אם במהלך העשור האחרון השם “שיאומי” היה מוזכר בעיקר בהקשר מכשירי סמארטפון בקטגוריית הלוא-קוסט, כעת הסיפור הוא שונה לחלוטין. אחרי שגילינו שהחברה גם מספקת מכשירי חשמל ביתיים דוגמת מסכי טלוויזיה ושואבי אבק, כעת כבר מדובר במגרש של הגדולים – שוק הרכב.
היצרנית הסינית אמנם מודעת לכך שהמחוקק האמריקאי לא ייתן לה להיכנס בקלות לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, אך זה לא מונע ממנה לקבוע יעד של כניסה לפודיום של חמש יצרניות הרכב הגדולות ביותר בעולם תוך 20-15 שנה (מנכ”ל החברה הצהיר כי שיאומי השקיעה יותר ממיליארד וחצי דולר בחטיבת הרכבים שלה).
החברה הכריזה בחודש שעבר על הרכב החשמלי הראשון שלה, ה-Xiaomi SU7, אשר אמור להיות מסופק לשוק הסיני כבר בחודש פברואר הקרוב. הרכב יהיה זמין בשתי גרסאות, ה-SU7 וה-SU7 Max, כאשר ה-SU מייצג את המילים Speed Ultra והספרה 7 את הסגמנט של שוק הרכב.
בדגם הבסיסי יותר, ה-SU7, מדובר בטווח מקסימלי של 668 ק”מ בטעינה מלאה כאשר המהירות המקסימלית מוגבלת ל-210 קמ”ש. בכל הקשור לתאוצה, הרכב מציג נתון סביר של 5.3 שניות מ-0 ל-100 קמ”ש.
בדגם ה-SU7 Max הסיפור הוא שונה לחלוטין. הטווח המקסימלי בטעינה מלאה עומד על 800 ק”מ, והמהירות המקסימלית כבר עומדת על 265 קמ”ש. בנתוני התאוצה הוא מציג נתונים ספורטיביים של 2.8 שניות מ-0 ל-100 קמ”ש.
אם כל האמור עד כה לא אמור להפחיד יותר מדיי את שאר היצרניות בתחום (והוא כנראה כן מפחיד), לאחרונה הופק סרטון מרשים, אשר מתעד את הרכב חונה בנהיגה אוטונומית בחניון קומות בסין. נציין אין מדובר ביכולת חדשה (הוצגה בעבר על ידי מרצדס), אך קשה מאוד שלא להתרשם מהסרטון האמור.
באותו סרטון הנהג עוזב את הרכב עוד טרם עליית המחסום של החניון, ומעביר אותו בלחיצת כפתור לחנייה אוטונומית. הרכב מתחיל לחפש חניה בקומות השונות, תוך כדי שהוא גם יודע “לפנות מקום” במצב שבו הוא נתקל ברכב מול רכב (ניתן לראות זאת בסרטון).
הרכב מוצא בסופו של דבר חניה ב”קומת הגג” של החניון ומבצע חניה בטור לאחור, שקשה מאוד להגדירה כפשוטה, שכן יש רכב גדול אשר מפריע בצורה כזו או אחרת לעשות את הנסיעה לאחור ברבע סיבוב.
על פי אתר החדשות הרכב האמריקאי CarBuzz, החברה טרם ציינה באיזו “דרגה” הנהיגה האוטונומית שלה לטובת מציאת חניה, אך העובדה שהנהג יצא מהרכב בשלב כה מוקדם וכלל לא ציין לרכב היכן לחנות, מעידה על כך שמדובר ב”דרגה” מובילה בתחום הנהיגה האוטונומית.
ומה באשר למחיר? בסין השמועות מדברות על סביבות ה-40 אלף דולר, אבל מדובר כאמור בשמועות בלבד. במידה והרכב יגיע לישראל בקרוב, נוכל לדעת את מה שמעניין אותנו, המחיר בשקלים, ואולי נגלה שיש עוד בשורות מלבד הטווח המרשים ויכולת החניה שתיארנו אותה עד כה.
הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.
רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה