יום שבת, 04.05.2024 שעה 17:55
מתן זוהר

ספרד שולטת באירופה

דעה: הלה ליגה שולטת במפעלים האירופיים, והנתונים מוכיחים זאת: 3 נציגות, ככל הנראה, ברבע גמר האלופות וכולן שמרו על שער נקי במשחקי הנוקאווט

אמנם רבים טוענים שהליגה האנגלית היא התחרותית ביותר באירופה וגם האיכותית ביותר, אך המפעלים האירופיים מוכיחים אחרת - הליגה הספרדית נמצאת ברמה אחת לפחות מעל כולן.

הקבוצות האיטלקיות כבר לא פקטור במפעל היוקרתי של היבשת, למעט יובנטוס שנמצאת בסכנת הדחה אחרי ה-2:2 הביתי עם באיירן מינכן, בעוד רומא ספגה 2:0 ביתי מריאל מדריד והיא בדרך החוצה; לקבוצות הצרפתיות, למעט פאריס סן ז'רמן, אין נציגות, וגם הקבוצה מבירת צרפת לא נחלה הצלחה באירופה בשנים האחרונות ולא עברה את רבע הגמר; אנגליה, ששלחה שלוש נציגות לשמינית, כמו ספרד, איבדה כבר נציגה אחת ככל הנראה (ארסנל), כשגם הקבוצה הלונדונית השנייה, שנמצאת בעונה איומה, צריכה למחוק פיגור מול פאריס סן ז'רמן, ורק מנצ'סטר סיטי הצילה מעט את הכבוד עם ניצחון חוץ על דינמו קייב; לגרמניות יש שתי נציגות, באיירן מינכן, אחת משלוש הגדולות באירופה, ו-וולפסבורג, שדי הרשימה בשלב הבתים ובשמינית זכתה לקבל את גנט הבלגית, אותה ניצחה בחוץ 2:3.

כריסטיאנו רונאלדו חוגג (מערכת ONE)
כריסטיאנו רונאלדו חוגג (מערכת ONE)
 

ולעומת כל אלה, ספרד שלחה שלוש נציגות לשמינית הגמר, שתיים מהן ניצחו בחוץ 0:2 וסללו את הדרך לרבע הגמר (ריאל מדריד וברצלונה), ואתלטיקו מדריד הוציאה 0:0 בחוץ מול איינדהובן ותנסה להכריע את ההתמודדות בוויסנטה קלדרון. לפיכך, מתוך שמונה האחרונות, ספרד צפויה להיות עם שלוש נציגות, איטליה אולי עם נציגה אחת (יובנטוס), צרפת צפויה להיות עם נציגה אחת (פ.ס.ז' פייבוריטית אחרי ה-1:2 הביתי על צ'לסי), אנגליה צפויה להיות עם נציגה אחת, גרמניה ככל הנראה תהיה עם שתי נציגות (הרבה בזכות ההגרלה; כל הקבוצות ברבע הגמר ירצו את וולפסבורג) ופורטוגל או רוסיה ישלחו את הנציגה האחרונה.

לאור הנתונים הללו, ניתן לראות את השליטה האבסולוטית של הספרדיות בליגת האלופות, שיהוו ככל הנראה 37.5% מהקבוצות ברבע גמר ליגת האלופות, כשרק גרמניה עשויה לאיים על ההגמוניה שלהן אם תשלח שתי נציגות. כמו כן, התופעה הזו של שליטת הספרדיות בליגת האלופות נמשכת בשנים האחרונות וזו ממש לא הפעם הראשונה.

יתר על כן, גם בליגה האירופית הקבוצות הספרדיות עושות חיל, אחרי שאשתקד סביליה זכתה במפעל המשני של אירופה, היא נמצאת בדרך הבטוחה לשמינית הגמר העונה אחרי 0:3 בחוץ על מולדה. גם ולנסיה שדרסה 0:6 בחוץ את ראפיד וינה תעלה שלב. ויאריאל גברה בחוץ 0:1 על נאפולי והיא עם סיכוי רב להעפיל לשמינית הגמר, כשגם אתלטיק בילבאו נמצאת חזק בתמונת העלייה אחרי 0:1 בחוץ על ליון במשחק הראשון. כפי שאתם רואים, כל הקבוצות הספרדיות גם לא ספגו שער חובה במשחקים שלהן. ברצלונה, ריאל מדריד, אתלטיקו מדריד, ויאריאל, ולנסיה, סביליה ואתלטיק בילבאו שמרו על רשת נקייה. בנתון הזה אף מדינה בכירה באירופה לא יכולה להתגאות.

הכתוב הינו טור דעה

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים