יום שישי, 19.04.2024 שעה 10:45

שיא ישראלי ליוחאי הלוי בקפיצה לרוחק - 7.99 מ'

קופץ הרוחק ממכבי ת"א שיפר ב-3 ס"מ את שיאו בן ה-20 של רוגל נחום שצפה בקפיצה של חברו ואמר: "כיף שזה הוא". טיורי אלופת ישראל בריצת 5,000 מ'

|
יוחאי הלוי. שבר את שיאו הוותיק של רוגל נחום
יוחאי הלוי. שבר את שיאו הוותיק של רוגל נחום

כבר שנים רבות מגיע רוגל נחום, שיאן ישראל בקפיצה משולשת ועד היום (שבת) גם בקפיצה לרוחק, כמעט לכל תחרויות האתלטיקה, כדי לראות את האתלטים הצעירים במקצועות בהם הוא הצטיין, ובמיוחד כדי לראות את חברו הטוב יוחאי הלוי שובר את שיאו הישראלי שעומד על 7.96 מ'.

וסוף סוף זה קרה. נחום ישב ביציע וראה את הלוי ממכבי ת"א קובע כבר בניסיון השני שלו 7.89 מ' והשווה את שיאו האישי. זה היה הסימן לכך שהלוי מסוגל לעשות זאת. בניסיון הרביעי החזון התממש. הקהל ראה קפיצה מדהימה של הלוי. מוט המדידה הועמד ונראה בדיוק על קו ה-8 מ'.

כולם המתינו, אבל לנחום היה ברור שהפעם שיאו נשבר, אף אחד לא יקח את זה מהלוי. כמה שניות לאחר מכן, הגיעה התוצאה ללוח האלקטרוני, 7.99 מ' וזה הפך לרשמי. שיא ישראלי חדש שמהווה גם קריטריון לאליפות אירופה בברצלונה.

בסיום אמר הלוי: "זו שמחה גדולה לשבור שיא בן 20 ועוד שרוגל נמצא כאן ומעודד אותי. עדיין צובט לי קצת שזה לא היה 8 מ', זו בהחלט מטרה לשבור את המחסום הזה של גבול 8 המטרים".

נחום, שירד בסיום התחרות לברך את הלוי אמר: "כיף לראות את השיא נשבר ועוד יותר כיף שיוחאי עשה זאת. שיאן ישראל לשעבר, הוסיף בהלצה: "מעכשיו, מי שרוצה עצות על קפיצה לרוחק, שיפנה ליוחאי".

רוגל נחום (ONE)
רוגל נחום. חיכה לרגע שהלוי ישבור את שיאו

באותה תחרות, סיים ינון ישראלי ממכבי י.ג. ריאלי ראשל"צ במקום השני עם 7.53 מ'. שיאן ישראל לנוער בן ה-21 שחזר השנה מפציעה ארוכה, הפך לקופץ השני בטיבו אחרי הלוי.

אגודת הפועל אתלטי אורן השרון, חגגה הערב פודיום מושלם בריצת 5,000 מ' לנשים שהיוותה גם את אליפות ישראל במקצוע. מאור טיורי בת ה-19 ניצחה בזמן של 17:10.98 דק' והוכתרה בפעם השלישית ברציפות כאלופת ישראל. כסגניתה הוכתרה דנה לוין בת ה-18 עם 18:15.02 דק', שיפור של כ-13 שנ' לשיאה האישי. נינה פקרמן סיימה במקום השלישי.

בריצה המקבילה לגברים, במסגרת ליגת 'ניו באלאנס', ניצח מוגס טסמה מאתלטי אורן השרון, אשר בהיעדרו של שיאן ישראל, יוסף גזאצ'ו שנמצא במחנה אימון לקראת אליפות אירופה, רץ בעיקר נגד השעון.

טסמה סיים בתוצאה של 14:07.30 דק', שיפור של 6.6 שנ' לשיאו האישי. טסמה הציב לעצמו את אליפות ישראל כמטרה לרדת מ-14 דק' ולשבור את השיא הישראלי לגילאי 22.

אנטולי מיננקו, אלוף ישראל בקרב 10, שמתכונן לגביע אירופה בקרב רב בחודש הבא בארץ, שיפר הערב שני שיאים אישיים, שניהם ב-27 מאיות השניה. את שיאו הראשון שבר האתלט מעמק חפר ב-110 מ' משוכות כשסיים שני בזמן של 14.79 שנ', אחרי יורי פלס מהפועל חולון שניצח בזמן של 14.72 שנ', זמן איטי ב-2 מאיות בלבד משיאו האישי.

את השיפור השני עשה מיננקו בריצת ה-400 מ', גם בה סיים שני בזמן של 49.41 שנ'. התוצאות הללו מהוות סממן חיובי לקראת גביע אירופה בקרב 10 עבור מיננקו. בריצת ה-400 מ' שני האתלטים בני ה-17, איתי שמיר מעירוני ירושלים שקבע 49.69 שנ' ויורי ביכמן ממכבי י.ג. ריאלי ראשל"צ שקבע 49.61 שנ', ירדו לראשונה בחייהם מגבול 50 השניות.

מירוץ תל אביב (אמיר לוי)
מוגס טסמה. לא הצליח לרדת מ-14 דקות (אמיר לוי)

גם טל בן-ארצי ממכבי חיפה כרמל, אלופת ישראל בקרב 7 שתייצג את ישראל בגביע אירופה בקרב 7, שיפרה את שיאה האישי ב-100 מ' משוכות ב-3 מאיות השניה, כשקבעה 15.22 שנ'. באותה ריצה, ניצחה, כצפוי, אירנה לנסקי ממכבי ראשל"צ בזמן של 13.10 שנ' וקבעה שוב את קריטריון C לאליפות אירופה בברצלונה.

בתחרות הקפיצה לגובה לנשים ניצחה דניאל פרנקל ממכבי ת"א עם 1.81 מ'. פרנקל כשלה בניסיון לשפר את שיאה האישי ולעבור 1.86 מ'. מעיין פורמן ממכבי חיפה כרמל שהגיעה לתחרות מאירוע משפחתי, סיימה שניה עם 1.78 מ', לפני יוליה פושקריובה ממכבי ראשל"צ עם 1.72 מ'.            

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */