יום ראשון, 16.06.2024 שעה 17:56
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
64%2220-232628הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
48%2588-240329הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2503-244930בני הרצליה
38%2370-232629הפועל עפולה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
31%2475-225729הפועל אילת
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שני, 17/06, 21:00
  • הפועל ת"א

מלפפונים בהמתנה: על שוק השחקנים הישראלים

מכבי ת"א תחליט לגבי ג'ייק כהן, האלופה מחיפה מחכה לבראד גרינברג כדי להתחיל לעבוד ובירושלים תלויים בקבוצת הניהול. וגם: חולון, הפועל ת"א והיתר

|
אלישי כדיר. מהמלפפונים החמים בשוק (יניב גונן)
אלישי כדיר. מהמלפפונים החמים בשוק (יניב גונן)

עונת המלפפונים של קיץ 2013 בליגת העל החלה בצליעה איטית למדי וצפויים לפחות עוד שבועיים עד שפאזל השחקנים הישראלים יתבהר ואלה יפלו למקומם, אז יחלו בקבוצות לעמול על מלאכת הזרים שצפויים לפקוד את האולמות בעונה הקרובה.

מכבי תל אביב מתקרבת לסגירת הסגל הישראלי שאינו כולל, נכון לעכשיו, את הקפטן בעונה החולפת, ליאור אליהו. הפועל ירושלים בדממה מוחלטת ולמעט ג'וש דאנקן, אורי קוקיה ושחקני העתודה רפי מנקו ואדם אריאל, לא חתומים מאמן או שחקנים.

אלופת המדינה, מכבי חיפה, ממתינה להתפחות בגזרת המאמן, בראד גרינברג, שמצידו מבקש העלאה במשכורת ואף היה נסער לנוכח העובדה שבמועדון שיחררו את המתאזרח, בראיין כהן, ללא ידיעתו. הפועל אילת, הפועל חולון, מכבי ראשל"צ, וגלבוע/גליל כבר מתכוננות לשמות החדשים שיגיעו למחוזותיהן כאשר נס ציונה והפועל ת"א מתרכזות בעיקר בשמירת הסגל הקיים ואשדוד, בני הרצליה וברק נתניה בונות מחדש.

הצבע של מכבי: ג'ייק כהן לאן?
הפורוורד היהודי של מכללת דייוידסון, ג'ייק כהן, סיכם את תנאיו רשמית במכבי תל אביב וצפוי לחתום במהלך השבוע על חוזה לארבע שנים כאשר רק השנתיים הראשונות בחוזה מובטחות לשחקן. כהן צפוי להרוויח 140 אלף דולרים בעונה הראשונה, 190 בשנייה, 240 בשלישית ו-300 אלף בשנה הרביעית.

ג´ייק כהן. יישאר צהוב או יושאל? (רויטרס)
ג´ייק כהן. יישאר צהוב או יושאל? (רויטרס)
 

על פי סעיפי החוזה, למכבי אפשרות להשאיל את השחקן בעונה הקרובה ובזו שלאחר מכן לשנות התחשלות בארץ ובאירופה. מי שעשויות לקלוט אותו אם לא ישחק בת"א הן מכבי חיפה והפועל ירושלים בארץ וסראגוסה ואוברידיאו הספרדיות שעוקבות אחריו בעניין.  

בסביבתו של אליהו עדיין מאמינים כי אם כהן יושאל ולא ילבש צהוב העונה, פורוורד הנבחרת עשוי בכל זאת לבצע פניית פרסה ולשוב למכבי. הקבוצה תפתח במשא ומתן עם יותם הלפרין כאשר עתידו של מורן רוט בקבוצה יגיע לסיומו.

אלופת המדינה: גרינברג יבנה קבוצה?
אצל האלופה, מכבי חיפה ממתינים לתשובתו של המאמן, בראד גרינברג, אך כבר הספיקו לגבש רשימה נאה של שחקנים עליהם שמו עין. הקלע דגן יבזורי מועמד בכיר להצטרף לקבוצה כאשר גם טוני יאנגר שהשתלב נפלא אצל עודד קטש באילת מתנדנד בין הירוקים לתכולים מהדרום.

דגן יבזורי. האלופה מחזרת (עמית מצפה)
דגן יבזורי. האלופה מחזרת (עמית מצפה)
 

קורי קאר, שזכה בטבעת אליפות ראשונה אחרי עשור בארץ, מתלבט האם להצטרף לאליצור אשקלון ומחכה להתפחויות מחיפה. רכז הירוקים, ליאור שגב ששוחרר בשבוע שעבר, מחוזר על ידי עירוני נהריה והפועל עפולה ועשוי לסכם באחת משתי הקבוצות. עתידו של שחקן הפועל ירושלים בשנתיים האחרונות, דן גרונפלד, ייקבע ככל הנראה על פי דרכו של גרינברג, כאשר המאמן שוחח עם המתאזרח הישראלי ואמר לו כי ייקח אותו לקבוצתו בעונה הקרובה. 

הפועל ירושלים: אמארה יכריע?
אלישי כדיר, אחד הישראלים הבכירים בשוק, נפגש בשבוע שעבר ברמת החייל עם הנהלת הפועל גלבוע והמאמן שרון דרוקר, ולאחר מכן עם אנשי אילת אך טרם החליט על עתידו. כדיר ונציגיו רוצים להיפגש עם ראשי ירושלים ולא ימהרו לקבל החלטה פזיזה באשר לצעד הבא של הפורוורד.

אמארה סטודמאייר. העתיד של הבירה בידיו (GettyImages)
אמארה סטודמאייר. העתיד של הבירה בידיו (GettyImages)
 

עוד מירושלים, מאיר טפירו וליאור ליפשיץ, שניים להם אופציה בירושלים, יקבלו החלטות על עתידם בימים הקרובים.

דורסמן וחולון, הפועל ת"א וכל היתר
הפועל חולון שעברה לידי קבוצת מיקי דורסמן ושלמה אייזיק במו"מ מתקדם עם גארד מכבי אשדוד בעונה החולפת, גוני יזרעאלי ואף הגישה הצעה לגארד, עומר ווטאד, שהצטרף לקראת סיום העונה שעברה וצפוי להמשיך במועדון. טל קרפלס, שעלה ליגה עם נס ציונה, עשוי להישאר בקבוצה או לעבור לאשדוד או חולון. בנוסף לכך, בחולון בודקים אפשרות לצרף את רכז הפועל מגידו בעונה שעברה, תומר בר אבן, (1.96 מ').

רכז חולון המתאזרח, זאק רוזן, מתחיל שוב לצבור עניין בארץ וסנטר נבחרת העתודה, בן אלטיט, שלא השתלב מקצועית בהרצליה, נפגש עם ראשי נס ציונה. רכז נבחרת העתודה ומכללת סיטון בעונה החולפת, תום מעיין, לא ישוב לארה"ב בעונה הבאה ופתח במגעים עם ברק נתניה.

גוני יזרעאלי. בדרך לחולון (יניב גונן)
גוני יזרעאלי. בדרך לחולון (יניב גונן)
 

עם ניצן חנוכי ושון דניאל למעשה שוחחו אותן הקבוצות (הרצליה, חיפה ואילת) שמחכות להתפחות עם אחד משני השחקנים. עלותו של חנוכי גבוהה משל דניאל בכמעט פי שניים וברגע שיקבל החלטה היכן לשחק בעונה הקרובה, התמונה לגבי השניים תתבהר. בקרב אוהדי חולון וחלק מאנשי ההנהלה קוראים להשיב לקבוצה את דניאל שלא ראה עין בעין עם מאמנה היוצא דן שמיר, אך הדבר תלוי מהסכמתו של מאמן הקבוצה הנוכחי, ליאור ליובין.

דרור חג'ג' סיכם תנאיו בראשל"צ ויחתום ביממה הקרובה כאשר הקבוצה מעיר היין מנהלת מו"מ גם עם רכזה המחליף של ברק נתניה, טמיר אריאלי.

דרור חג´ג´. עובר לעיר היין (יוסי ציפקיס)
דרור חג´ג´. עובר לעיר היין (יוסי ציפקיס)
 

פורוורד עירוני נהריה בעונה שעברה אבירם זליקוביץ' ממתין לצעד הבא של ארז אלדלשטיין שיחליט אם ישוב להפועל ת"א או שמא לא.

בני הרצליה מינתה לאחרונה את המאמן אפי בירנבוים, ומחפשת עוזר בכיר כאשר ברשימת המועמדים הבולטים נמצאים דרור כהן, אבנר יאור וראובן נויברגר, מנהל מחקלת הנוער של נתניה, שנפגש בשבוע שעבר עם בירנבוים.

יניב גרין. קבוצת נעוריו רוצה איחוד (עמית מצפה)
יניב גרין. קבוצת נעוריו רוצה איחוד (עמית מצפה)
 

בהרצליה חושקים מאוד בסנטר גליל/גלבוע, יניב גרין ושלחו איתותים לשחקן כי הוא מבוקש מאוד בקבוצה בה גדל. רכז הקבוצה, גיא לביא, הפך לשחקן חופשי לאחר שבהרצליה החליטו שלא למשש עליו את האופציה. לביא ומאמן אשדוד, נתי כהן, כבר ערכו פגישת עבודה, כאשר על הכוונת של האחרון נמצא הסנטר עמית ביר כץ. צעיר מוכשר נוסף שעדיין נותר פנוי בשוק המלפפונים הוא דודו שמריז מאשקלון, שנבחר לתגלית הסיבוב הראשון והיה מועמד להיבחר לתגלית העונה.

אסור לפספס
נגןבצילו של מסי: החיים ה"קשים" של סאורס
בצילו של מסי: החיים ה"קשים" של סוארס
נגןמחזירים לו: זידאן אוכל את תרגיל הסיבוב
סוף סוף: מישהו עשה לזידאן תרגיל "זידאן"
נגןנשבר שיא חדש! לאופניים הגבוהים בעולם
נשבר שיא מטורף! האופניים הגבוהים בעולם
נגןאנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
אנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */