יום שישי, 03.05.2024 שעה 19:48
אלירן שלו

עוד ארוכה הדרך אל האושר

דעה: השנה היא 1990, ליברפול הגדולה זכתה באליפות, כשעל הקווים עמד המאמן האגדי קני דלגליש. מישהו אז חלם שיעברו יותר מ-24 שנים ללא תואר?

השנה היא 1990, ליברפול הגדולה זכתה באליפות ה-18 והאחרונה שלה עד עתה, כשעל הקווים עמד המאמן האגדי קני דלגליש. מישהו אז בזמנו העלה בדעתו שיחלפו יותר מ-24 שנים מבלי שהמרסיסיידס יחגגו אליפות נוספת? סביר להניח שלא ולפי איך שהקבוצה של ברנדן רוג'רס נראית מפתיחת העונה, הספירה צפויה להימשך עוד זמן רב.

השנים הרבות ללא אליפות עשו ללא ספק נזק גדול לליברפול ולתדמית הקבוצה, לא משנה שגם בטווח הזמן הזה, המרסיסיידס זכו ב-2005 בליגת האלופות אחרי גמר שייזכר לעולמים מול מילאן והגיעו לגמר נוסף ב-2007, אותו הפסידו הפעם לרוסונארי והיו קרובים בעונה שעברה לקחת אליפות בעונה שלא ציפו זאת ממנה, תדמית הלוזרית דבקה בה.

ליברפול פתחה את העונה ללא כוכבה הגדול, לואיס סוארס, אותו ניסה ברנדן רוג'רס להחליף במשך כל הקיץ האחרון, אך ללא הצלחה גדולה.

לירפול חוגגת את האליפות האחרונה (צילום מסך)
לירפול חוגגת את האליפות האחרונה (צילום מסך)
 

מבין כל השמות אותם ליברפול ניסתה להביא כדי להחליף את החלוץ האורוגוואי, אדינסון קבאני, אלכסיס סאנצ'ס, שרדאן שאקירי, רדאמל פלקאו, רומלו לוקאקו ואחרים, מי שנחת לבסוף הוא החלוץ האיטלקי מריו באלוטלי ששונה ב-180 מעלות מסוארס, אך הוא לא הבעיה של המרסיסיידס העונה לדעתי.

רוג'רס בחר להשקיע בקיץ האחרון בחלון ההעברות יותר מ-120 מיליון יורו בהבאת דיאן לוברן, אמרה צ'אן, אדם לאלאנה, ריקי לאמברט ולזאר מרקוביץ', כדי שאלה יביאו את הקבוצה מקום אחד יותר גבוה מבעונה שעברה, האמנם?

הטעות הראשונה של רוג'רס הייתה דחיקתו של הבלם דניאל אגר החוצה כדי לפנות המקום לבלם הקרואטי, שמתחילת העונה מגלה כבדות ואין ספור טעויות שלו ושל חבריו גרמו לליברפול להציג את אחד ממשחקי ההגנה החלשים ביותר שיש אצל קבוצה גדולה העונה. חוסר הביטחון בהגנת המרסיסיידס ניכר וספק אם חומר השחקנים הקיים יצליח לגרום למצב להיראות טוב יותר.

ברנדן רוג´רס (רויטרס)
ברנדן רוג´רס. טעה ברכש (רויטרס)
 

טעות נוספת של המאמן הייתה בהתבססות בהבאת שחקנים מקבוצה כמו סאות'המפטון, בה לשחקנים אין כמעט לחץ שמתקרב למה שיש בליברפול, במיוחד אחרי העונה שעברה שגרמה לכולנו להאמין שהנה, האליפות קרובה מתמיד.

זה לא אומר כמובן שלאלאנה, למברט ולוברן אינם שחקנים טובים, אך לצרף שלושה שחקנים מקבוצה קטנה למועדון בעל יומרות, תמיד מלווה בקשיי התאקלמות ולפעמים אף בחוסר התאמה ופה רוג'רס נכשל.

לדעת רבים מאוהדי ליברפול היה חשוב להביא דווקא שחקנים מקבוצות גדולות שישדרגו את הקבוצה כבר מהרגע הראשון, כמו אנחל די מריה ביונייטד, דייגו קוסטה בצ'לסי ואלכסיס סאנצ'ס בארסנל, שהגיעו הקיץ ומיד הותירו חותם.

אדם ללאנה (טוויטר)
אדם ללאנה. ישדרג את ליברפול? (טוויטר)
 

רוג'רס בחר להביא שחקנים מקבוצות יחסית קטנות ובמקום להמשיך להצעיד את ליברפול קדימה, הוא לקח את המועדון צעד אחורה ואחרי שבעה מחזורים בפרמייר ליג, למרסיסיידס יש כבר שלושה הפסדים ועשרה שערי חובה.

מלבד הכישלון ברכש, נדמה שרוג'רס איבד את הקסם שהיה לו בעונה שעברה. המאמן הצפון אירי מגלה מתחילת העונה חוסר יכולת לשנות דברים תוך כדי משחק והסחבת שלו בביצוע חילופים ומערכים משגעת את האוהדים. במשחק ההפסד לבאזל בליגת האלופות, כל אחד שמבין מעט בכדורגל צפה שהגול של השוויצרים מתקרב, אך רוג'רס בחר להתעלם עד לקבלת השער כמובן. זה קרה גם במשחקים נוספים העונה, בהפסדים לסיטי, אסטון וילה ו-ווסטהאם בליגה.

באלוטלי (מערכת ONE)
באלוטלי. הוא לא הבעיה של ליברפול
 

רוג'רס פתח את העונה רע מאוד וכל מה שאפיין אותו ואת הקבוצה בעונה שעברה נראה רחוק באופן תמוה. אם מצב זה יימשך והמאמן לא יתעורר בזמן וישנה את המערך הכושל של החלוץ הבודד עם קישור מעובה שפוגם במחץ הקבוצה, לי ושאר אוהדי הקבוצה עוד מצפה דרך ארוכה אל האושר.

הכתוב הינו טור דעה

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים