יום שלישי, 16.04.2024 שעה 16:21

בתיה סהר: זאת בושה שמציגים את בן כמשתמט

אמו של החלוץ שפכה את הלב ב-103FM בשיתוף ONE: "עד איפה האטימות? רוצים ממנו 3 שנים בצה"ל. כואב לבן, הוא רוצה לתרום למדינה". האזינו לראיון

|
בתיה ובן סהר:
בתיה ובן סהר: "ההתאחדות אמרה לי לשתוק"

לאחר שהחששות הוסרו והסאגה הצבאית נפתרה, חלוץ נבחרת ישראל ואספניול הספרדית, בן סהר, ינחת מחר (שני) בארץ ויצטרף לחבריו בסגל הלאומי של דרור קשטן לקראת צמד המפגשים מול מולדובה ושוייץ.

כזכור, במשרדי ההתאחדות לכדורגל התקבל בשבוע שעבר מכתב המזכיר כי סהר צריך להתייצב לטירונות ביום שני הקרוב, ה-5 באוקטובר. דרישת הצבא היתה עשויה למנוע את הגעתו של החלוץ לישראל, אך נכון לעתה כאמור העניין הוסדר וסהר יעמוד לרשותו של קשטן.

במהלך השבועיים הקרובים תיקבע פגישה רשמית בין בתיה סהר, אימו של החלוץ, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, ושלטונות צה"ל במטרה לקבוע תאריך לטירונות שאותה יעבור חלוץ אספניול באופן מזורז ובתאריכים שיתאימו לו בזמן פגרה.

בתיה סהר שפכה הערב (ראשון) את הלב בתוכנית "ספורט" ברדיו ללא הפסקה בשיתוף ONE ונשמעה כמי שיש לה בטן מלאה כלפי שלטונות צה"ל. יתרה מכך, סהר האם הביעה חשש רב באשר להמשך הקריירה המקצוענית של בנה ומיררה בבכי במהלך דבריה.

האזינו לבתיה סהר שופכת את הלב ברדיו ללא הפסקה

בתיה, תוכלי לעשות לנו סדר בבלגאן?
"הלוואי שהייתי יודעת. אני רוצה להודות לאבי לוזון על האפשרות שניתנה לבן לבוא לשחק בנבחרת. אתם יודעים שעבור בן זה כל עולמו. יש לי שתי שאלות: למה כל כך מאוחר? מה המשמעות של זה? שעוד שבועיים נימצא באותו מצב?".

בן סהר במדים (עדי בן ברון)
בן סהר במדים. בתיה: "היתה לו אפשרות להתחמק מהצבא" (עדי בן ברון)

"לבן היתה אפשרות להתחמק מהצבא. יש לי מכתב שכבר פורסם לדעתי, שלבן היתה אפשרות של דחיה ואם הוא ישחק בחו"ל אז הוא יקבל פטור. הוא לא רצה את כל זה, הוא רצה לתרום למדינה. כאן התחילה הסאגה בהידברות בין ההתאחדות לצבא".

בתיה ובן סהר: &qout;אני מכה על חטא, שלא הייתי מעורבת מספיק&qout; ((גבע תלם)
בתיה ובן סהר: "אני מכה על חטא, שלא הייתי מעורבת מספיק" ((גבע תלם)

על המעורבות שלה במהלך הסוגיה הממושכת אמרה סהר האם בדמעות: "אני מכה על חטא שלא הייתי מעורבת מספיק. לפני שנעשה הסכם עם הצבא באה אלינו ההתאחדות ואמרה שבן יעשה שבועיים בשנה עבודות למען הקהילה, שלמעשה זו הפגרה היחידה שיש לו בשנה. במשך שלוש וחצי שנים בן לא היה בחודש מצטבר בחופשה".

"קיבלנו את ההודעה של שבועיים בשנה ואמרנו שיותר מזה אי אפשר להתחשב וכל הכבוד לצבא ולהתאחדות. ברגע שבן התחייל פתאום אמרו שיש בעיה, צריך לעשות טירונות. לא ידענו איך לאכול את זה ולא נתנו לנו תשובות. כמה זמן טירונות? איך תהיה הטירונות?", הוסיפה ושאלה.

 
 "בן ישב בהתאחדות לכדורגל כואב ואמר להם `איך אתם מציגים אותי כמשתמט? לא הייתי אמור לעשות בכלל טירונות. איך אתם לא מגבים אותי?`. כואב לי הלב על כך" 
 
 
 

כמה זמן בעצם נמשך כל הנושא הזה?
"ברגע שבן התגייס באוקטובר 2008 הוא לא קיבל מסמך רשמי. קיבלנו עדכונים רק מההתאחדות. יכול להיות שבאמת הם לא ידעו שאי אפשר לעשות שבועיים בשנה בלי לעשות טירונות. הצענו שנעשה טירונות בפגרה, היינו אמורים להיות ב-15 למאי בארץ, אבל השתנו כמה דברים".

"בחודש מאי פנה אלינו אלי רוזן ואמר לי שבן צריך לעשות טירונות במשך חודש. ב-13 ליוני הוא היה צריך ללכת לצבא וב-22 ליוני הוא כבר היה צריך להגיע לקבוצה החדשה. במקביל קיבלתי טלפונים מהצבא שיש מועדי טירונות ושלא יעשו רק לבן טירונות".

בן סהר. בתיה סהר: &qout; (רויטרס)
בן סהר. בתיה סהר: "אין לו חגים, אין לו חברים - אין לו כלום" (רויטרס)

לבתיה סהר יש ביקורת רבה כלפי ההתנהלות של ההתאחדות לכדורגל וכלפי היחס לו זכה בנה: "ההתאחדות קיבלה מכתב מהצבא ובו נטען שהם חיכו עד תום - מצד אחד הם צודקים, אבל מצד שני בן לא יכל להגיד לקבוצה שלו בהולנד באמצע משחקי הפליאוף שהוא נוסע לעשות צבא".

"כואב לי הלב איך בן ישב בהתאחדות לכדורגל כואב ואמר להם 'איך אתם מציגים אותי כמשתמט? לא הייתי אמור לעשות בכלל טירונות. איך אתם לא מגבים אותי?'.

 
 "עד איפה האטימות? מה רוצים שהוא יעזוב הכל ויעשה שלוש שנים? איך יכול להיות שאני מתקשרת מברצלונה 40 טלפונים בחודש?" 
 
 
 

"קיבלנו מכתב מהצבא עם תאריכים שבהם בן צריך להתייצב במהלך העונה. בסוף הגענו למצב שבן לא יכול להגיע לארץ ואני שותקת. חודשיים ימים אני מרימה טלפונים ומפנים אותי מאחד לאחד ואומרים לי 'תשבי בשקט' - תראו לאן הגעתי עם השקט הזה. בושה וחרפה! הבנאדם היה חודש וחצי בשלוש שנים בארץ. אין לו חגים, אין לו חברים - אין לו כלום".

"עד איפה האטימות? מה רוצים שהוא יעזוב הכל ויעשה שלוש שנים? אני התווכחתי על זה עם רונן קצב. אני לא מדברת על הצבא לגבי האטימות. ההתאחדות אמרה לי 'תשבי בשקט'. בן יכול להגיע לשבועיים ימים אבל מה הלאה? איך יכול להיות שאני מתקשרת מברצלונה 40 טלפונים בחודש? אני לא רואה שום דבר כתוב במשך שני וחצי. אני לא יודעת מה יהיה בהמשך. כל פעם אומרים לי משהו אחר".

רונן קצב במשרדי ההתאחדות (קובי אליהו)
רונן קצב. בתיה סהר: "תודה לאל שהוא נכנס לסיפור" (קובי אליהו)

מה מרגיש בן בימים האלה?
"קשה לו. הוא מוצג בארץ כמשתמט".

יש סיכוי שיגייסו אותו לשלוש שנים ויעצרו לו את הקריירה?
"אני לא יודעת. עד שהנבחרת התערבה קיבלתי מכתבים מהצבא, מאותו רגע כבר לא האמנתי להבטחות שנתנו לנו. תודה לאל שרונן קצב נכנס לסיפור".

גיל לבנוני: "בן סהר יכול לישון בשקט"
דובר ההתאחדות, גיל לבנוני, עלה לשידור בעקבות דבריה של בתיה סהר והתייחס לפרשה הסבוכה: "הושג סיכום בזמנו שבן סהר יעשה צבא במשך משהו כמו שישה שבועות. כמו שנאמר בהודעה היום, בן לא עמד בסיכום ולכן הצבא שבר את הכלים. לשמחת כולם הנושא נפתר היום. אנחנו עובדים עם רונן והכל יפתר. אני מאמין שבן יכול לישון בשקט. בן הוא אדם שאנחנו מאוד מאוד אוהבים וכמו שנפתרה הבעיה היום היא גם תיפתר לעתיד".

גיל לבנוני (עדי בן ברון)
גיל לבנוני : "בן לא עמד בסיכום ולכן הצבא שבר את הכלים" (עדי בן ברון)

"אני סומכת על הדברים ושמחה לשמוע", אמרה בתיה סהר בתגובה.

דובר צה"ל: "בן סהר לא עמד בהתחייבות אשר סוכמה איתו"
להלן תגובת דובר צה"ל בעניין בן סהר: "על פי הסיכום בעניינו של החייל בן סהר, יבצע סהר במהלך הפגרות טירונות ושירות חובה. לסהר ניתנה האפשרות לבצע את הטירונות בין יולי לאוקטובר. בן סהר לא עמד בהתחייבות אשר סוכמה איתו. דרישת הצבא להתייצבותו בטירונות שנקבעה לו ובהמשך, שירות כנדרש, עומדת בעינה".
"לפנים משורת הדין, אין בכוונת רשויות הגיוס לעצור את החייל בהגיעו לארץ או בצאתו ממנה. אין בהחלטה זו כדי לשנות את דרישת הצבא למימוש התחייבותו של בן סהר בהתאם לסיכום עימו. רשויות הגיוס ידונו בסוגייה שוב לאחר החגים". 
 

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */