יום ראשון, 12.05.2024 שעה 04:45
דוד דדון

מכבי יכולה להציל את העונה

דעה: אחרי הניצחון הגדול על אנדולו, הצהובים יכולים לחוש מעודדים לקראת הישורת האחרונה באירופה, בפתחו של שבוע קריטי עם שלושה משחקים חשובים

מכבי ת”א השיגה ניצחון חשוב מאין כמותו בחוץ על אנדולו אפס 81:94, כאשר הציגה משחק התקפי משובח שכלל גם שיא עונתי של 15 שלשות ב-62.5 אחוז. עוד בטרם השיגה את הניצחון, הסתיים משחק חשוב ברוסיה בו מילאנו הצליחה להפתיע את חימקי מוסקבה והנחילה לה הפסד ביתי שעלול לסבך אותה לקראת סיום העונה הסדירה. 

בחודש האחרון מכבי חוותה מספר רגעי משבר כולל הפסד גביע המדינה, בפעם הראשונה מזה תשע שנים, הפסד בית מביך בליגה לנס ציונה ותצוגות חלשות נוספות באירופה מול מלאגה וז’לגיריס קובנה, שסיבכו את מכבי במאבק על הכרטיס לפלייאוף היורוליג.

אך היום באולם על שם “סינאן ארדן”, חניכיו של ספאחיה הופיעו בצורה שונה ויותר מכל שידרו רצון לנצח מ”הטיפ אוף” ועד לבאזר בסיום. דווקא מול סוני ווימס, שרצה להוכיח משהו להנהלה הצהובה, השחקנים הציגו כדורסל חכם ויעיל התקפית שהצית את גלגלי הדמיון, כיצד העונה הזו יכלה להיראות, לו הקבוצה הייתה מנצחת את משחקי המפתח שהייתה צריכה. 

נבן ספאחיה. אפשר להציל את העונה (איציק בלניצקי)נבן ספאחיה. אפשר להציל את העונה (איציק בלניצקי)

שלא כהרגלה העונה, מכבי קלעה בצורה טובה מחוץ לקשת מעל 50 אחוז, כולל שחקנים מפתיעים כמו דיאנדרה קיין. לצד כל זאת מכבי הראתה לחימה ורצון להשיג כל כדור בין אם בריבאונד בשני צידי המגרש או בלחימה על כדורים אבודים על הפרקט. למעשה השחקנים  שידרו אש, שינו פאזה בראש והראו שכאשר הם רוצים, הדברים יכולים להיראות אחרת.

אך לא כדאי עדיין להרים את האף יתר על המידה. בל נשכח שמדובר בקבוצה שממוקמת במקום האחרון ביורוליג. בכל פעם שחמישייה אחרת של מכבי הצליחה להשיג מקדמה קטנה של 6-8 נקודות, מיד הגיעו מספר שגיאות שכיבו את ההתלהבות והקטינו את הפער. עוד נקודה למחשבה: בדקות רבות במשחק מכבי הציגה משחק נרפה הגנתית ומשחק לא חכם התקפית שכלל איבודי כדור ובחירת זריקות שגויה. 

אולם לצד הדקות הרעות קיבלנו גם פוזשנים הגנתיים טובים ומשחק קבוצתי נהדר בהתקפה שהסתכם ב-22 אסיסטים. לא די להסתכל בסטטיסטיקה הכוללת. שחקנים רבים הופיעו  והציגו משחק כדורסל משובח. המצטיין שבהם, מייקל רול, סיפק קליעה ברגעי הקלאץ’ ומסר אסיסטים מכריעים שהטו את הכף בסיום לטובת מכבי.

מייקל רול, דיאנדרה קיין ופייר ג'קסון (איציק בלניצקי)מייקל רול, דיאנדרה קיין ופייר ג'קסון (איציק בלניצקי)

הניצחון הצהוב לא היה גולת הכותרת של הערב. הפסדה הביתי של חימקי נתן למכבי אפשרות ממשית לעלות בשבוע הבא למקום השביעי ביורוליג, אם תנצח את הרוסים ביד אליהו. אך עוד טרם המשחק, יש לשחקנים בצהוב משימה לא פחות חשובה בליגה נגד היריבה המרה מירושלים.

ניצחון על האדומים מהבירה בראשון יכול להכניס מעט שקט במערכת הלחוצה גם ככה, וליצור מומנטום חיובי שיכול לסחוף את מכבי לשבוע מאוד מוצלח שיש לו השלכות גדולות על העונה כולה. לקינוח פחות מ-48 שעות אחרי ההתמודדות מול חימקי, יגיע עוד משחק ליגה חשוב, אפילו משחק עונה, מול המוליכה ומחזיקת הגביע הפועל חולון.

בשני מפגשים רשמיים נגד הסגולים של דן שמיר מכבי לא הצליחה להשיג W מיוחל, ונכון שיהיה מדובר בעוד ניצחון ליגה פשוט, אך תמיד במפגשים כאלו קיים נופך של יוקרה. במפגש הזה למכבי חשוב מאוד להוכיח, בעיקר לעצמה, שהיא יכולה לנצח את גלן רייס ג’וניור וחבריו. הרי שבשני משחקים בהיכל, מכבי הפסידה לה במשחקים צמודים. בסופו של דבר גורל האליפות יוכרע במשחק אחד, שבו הכל יכול לקרות.

לסיכום, מכבי ת”א נכנסת לשבוע קריטי עבור המשך העונה כולה בשני המפעלים שנותרו לה. חשוב להזכיר כי החגיגה מוקדמת ויש עוד הרבה מה לעשות כדי באמת לשנות את העונה. אין ספק כי הקהל הצהוב מבין זאת ולכן יבוא בהמוניו לעודד ולהטריף את השחקנים, ואם באמת הם יצליחו לעשות זאת להשיג שלושה ניצחונות בשישה ימים, העונה עשויה להשתנות לטובה ולהשאיר מקום רב לאופטימיות לקראת הישורת האחרונה.

הכתוב הינו טור דעה

אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים