יום שישי, 19.04.2024 שעה 01:42

סאפינה מול סרינה, הרבה יותר מתואר גראנד סלאם

היום ב-10:30, יתמודדו הטניסאיות על הגביע באוסטרליה והמקום ה-1 בעולם. אחת כבר עשתה זאת, השניה טרם. סאפינה: "רוצה להשיג את מה שאחי השיג"

|
סאפינה. חיכתה שנים לרגע הזה (Gettyimages)
סאפינה. חיכתה שנים לרגע הזה (Gettyimages)

סרינה וויליאמס כבר היתה שם שלוש פעמים והניפה את הגביע, גם ב-2003, גם ב-2005 וגם ב-2007. עבור דינארה סאפינה, הכי קרוב היה לצפות באחיה, מארט סאפין, חוגג ב-2005. היום (שבת) ב-10:30 הן נפגשות לקרב ראש בראש על התואר הנחשק, על המקום הראשון בדירוג ועל הרבה מאוד יוקרה וכבוד. 

סרינה כבר הניפה תשעה גביעי גראנד סלאם ומחפשת את העשירי. סאפינה הגיעה בסה"כ לגמר אחד, הרולאן גארוס 2008, בו הפסידה לאנה איבנוביץ'.
 
כאמור, אל הגביע היוקרתי והפרס הכספי, יתלווה גם בונוס ענק, כיבוש המקום הראשון בעולם, אותו מפנה השבוע ילנה ינקוביץ' הסרבית. סרינה כבר שהתה בפסגה 61 שבועות עבור סאפינה זהו עדיין חלום.

"המטרה העיקרית שלי כרגע היא לזכות בגראנד סלאמים", אמרה וויליאמס בהצהרה די דומה לזו של רוג'ר פדרר בשנה האחרונה והוסיפה: "אם אעלה למקום הראשון בנוסף זה רק יהיה בונוס".

סאפינה, שהחלה את המירוץ המדהים שלה לצמרת במאי 2008, כשניצחה את סרינה והנין בטורניר ברלין, קרובה מאוד לצמרת ויש סיכוי שתכבוש אותה, בקרוב גם אם לא תנצח מחר, עקב העובדה שבארבעת החודשים הראשונים של 2009, אין לה על הרבה נקודות להגן. 

סרינה וויליאמס. באה לעוד יום עבודה  (רויטרס )
סרינה וויליאמס. באה לעוד יום עבודה (רויטרס )
 
"ראיתי את אח שלי בטלויזיה מנצח, ואם הייתי צופה בזה שוב עכשיו, הייתי פורצת בדמעות, זה נהדר שאני הולכת בדרכו, כי הוא היה ונשאר האליל שלי. זה שאני עושה את מה שהוא השיג, זה מדהים עבורי", אמרה סאפינה אחרי שעלתה לגמר, עם ניצחון בשתי מערכות על וורה זבונרבה .

סרינה, שזכתה גם בטורניר הזוגות ביחד עם ונוס, שברה את שיא הזכיות הכספיות של אשה אתלטית אי פעם. היא שברה את שיאה של שחקנית הגולף אניקה סורנסטם. "אני זוכרת את הצ'ק הראשון שלי על סך 240 דולר בטורניר קוויבק בקנדה ב-1995 ולמרות שידעתי שאהיה שחקנית טובה לא דמיינתי להגיע למצב הזה".סרינה מגיעה כיום לסך פרסים רק על מגרש הספורט בסך 22.7 מיליון דולר.

סאפין (רויטרס )
סאפין. "היה ונשאר האליל שלי" (רויטרס )

ראש בראש במפגשים ביניהן, מובילה סרינה על סאפינה, 1:5, כאשר כל הנצחונות של סרינה הושגו על מגרשים קשים כולל בחצי גמר אליפות ארה"ב בשנה שעברה וכולל נצחון 4:6 ו-1:6 באליפות סוף השנה בנובמבר. סאפינה ניצחה פעם אחת על החימר בברלין 2008.

"באליפות סוף השנה כבר הייתי כמו 'מתה', לא היה לי כוח לשחק. באליפות ארה"ב, זה היה כאשר לקחתי שני טורנירים רצופים והגעתי לגמר בבייג'ין, זה לקח ממני המון אנרגיה ושהגעתי לחצי הגמר כבר הייתי תשושה. עכשיו זה אחרת, זו תחילת העונה", אמרה סאפינה שהורידה 7 ק"ג ממשקלה בחודשים האחרונים ושיפרה את כושרה במקביל לקפיצה בדירוג מהמקום ה-15 למקום השלישי בסוף 2008. "להשיג את מה שאחי השיג, יהיה הגשמה של חלום", סיכמה סאפינה את תחושותיה לקראת יום הבחירות.

ינקוביץ'. איבדה את המקום הראשון
ינקוביץ'. איבדה את המקום הראשון

וויליאמס יודעת שהיא צריכה לחוש דאגה לנוכח היריבה החזקה: "היא משחקת מצוין ולא נגמרת על המגרש. היא תהיה יריבה קשוחה, היא רוצה גראנד סלאם ואת כל ההילה שסביבו".
 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */