יום חמישי, 02.05.2024 שעה 19:53

הסייברטראק של טסלה עם ריקול שטותי למדיי

רכב העבודה החשמלי של טסלה, יחד עם דגמים נוספים של החברה, נזקק לריקול שיכול להתחרות על התואר "השטותי ביותר אי פעם". מזל שזה ניתן לתיקון מרחוק

|
סיבה די שטותית לריקול (תמונת הרכב מהאתר הרשמי)
סיבה די שטותית לריקול (תמונת הרכב מהאתר הרשמי)

החל מהרגע בו הוצג הסייברטראק של טסלה ב-2019 ועד לימים אלו ממש, נראה שהוא מסרב לרדת מהכותרות. מבלי לבדוק זאת לעומק, כנראה שמדובר באחד מהרכבים המתוקשרים ביותר בעולם, ויש לכך לא מעט סיבות.

זה התחיל בכך שהייצור של הסייברטראק התעכב שוב ושוב בין היתר עקב בעיות של הקמת מפעלים וחוסר בשבבים, והמשיך בכך שתאריך האספקה ללקוחות הראשונים נדחה שוב שוב.

לפני כחודשיים הרכבים הראשונים החלו להימסר סופסוף, אבל אז התברר באופן לא מפתיע כי טסלה לא תעמוד בשנה הקרובה באספקת רכבים ליותר ממיליון רוכשים מוקדמים, אשר נאלצו להיפרד בזמנו מ-100 דולר כל אחד.

זאת מפני שלפי הצהרות אנשי החברה, קצת הייצור יעמדו תחילת על קצת יותר מ-100 אלף יחידות בשנה, מה שאומר שהרוכשים האחרונים בתור ייראו את הרכב לקראת תחילת העשור השלישי של המילניום הנוכחי.

הפונטים לא גדולים מספיק (מתוך האינסטגרם של TopGear)הפונטים לא גדולים מספיק (מתוך האינסטגרם של TopGear)

בימים אלו הסייברטראק שוב עלה לכותרות עקב ענק ריקול של מליוני רכבי טסלה (יחד עם דגמים נוספים של טסלה דוגמת דגמי ה-3, ה-X, ה-Y וה-S משנים שונות), כאשר הסיבה לכך היא שטותית לחלוטין.

על פי המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים (NHTSA) מסתבר שהפונטים במסך השליטה (חיווים של בלימה, חניה, ABS וכו’) הם קטנים מדיי, שכן גודלם הוא פחות משלושה מילימטרים.

הדבר אינו עולה בקנה אחד עם תקני הבטיחות הפדרלים לרכבים (תקנה 105 ותקנה 135), אשר לפיהם אי עמידה בגודל הסטנדרטי של הפונטים עלולה להוביל לכך שהנהג לא יוכל לזהות בזמן וכראוי את נורות האזהרה ברכבו.

זהו הריקול הראשון של רכב העבודה החשמלי של טסלה, אשר מגיע בהקשר תקנות של גופים רשמיים, זאת כאמור כחודשיים לאחר תחילת אספקת הרכב ללקוחות. נציין כי מאז תחילת האספקה, גם פורסמה תאונת התנגשות בה היה מעורב הרכב בארה”ב – תאונה אשר העידה על חוסנו (הטוב יחסית) של הרכב של טסלה לעומת הרכב השני (עליו השלום).

אם כבר הזכרנו תאונות (לא עלינו), נציין כי נכון לכתיבת שורות אלו לא דווח על כל תאונה אשר קשורה בגודל הפונטים במסך השליטה, אך כמובן שטסלה תבצע כאמור את העדכון ללא קשר לתוצאות “התקלה” בשטח.

אגב, העדכון להגדלת הפונט מתבצע ללא עלות, ובשליטה מרחוק (OTA), כך שאין מדובר ב”ריקול” קלאסי הדורש לא מעט בירוקרטיה. זהו העדכון השני המבוצע לאחרונה בשיטה זו, לאחר שעדכון דומה הופעל בחודש שעבר בהקשר תקלה במצלמה האחורית ממנה סבלו כ-200 אלף רכבי טסלה.

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */