כעת, אחרי שהוא למעשה מחוץ לבית"ר ירושלים מאז ערב הגאלה לפני למעלה מחודש וחצי, אליו לא הגיע, ולמעשה מאז הוא החליט שהוא מפסיק להיות נציג הבעלים בבית"ר ירושלים, הוא מדבר לראשונה על הסיבות לכך שהוא כבר לא שם.

בראיון בלעדי ל-ONE, מדבר רביבו בפתיחות על הכל, 'יורה', ומאשים את המאמן אלי כהן: "הוא לא רצה להביא את אבירם ברוכיאן לבית"ר. הוא אמר שהוא לא טוב מבחינה מקצועית ולא טוב לחדר ההלבשה אבל הוא הביא אותו כדי שדוד לא ישחק. הוא לא נותן לדוד לשחק כי הקהל של בית"ר מעודד אותו מתחילת המשחק ומקלל את אלי כהן".

רביבו מפציץ בראיון ללא הפסקה ואומר עוד על אלי כהן: "אני לא רואה אותו מסיים את העונה כמאמן בית"ר, הוא בן אדם הזוי אם אחרי המשחק עם אשדוד הוא אומר שחל שיפור במשחק של בית"ר ירושלים, הקבוצה לא משחקת מתחילת העונה".

רביבו מספר על תחילת דרכו בקבוצה הירושלמית: "אני חתמתי בבית"ר ירושלים אחרי שדוד אחי היה כבר בבית"ר. אני לא באתי והבאתי את דוד. כאשר אלי טביב ביקש ממני להצטרף לבית"ר ירושלים, אני באתי לעשות טוב, לא באתי לעשות רע. הסיכום ביני ובין אלי היה שאעזור לו בכל מה שאפשר כנציג בעלים, כיועץ, כאשר התואר הוא לא הדבר החשוב. אין ספק שבהתחלה הייתה הרבה עבודה שלא קשורה רק לבניית הקבוצה. אני טיפלתי בלבנות את הקבוצה. לא שהיה הרבה זמן או הרבה היצע בשוק כי התחלנו את זה מאוחר מדי. מכיוון שהייתי בירושלים באותו זמן עזרתי בהרבה דברים אחרים שלא קשורים בבניית הקבוצה".

 
 רק לאחר מכן הבנתי שמישהו אמר לאלי כהן מתוך חדר ההלבשה שדוד משלם כסף לקהל של בית"ר ירושלים כדי שיקלל אותו ויעודד את דוד 
 
 
 

כמו מה?
"בכל דבר שאתה רוצה התעסקתי בו. מחובות שהיו ונפלו על אלי, לתקן ולפזר מול ספקים, או כל דבר שהיה אפשר לעשות. נרתמתי כדי לעזור לאלי אפילו שזה לא היה מתפקידי. הבהרתי לאלי שאני לא אהיה בכל המשחקים ולא אגיע לכל האימונים, כי בכל זאת יש לי דברים אחרים לעשות בחיים. אבל אמרתי שאהיה שם לעזור כדי לשפר את הקבוצה. ידעתי שאחרי שנסיים את בניית הקבוצה מישהו יצטרך למנכ"ל אותה. אחד הדברים שרציתי זה להביא את ניר סביליה. בסופו של דבר זה לא יצא אל הפועל מסיבות כאלה ואחרות. אבל אין שום ספק שבית"ר ירושלים צריכה מנכ"ל שיעשה את העבודה. למרות שאנחנו יודעים שיש את ניר שלום שעושה זאת מהלב, ועושה זאת טוב מאד. אבל גם הוא צריך עזרה".

אלי כהן ואלי טביב (חגי ניזרי)
אלי כהן ואלי טביב (חגי ניזרי)
 

התחלת עם עזרה גדולה מאוד ואז הורדת פרופיל לגמרי, מה קרה?
"התחלתי עם עזרה גדולה כי הצטרפתי לבית"ר ירושלים ולאלי טביב, כי ראיתי בבית"ר ירושלים קבוצה עם פוטנציאל כזה וקהל, מגרש, שיהיה אפשר לבנות משהו טוב, ובעיקר מקצועי ומקצועני. באותו זמן הייתי בכלל בארגון השחקנים".

למה אתה יוצא כל הזמן מכל המקומות, לפני שאתה מסיים קדנציה ולא מחזיק מעמד?
"בארגון השחקנים הייתה לי שיחה מאד קשה עם המנכ"ל אריה אלטר על כל ההיבטים ואפילו הייתה ישיבת דירקטוריון. לא הייתי מוכן להיות במקום ולתרום מעצמי ומהזמן שלי במקום שבשנה יש הכנסה של 1.6 מיליון שקל ואף שקל מזה לא מגיע לשחקנים עצמם. זה לא שאני אומר חס וחלילה שאריה אלטר לא עובד, הוא רץ ועושה הכל, אבל זה לא משנה, 1.6 מיליון שקל ולשחקן לא מגיע שקל אני חושב שזה דבר שצריך לשנות".

 
 אני גם בתור שחקן, לא הייתי מאה אחוז מקצוען, אבל אני חושב אחרי כל מה שעשיתי מגיע לי קצת קרדיט שיש לי הבנה מסוימת 
 
 
 

"לא הייתי מוכן להמשיך עד שאנחנו לא מוצאים את הדרך שהכסף מגיע לשחקנים. כל הכסף שנכנס לארגון השחקנים, 80 אחוז ממנו צריך להגיע ישירות לשחקנים. אין כזה דבר שצריך שיהיו מעל 200 תביעות של שחקנים בשנה שלא קיבלו כסף, כאשר יש לכדורגל הישראלי בקרת שחקנים שאחראית לכסף של השחקנים. ברמה של ארגון השחקנים וברמה של בית"ר ירושלים, אני בדבר שאני רואה שהוא לא מקצועי ולא מקצועני, מעדיף לא לקחת חלק גם אם אצטרך לעזוב באמצע. ברגע שמגיעים למקום להתנדב, לעשות עבודה מהלב, הדברים צרכים להתנהל בצורה הכי מקצוענית שיש".

בוא נחזור לבית"ר.
"עבדתי קשה בתחילת העונה כדי להביא שחקנים, לא היה היצע. הצלחנו להביא חלוץ, קשר ובלם, לא הצלחנו להביא קשר אחורי ודריו פרננדס עשה טעות קשה מאוד עם אלי כהן שלא יכולתי לעבור על זה בשתיקה ובסופו של דבר פרננדס לא היה בבית"ר ירושלים. אלי כהן קיבל ממני גיבוי מלא, גם אם היה מדובר בדוד זה היה בדיוק אותו דבר. כי פה זה צריך להתנהל במקצוענות, ויכול להיות שזה הפריע להרבה אנשים. אני לא הייתי מוכן שגרב לא תהיה באותו צבע. היו לנו שלושה מועמדים ואף אחד מהם לא הגיע. לא הצלחנו למצוא קשר אחורי ומי שהתאמן אצלנו היה אייס קרים. לא הצלחנו למצוא קשר קדמי נוסף מעבר לסינטיהו סלליך שגם יענקל'ה שחר וגם אודי שוכטוביץ' ממכבי חיפה לא ממש רצו לתת שחקנים לבית"ר ירושלים בתנאים האלה. סלליך נמצא בבית"ר ירושלים בגללי. אם הוא טוב או לא טוב זה כבר משהו אחר".

חיים רביבו וקובי מויאל (גיא בן זיו)
רביבו. "עבדתי קשה להביא שחקנים" (גיא בן זיו)
 

"עוד שחקן שאלי כהן הביא זהו בראיין ג'ונס. הם שחקנים בינוניים, בסדר, לא שחקנים שבשבילם הייתי מושיב שחקן ישראלי בחוץ או על הספסל. אלי כהן רצה שאחתים אותם, הצלחתי להביא לזה ששני השחקנים חתמו רק עד ינואר ב-30 אלף דולר, שאני לא יודע אם יש דבר כזה. אמרתי אם אלי כהן מתעקש עליהם, בוא נחתים אותם. העדפתי במקום בראיין ג'ונס שחקן ירושלמי משלנו. ברק משה, גם אם הוא לא טוב או משחק לא טוב. גם אייס קרים לא היה טוב. אם צריך להביא שחקן זר לקבוצה ישראלית הוא צריך להיות לפחות בדרגה אחת מעל ילד צעיר שאמור היה לשחק. הצלחנו לבנות קבוצה, לא הכי טובה, בזמן שהיה אני חושב שעשינו מעל ומעבר, מעל הציפיות".

ומה קרה עם אבירם ברוכיאן? איך הוא הגיע?
"ראיתי אותו ללא קבוצה, דיברתי עם ברוכיאן וביקשתי ממנו לבוא לאימונים. חשבתי ששחקן שגדל באגודה יכול להתאמן בה. אגב, אם הוא מספיק טוב באימונים הוא יכול להישאר בה. אחרי שהוא היה מספר אימונים, אלי כהן ניגש אלי לחדר ואמר - אני את ברוכיאן לא רוצה".

 
 ידעתי מאז מחנה אימונים שאלי מדבר עם התקשורת ומדליף. אמרתי שם של מישהו שאני מתנהל מולו והוא בכלל רוכב סוסים בצ'כיה ואחרי עשר דקות התקשר אליי עיתונאי לשאול על השם הזה 
 
 
 

למה?
"הוא אמר - הוא לא טוב לי מבחינה מקצועית והוא לא טוב לי בחדר ההלבשה וזה בעצם שחקן בדיוק כמו דוד. אם אתה רוצה, אתה יכול לצאת החוצה ולהגיד לקהל שאני לא רוצה את ברוכיאן. אמרתי - המאמן החליט שהוא לא רוצה את ברוכיאן, אז ברוכיאן לא יהיה. ואז החלו המשחקים, אלי כהן החליט שדוד לא משחק בהתחלה. הפסדנו את המשחק הראשון, והוא השתתף פה ושם. ראיתי שאלי כהן לא מרגיש בנוח עם העניין הזה. נכנסתי אליו, אמרתי לו - אלי, תקשיב, עזוב מה כותבים, כל דבר שאתה חושב שדוד כן צריך לשחק או דוד לא צריך לשחק אני איתך. כל החלטה שתקבל, אבל אם יהיו דברים שאני חושב שאתה עושה טעות מקצועית אני אומר לך בלי שום קשר לדוד".

אבירם ברוכיאן ודוד רביבו שרים (יניב גונן)
אבירם ברוכיאן ודוד רביבו שרים (יניב גונן)
 

מה הוא אמר לך?
"הוא אמר לי בסדר והמשיך לשחק איך שהוא חושב שצריך. פתאום אני רואה שדוד נכנס ומשנה את המשחק. זאת אומרת שמבחינה מקצועית דוד צריך לשחק, אבל אני לא הולך לומר לו כי אני לא חושב שזה דבר אתי שאני אלך ואגיד לאלי כהן שדוד צריך לשחק. מעולם לא פניתי לאלי כהן עד היום כדי להגיד לו שאני חושב שדוד צריך לעלות לשחק. ואז, אחרי מספר שבועות, שדוד כן נכנס ולא נכנס, התחלתי להבין שזה בכלל לא קשור ליכולת המקצועית, שזה קשור שהוא פוגע בדוד כי הקהל של בית"ר ירושלים מעודד את דוד מתחילת המשחק ומקלל את אלי כהן מתחילת המשחק".

הוא ראה בדוד אחראי לכך?
"רק לאחר מכן הבנתי שמישהו אמר לאלי כהן מתוך חדר ההלבשה שדוד משלם כסף לקהל של בית"ר ירושלים כדי שיקלל אותו ויעודד את דוד. אז הבנתי שאלי כהן עושה זאת בגלל זה. כנראה שאלי כהן חושב שאנשים לא מבינים כדורגל, שהקהל של בית"ר ירושלים מטומטם, שאנשים לא יודעים שדוד משחק טוב. מה אתה נכנס לזה? אם דוד משחק טוב, תן לו לשחק. מה יותר חשוב, בית"ר ירושלים או אלי כהן? או דוד? דוד לא משחק טוב, אז שלא ישחק בכלל, שלא ישותף, אבל אם הוא משחק טוב, מגיע לו לשחק".

 
 כדורגל זה עניין של תוצאות ובינתיים הוא לא מביא תוצאות. אמרתי לאלי כהן על כך, הוא אמר לי - אבל אני עם 14 נקודות. אמרתי לו - אנחנו עם 14 נקודות למרות אלי כהן. זה בגלל שהיה קצת מזל 
 
 
 

ואיך ברוכיאן הגיע בסוף לבית"ר?
"חודש וחצי אחרי אני קורא ב-ONE שמתנהל מו"מ עם אבירם ברוכיאן. אני שואל מה העניין, שאלו אותי מה אני אומר. אמרתי, אני כבר לפני חודש וחצי רציתי את ברוכיאן. מה קרה עכשיו? אמרו לי אלי כהן אומר שהוא שחקן שיכול לעזור לקבוצה. אמרתי, לפני חודש וחצי אלי כהן אמר שהוא שחקן שלא מתאים ולא טוב מבחינת חדר ההלבשה וגם שהוא אותו סגנון משחק כמו של דוד. ואז פתאום הוא החתים אותו. שאלתי את אלי כהן בשיחה - לא אמרת לי לפני חודש וחצי שאתה לא רוצה בכלל את ברוכיאן? הוא השיב לי - לא, הוא התקשר אליי ודיבר איתי וביקש ממני. אמרתי לו - אה, עכשיו אני מבין. זאת אומרת, כדי להיות טוב וכדי לשחק צריך לבקש ממך. זה לא אם הוא טוב או לא טוב לקבוצה. השחקן צריך לבקש ממך לבוא לשחק בקבוצה. זה מה שהיה צריך לעשות ברוכיאן לפני חודש וחצי, זה שאנחנו החלטנו שאולי ברוכיאן יתאים לקבוצה, זה לא התאים לך".

מה אתה עושה בנקודה הזו?
"את כל הדברים האלה אני מודיע לאלי טביב, מה שאני חושב. לפני שהיה את ערב הגאלה. בפעם הראשונה אמרתי לאלי טביב שאין שום דבר מבחינה מקצועית בבניית הקבוצה שלא יכול לעבור דרכי. אלי כהן מחליט שהוא רוצה להביא מישהו לאימונים והוא מתקשר ישירות לאלי טביב ולא אליי. זה קרה פעם ראשונה ולאחר מכאן בפעם השנייה. בפעם הראשונה הסכמתי, ובפעם השנייה כבר לא באתי לערב הגאלה. אמרתי לאלי טביב - אני בחוץ, אני לא באתי להפריע, אני לא מקבל שכר ואני עושה טוב לבית"ר ירושלים מזה שאני נמצא. הפסקתי לבוא לאימונים ולמשחקים כי הבנתי מאיפה אלי כהן מגיע. העדפתי לא לרדת לחדר ההלבשה. מה צריך לדעת? שדוד לא משחק כי אלי כהן חושב שדוד יוצא נגדו, או מדבר עם הקהל".

טביב (גיא בן זיו)
טביב. רביבו: "אמרתי לטביב הכל" (גיא בן זיו)
 

למעשה מאז ערב הגאלה אתה מחוץ לבית"ר ירושלים?
"בוודאי. אני לא עובד פה בשביל אף אחד. אני מקדיש מהזמן שלי ומהמשפחה שלי. ברגע שהדברים לא נעשים בצורה שאני חושב, אני מעדיף לבלות את הזמן עם המשפחה שלי מאשר ללכת למשחק או אימון".

אלי כהן רצה בכלל בהתחלה את דוד?
"אני לא יודע. יכול להיות שהוא לא רצה את דוד, אבל הוא חתם בבית"ר ירושלים. אלי טביב ביקש ממני לא להודיע שאני לא אהיה בבית"ר ירושלים. הרמתי טלפון לאלי כהן אחרי המשחק עם מכבי חיפה. חשבתי שהוא עושה הרבה טעויות מקצועיות, עוד לא התחלתי לדבר והוא אמר לי - אתה עושה לי את זה בגלל דוד באופן אישי. אמרתי לו - אף פעם לא פניתי אליך לגבי דוד. שאלתי אותו - הילד לא מתאמן טוב? הוא אמר - מתאמן טוב. אז אמרתי לו - מה אתה מכניס את דוד לסיפור? מה הקשר? אמרתי לו כל מה שאני חושב עליו ועל הטעויות המקצועיות שלו וכמה דקות לאחר מכאן, עוד לא עברו חמש דקות, התקשרו אליי עיתונאים להגיד לי על השיחה שהייתה לי עם אלי כהן".

מה הרגשת?
"לא הייתי מופתע. ידעתי שמיד הוא הלך להדליף את זה לעיתונות. אני ידעתי מאז מחנה אימונים שהוא מדבר עם התקשורת ומדליף. אמרתי שם של מישהו שאני מתנהל מולו והוא בכלל רוכב סוסים בצ'כיה ואחרי עשר דקות התקשר אליי עיתונאי לשאול על השם הזה. זה לא שחקן כדורגל בכלל. אני מהתחלה לא רציתי את אלי כהן. אני לא חושב שהוא מתאים לבית"ר ירושלים, כי זה מועדון גדול עליו. לשמוע שאתמול (שבת, ג.ל) הוא מסיים את המשחק עם אשדוד ואומר שיש שיפור במשחק של בית"ר ירושלים, זו הבושה הכי גדולה שיכולה להיות. יושבים כל המבקרים והפרשנים למיניהם, עיתונאים שאף אחד לא מדבר על מה שבאמת הנכון. למה יצאתי עכשיו לדבר, כאשר הפסקתי לפני הרבה זמן עם הקבוצה כי אתה שומע פרשנים, קורא מה כותבים, אנשים מדברים לפי מקורבים. לי אין מקורבים, אני מדבר. מי שחושב את עצמו למקצועני, לבן אדם, שיעלה ויגיד בלי מקורבים. לי אין מקורבים ושאני רוצה לומר משהו, אני אומר אותו".

"כל אחד מעלה ספקולציות ולא מתעסקים בכך שמתחילת העונה בית"ר ירושלים לא עשתה שלושה פסים רצוף, שקבוצה לא תעשה שלושה פסים, אני לא אבוא בטענות לשחקנים אלא למאמן. כי אין דרך. מה שהוא מעביר להם הם לא קולטים או שהוא לא מעביר בכלל. מספיק שהייתי בשני אימונים שלו, ומה שראיתי לא בדיוק עודד אותי להגיע לאימון הבא, בטח שאני לא יכול לדבר איתו. הייתה פעם כשנכנסתי אליו, אמרתי לו - אלי, תתייעץ איתי. יש לך משהו, אני פה לעזרתך, תתקשר אליי, ניפגש, נדבר על המשחק. הוא אמר בסדר בסדר, ראה כאילו פגעתי לו באגו".

אמרת לאלי טביב מה אתה חושב על אלי כהן?
"אמרתי לאלי טביב מה שאני חושב לפני שנכנסתי. הוא אמר שהוא חתום, וצריך לתת לו הזדמנות ובצדק שצריך לתת לו. אבל נתנו לו הזדמנות והוא לא העביר את הדברים. אני שמח שנכנסתי כדי להכיר את טביב. הוא באמת משקיע מהכסף והזמן שלו לטובת בית"ר ירושלים ואין לי טענות לטביב. בדבר אחד אני לא יכול להחליט בשבילו, בעניין של כסף. כי לפטר את אלי כהן עולה כסף, להחתים את ניר סבילה עולה כסף. אם אני לא משקיע מהכסף שלי אני לא מוכן להתערב לפחות בדבר הזה".

אתה רואה את אלי כהן מסיים את העונה כמאמן בית"ר ירושלים?
"חד משמעית לא. אני לא רואה אותו מסיים את העונה והלוואי שאני מתבדה ובית"ר ירושלים באמת תשחק כדורגל ותנצח. אני אשמח. אלי כהן צריך לשנות את ההתנהלות, את ההתנהגות שלו, להוריד מהאגו שלו ולדעת כאשר הוא עובד בקבוצת כדורגל הוא משרת את הקבוצה ולא את אלי כהן. אם הוא חושב שהקהל של בית"ר ירושלים מטומטם, ומי שצופה בטלוויזיה לא מבין בכדורגל, כנראה שהוא הוזה".

אלי כהן על הקווים (יניב גונן)
אלי כהן על הקווים. רביבו: "לא יסיים את העונה" (יניב גונן)
 

איך הרגשת במשחק של בית"ר בשבת באשדוד? דוד התחמם והתחמם, כאשר אלי כהן יודע כמה חשוב המשחק הזה מבחינת דוד ולא נתן לו לשחק?
"סיפרתי את העניין על ברוכיאן, שהוא לא רצה אותו, אחרי המשחק עם אשדוד הבנתי מה אלי כהן רוצה. אולי הוא חושב שבאתי מכדורסל או טניס, אבל אני יודע טוב מאד למה אדון אלי כהן החתים את אבירם ברוכיאן. אלי כהן החתים אותו משתי סיבות בלבד. הסיבה הראשונה שהוא חשב שהקהל יתחיל לעודד אותו על זה שהוא החתים את סמל בית"ר ירושלים של הדור הזה, ואולי הקהל יפסיק לקלל אותו. דבר שני, הרי הוא אמר שדוד ואבירם הם אותו שחקן, אז הוא נתן את הלגיטימציה לא להחתים את דוד. נתתי לאבירם ברוכיאן לשחק, אני לא יכול להכניס את דוד, רק אם אני מחליף את אבירם. רק אחרי המשחק מול אשדוד הבנתי למה הגיע אבירם ברוכיאן לבית"ר ירושלים. אף אחד לא יתלונן אם ישימו את אבירם במקום דוד רביבו. אתה לא שומע אף פרשן שמסתכל על זה או אף מבקר, מעניין, פתאום 'הכל בסדר', אף אחד לא רואה את זה. נראה לך שדוד רביבו, ששיחק 12 שנה באשדוד, מכיר את המגרש יותר טוב מכל אחר, מכיר את השחקנים, לא ישחק דקה אחת במשחק מול אשדוד?".

מה רצה אלי כהן להשיג בכך?
"דוד התחמם במשך מחצית. גם אם אתה חושב שדוד לא צריך לשחק, לפחות תיתן כבוד לשחקן, איך אתה רוצה שיתנו לך כבוד. ברגע שמישהו עושה זאת בכוונה, זה לא מפריע לך. אם לא הייתי יודע שזה בכוונה אז זה היה מעציב ויכול להיות פוגע. אבל ברגע שזה בכוונה, זה לא פוגע ולא מפריע. מה אתה חושב? שבאנגורה באמת פצוע? באנגורה פצוע כי אלי כהן לא נותן לו לשחק. מה רצית, שצחי אליחן ורועי זיכרי יבקיעו מול אשדוד? זיכרי בעט את הבעיטה האחרונה מול רמת השרון אולי לפני שישה משחקים. צחי אליחן לא שיחק מאז המשחק מול מכבי פ"ת, עכשיו הוא פתאום משחק. את טל כחילה הוא שם קשר אחורי. יכול להיות שאלי כהן מבין כדורגל יותר טוב מאיתנו. אבל כדורגל זה עניין של תוצאות ובינתיים הוא לא מביא תוצאות. אמרתי לאלי כהן על כך, הוא אמר לי - אני אבל עם 14 נקודות. אמרתי לו - אנחנו עם 14 נקודות למרות אלי כהן. זה בגלל שהיה קצת מזל. פה דוד נכנס, פה ניצחנו בדקות האחרונות. למעט המשחק עם מכבי פ"ת, כל המשחקים היו במזל. יש 14 נקודות אבל הקבוצה לא משחקת מתחילת העונה. הוא עוד אומר אחרי המשחק עם אשדוד חל שיפור במשחק של הקבוצה, מה אתה בן אדם הזוי?, אתה בן אדם הזוי. במשך 90 דקות בית"ר ירושלים עושה חמש עבירות כאשר שלוש מהם הם צהוב מאחורה. כך אפשר לשחק כדורגל?".

 
 אני עדיין חושב שבית"ר ירושלים צריכה להיות במרכז הטבלה. יכול להיות שאין לה את השחקנים הכי טובים בליגה אבל עם דרך ועם יכולת ועם הדבר החשוב ביותר, הקהל, הם צרכים להיות באמצע הטבלה 
 
 
 

אמרת לאלי טביב מה אתה חושב על איך שבית"ר נראית?
"בוודאי. אני כל הזמן מדבר עם אלי ואומר לו מה שאני חושב. הוא צריך לעשות את החישובים שלו. אין לי בעיה עם טביב, לפטר את אלי כהן עולה כסף וזה בסדר".

מי אתה חושב שצריך להחליף את אלי כהן כמאמן בית"ר?
"יש הרבה מאמנים שיכולים לאמן את בית"ר ירושלים ולא מפחדים: ראובן עטר, איציק שום, רוני לוי. יש לך כמה מאמנים בחוץ שהרבה יותר טובים מאלי כהן, זה בטוח".

ומה יהיה עם אחיך דוד?
"דוד הוא מקצוען, הוא נקלע למצב לא נעים. אי אפשר לבוא לדוד בטענות על המקצוענות שלו, אחרת אני הייתי בא בטענות. מאחר ואני מכיר את דוד והוא ייתן את כל כולו לבית"ר, אם בינואר יחשבו בבית"ר ירושלים שדוד לא צריך להיות ותהיה לו הזדמנות בקבוצה אחרת, אז הוא יילך לקבוצה אחרת, לא קרה כלום. דוד בעשר השנים האחרונות הוא מעשרת השחקנים הטובים בישראל, אני לא צריך לשווק את דוד רביבו. אני גם לא צריך לבקש שדוד רביבו ישחק בבית"ר ירושלים".

דוד רביבו (יניב גונן)
דוד רביבו (יניב גונן)
 

חיים, איך אתה מסכם את כל התקופה שלך בבית"ר ירושלים?
"אני חושב ששום דבר בכדורגל הישראלי שלנו לא מתנהל בצורה מקצוענית, כל הכדורגל שלנו בנוי על קומבינות, תן לי ואתן לך, אסדר לי ואסדר לך. חשבתי בכל מיני דרכים איך אני יכול לתרום לכדורגל הישראלי כדי לשנות את זה, ומסתבר כי בכל מקום שהייתי בו כי קשה מאוד לשנות את זה. אני לא המבין הגדול ביותר, אני גם בתור שחקן, אתה יודע, לא הייתי מאה אחוז מקצוען, אבל אני חושב אחרי כל מה שעשיתי מגיע לי קצת קרדיט שיש לי הבנה מסוימת. אני אומר, תאר לך מה היה קורה אם הייתי מקצוען במאה אחוז, מה היה קורה?. אני עכשיו יכול להבין את גיורא שפיגל שהוא מחוץ לעניינים. בכדורגל הישראלי שלנו יש הרבה אנשים שיכולים לנהל אותו. זה לא רק שפיגל, צביקה רוזן, הרבה מאוד אנשים שתרמו רבות לכדורגל והם לא נמצאים בגלל הקומבינות, כך לא עובד הכדורגל".

לאן העונה של בית"ר הולכת?
"כרגע זה שלב של בניית קבוצה. אני עדיין חושב שבית"ר ירושלים צריכה להיות במרכז הטבלה. יכול להיות שאין לה את השחקנים הכי טובים בליגה אבל עם דרך ועם יכולת ועם הדבר החשוב ביותר, הקהל, הם צרכים להיות באמצע הטבלה".

לסיום, מה יש לך לומר לקהל של בית"ר ירושלים?
"אני רוצה להודות להם על התמיכה והאהבה שלהם שנותנים לי, חבל שהדברים לא הסתדרו. באתי מאהבה וקיבלתי אהבה. אני רק מבקש מהם כמו שהבטיחו, שהעונה הזו היא עונה של בניית קבוצה, שהם יעזרו לאלי טביב לבנות את הקבוצה, כי הם הדבר החשוב ביותר לבנייתה. שיתמכו בו, כי הוא באמת בא מאהבה עם הכסף והזמן שלו כדי שבית"ר ירושלים תהיה קבוצה טוב, אבל הוא לא יכול לעשות את זה בלעדיכם".

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */