יום שישי, 19.04.2024 שעה 22:31
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 0 - 0
  • מכבי חיפה

ויש אנשים שאומרים שזה "רק" דרבי בגביע הטוטו

מבול שערים, מורחקים, עימותים, פציעות, ניצחון טכני והכל חוץ מ"עוד משחק הכנה". הפועל ומכבי פתחו עונה בגביע הטוטו וכרגיל היה שם חם

|
ידין וקולאוטי בעוד דרבי סוער (יוסי ציפקיס)
ידין וקולאוטי בעוד דרבי סוער (יוסי ציפקיס)

באנגליה יש את הדרבי של מנצ'סטר, לאיטליה את הדרבי של מילאנו, אפילו בספרד, שם הסופר קלאסיקו הוא הדרבי האמיתי, המפגשים של אתלטיקו וריאל מדריד ושל ברצלונה ואספניול, מרתקים את המדינה, ולנו יש את הדרבי התל אביבי. בלי לפגוע בדרבי החיפאי, אבל לכולם הפערים ברורים.

הערב (20:45) תפגשנה שתי התל אביביות הגדולות בקרב הראשון של העונה, בגביע הטוטו. יש שיקראו לו דרבי חימום, יש גם כאלה שרואים בו מפגש מיותר וגורם לזילות המונח 'דרבי'.

הקבוצות לא בהכרח משחקות בהרכב מלא, האוהדים די מזלזלים במפעל ועבור המאמנים לרוב מדובר בעוד משחק שאפשר לבצע בו ניסיונות. כך גם הדרבי? לא כל כך בטוח.

בסקירת משחקי הדרבי בסיבוב הראשון של גביע הטוטו בעשר השנים האחרונות נראה שזה רחוק להיות מעוד דרבי בלוח השנה. ממוצע של שלושה שערים לכל מפגש, מורחקים, ניצחון טכני ולא מעט פצועים שנאלצו לצפות בחבריהם נאבקים בצמרת או בתחתית מהיציע.

ברוב המשחקים מכבי הגיעה כקבוצה חדשה, הפועל סיימה עם ידה על העליונה והאוהדים יצאו מבלומפילד עם טעם של עוד. בלי שום ניסיון לפתח ציפיות מוקדמות, החלטנו לקחת אתכם לכמה מהמפגשים היותר מותחים. רק נזכיר: מדובר 'רק' בדרבי גביע הטוטו.

צפו ב-2:2 הסוער בדרבי התל אביבי

כשנמני, רוסו וברקוביץ' פגשו את דגו, גרשון ודומב
ה-20 באוגוסט 2005. אצטדיון בלומפילד מכיל 13 אלף צופים. מכבי תל אביב, שזכתה לכינוי גלאקטיקוס, פגשה לראשונה יחד עם שלל כוכביה את הפועל תל אביב של דרור קשטן החמסה וגם את האקס, ברוך דגו. שופט המשחק: לירן וקסברגר. אליו נחזור בהמשך.

ברקוביץ´, יחיאל, רוסו ונמני. אתם יודעים איך זה נגמר (אלי גבעוני)
ברקוביץ´, יחיאל, רוסו ונמני. אתם יודעים איך זה נגמר (אלי גבעוני)
 

הצהובים הגיעו עם ניצחון בודד אחרי שני משחקים בהם אייל ברקוביץ', ג'ובאני רוסו ואבי נמני ששיתפו פעולה, כשהפועל הגיעה אחרי שני ניצחונות.

הדקות הראשונות היו של מכבי. נמני וברקוביץ' העניקו שליטה כמעט אבסולוטית, כשרוסו ואויגן טריקה מחמיצים. זה הספיק עד לדקה ה-24. אוגניאן לאקיץ' השתלט על כדור במרכז השדה ומצא את אליניב ברדה, שהחל באחת מהפריצות המסחררות שלו. אבי יחיאל דלק אחריו וסמוך לרחבה הכשיל אותו. וקסברגר, שהיה רחוק מהמקום, לא היסס והצביע על הנקודה הלבנה, שלא בצדק, לא לפני שהשאיר את הצהובים בעשרה שחקנים.

האווירה התחממה וגם הטענות של שחקני מכבי לא ממש הפריעו לשמעון גרשון, שכבש את הראשון. 9 דקות בלבד חלפו והאדומים כבר הכפילו את היתרון. דגו מצא בכדור החופשי את ראשו של אסי דומב, שנגח בעוצמה פנימה.

דגו חוגג נקמה מתוקה (אלי גבעוני)
דגו חוגג נקמה מתוקה (אלי גבעוני)
 

גם אחרי שהקבוצות ירדו לחדר ההלבשה הציפייה של אוהדי מכבי הייתה שבמחצית השניה התוצאה תשתנה. היא השתנתה, אבל לא ממש לשביעות רצונם. מכבי נותרה ב-9 שחקנים אחרי איבוד עשתונות של בלסינג קאקו, שפגע בלי כדור בוואליד באדיר.

וקסברגר, שהיה נחרץ בהחלטותיו במשחק, טעה שוב, כשלא שרק לכדור עונשין לזכות מכבי לאחר עבירה על נמני. מאמן הצהובים, ניר קלינגר, אמר את שאמר לשופט ומנגד, דגו אמר את שאמר על המגרש, עם שער ראשון שלו בדרבי והשלישי של הפועל.

בסיום קלינגר ביקש סליחה מהאוהדים ("מתנצל ומתחייב שנציג כדורגל טוב יותר בהמשך"), לוני הרציקוביץ' השתלח בשופט ("כל מה שקרה בשבוע האחרון, ובנוסף השיפוט שהיה במשחק, זה דבר שצריך לבדוק אותו"). ורק רוסו ראה את הנולד ("הפסדנו שלושה משחקים וזה ממש לא טוב").

קלינגר נמני (ONE)
קלינגר עם נמני. המאמן ביקש סליחה מהאוהדים
 

ניבאלדו וללה גמרו את העונה
מכבי עוד הצליחה לנצח דרבי אחד בחצי גמר גביע הטוטו מול האדומים, אבל אנחנו חוזרים למשחקי הדרבי בשלב הבתים. השתיים נפגשו שוב, בזכות שיטת הבתים האזוריים, אותה קבעו בהתאחדות. נמני, הפעם כמנג'ר עם המאמן יוסי מזרחי, פגש החבורה המוכשרת של אלי גוטמן.

עם רכש בדמות, האריס מדוניאנין, ניבלאדו, אלירן עטר, ברק יצחקי וג'יבריל סידיבה ורגע לפני המפגש עם פריס סן ז'רמן במוקדמות הליגה האירופית, במכבי הייתה תחושה שאפשר לקטוע את רצף הניצחנות של האדומים. הצהובים חסרו את רוברטו קולאוטי, אבי סטרול ואלברט באנינג הפצועים. הפועל חסרה את דדי בן דיין, ורמוט וזהבי.

האווירה התחממה עוד לפני הדרבי כשוורמוט וזהבי לא הורשו להיכנס לחדר ההלבשה ועוכבו מחוץ לאצטדיון למעלה משעה. אם לא די בכך, מוני הראל, אז אחד מהבעלים, החליט להחרים את המשחק. במכבי מנגד הבהירו: הפועל קיבלו מספיק הזמנות.

מוני הראל (שוקה כהן)
מוני הראל. החרים את הדרבי (שוקה כהן)
 

21 דקות עברו עד שיוסי שבחון, עוד אקס מכבי, שרק עונה לפני כן לבש צהוב, כבש את הראשון. 20 דקות חלפו, קלמי סבן הקפיץ את היציע הצהוב כשמקרוב הוא הכניע את וינסנט אניימה אחרי בישול של עטר.

הצהובים הספיקו לחגוג ארבע דקות בדיוק, עד שניבאלדו הכשיל את שכטר ברחבה. במכבי היו מודאגים ולא בגלל התוצאה. ניבאלדו נטש את כר הדשא וסיים את המשחק עם קרע ברצועה הצידית ולמעשה גמר את העונה. בינתיים אניימה העלה את הפועל ליתרון 1:2. דגלאס דה סילבה עשה 1:3 בדקה ה-63, כשאת החיוך שהיה לאלי גוטמן על הפנים מחקה בדקה ה-74 הפציעה של החלוץ מהראן ללה, שהושבת לחצי שנה בגלל קרע ברצועה אחרי תיקול עם סבן.

ברק יצחקי, שנכנס במהלך המחצית השניה, הספיק לצמק ל-2:3 במשחק רב אירועים, שלא נגמר לפני חילופי קללות ועימות בין שחקנים בדקה האחרונה ברחבה של אניימה אחרי תיקול חריף של השוער בבלם מכבי, ניסו קפילוטו.

ניבאלדו, רגע לפני שנפצע
ניבאלדו, רגע לפני שנפצע
 

בתום דרמה - ניצחון טכני למכבי
אחרי פתיחת עונה טובה, מכבי תל אביב התחילה לאבד גובה, אבל עלתה לדרבי השני של גביע הטוטו נחושה להשיג סוף סוף ניצחון על האדומים של אלי גוטמן. מאמן הפועל מצידו, החליט לאפשר לשחקניו הבכירים לנוח ועלה עם הרכב משני.

מכבי פתחה טוב את המשחק עם הזדמנויות קורצות של רוברטו קולאוטי ויובל אבידור, אבל דווקא החניכים של גוטמן עלו ליתרון משער של רמי דואני בדקה ה-32. וויליאם הזאו כבש את השער השני להפועל בדקה ה-35 אחרי שניצל טעות בהגנת מכבי והכניע את גיא סלומון. שרן ייני צימק בנגיחה לפני המחצית השניה, בה החליטו נמני ומזרחי לשתף גם את האריס מדוניאנין, דמיטאר רנגלוב ואלירן עטר.

אלא שלמרות החיזוק של הצהובים, ויקטור מרעי העלה את הפועל ליתרון 1:3 אחרי בישול של עומרי קנדה. דרמה?! רק ההתחלה. במכבי לא השלימו עם התוצאה המשפילה ובדקה ה-76 רנגלוב בבעיטה נהדרת צימק את התוצאה ל-3:2 ומכבי בשלב הזה החלה ללחוץ בלי הרף. בדקה האחרונה אבי סטרול התרומם גבוה לכדור גובה והשווה ל-3:3. המשחק הסתיים, אבל הדרמה עדיין בעיצומה. בתום בדיקה שערכו אנשי מכבי בסגל השחקנים ששותפו, התברר שהשיתוף של רמי דואני, כובש השער הראשון, היה שלא כחוק. בסיום דרמה על כר הדשא, קבע בית הדין - ניצחון טכני 0:3 למכבי.

שבחון חוגג (ליאור טימור)
דואני חוגג. זה עלה להפועל ביוקר (ליאור טימור)
 

2:2 עם שני מורחקים
אחרי שנתיים שמכבי לא הצליחה לנצח את הפועל (על כר הדשא), שוב פתחו שתי הקבוצות את העונה בדרבי בגביע הטוטו. הפעם מוטי איווניר עמד על הקווים בשורות מכבי. אחרי שלא הפסיד להפועל מאז מונה למאמן הצהובים, איווניר רצה להמשיך את פתיחת העונה המושלמת של הקבוצה שלו עם ניצחון בדרבי. מנגד, קשטן, ששב לקדנציה נוספת בהפועל, רצה להוכיח שהאדומים לא איבדו מומנטום.

בלומפילד כמעט מלא (10 אלף צופים. בכל זאת שיפוצים), ראה את מגן הצהובים, אורי כהן, מכניע כבר בדקה ה-6 את שוערה החדש של האדומים, אפולה אדל, כשהוא כובש מזווית קשה אחרי בישול יוצא דופן של דור מיכה הצעיר.

רוברטו קולאוטי הכפיל בבעיטה נהדרת מחוץ לרחבה בדקה ה-22. הפועל החלה ללחוץ והמשחק הפך ליותר ויותר אלים, כשמה שבלט הוא חוסר השליטה של השופט איתן שמואלביץ' בשחקנים העצבניים. כעבור 7 דקות הפועל הצליחה לצמק עם שער של פרנסמן בנגיחה. בדקה ה-53 הישווה ללה אחרי מסירה יוצאת דופן של שי אבוטבול.

אורי כהן (יניב גונן)
אורי כהן. מישהו זוכר שהוא כבש בדרבי? (יניב גונן)
 

המשחק לא רק שסיפק דרמה על כר הדשא, אלא גם הרחקות. הראשון שהורחק הוא המאמן, מוטי איווניר, אחרי שהעיר לשופט המשחק. בהמשך גם שוערה של הפועל, אדל, ראה את הכרטיס האדום אחרי פגיעה ברוטאלית ולא ספורטיבית בגיז'רמו ישראלביץ'.

המאבקים המשיכו גם בסיום כשמאמן האדומים, דרור קשטן, שלא אהב את ההרחקה של אדל בא בטענות דווקא לישראלביץ': "יכול להיות שישראלביץ' עשה פרובוקציה, כי הוא פרובוקטור לא קטן". מאמנה המורחק של מכבי, איווניר, לא נשאר חייב כשאמר: "הפועל תל אביב הבינה היום שמה שהיה פה בשנים האחרונות לא הולך לחזור ושמכבי תיתן לה קרב".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */