מערכת ONE
|

עופר פרי. מנכ"ל מועצת ההימוריםהמועצה להסדר ההימורים בספורט, מפעילת המשחקים "טוטו" ו-"ווינר", סיימה אמש (חמישי) את הצגת המכרזים שהגיעו לשלב הגמר במכרז הפרסום המבוקש שלה על למעלה מ-30 מיליון ש"ח. בכך הגיע לקו הסיום תהליך ארוך ומורכב שהחל באמצע יולי 2008 וכלל את אחד התקציבים המבוקשים בתקופה האחרונה בענף הפרסום.
.
ועדת המכרז של המועצה, בראשות המנכ"ל עופר פרי, פינתה את כל יום האתמול וישבה למרתון של פגישות כדי לחזות בפרזנטציות של ארבעת המשרדים שהגיעו לגמר. כל משרד בשלב הזה התבקש להכין את האסטרטגיה שלו לקידום המותג "ווינר", אם כי המכרז עצמו מחולק לשני תקציבים.
כ-18 מיליון ש"ח יהיו התקציב של המותג המוביל – ה"ווינר". כ-12 מיליון ש"ח יהיו תקציב מותג ה"טוטו" וגם פעולות המיתוג של מועצת ההימורים עצמה. ההתקשרות בין הצדדים תהיה עד לחמש שנות פעילות. מרתון הפגישות הסתיים בשעות הערב.
מכרז המועצה כלל תנאי סף קשוחים שאיפשרו רק למשרדים מהשורה הראשונה להשתתף בו. המועצה דרשה כתנאי כניסה כי כל משרד פרסום המעונין להגיש הצעות יוכיח כי טיפל בתקציבים של מעל 70 מיליון ש"ח בשנתיים האחרונות, וכי במשרד היו לפחות שני לקוחות שונים שכל אחד מהם היה בעל תקציב של מעל 10 מיליון ש"ח.
12 משרדי פרסום שונים גילו ענין בחוברת המכרז. עשרה מהם הגישו הצעות ואז החל תהליך בדיקת ההצעות שכלל חמישה שלבים שונים. המשרדים של אדלר, חומסקי וגיתם היו מנועים מלהגיש הצעות עקב טיפולם בתקציבי הלקוח המתחרה: מפעל הפיס.
חברי ההנהלה של המועצה בדקו בחודשים האחרונים את עבודות הפרסום השוטפות של המשרדים, התרשמו מהיכולת המקצועית ולאחר מכן החליטו על שישה משרדים שעלו לשלב הבא. אלה היו: מקאן אריקסון, גליקמן-נטלר-סמסונוב, זרמון גולדמן, פוגל אוגילבי ושני המשרדים המטפלים כיום בתקציב המועצה: שלמור אבנון עמיחי ויהושע.
השלב הבא כלל בדיקות נוספות וביקורים במשרדים עצמם, ולאחר מכן הגיעו ארבעה משרדי פרסום לשלב מצגת הגמר. שני המשרדים המטפלים היום בתקציב ובנוסף זרמון גולדמן וגליקמן-נטלר-סמסונוב.
לפי הדלפות שונות, שלא אושרו רשמית, משרד זרמון גולדמן הציג את שלישיית "מה קשור" כפרזנטורים של קמפיין המועצה.
בקדנציית הפרסום האחרונה של המועצה זכורים הקמפיינים שכללו את אייל ברקוביץ', קמפיין האמהות של השופטים, הקמפיין לפני האולימפיאדה עם הסינים וסרטוני קומדיית המצבים שקידמו את המותג ווינר.
 |
| אייל ברקוביץ'. השתתף בעבר בקמפיין של ה-"ווינר" (איתי חסיד) |
|
במהלך המצגות אמש נתנו חברי ועדת המכרזים ציונים בפרמטרים השונים שנבדקו, החומר הוכנס למעטפות ונחתם. בימים הקרובים ייפתחו המעטפות, ישוקללו הציונים כאשר ההצעה הכספית של המשרדים מהווה 40 אחוז מהציון הסופי, וידורגו המשרדים הזוכים בתקציב.