יום שישי, 10.05.2024 שעה 14:02
גל קרפל

הדייסה של שחר ובנאדו

דעה: זה התחיל בפרשת גולסה ועמאשה, המשיך ביחס המזלזל לליגה האירופית, דרך שחרור שחקנים מוכשרים וגם פרשת ראיוס - מכבי חיפה לא מפסיקה לטעות

"השופטים פוגעים בנו בכל שבוע", כך אמר אחרי ההפסד לקריית שמונה בשבוע שעבר מאמן מכבי חיפה, אריק בנאדו. אז נכון, פנדל לא היה מגיע באותו משחק לוויאם עמאשה וחבריו, אבל האמת היא שמי שפוגע השנה במכבי חיפה בכל שבוע הם אך ורק אנשי מכבי חיפה.

כמה תירוצים ותלונות שמענו העונה מהירוקים? המון. זה התחיל באייל גולסה, שהפך בין לילה משחקן נשמה מוכשר, ספורטאי אמיתי וכישרון ענק (ששווה עפ"י שחר כ-2 מיליון יורו) לשחקן שלא יכול אפילו להתאמן עם החברים, לא משוחרר להפועל באר שבע בינואר ובאופן כללי מצוייר כסוג של סרטן לקבוצה. יעקב שחר החליט שגולסה שקרן ולכן עונשו יהיה שנה בלי כדורגל! כמובן שכולם הפסידו מההחלטה הזו.

אם גולסה לא מספיק, בחיפה החליטו שגם וויאם עמאשה הוא לא רק שחקן גרוע (למרות ששנתיים ברצף הוא היה מלך השערים של הקבוצה), אלא גם פוגע בחדר ההלבשה וראוי גם הוא להתאמן לבדו. בנוסף, איסמעיל ריאן שוחרר לעכו דווקא בתקופה בה יש לו מקום בהרכב.

ההחלטה הגרועה ביותר של חיפה העונה, מכיוון שיש לה משמעות עמוקה, הייתה לשחק עם הרכבים חסרים בליגה האירופית. ההחלטה הזו גרמה לזילות במפעל אירופי שפעם היה גולת הכותרת מבחינת יעקב שחר. אחרי הזלזול בליגה האירופית, איך השחקנים יילחמו על הזכות להשתתף בו שוב?

גולסה באימון (עמית מצפה)
גולסה באימון. היחס אליו הוא רגע שפל מוסרי בתולדות המועדון (עמית מצפה)
 

הבעיה המקצועית הגדולה ביותר של מכבי חיפה היא היחלשותו של יניב קטן. היה מרגש לשמוע את הקפטן מדבר בכנות על כך שזו העונה הגרועה בקריירה שלו. קטן כבר לא סוחב את חיפה ובלעדיו, היא מתגלה כקבוצה עם הרכב שקרוב יותר ביכולתו להרכב של קבוצת תחתית, מאשר לקבוצת צמרת.

בנאדו העונה החליף את זהות השוער ושני הבלמים כל כך הרבה פעמים, שאין פלא שכל אחד ואחד מהם מציג את עונתו הגרועה ביותר. חוסר הביטחון במכבי חיפה הוא תוצאה ישירה של התנהלות הזויה, לא חינוכית ולא הוגנת.

רגע השיא מבחינת מוסר כפול העונה נמצא בפרשת רובן ראיוס. מכבי חיפה אמנם ניצחה בענק במאבק בבית הדין, אבל חיפה לא עשתה מספיק כדי לגנות את העבירה עצמה של ראיוס. לא ייתכן שהתגובה העיקרית של המועדון היא התנצלות כללית, תוך טענה שראיוס לא התכוון להרע לרפי דהן.

ראיוס באימון (עמית מצפה)
ראיוס באימון. אם הוא ישוחרר בקיץ זו תהיה הצביעות במיטבה (עמית מצפה)
 

ראיוס ועוד איך התכוון לפגוע בשחקן ואין לי ספק שיעקב שחר מעט נבוך מהתמיכה הגדולה בו ולכן לא מיהר להתבטא בעצמו בעניין. אם שחר יחליט בקיץ לשחרר את ראיוס (ואני מאמין שזה מה שיוחלט), זו תהיה הצביעות במיטבה. מכבי חיפה לא יכולה לטעון שהביקורות על ראיוס מוגזמות ואז לזרוק, כן לזרוק את השחקן בעצמה במהלך הקיץ.

המזל הכי גדול שיש למכבי חיפה העונה היא העובדה שהקהל מתנהג בצורה הבוגרת ביותר בתולדותיו. אוהדי חיפה מגיעים במספרים מדהימים העונה, בעיקר למשחקי החוץ, הם מעודדים את הקבוצה ולא מקללים, הם אפילו מתייצבים מאחוריי החלטות המועדון כמו חיילים נאמנים, גם כאשר אין בהם שום טעם והגיון.

אוהדי חיפה (עמית מצפה)
אוהדי חיפה. להם מגיע העונה ציון 10 (עמית מצפה)
 

במכבי חיפה העונה מאשימים את התקשורת, את השופטים, את השחקנים ואת סוכני השחקנים, ונראה שמרוב עיסוק בכל מה שקורה מחוץ למגרש, קצת נשכח מה שקורה על המגרש, ושם אנחנו רואים עונת שפל אמיתית של המועדון.

האם יכול להיות שיעקב שחר כל כך גאון שהוא ביקש עונה חלשה במיוחד שתאיר את העונה הבאה באור חיובי? קשה להאמין שזו התכנית, אבל אם לבחון הרבה מהצעדים שנוקטים העונה בחיפה, עושה רושם שבנאדו ושחר לא היו עושים שום דבר אחרת, אם המטרה שלהם הייתה להציג את העונה החלשה ביותר ב-30 השנים האחרונות.

יעקב שחר הוא הבעלים הטוב ביותר בתולדות הכדורגל הישראלי ואריק בנאדו הוא המאמן המוכשר ביותר מהדור הנוכחי ולדעתי יגיע רחוק יותר מכולם. אז איך אפשר להסביר את ההתנהלות הגרועה העונה של שניהם? מבחינתי זו חידה.

הכתוב הינו טור דעה

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים