הקרקס הנודד של הפורמלה 1 יוצא לדרך כאשר מירוץ הפתיחה במלבורן, אוסטרליה ייפתח ביום ראשון.
מה לא נאמר כבר על הפורמולה 1 - פסגת הספורט המוטרי והאירוע בעל הרייטינג הגבוה ביותר בעולם פרט למונדיאל והאולימפיאדה - ביחס לעובדה שהם מתקיימים אחת לארבע שנים לעומת סדרת הפורמולה שמתקיימת פעם בשנה.
לאחר שבשנתיים האחרונות, היינו עדים לדרמות מורטות עצבים ותסריטים הזויים שרק החיים עצמם יודעים לכתוב, אנו עומדים בפתחה של עונת 2009 כאשר השמות המוכרים חוזרים על עצמם, פרט ליצרנית המכוניות הונדה שהמשבר הכלכלי הנוכחי פגע בה קשות ונאלצה להתחלף בקבוצת "בראון ג'י פי" (של רוס בראון) אך הנהגים נשארו.
עונת 2008 המטורפת שהסתיימה בניצחון בסיבוב האחרון של המירוץ שסגר את העונה, הכתירה את נהג מקלארן, לואיס המילטון כאלוף העולם החדש, האלוף הצעיר ביותר בתולדות הפורמולה 1.
הבריטי, שהיה קרוב מרחק נקודה מאליפות העולם בעונת 2007, בה הפסיד את האליפות לקימי רייקונן, ניצל הפעם מלהפוך ל"גיבור טרגי" אחרי התמודדות צמודה מול יריבו מפרארי, פליפה מאסה.
 |
| המילטון חוגג. האם יצליח לזכות שנתיים ברצף? (רויטרס) |
|
משבר כלכלי? לא בבית ספרנו
הברזילאי, נתן עונת שיא בקריירה שלו והיה קרוב גם הוא מרחק נקודה מהתואר. ב-2008 הצטייר המילטון כנהג בשל ובוגר יותר מבעונה הקודמת.
העונה האחרונה תיזכר לטובה גם לזכותו של הנהג הפולני, רוברט קוביצה, שהגיע להישגים מעל למצופה, נצמד לצמרת הגבוהה כל העונה, הפך לנהג הבכיר ב-ב.מ.וו ואף הוביל אותה, ביחד עם ניק היידפילד, לקבוצה השלישית בדירוג אליפות היצרנים.
נהג נוסף, צעיר בשם סאבסטיאן ווטל שנוהג בסקודריה טורו רוסו, הצליח לזכות בפול פוזישן וגם ניצח את מירוץ איטליה. ווטל, סיים במקום ה-8 כשהוא מקדים נהגים מנוסים ממנו.
 |
| פורמולה 1 (רויטרס ) |
|
במהלך קדם העונה הנוכחית נעשו ניסיונות לשינוי בחוקים שונים. בנוגע לשיטת הניקוד - לא נעשה שינוי בשיטת הספירה וזו נשארה על 6/8/10 בהתאמה. אבל, הוחלט שהזוכה באליפות הוא מי שיצבור את מספר הניצחונות הרב ביותר ולא מספר הנקודות הכי גבוה כפי שהיה נהוג עד כה.
שינוי זה שהיה אמור להתבצע כבר השנה יכנס לתוקף רק מ-2010. כמו כן בעונה זו מכוניות הפורמולה 1 יחזרו למסלול על צמיגי הסליקס.
בתוך כך, הוחלט שלא לאמץ את האפשרות לייצור מנוע מסוג אחד בלבד שבו כל הקבוצות יעשו שימוש וגם לא ישתמשו בשיטת חלוקת המדליות בדומה לאולימפיאדה, וטוב שכך.
 |
| פורמולה 1. הכל כבר מוכן למרוץ פתיחת העונה (רויטרס) |
|
עכשיו, מתחיל הדבר האמיתי והוא הקרבות המרהיבים וחריכת האספלט שאנו אוהבים לראות. עונת 2009 תהיה בסימן המשבר הכלכלי ועל השאלה האם יהיו לו השפעות על היצרנים והאם יפתחו פערים גדולים יותר בין הקבוצות הגדולות לקטנות, נדע לענות רק במהלך העונה.
ראש בראש: McLaren VS Ferrari
הקבוצות בעלות הסיכוי הגבוה ביותר לזכות באליפות היצרנים הם כמובן - פרארי ומקלארן כאשר בצמוד אליהם תהיה ב.מ.וו ואולי גם רנו, זאת אם פרננדו אלונסו ימשיך להציג את היכולת הטובה בה סיים את העונה הקודמת.
בנהגים, יתחיל "משחק הכסאות" שבו נראה מי מספיק מהיר לתפוס את הכיסא הטוב ביותר ולשמור עליו ומועמדים טובים לכך לא חסר.
 |
| המילטון בפוזה מוכרת. חוגג ניצחון בגראנד פרי של סין (רויטרס) |
|
לנהגים יהיו הרבה סיבות להוכיח לנו ולעצמם מי נוהג מהר מספיק כדי להיות אלוף עולם.
בעלי הסיכויים הגבוהים ביותר הם לכך הם: לואיס המילטון שיצטרך להגן על הכתר ויש לו את כל הכלים לעשות זאת.
לעומתו בפרארי יהיו שני נהגים שלהם יש הרבה מה להוכיח העונה כאשר הצעיר יותר ואולי הרעב יותר הוא פליפה מאסה שינסה להשלים את המלאכה מהעונה הקודמת.
שותפו לפרארי, קימי רייקונן, שהיה אלוף עולם ב-2007 יצטרך להחזיר לעצמו ולקבוצתו את האמון שקצת אבד בעונה האחרונה.
פרננדו אלונסו שהיה אלוף העולם שנתיים ברציפות בעבר הזכיר לנו לקראת סיום העונה החולפת מאיזה חומר הוא עשוי.
אם לאלונסו תהיה מכונית מספיק מהירה הוא יהיה חזק בתמונה ואנו נהנה מעונה פתוחה בה הכל יכול להיות. הנהג הנוסף שגם הוא תלוי מאוד במכוניתו הוא רוברט קוביצה שהראה כמה פוטנציאל יש לו ולמה הוא מסוגל.
לסיכום, עונת 2009 הולכת להיות מטורפת לא פחות מקודמתה - ויש לכך את כל הסיבות. למרות המשבר וחוסר הוודאות הכלכלי השורר בעולם, דווקא בפורמולה 1 תהיה חגיגה אמיתית לכל חובב ספורט מוטורי בפרט וצופי ספורט בכלל.
 |
| להתראות במלבורן! (רויטרס) |
|
יש לראות האם המירוץ של אוסטרליה הולך לתת לנו את הכיוון אליו העונה הזאת הולכת, בכל מקרה אין ספק שהיה מרתק. המירוץ יהיה ביום ראשון ב-9 בבוקר שעון ישראל ומירוץ הדירוג בשבת באותה השעה כך שגם המאחרים לקום יוכלו לעמוד בזה.
עכשיו, הפסטיבל של הדבר האמיתי (ויסלחו לי צופי האח הגדול, הישרדות וחבריהם) מתחיל ובגדול.