למרות שלפעמים אנו נוטים לשכוח זאת, שוק הרכבים החשמליים הוא אינו נחלתה של חברת טסלה בלבד, וכי נכון לכתיבת שורות אלו יש עשרות שחקנים שונים בשוק. עם זאת, אף אחד מהשחקנים הללו, כולל הגדולים, לא הצליחו להציג עד היום גג סולארי יעיל המיועד לייצור מסחרי.
מי שלא היה מוכן לחכות להגעתו של הפיתוח האמור, הוא בעלים של Tesla Model Y, אשר יצר גג סולארי מתקפל בשם Beta One תחת מותג מסחרי בשם DartSolar. אותו גג סולארי מציע על פי הדיווחים טווח נסיעה נוסף של 32 ק”מ פר יום – טווח שאין לזלזל בו עבור לקוחות שלחוצים להיתקע ללא סוללה (“חרדת הסוללה” המוכרת).
אם אתם עדיין אינכם מתרגשים מהטווח האמור, אולי תתרגשו מיכולת הפיתוח של אותו בעלי טסלה, שכן ע”פ הדיווחים באתר הרכבים האמריקאי CarBuzz יצרניות הרכבים הגדולות נמצאות כעת בשלב פיתוח של גג סולארי שיכול להוסיף כ-10 ק”מ בלבד.
טסלה הייתה אמורה להציע בעצמה בזמן כזה או אחר גג טעינה סולארי לחלק מהדגמים שלה, כאשר אחד מהם הוא רכב העבודה החשמלי המדובר, הסייברטראק. אותו גג סולארי היה אמור להוסיף עוד כ-25 ק”מ מדיי יום, אך הוא כרגע כאמור ברמת התוכניות בלבד.
אם נחזור רגע לאותו Beta One של בעלי הטסלה אותו הזכרנו קודם לכן, נציין כי החברה שלו גם פרסמה את זמן הטעינה הסולארית העומד על כ-5 שעות. לטענת החברה, בתנאי מזג אוויר מסויימים, ובטעינה ארוכה יותר, ניתן גם להגיע לתוספת של כ-64 ק”מ בכל יום.
אך האם הכול ורוד בפיתוח האמור? לא ממש. מסתבר שמדובר בלוחות סולאריים מתקפלים דיי גדולים השוקלים יותר מ-70 ק”ג, מה שפוגם הן באווירודינמיות של הרכב, והן באורך חיי הסוללה עקב תוספת המשקל (אתם יכולים לחזות בכך בכלל התמונות בכתבה).
בנוסף, כמובן שאין מדובר בתוספת אסתטית של ממש לטסלה (או לכל רכב אחר) משום שמדובר בלוחות קליטה חיצוניים אשר אינם מוטמעים בתוך הגג, מה גם שהפתיחה והסגירה צריכים להיעשות ידנית על ידי הנהג עצמו...
צריך לציין בנקודה זו, כי ספציפית עבור Model Y, הטעינה החשמלית המוכרת איננה צרה של ממש, שכן הרכב יכול להיטען בכ-250 ק”מ ברבע שעה בלבד. עם זאת, במוצר של DartSolar מדובר בטעינה בכל מקום ובכל זמן, כל עוד מזג האוויר מאפשר זאת (מה גם שמדובר כאן באנרגיה נקייה לחלוטין ולא בחשמל).
ומה המחיר של התענוג? נכו לכתיבת שורות אלו מחירו של ה-Beta One עומד על 4,000 דולר, מחיר שאולי לא נשמע גבוה במיוחד יחסית ליתרונות שאזכרנו בכתבה עד כה, דוגמת תוספת הטווח היפה בכל יום, והטעינה הניידת.
עם זאת, צריך לזכור שמבחינה עיצובית המוצר רחוק מאוד מלהיות A ליסט (נראה כמו מטען מסורבל על גג), כך שייתכן ואחת מהיצרניות תרים את הכפפה, ותייצר בשיתוף חברת DartSolar מוצר שהוא ברמה מסחרית גם בפן האסתטי.
הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.
רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה