יום חמישי, 28.03.2024 שעה 15:16
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

אביב סולומון מועמד לקבל זימון לנבחרת קנדה

מגן כפ"ס תכנן להגיע להתרשמות אך הקורונה "טרפדה". אחרי, או לקראת המשך עונת הפריצה, הוא מספר ל-ONE על המפנה, המעטפת והדרך הארוכה שעשה

|
אביב סולומון (שחר גרוס)
אביב סולומון (שחר גרוס)

אביב סולומון, מגנה של הפועל כפר סבא, חווה עונה נהדרת מבחינה אישית עם 23 הופעות בליגת העל, למעשה בעונת הפריצה שלו אחרי שנתיים במ.ס אשדוד בהן לא שימש כינור ראשון. היכולת שלו באגף השמאלי של הירוקים מהשרון לא נעלמה גם מעבר לים, כאשר ל-ONE נודע כי סולומון מועמד לקבל זימון לנבחרת קנדה בהתאם לדרכון שלו.

סולומון, שפרטיו הועברו לראשי נבחרת קנדה והגיעו למאמן ג'ון הרדמן דרך סוכנו אדם קידן, אף תוכנן לקבל זימון למחנה אימונים של הנבחרת, כמעין התרשמות, אך מגפת הקורונה "עצרה" את המהלך בדיעבד. בכל מקרה, קידן, שמקושר בהתאחדות הקנדית ונמצא במדינה בחלק מהזמן, עומל על כך שהוא יקבל את הזימון המיוחל בהזדמנות הבאה.

בנוסף לכך, סולומון צפוי לסיים את דרכו בכפר סבא בסיום העונה, אחרי שחתם לעונה אחת בלבד ופדה את כרטיס השחקן שלו מאשדוד בקיץ האחרון, כשהוא צפוי להתקדם. ייתכן שאף לארצות הברית או לקנדה, כאשר הוא הוצע למספר קבוצות ב-MLS ומעבר שלו אפשרי בהחלט בשל הדרכון הקנדי.

בן ביטון ואביב סולומון. "ברור שהייתי מעדיף לשחק נבחרת ישראל, אבל כרגע זה לא קורה" (רדאד ג'בארה)בן ביטון ואביב סולומון. "ברור שהייתי מעדיף לשחק נבחרת ישראל, אבל כרגע זה לא קורה" (רדאד ג'בארה)

"יש לי אזרחות, הוצאתי דרכון קנדי כי יש לי משפחה שם מהצד של אמא וגם של אבא, אחותי גם נולדה שם, אני הייתי שם בעצמי בגיל קטן", סיפר סולומון ל-ONE. "הנבחרת שם התעניינה, בוא נראה מה יתפתח. ברור שהייתי מעדיף לשחק נבחרת ישראל, אבל כרגע זה לא קורה. אם יבוא זימון מקנדה, ובנבחרת שלנו לא יתעניינו עד אז, אז אחשוב על זה לעומק. בטח.

"אני בעיקר מקווה שיסתדר לי עם קבוצות בארה"ב או קנדה. אדם נמצא הרבה בקנדה בעצמו, אז הוא הריץ את זה שם. זה היה רעיון שלו לגבי הנבחרת, תמיד חשבתי על זה, אבל לא רצתי עם זה במחשבה, והנה הם גילו עניין ורצו לזמן אותי למחנה הזה. לא הסתדר אמנם, אבל הכל לטובה. יכול להיות שזה עדיין יקרה".

"גם העונה הכל הסתדר לי ביחד", המשיך סולומון. "הכל היה מלמעלה בקטע אחר. פגשתי כל כך הרבה אנשים טובים שעזרו לי בדרך וזו רק ההתחלה. זאת עונת פריצה, אבל אני רק מתחיל מבחינתי. אחרי מה שעברתי באשדוד, נצרת עילית, הכל התחבר לי בכפ"ס. אני יכול רק להגיד תודה על העונה הזאת, גם אם היא נגמרה וגם אם לא".

אביב סולומון עם אופיר חיים ואדם קידן. המעבר שהוביל לעונת פריצה (דוברות הפועל כפ"ס)אביב סולומון עם אופיר חיים ואדם קידן. המעבר שהוביל לעונת פריצה (דוברות הפועל כפ"ס)

המעטפת שבנה סביבו: "יש לי את אדם הסוכן, יש לי מאמן מנטלי יניב לוי, מאמן כושר צמוד עופר אקשטיין שבנה אותי מליגה א' ועד עכשיו כמובן, הוא עוזר לי בקורונה בתוכניות עבודה. אני משמר את עצמי ואפילו משתפר. יש לי גם מאמן טכניקה ותזונאית. בניתי לעצמי מעטפת מעולה, רוב המשכורת שלי הולכת על זה וזה שווה את זה. המאמן המנטלי הוציא את זה מהבית ועברתי לגור לבד, זה גם עולה לא מעט והמשכורת בכפ"ס לא גדולה מדי. אבל שוב, שווה כל שקל. עשיתי דברים מדהימים בחיים האישיים. יש לי לו"ז אימונים והכל. עכשיו יניב ועופר מסונכרנים והכל מסודר ביניהם". 

הקיץ האחרון ונקודת המפנה בקריירה שלו: "הייתי במחנות אימונים שלא כל כך הלך לי בהם, בהפועל חדרה ובמכבי נתניה, עוד לפני שחתמתי בכפ"ס. הבנתי שיש משהו מנטלי שעצר אותי כי פיזית הייתי בסדר גמור. זה היה כדור שלג שהתגלגל באימונים בנתניה, לא הרגשתי שם שזה אני. זה הוביל אותי למאמן המנטלי מאחורי הקלעים. מאז התחיל רצף של פגישות, איתי, עם ההורים שלי, התחלתי פילאטיס ויוגה. הייתי מקצוען גם לפני, אבל אלו דברים שלא הכרתי. אני בן אדם אחר. 

"איך זה קרה? באימונים באשדוד דין דוד היה אחד החברים הכי טובים שלי, תמיד היינו מתאמנים ביחד. פתאום בשלב מסוים הוא ברח הצידה, הפסיק להתאמן אתנו, הפסיק עם השטויות. הוא פחד להגיד שזה בגלל פסיכולוג או איש מקצוע, הוצאתי את זה ממנו, אבל אז הוא הכיר לי את יניב ומשם הכל התחיל. הוא עשה שינוי גדול אצל שחקנים כמו עוביידה חאטב ובן רייכרט, והנה תראו העונה את דין".

דין דוד חוגג. סולומון מסביר את השינוי שחל אצל שניהם (נעם מורנו)דין דוד חוגג. סולומון מסביר את השינוי שחל אצל שניהם (נעם מורנו)

התקופה באשדוד: "היה לי ברור שאשדוד לא הביאה אותי כמגן שמאלי ראשון, אבל היו כמה תאקלים בדרך, לא ממש נהניתי מכדורגל שם, הכל טוב ונגמר יפה. אין לי מלחמות איתם, רק תודה על הבמה, אבל לא היה קל".

ההגעה לכפ"ס: "כאן נתנו לי את כל הגיבוי שיש בעולם. בהתחלה לא הלך לי כל כך, עד שאופיר חיים התלהב ממני. הוא נתן לי גב וביטחון ויש לו הרבה מניות בעונה הזאת. הם חששו ממני בהתחלה, אחרי שלא הלך לי בנתניה, אבל החשש הזה התפתח לאהבה. עם עמיר תורג'מן הולך לא פחות טוב, אנחנו מכירים מאשדוד ואני מקווה שעוד נצליח איתו ושהליגה תחזור. לכפ"ס יש קהל חבל על הזמן, לא משנה באיזה כמות הם באים הם נותנים לך תחושה של 10 אלף איש. אני מרגיש את האהבה אחרי משחקים, שולחים הודעות, כמו משפחה".

העתיד: "אני רוצה להתקדם לקבוצות הגדולות וגם לחו"ל. אני שואף גם להגיע לנבחרת ישראל קודם כל. אני מאמין שאני יכול ומסוגל להגיע לשם. אם אני מסוגל להתמודד עם טאלב טוואטחה, עומרי בן הרוש וסאן מנחם? בטח שכן, אני אפילו לא חושש להגיד שכן. שינסו אותי ויבדקו באימונים. אלה המטרות שלי. בשביל זה שחקנים מתחילים לשחק כדורגל, כדי ללבוש את המדים הלאומיים".

אביב סולומון: "עד גיל 13-14 הייתי נחשב השחקן הכי מהיר בארץ" (אחמד מוררה)אביב סולומון: "עד גיל 13-14 הייתי נחשב השחקן הכי מהיר בארץ" (אחמד מוררה)

הדרך שהביאה אותו לקדמת הבמה: "מה שעברתי בילדות, לא כל אחד עובר. עד גיל 13-14 הייתי נחשב השחקן הכי מהיר בארץ, יש לי תעודות שמראות את זה בתחרויות אתלטיקה, לא רק בכדורגל. הייתי במכבי חיפה עם אסמעיל ריאן, ג'אבר עטאא, רייכרט בזמנו. עברתי בין מכבי חיפה להפועל חיפה בגילאים הצעירים. בין לבין התחילו לי בעיות גדילה שעצרו לי את ההתקדמות. נהייתי השחקן הכי איטי בקבוצה וגם בכיתה בבית הספר. אפילו ילדים שלא עושים ספורט בכלל היו עוקפים אותי בתחרויות. הפסקתי לשחק כדורגל במכבי חיפה, הכל נעצר לי”.

"הגעתי עד ג'וליס, המאמן שם, מיכה מלכה, היה חבר של אבא שלי. אני כבר רציתי לפרוש מכדורגל, אבל אבא שלי כפרה עליו לא ויתר. כאבי הברכיים גמרו אותי. מיכה אמר לו 'אל תתן לפרוש, תביא אותו לאימון אחד'. חששתי כי לא הכרתי את המקום, היה לי מוזר. אגב יצא משם כארם ארשיד מהפועל רעננה. אמרתי לאבא שלי שזה נגמר וזהו. מיכה הציע שבשביל שארגיש בנוח אביא חבר מהכיתה וככה היה. שיחקתי שם שנה שנתיים, עד שהתחלתי לגדול בחזרה. אבא שלי היה לוקח אותי לשם דרך הכפרים ארבע או חמש פעמים בשבוע, אין אבא כזה בעולם. שתבין, הוא גנן, לאחרונה הוא הפך לי את החצר למגרש כדורגל, מבחינתי אני מתאמן כמעט כרגיל בבית בקורונה”. 

"עד שיצאתי מזה עברתי בהפועל חיפה, מכבי נתניה, הפועל עפולה, עירוני נשר ויצאתי מכל בעיות הגדילה רק בנוער בקריית אתא. שם עשיתי פריצה כחלוץ עם 17 שערים ושניים בליגה א' בבוגרים. לנצרת עילית התקבלתי אחרי אימון אחד שבו הגיעו להיבחן 50 שחקנים, ככה סיפר לי עופר טלקר כשפגשתי אותו בדיעבד. הגעתי לליגה הלאומית, אחרי כל מה שעברתי, זה הישג. אבא שלי הוציא את מהבוץ, הייתי כשרוני כילד, אבל הכל התפוצץ לי בגלל בעיות הגדילה. זה היה ניצחון שלי בזכות אבא שלי”.

אביב סולומון מול שלומי אזולאי. "זאת עונת פריצה, אבל אני באמת מאמין שזאת רק ההתחלה מבחינתי" (דן יידוב)אביב סולומון מול שלומי אזולאי. "זאת עונת פריצה, אבל אני באמת מאמין שזאת רק ההתחלה מבחינתי" (דן יידוב)

"גם בנצרת עילית לא היה קל. הייתה לי פציעה קשה ויצאתי מהרוטציה. עד שחזרתי כבר לא הייתי בכיוון של לשחק כי ההתקפה כבר הייתה עמוסה. פעם אחת רחמים צ'וקול המגן השמאלי נפצע, זאת הייתה ההזדמנות שלי לשחק, רפי בוסקילה שם אותי מגן שמאלי ומשם עברתי לעמדה הזאת. רן בן שמעון ראה אותי ולקח אותי לאשדוד ביחד עם אוהד רבינוביץ' בעסקה של משהו כמו 400 אלף שקל על שנינו”.

"הכל הסתדר לטובה ברוך השם. זה צריך להיות מסר לילדים כי לא הכל נוצץ בדרך כשלא מוותרים על החלום. וגם אם הוא לא נראה נוצץ בינתיים, תאמין בעצמך והוא יהיה כזה. בגלל זה אמרתי שהכל התחבר לי ביחד בכפ"ס כי זה מורכב מהרבה דברים. זאת עונת פריצה, אבל אני באמת מאמין שזאת רק ההתחלה מבחינתי".

למי שפספס: צפו בהצגה של איתי שכטר
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */